Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Lakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.
1.4 suutin ruiskussa. Painetta aattelin n.2.5bar
Lakkana tämä
Vedänkö aluksi ihan vaan harson ja odottelua ja sitten märkä vai suoraan märän?
Muodot on semmosia että valumia tulee herkästi.
Ohennus samaan tapaan kun maalikin että aika semmosta "vettä" ?
Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Urpo_rotta View PostLakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.
Lakkana tämä
Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.
En tiedä mikä ruisku sulla on, mutta itse käytän 2bar painetta. Oma ruisku devilbiss gti pro 1,4 suuttimella. Eka harso, ja sitten märkä kerros.
Comment
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostLakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.
Lakkana tämä
Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.e46 330d touring kauppakassi
e30 375hp/519nm
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostEn tiedä mikä ruisku sulla on, mutta itse käytän 2bar painetta. Oma ruisku devilbiss gti pro 1,4 suuttimella. Eka harso, ja sitten märkä kerros.
Satajet kopio. Pitääpä kokeilla pikkusen pienentää työpainetta. Ja kiitos vastauksista.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by eiskalt View PostTulipahan sitten huitastua maalipinnalle hieman harmaata happopohjaa. Lähteekö tuollaset spray-maalit ksyleenillä, vai kannattaako suosiolla hakea jotain hommaan tarkotettua ainetta? :think
Comment
-
Originally posted by eiskalt View PostTulipahan sitten huitastua maalipinnalle hieman harmaata happopohjaa. Lähteekö tuollaset spray-maalit ksyleenillä, vai kannattaako suosiolla hakea jotain hommaan tarkotettua ainetta? :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Arvon raati, mikä aiheuttaa tällaisen? Ekoissa kuvissa etupuskuri, jälkimmäisessä kuskin takapyöränkaaren etuosa. Ekassa kuvassa OK pinta referenssinä etupuskurista.
Taustatietoina; Auto maalattiin yli 2 vuotta sitten ilkivallan takia. Nyt pari viikkoa takaperin homma tehtiin uusiksi, koska pohjat oli tehty päin vittua. Kaikki hiontajäljet nousi esiin ja merkattuja paikkoja ei oltu oikaistu/kitattu.
Ekalla kerralla pinnat oli hyvät, mutta pohjat paskaa. Nyt toisinpäin ja sama maalaamo ja samat tekijät. Alkaa jo huumori loppua. Mitään en ole vielä työstä tällä kertaa maksanut. Maalari kehui vetäneensä pintoihin lakkaa lähes kilon enemmän mitä normaalisti tarvitaan, kun kattoa ei tarvitse maalata... Autona siis tuo sigun cabrio, kyljistä ensimmäisen pokkauksen jälkeen alkaa mennä alaspäin surkeempaan suuntaan pinta.
Neuvoja mistä keskustella maalarin kanssa?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by KanaDimmy View PostLöyty kyllä saksan ebays:tä niin halpaa lakkaa että moro
Onko kellään kokemuksia?
Edit: http://stores.ebay.de/paintsystems Muutenkin ihan älyttömän halpaa tavaraa tuola
Pohjalla siis normi 2K debeer hinkka.
Tämän päälle:
- Paintsystems Ral9005 matta
- Paintsystems Cromi-efektiä melko ohuelti
- Paintsystems 2k kirkaslakka
Hyvin toimi maalit. Ainoastaan tuota mustaa massaa tuntui menevän aika reilusti että sai kunnolla peittoa. melkein 3/4 litraa 4:ään vanteeseen :think
Cromi efektiä meni ehket 20ml. Lakkaa n. 3dl
Halpis ruiskulla vedin.
Eiköhän nuo ratavanteiks kelpaa
Last edited by kama; 13-06-2015, 23:25.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Onko kenelläkään heittää vinkkejä hyvästä ja halvasta tai ainakin edullisesta epoksipohjamaalista? Mielellään märkää märälle -sopivaa tavaraa, eli saisi ruiskia hinkat tai tarvittaessa basecoatinkin suoraan niskaan ilman välihiontaa.
Automaalit.netin Troton-epoksi vaikuttaisi suht mielenkiintoiselta. Onko siitä kellään kokemuksia?
edit. unohtui sanoa, että terveisiä uudelta foorumilaiselta - eka posti
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by pommari View PostOnko kenelläkään heittää vinkkejä hyvästä ja halvasta tai ainakin edullisesta epoksipohjamaalista? Mielellään märkää märälle -sopivaa tavaraa, eli saisi ruiskia hinkat tai tarvittaessa basecoatinkin suoraan niskaan ilman välihiontaa.
Automaalit.netin Troton-epoksi vaikuttaisi suht mielenkiintoiselta. Onko siitä kellään kokemuksia?
edit. unohtui sanoa, että terveisiä uudelta foorumilaiselta - eka posti
Itse käytän trotonin pohjamaaleja. En ole ammattimaalari, vaan ihan harrastelijapohjalta näitä maalaushommia teen, mutta niin ei mulla ole mitään valittamista tuosta epoksista. Haihdutusaika, ja hinkkamaalia suorilta perään.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostTere tulemast foorumille.
Itse käytän trotonin pohjamaaleja. En ole ammattimaalari, vaan ihan harrastelijapohjalta näitä maalaushommia teen, mutta niin ei mulla ole mitään valittamista tuosta epoksista. Haihdutusaika, ja hinkkamaalia suorilta perään.
Comment
-
Comment