Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kiitos vastauksista. Mullahan on tuollanen pikku-kompura joten varmaan tuollasella biltemanin pienellä ruiskulla onnistuu vetäsemään? Täytyy noita maaleja vielä puntaroida mikä olisi hyvä. Eukko on nyt vetänyt Dc-fixillä keittiöstä kaikki tasot sekä sokkelit. Jos olisi tasaiset kaapin ovet, niin onnistuisi teippaus, mutta kun on nuo syvennykset noissa oveissa, niin ei riitä ammattitaito niihin.Muuten hän on saanut noi tasot hyvin tehtyä.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOlisko tuo 1.2-suutin hyvä sitten akryylin maalaukseen? Mulla siis Biltemanin ruisku myöskin. Vitsi kun tuo kompura on vain tuollane 25l-power mutta osa kerrallaan koitetaan maalailla.
Tosin olen 100% amatööri/autotalli maalari joka juurikin aloitti tollasella 1,5hv 25l kompuralla. Hyvin silläkin pärjättiin moottoripyörän katteissa jne. vanteissa. Maltti on valttia.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMinä oon vetänyt silla 1,2 suuttimella yleensä lakkaa pienempiin kappaleisiin.
Tosin olen 100% amatööri/autotalli maalari joka juurikin aloitti tollasella 1,5hv 25l kompuralla. Hyvin silläkin pärjättiin moottoripyörän katteissa jne. vanteissa. Maltti on valttia.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOlisko tuo 1.2-suutin hyvä sitten akryylin maalaukseen? Mulla siis Biltemanin ruisku myöskin. Vitsi kun tuo kompura on vain tuollane 25l-power mutta osa kerrallaan koitetaan maalailla.
Eli tuo 1.2 jää kyllä helposti pieneksi jo konepeittokokoluokassa, mutta sitä pienempiin kertavetoihin se on omimmillaan.
Tosin, jos käytössäsi on ns.naulakompura, niin siihen tuo 1.2 on varmasti paras valinta.
Hiontavärinkin tuolla kyllä menee sopivasti ohennettuna, mutta sitä varten saisi olla vähintään se 1.4:nen.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostRippuu tietenkin ihan siitä minkä kokoisia pintoja ajattelit maalailla?
Eli tuo 1.2 jää kyllä helposti pieneksi jo konepeittokokoluokassa, mutta sitä pienempiin kertavetoihin se on omimmillaan.
Tosin, jos käytössäsi on ns.naulakompura, niin siihen tuo 1.2 on varmasti paras valinta.
Hiontavärinkin tuolla kyllä menee sopivasti ohennettuna, mutta sitä varten saisi olla vähintään se 1.4:nen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by janke View PostOlikohan tussa biltemanin ruiskussa 1.5 valmiina? Löytyy kyllä valmiina myös 1.7 juurikin pohjien vetoon.
Jos meinaa jotain isompaa maalata, niin kannattaa vuokrata esim. ramirentiltä isompi kompura. Pikkukompurallakin maalaa jo aika hyvin pienempiä kappaleita jos tuottoa löytyy ainakin 240L/min. Pikkukompura on vaan kovilla, koska se joutuu käymään jatkuvasti.Last edited by Guest; 13-02-2016, 14:51.
Comment
-
Mr.Speed
Originally posted by janke View PostNäistähän täälä on puhuttu 100-kertaa, mutta mikä on ehdoton minimi paineen tuotto jos maalaa vaikka auton heti kerralla? Se vain on jäänyt mieleen, että liian iso kompura ei koskaan voi olla.
Comment
-
Originally posted by janke View PostNäistähän täälä on puhuttu 100-kertaa, mutta mikä on ehdoton minimi paineen tuotto jos maalaa vaikka auton heti kerralla? Se vain on jäänyt mieleen, että liian iso kompura ei koskaan voi olla.
Eli ihan turha murehtia kompurasta ja varsinkaan ruiskusta jos et satu omistamaan oikeaa maalaamoa/uunia.
Jos sitten haluat kuitenkin tehdä kokonaisen ylivedon talliolosuhteissa, se on tehtävä osa/alue kerrallaan, ei todellakaan yhtenä vetona jos lopputuloksesta haluaa edes välttävän.
Comment
-
Comment