Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vuarine
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 121
    • Kokemäki

    Originally posted by markok View Post
    Itse maalasin viikko sitten e61:n titansilber takapuskurin ja sain pahemmat appelsiinit lakkaan kuin pitkiin pitkiin aikoihin. Kannattaako tuota yrittää hioa ja kiillotella vai hionko mataksi ja vedän uuden lakan?
    Ite vetäisin mataks ja uusiks. Vähä ohentaisin lakkaa jos ei oo vielä ihan litkua. Lakkaamisessa täytyy muistaa ettei oo kiire mihinkää vaan nii hiljaa liikuttaa ruiskua että pinta kastuu kunnolla
    e46 330d touring kauppakassi
    e30 375hp/519nm

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      Lakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.

      1.4 suutin ruiskussa. Painetta aattelin n.2.5bar

      Lakkana tämä



      Vedänkö aluksi ihan vaan harson ja odottelua ja sitten märkä vai suoraan märän?

      Muodot on semmosia että valumia tulee herkästi.

      Ohennus samaan tapaan kun maalikin että aika semmosta "vettä" ?

      Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Lakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.

        1.4 suutin ruiskussa. Painetta aattelin n.2.5bar

        Lakkana tämä



        Vedänkö aluksi ihan vaan harson ja odottelua ja sitten märkä vai suoraan märän?

        Muodot on semmosia että valumia tulee herkästi.

        Ohennus samaan tapaan kun maalikin että aika semmosta "vettä" ?

        Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.

        En tiedä mikä ruisku sulla on, mutta itse käytän 2bar painetta. Oma ruisku devilbiss gti pro 1,4 suuttimella. Eka harso, ja sitten märkä kerros.

        Comment

        • Vuarine
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 121
          • Kokemäki

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Lakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.

          1.4 suutin ruiskussa. Painetta aattelin n.2.5bar

          Lakkana tämä



          Vedänkö aluksi ihan vaan harson ja odottelua ja sitten märkä vai suoraan märän?

          Muodot on semmosia että valumia tulee herkästi.

          Ohennus samaan tapaan kun maalikin että aika semmosta "vettä" ?

          Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.
          Lakan saa helposti valumaan "liika" ohentamisella. Ite en välttämättä ohentais lainkaan.
          e46 330d touring kauppakassi
          e30 375hp/519nm

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            Originally posted by Mr.Speed View Post
            En tiedä mikä ruisku sulla on, mutta itse käytän 2bar painetta. Oma ruisku devilbiss gti pro 1,4 suuttimella. Eka harso, ja sitten märkä kerros.

            Satajet kopio. Pitääpä kokeilla pikkusen pienentää työpainetta. Ja kiitos vastauksista.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              Tulipahan sitten huitastua maalipinnalle hieman harmaata happopohjaa. Lähteekö tuollaset spray-maalit ksyleenillä, vai kannattaako suosiolla hakea jotain hommaan tarkotettua ainetta? :think

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by eiskalt View Post
                Tulipahan sitten huitastua maalipinnalle hieman harmaata happopohjaa. Lähteekö tuollaset spray-maalit ksyleenillä, vai kannattaako suosiolla hakea jotain hommaan tarkotettua ainetta? :think
                Aijai, itse kokeilisin varovasti bräkleeniä rättiin :think Jos maalipinta vanha 2k lakattu pinta, niin viimeinen oljenkorsi liuttimista lienee asetoni, millä voisi koittaa. Ja silläkin äärimmäisen varovasti ensin ihan pikkualueelta. Epäilen että teki miten teki niin lopuksi joutuu jollain karkeudella myllyttään.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11085
                  • Oulu

                  Originally posted by eiskalt View Post
                  Tulipahan sitten huitastua maalipinnalle hieman harmaata happopohjaa. Lähteekö tuollaset spray-maalit ksyleenillä, vai kannattaako suosiolla hakea jotain hommaan tarkotettua ainetta? :think
                  Jos sit on vain kevyt sumu päällä, niin claybarilla saa yleensä hinkattua pois ilman jälkiä. Jos on ihan kunnon kerros, niin tinnerillä pois ja myllyttää kevyesti. Jos tuntuu, et pehmenee lakka, niin oottaa kunnolla ennen myllytystä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    Okei, kiitokset. Vähän pelkäsinkin, että myllyttämään joutuu. No, sen siitä saa, kun ulkona suihkii.

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 888
                      • Iisalmi

                      Arvon raati, mikä aiheuttaa tällaisen? Ekoissa kuvissa etupuskuri, jälkimmäisessä kuskin takapyöränkaaren etuosa. Ekassa kuvassa OK pinta referenssinä etupuskurista.







                      Taustatietoina; Auto maalattiin yli 2 vuotta sitten ilkivallan takia. Nyt pari viikkoa takaperin homma tehtiin uusiksi, koska pohjat oli tehty päin vittua. Kaikki hiontajäljet nousi esiin ja merkattuja paikkoja ei oltu oikaistu/kitattu.

                      Ekalla kerralla pinnat oli hyvät, mutta pohjat paskaa. Nyt toisinpäin ja sama maalaamo ja samat tekijät. Alkaa jo huumori loppua. Mitään en ole vielä työstä tällä kertaa maksanut. Maalari kehui vetäneensä pintoihin lakkaa lähes kilon enemmän mitä normaalisti tarvitaan, kun kattoa ei tarvitse maalata... Autona siis tuo sigun cabrio, kyljistä ensimmäisen pokkauksen jälkeen alkaa mennä alaspäin surkeempaan suuntaan pinta.

                      Neuvoja mistä keskustella maalarin kanssa?
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Playpig View Post
                        Arvon raati, mikä aiheuttaa tällaisen?
                        Huolimaton/laiska maalari.

                        Comment

                        • kama
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1264
                          • Savonmua

                          Originally posted by KanaDimmy View Post
                          Tuli kokeeks tuolta tilattua useempaakin litkua. Kokeeks vedin yhdet ylim vanteet ja lopputulos juurikin mitä hain, eli hieman tumman puhuvaa e39 M5 lookkia.

                          Pohjalla siis normi 2K debeer hinkka.
                          Tämän päälle:
                          - Paintsystems Ral9005 matta
                          - Paintsystems Cromi-efektiä melko ohuelti
                          - Paintsystems 2k kirkaslakka

                          Hyvin toimi maalit. Ainoastaan tuota mustaa massaa tuntui menevän aika reilusti että sai kunnolla peittoa. melkein 3/4 litraa 4:ään vanteeseen :think
                          Cromi efektiä meni ehket 20ml. Lakkaa n. 3dl
                          Halpis ruiskulla vedin.

                          Eiköhän nuo ratavanteiks kelpaa

                          Last edited by kama; 13-06-2015, 23:25.
                          E24 - M88/3 N/A
                          E85 - M54 Supercharged
                          G26 - M50 Supercharged
                          IG:kamamikko

                          Comment

                          • pommari
                            Newbiemmer
                            • Jun 2015
                            • 10
                            • Länsi-Suomi

                            Onko kenelläkään heittää vinkkejä hyvästä ja halvasta tai ainakin edullisesta epoksipohjamaalista? Mielellään märkää märälle -sopivaa tavaraa, eli saisi ruiskia hinkat tai tarvittaessa basecoatinkin suoraan niskaan ilman välihiontaa.

                            Automaalit.netin Troton-epoksi vaikuttaisi suht mielenkiintoiselta. Onko siitä kellään kokemuksia?



                            edit. unohtui sanoa, että terveisiä uudelta foorumilaiselta - eka posti

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Originally posted by pommari View Post
                              Onko kenelläkään heittää vinkkejä hyvästä ja halvasta tai ainakin edullisesta epoksipohjamaalista? Mielellään märkää märälle -sopivaa tavaraa, eli saisi ruiskia hinkat tai tarvittaessa basecoatinkin suoraan niskaan ilman välihiontaa.

                              Automaalit.netin Troton-epoksi vaikuttaisi suht mielenkiintoiselta. Onko siitä kellään kokemuksia?



                              edit. unohtui sanoa, että terveisiä uudelta foorumilaiselta - eka posti
                              Tere tulemast foorumille.

                              Itse käytän trotonin pohjamaaleja. En ole ammattimaalari, vaan ihan harrastelijapohjalta näitä maalaushommia teen, mutta niin ei mulla ole mitään valittamista tuosta epoksista. Haihdutusaika, ja hinkkamaalia suorilta perään.

                              Comment

                              • pommari
                                Newbiemmer
                                • Jun 2015
                                • 10
                                • Länsi-Suomi

                                Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Tere tulemast foorumille.

                                Itse käytän trotonin pohjamaaleja. En ole ammattimaalari, vaan ihan harrastelijapohjalta näitä maalaushommia teen, mutta niin ei mulla ole mitään valittamista tuosta epoksista. Haihdutusaika, ja hinkkamaalia suorilta perään.
                                Mukava kuulla, että homma toimii, kiitoksia. Oletko kokeillut, pysyykö Trotonissa kitti märän päälle vedettynä? Joskus kun tekee isompaa peltioikaisua, on mukava saada aluksi tasainen väri pintaan kittailun helpottamiseksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎