Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by janne[l View Post
    Kiitoksia Rockfordille vinkeistä. Mulla oli luultavasti ongelma juurikin toi että olin karhentanut liian hienolla (tottunu maalipintoihin).
    Nyt karhensin 120p:llä pienen 50mm epäkeskon kanssa, niin ai että kun tuli hieno karhennus, siihen päälle vetäsin edelleen tuon rost stop guattron (töistä löytyy) http://www.motormarket.fi/verkkokaup...0ml-p-415-206/
    Annoin ton kuivua tunnin verran ja kokeilin kynnellä pysyvyyttä, niin vieläkään ei pitänyt kunnolla, vaan taas näky kromi alta. Noh vedin uuden kerroksen päälle samaa rost stoppia ja jätin viikolopun yli kuivumaan, niin nyt aamulla testasin niin pysyy kuin tauti. eli tänään pääsee värin ja lakan vetämään
    Puhallushan noihin olisi varmasti hyvä, mutta itellä ei siihen mahollisuutta..
    Mitään järkeähän noita ei oo alkaa maalailemaan kun valmiita mustia munuaisia taitaa saada johonkin 50 euroon mutta kivahan se on itse tehdä, ja taas oppi jotain
    Eli pääpointti tais olla toi riittävän karkea karhennus.
    Tartunta noilla 1K sprayprimereillä ei ole kovin kummoista verrattuna siihen että pohja vetäistään 2K hiontavärillä.
    Samalla pinnan voi "raapia" oikein kunnolla karheaksi vaikka 40:llä paperilla ja sitten alkaa jo pysymään.

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      Nyt kun noista 1k spraypohjamaaleista tuli puhetta niin tulipas mieleen pari kysymystä.

      1. Mitä käytännön eroa 1k ja 2k happopohjamaaleilla on spraymaaleissa? Tartunta? Ruosteensuojaus? (Mun tapauksissa ruostepaikat vedetty rälläkkä/kuppiharja systemillä puhtaaksi)

      2. Oletetaan, että vedän paljaalle pellille 1k-happopohjamaalia (vaikka maston automix 1k-happopohjamaali) siihen vaikka halpa-hallista harmaata pohjamaalia hinkkaväriksi ja siihen päälle mustaa Kentin Ultrafilliä ennen pintavärin vetoa. Tuleeko ongelmia pintamaalin kanssa kun autossa on/siihen tulee individual väri (Blue-Metall-Metallic) missä on käsittääkseni vähän helmiäistä joukossa? Tuo Kentin aine pitäs käsittääkseni olla hyvää :think
      Last edited by MikkoJII; 18-03-2014, 16:35.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by MikkoJII View Post
        Nyt kun noista 1k spraypohjamaaleista tuli puhetta niin tulipas mieleen pari kysymystä.

        1. Mitä käytännön eroa 1k ja 2k happopohjamaaleilla on spraymaaleissa? Tartunta? Ruosteensuojaus? (Mun tapauksissa ruostepaikat vedetty rälläkkä/kuppiharja systemillä puhtaaksi)

        2. Oletetaan, että vedän paljaalle pellille 1k-happopohjamaalia (vaikka maston automix 1k-happopohjamaali) siihen vaikka halpa-hallista harmaata pohjamaalia hinkkaväriksi ja siihen päälle mustaa Kentin Ultrafilliä ennen pintavärin vetoa. Tuleeko ongelmia pintamaalin kanssa kun autossa on/siihen tulee individual väri (Blue-Metall-Metallic) missä on käsittääkseni vähän helmiäistä joukossa? Tuo Kentin aine pitäs käsittääkseni olla hyvää :think
        Et voi "vetää hiontaväriksi" mitään paukkupullo-pohjamaalia, sillä eihän se ole hiontaväriä, vaan pohjamaalia Muistisääntö myös se, että erillistä pohjamaalia ei tarvita, vaan 2K-hiontaväriä kolmea eri väriä kannut. Näistä saa sekoitettua lähes kaikki tavalliset sävypohjat ja pohjamaalit.
        Jos montaa eri 1K-spraymaalia suihkit, niin kiehuu aivan taatusti. Viimeistään tuossa 1K-happovärin päälle suihkiessa muita 1K-spraymaaleja.

        Käytän usein itsekin 1K-happoväriä, mutta kaiken a - ja o on se, että pinta suljetaan 2K-hiontavärillä paksulti. Tuon päälle voikin maalata mitä tahansa kiehumatta ja kerrosten reagoimatta toisiinsa. 2K-hiontavärin alla myös voi/saa olla lähes mitä tahansa maaleja.

        Jos kaikki maalit hakee läheisestä tavaratalosta sprayna, ei saa yleensä kuin Mastonin harmaita haivenia.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          Originally posted by Rockford View Post
          Et voi "vetää hiontaväriksi" mitään paukkupullo-pohjamaalia, sillä eihän se ole hiontaväriä, vaan pohjamaalia Muistisääntö myös se, että erillistä pohjamaalia ei tarvita, vaan 2K-hiontaväriä kolmea eri väriä kannut. Näistä saa sekoitettua lähes kaikki tavalliset sävypohjat ja pohjamaalit.
          Jos montaa eri 1K-spraymaalia suihkit, niin kiehuu aivan taatusti. Viimeistään tuossa 1K-happovärin päälle suihkiessa muita 1K-spraymaaleja.

          Käytän usein itsekin 1K-happoväriä, mutta kaiken a - ja o on se, että pinta suljetaan 2K-hiontavärillä paksulti. Tuon päälle voikin maalata mitä tahansa kiehumatta ja kerrosten reagoimatta toisiinsa. 2K-hiontavärin alla myös voi/saa olla lähes mitä tahansa maaleja.

          Jos kaikki maalit hakee läheisestä tavaratalosta sprayna, ei saa yleensä kuin Mastonin harmaita haivenia.
          Ymmärränkö nyt oikein:
          1. 1k-happopohjamaali pellille
          2. Vaikka sitä halpa-hallin harmaata pohjamaalia
          3. 2k hinkkaväri

          Mitä eroa on hinkkavärillä ja fillerillä? Ovatko täysin sama asia?

          Eli mun projektissa on semmonen ajatus, että teen pohjat niin pitkälle kuin mahdollista ilman ruisku hommia eli periaatteessa noihin 2k hommiin asti onnistuu pohjien teko. Oisko tähän suosituksia miten kannattaa toimia. Suurin osa paikoista on hiottu, mutta alkaa olla siinä vaiheessa, että pitäs alkaa suihkimaan tavaraa pintaan ja valmistella pinnat tuohon 2k hinkan vetoon.
          Last edited by MikkoJII; 18-03-2014, 18:47.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by MikkoJII View Post
            Ymmärränkö nyt oikein:
            1. 1k-happopohjamaali pellille
            2. Vaikka sitä halpa-hallin harmaata pohjamaalia
            3. 2k hinkkaväri

            Mitä eroa on hinkkavärillä ja fillerillä? Ovatko täysin sama asia?

            Eli mun projektissa on semmonen ajatus, että teen pohjat niin pitkälle kuin mahdollista ilman ruisku hommia eli periaatteessa noihin 2k hommiin asti onnistuu pohjien teko. Oisko tähän suosituksia miten kannattaa toimia. Suurin osa paikoista on hiottu, mutta alkaa olla siinä vaiheessa, että pitäs alkaa suihkimaan tavaraa pintaan ja valmistella pinnat tuohon 2k hinkan vetoon.
            Et tarvitse tässä sitä "halpahallin pohjamaalia" mihinkään, etkä oikeastaan 1K happopohjaakaan mikäli kyseessä on sinkkikorinen ruosteeton auto?
            Eli sitä happopohjaa vain mikäli joudut hiomaan pellille jonkin sinkki/ruostevaurion vuoksi.
            Oleellisinta ja tärkeintä koko hommassa on tuo 2K hiontaväri ja ilman sitä ei pohjia pysty tekemään. Se on ihan välttämätön.
            Eli jos se 2K hiontavärin veto ei onnistu, kannattaa koko homma jättää ammattilaiselle, koska aiheutat melko varmasti näillä markettien 1K sprayväreillä pelkästään lisäkustannuksia/työtä maalarille.

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              Originally posted by Hemi View Post
              Et tarvitse tässä sitä "halpahallin pohjamaalia" mihinkään, etkä oikeastaan 1K happopohjaakaan mikäli kyseessä on sinkkikorinen ruosteeton auto?
              Eli sitä happopohjaa vain mikäli joudut hiomaan pellille jonkin sinkki/ruostevaurion vuoksi.
              Oleellisinta ja tärkeintä koko hommassa on tuo 2K hiontaväri ja ilman sitä ei pohjia pysty tekemään. Se on ihan välttämätön.
              Eli jos se 2K hiontavärin veto ei onnistu, kannattaa koko homma jättää ammattilaiselle, koska aiheutat melko varmasti näillä markettien 1K sprayväreillä pelkästään lisäkustannuksia/työtä maalarille.
              E36 toukka ja ruostepaikkoja löytyy joten sitä happopohjamaalia aion kyllä vedellä, mutta siitä eteenpäin saa sitten maalari hoitaa loput, turha mun on ruveta ruiskuja hommaamaan ja maalaamaan ahtaassa tallissa ilman mitään kokemusta noista litkuista.

              Joudunko nyt lokasuojille tekemään sen, että kun siellä alla on 2k-happopohjamaalia sprayversiona ja pari kerrosta spray Kent ultrafilliä, että hinkkaanko pois tuon Kentin vai annanko olla?

              Onko hinkkaväri ja filleri täysin sama asia?

              Ps. Hemi ja Rockford vois kasata FAQ osion/ohjeen kuinka teet pohjat oikein. Teillä kun on tätä kokemusta sen verran ainakin teidän puheiden perusteella, että tällänen vois olla jees. Täällä kun kysytään varmasti vielä tuhat ja sata kertaa samoja asioita.
              Last edited by MikkoJII; 18-03-2014, 20:05.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                mites voiko epoksin päälle laittaa hammeritea?lähinnä että tuleeko pysymään..tuli etu tukivarret putsailtua ja vedettyä epoksi päälle ja kaapista löytyy tota hammeritea ni aattelin josko sen tuhlailis pois..
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  Originally posted by grab_ View Post
                  mites voiko epoksin päälle laittaa hammeritea?lähinnä että tuleeko pysymään..tuli etu tukivarret putsailtua ja vedettyä epoksi päälle ja kaapista löytyy tota hammeritea ni aattelin josko sen tuhlailis pois..
                  Kyllähän sitä siihe päälle voi vetää,hiot pinnan vaan mataksi vaikka punasella karhunkielellä ni se puree paremmin kiinni.

                  Kyllä taitaa kestääkin ihan hyvin,itellä ainakin kestänyt E30 etutolpissa pelkkä hammeri suht hyvin jo useamman vuoden.

                  Toinen vaihtoehto ois tietty vetää jotain 2K "teollisuus" maalia paksusti ruiskulla.
                  Normadur,Temadur,NorMaali.
                  Ovat edullisia ja sopivan "pehmeitä" alustan osiin,Epoksi sellasenaan saattaa lähteä lohkeilemaan jos kovasti ottaa sepelin kanssa kontaktia.
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • Osku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2005
                    • 3324
                    • Kouvola,Pilkanmaa

                    Originally posted by MikkoJII View Post
                    E36 toukka ja ruostepaikkoja löytyy joten sitä happopohjamaalia aion kyllä vedellä, mutta siitä eteenpäin saa sitten maalari hoitaa loput, turha mun on ruveta ruiskuja hommaamaan ja maalaamaan ahtaassa tallissa ilman mitään kokemusta noista litkuista.

                    Joudunko nyt lokasuojille tekemään sen, että kun siellä alla on 2k-happopohjamaalia sprayversiona ja pari kerrosta spray Kent ultrafilliä, että hinkkaanko pois tuon Kentin vai annanko olla?

                    Onko hinkkaväri ja filleri täysin sama asia?

                    Ps. Hemi ja Rockford vois kasata FAQ osion/ohjeen kuinka teet pohjat oikein. Teillä kun on tätä kokemusta sen verran ainakin teidän puheiden perusteella, että tällänen vois olla jees. Täällä kun kysytään varmasti vielä tuhat ja sata kertaa samoja asioita.
                    Toi on hyvä idea että sais sticky:n etusivulle jossa ois ohjeistusta,tämän voisi useamman henkilön kokemusten perusteella "keräillä" joka viikko joku kysyy samaa asiaa ja samat henkilöt vastailee kysymyksiin joihin vastaus löytyy kolme sivua taaksepäin selaamalla

                    Kaikki mitä on ruiskutettu pohjalle sellaista spraymaalia mikä lähtee tinnerillä veks ei siellä kuulu olla.

                    Tommosten käläkäläviritysten päälle voi kuitenkin rapata 2K filleriä/hinkkaväriä ja peittää sen alle nuo "tortuttajat" ja pääsee alottamaan ns. uudelta pohjalta.

                    Tuo filleri/hiontaväri on muuten melkein samoja kamoja toista on vaan ohennettu enemmän,ainakin hyväksi havaitussa Trotonin fillerissä.

                    Tuotahan myydään nettimaalikaupassa hiontavärinä/pohjamaali pakettina,on semmosta tervaa purkista kaadella että ohennetta pitää olla reilusti jos ei oo tarkotus kovin karkealla paperilla hioa.

                    TÄMÄ

                    Tuo on yksi kulmakivi(ja yksi halvimpia pohjantekotarpeita) koko oikeaoppisessa maalausprojektissa ruostesuojauksen lisäksi.

                    Pohjamaali(usein märkää märälle) on sitten vaan väriä jolla säästetään ite värimassaa kinkkisten sävyjen kanssa,esmes keltaset ja muut huonommin peittävät sävyt.
                    E30 24V 5D "Vakio"

                    Originally posted by ///Make
                    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Originally posted by Osku View Post
                      Toi on hyvä idea että sais sticky:n etusivulle jossa ois ohjeistusta,tämän voisi useamman henkilön kokemusten perusteella "keräillä" joka viikko joku kysyy samaa asiaa ja samat henkilöt vastailee kysymyksiin joihin vastaus löytyy kolme sivua taaksepäin selaamalla

                      Kaikki mitä on ruiskutettu pohjalle sellaista spraymaalia mikä lähtee tinnerillä veks ei siellä kuulu olla.

                      Tommosten käläkäläviritysten päälle voi kuitenkin rapata 2K filleriä/hinkkaväriä ja peittää sen alle nuo "tortuttajat" ja pääsee alottamaan ns. uudelta pohjalta.

                      Tuo filleri/hiontaväri on muuten melkein samoja kamoja toista on vaan ohennettu enemmän,ainakin hyväksi havaitussa Trotonin fillerissä.

                      Tuotahan myydään nettimaalikaupassa hiontavärinä/pohjamaali pakettina,on semmosta tervaa purkista kaadella että ohennetta pitää olla reilusti jos ei oo tarkotus kovin karkealla paperilla hioa.

                      TÄMÄ

                      Tuo on yksi kulmakivi(ja yksi halvimpia pohjantekotarpeita) koko oikeaoppisessa maalausprojektissa ruostesuojauksen lisäksi.

                      Pohjamaali(usein märkää märälle) on sitten vaan väriä jolla säästetään ite värimassaa kinkkisten sävyjen kanssa,esmes keltaset ja muut huonommin peittävät sävyt.
                      Kiitoksia vastauksesta! Vetelin tota 1k happoa tänään pellillä oleville paikoille.
                      Konepellin hioin uusiksi semmosella about 25cm pitkällä tuella ja 240 paperilla ja siihen suihkautin tuota 1k happoa nyt. Takakontin luukku sai saman käsittelyn. Oishan se kyllä näppärä vetää ite tuo hinkkaväri, mutta tallissa on melkosen ahdasta ja paskasta tällä hetkellä. Täytyy miettiä vielä kun pitäs ostaa siihen 25l kompuraan vielä se vedenerotin, sitte ruisku ja maalit. Kompura ei liene ongelma kun antaa välillä latailla. Sitten pitäs vielä tallissa säätää niin, että ois hyvä maalata. Kaverin kans on siis 45m2 talli ja sisällä 2 autoa ja molemmat kohtuu levällään joten hirveesti ei tilaa, toki toisen saa kyllä poiskin maalauksen ajaksi.

                      Varmistan vielä pari asiaa:
                      - Hinkkaväri vedetään siis vain niille paikoille missä on ollut jotain korjattavaa?
                      - Matatulle ehjälle maalipinnalle ei enää vedetä mitään muuta kuin pintaväri ja lakka?

                      Ai miten niin teen ekaa kertaa pohjia ja oon auton maalauksen kans ekaa kertaa mukana

                      Sitten uuteen asiaan.

                      Aloin tuossa käymään takapuskuria läpi ja siinä silmäillessä huomasin, että puskurissa on 2 tähden mallista halkeamaa, sen verran juttuja lukeneena tajusin, että kaikki ei oo jees. Rupesin tutkimaan puskuria tarkemmin niin huomasin, että puskuri on jo kerran uudelleen maalattu ja maalista lähtee paloja irti sieltä puskurin listojen alta. Yhdestä kohtaa puskurin yläreunasta listojen alta olikin sitten irronnut palanen ja huomasin, että edellinen maalaus on suoritettu mattaamattomalle pinnalle eli alta paistoi selvästi vielä alkuperäisen maalauksen ehjä lakka ja maalipinta.

                      Mitähän tälle kannattais nyt tehdä? :think
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • N.u.t
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 202
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by MikkoJII View Post
                        Ps. Hemi ja Rockford vois kasata FAQ osion/ohjeen kuinka teet pohjat oikein. Teillä kun on tätä kokemusta sen verran ainakin teidän puheiden perusteella, että tällänen vois olla jees. Täällä kun kysytään varmasti vielä tuhat ja sata kertaa samoja asioita.
                        Toi olis todella kätevä, jos ko. herrat vain viitsii. Onhan molemmat jaellut täällä vinkkejä todella paljon.

                        Itse en olisi lähtenyt edes yrittämään ilman kyseisten herrojen vinkkejä. Lopputulos ei tosin kovin kaksinen ollut, mutta kiitoksia sekä Rockfordille, että Hemille.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          Oishan se kyllä näppärä vetää ite tuo hinkkaväri, mutta tallissa on melkosen ahdasta ja paskasta tällä hetkellä.

                          Täytyy miettiä vielä kun pitäs ostaa siihen 25l kompuraan vielä se vedenerotin, sitte ruisku ja maalit. Kompura ei liene ongelma kun antaa välillä latailla. Sitten pitäs vielä tallissa säätää niin, että ois hyvä maalata. Kaverin kans on siis 45m2 talli ja sisällä 2 autoa ja molemmat kohtuu levällään joten hirveesti ei tilaa, toki toisen saa kyllä poiskin maalauksen ajaksi.
                          Tekosyitä.
                          Siinä Bilteman ruiskussa on ihan säädöt sitä varten että sillä 2K kamojen vetäminen ei oikeasti tarvitse yhtään sen enempää tilaa tai mitään muutakaan kuin se spraypullolla sutiminenkaan(sen voit säätää jopa pienemmälle tuotolle kuin Mastonin spraypullo).
                          Eli se 25l naulakompura riittää enemmän kuin hyvin tällaisiin paikallisiin 2K pohjavärien vetoon, eikä se edes käy sen tiheämmin kuin naulakäytössäkään.
                          Sitä 9€:n vedenerotintakaan et tarvitse tässä hommassa jos ko.kompura käyttää sitä lämmintä talli-ilmaa.

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Tekosyitä.
                            Siinä Bilteman ruiskussa on ihan säädöt sitä varten että sillä 2K kamojen vetäminen ei oikeasti tarvitse yhtään sen enempää tilaa tai mitään muutakaan kuin se spraypullolla sutiminenkaan(sen voit säätää jopa pienemmälle tuotolle kuin Mastonin spraypullo).
                            Eli se 25l naulakompura riittää enemmän kuin hyvin tällaisiin paikallisiin 2K pohjavärien vetoon, eikä se edes käy sen tiheämmin kuin naulakäytössäkään.
                            Sitä 9€:n vedenerotintakaan et tarvitse tässä hommassa jos ko.kompura käyttää sitä lämmintä talli-ilmaa.
                            No perkules, koitetaan sitten vetää

                            Koitan tänään metsästää sen ruiskun ja pohjamaalit. Pohjamaalit voi jäädä saamatta sunnuntain takia, mutta jos ei löydy niin tilaan sitte vaikka automaaleilta tuon Trotonin pohjamaali paketin

                            Bilteman nettisivuja kun kattelin niin siellä näytti olevan vain alasäiliöllä oleva semmonen metallin värinen ruisku. Käyn kattelemassa jos löytäs sen yläsäiliöllä olevan Gernin sata kopion. Honkkarista se vissiin voi myös löytyä joten käyn sielläkin.
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Originally posted by MikkoJII View Post
                              No perkules, koitetaan sitten vetää

                              Koitan tänään metsästää sen ruiskun ja pohjamaalit. Pohjamaalit voi jäädä saamatta sunnuntain takia, mutta jos ei löydy niin tilaan sitte vaikka automaaleilta tuon Trotonin pohjamaali paketin

                              Bilteman nettisivuja kun kattelin niin siellä näytti olevan vain alasäiliöllä oleva semmonen metallin värinen ruisku. Käyn kattelemassa jos löytäs sen yläsäiliöllä olevan Gernin sata kopion. Honkkarista se vissiin voi myös löytyä joten käyn sielläkin.
                              Käy siellä biltemassa paikan päällä ja koppaa ostoskoriin se sininen yläsäiliöllinen.

                              Parissa päivässä ainakin tänne kajaaniin on tullut tuolta automaalit.netistä.

                              Tuota trotonia kannattaa ohentaa ainakin sen 30-40% että tulee ruiskusta suhtkoht tasaseen läpi.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • MikkoJII
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 1807
                                • Lapua

                                Originally posted by Miku View Post
                                Käy siellä biltemassa paikan päällä ja koppaa ostoskoriin se sininen yläsäiliöllinen.

                                Parissa päivässä ainakin tänne kajaaniin on tullut tuolta automaalit.netistä.

                                Tuota trotonia kannattaa ohentaa ainakin sen 30-40% että tulee ruiskusta suhtkoht tasaseen läpi.
                                Tuli ostettua honkkarista semmonen yläsäiliöllinen Einhellin ruisku. Hintaa oli 19,90. Eiköhän tuo asiansa aja. Samalla tuli otettua 10m suoraa letkua kun viime aikoina alko menemään hermot semmosen kierreletkun kans. Pohjamaalia en saanut ostettua mistään joten tilailen sitä tässä kohta puolin. Ens viikolla pääsis sitten testaamaan.
                                E32 750i 11/89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎