Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    Originally posted by Lyr3 View Post
    Kyllä mieki yleensä vetäsen esim. G5 vesimassan tartunnan päälle. Pääsee nopeemmin pintoja vetää. Dp vaan silloin jos on peltiosia samaan autoon, nii samalla menee. Kaikki kamat on ppg:tä
    Dp4000 tonni oikeen värisenä pohjana ja värit+lakat niskaan


    Tai jos oikeen pihistelee ni pelkkä muovitartunta uuteen puskuriin ja väri päälle
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Paljonko menee maalia e30 koppaan ilman luukkuja että tulis niinku sopiva kerros?

      Kontin luukkuun ja etulokasuojiin meni jotain 0,4 l ja koppaan joku litran verran.

      koitin laittaa mahdollisimman paljon maalia valumisen rajamailla ettei sit heti mee puhki ku hioo ja myllyttää.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • miko84
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 151
        • Pelkosenniemi

        Originally posted by Hemi View Post
        Aivan ehdottomasti Teknodur 3430 2K polyuretaanimaali.
        Tässä on yhdessä tavarassa nuo kaikki tarvitsemasi ominaisuudet.
        Mistä tätä saa?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by miko84 View Post
          Mistä tätä saa?
          Kaikista hyvin varustetuista maalikaupoista ainakin tilaamalla, mutta hyllystä mm.Nokian Väristä.

          Comment

          • LasseE
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 416
            • Kontiolahti/Joensuu

            Originally posted by Hemi View Post
            Siis tuossa Teknodurissa on kaikki kolme maalin peruselementtiä yhdessä kerroksessa (happo+epoks+pinta).
            Eli ei tarvitse pohjille eikä pintaan mitään lisää, vaan toimii ihan tänällään ja on todellakin ihan jumalattoman iskun/kulutuksen kestävää.
            Pohjilla ei ole merkitystä kunhan on tietenkin puhdas, kuiva ja karhennettu.
            Toki tämä tarttuu kiinni ihan sairaasti ilman mitään karhennuksiakin(mm.käsistä ei saa kuin kulumalla jos hiemankaan viivyttelee tinnerirätin kanssa), mutta jos halutaan "ultimatum" pitkäaikaista lujuutta, niin toki se hiekkapuhallettu pohja olisi paras.
            Originally posted by LasseE View Post
            Onko nämä siis samoja maaleja (teknodur vs. normadur 65) ominaisuuksiltaan?
            Tämä teknodur vs normadur asia kiinnostaisi..Viimeksi käytin normaduria ja vanteista on muutamasta kohti kolhujen vuoksi lähtenyt maalia pois. Pohjille jäi vanteen alkuperäinen maali,puhdistin vain rasvanpoistolla ja hion irtoruosteet pois. Kyse siis traktorin vanteista.
            Ex. E46 330d -05
            Ex. e61 530da -05
            Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
            Member of Team EastAudio
            Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

            Comment

            • anssip
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 233

              Temadur, normadur, teknodur, eri valmistajat ja näistä kaikista on useita eri versioita eri tarkoituksiin. Kuten tuli jo esille, tämä 3430 on combomaali, missä on pohja ja pintamaalin ominaisuudet laitettu samaan maaliin. Tällä haetaan mm kustannussäästöjä teollisessa maalauksessa.
              Epäilen ettei maalivalinta olisi vaikuttanut maalin irtoamiseen, todennäköisesti vanhaa maalipintaa ei ole karhennettu tarpeeksi.

              Comment

              • KanaDimmy
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 398
                • Kalanti

                Pinnassa luultavasti silikonia tai vastaavaa kun tuli maalatessa pariin muutamia pieniä täpliä mihin maali ei tarttunut? Vettä ei ainakaa pitäisi enää tulla kun on 2 veden eroitinta ja tyhjäsin vielä linjastoakin vedestä



                Tälläsellä varmaan pestä. Löytyykö muita vaihtoehtoja mitä löytyisi raksakaupoista, tokmanni yms kun täälä kauhajoella ei ole oikeen automaalikauppaa
                e34 525ia -93

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Nyt alkas oleen autoon vedetty hiontavärit ja mietinkin, että millä tuota lähtee nyt sitten hiomaan, tuella toki, mutta mikäs paperi ois jees? vesissä vai ilman? Mielellään hion ilman vettä sen sotkun takia. :think

                  Tuossa kuvaa väristä, väri on joku individual väri: http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndik...ml?pagebreak=3
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by MikkoJII View Post
                    Nyt alkas oleen autoon vedetty hiontavärit ja mietinkin, että millä tuota lähtee nyt sitten hiomaan, tuella toki, mutta mikäs paperi ois jees? vesissä vai ilman? Mielellään hion ilman vettä sen sotkun takia. :think

                    Tuossa kuvaa väristä, väri on joku individual väri: http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndik...ml?pagebreak=3
                    Muistaakseni täällä on neuvottu että akryyliväreihin 400 kuivana + karhunkieli ja metalliväreihin kuivana 600 +karhunkieli.

                    Voin kovasti suositella noita abranet papereita. Ja varsinkin paikkoihin jossa ei tarvitse pitkää höylää niin tuommoinen käsituki 150mm epäkeskon paperille ja abranet on loistava yhdistelmä mielestäni.

                    Tuo Trotonin filleri ainakin itsellä tahtoi jäädä aika "appelsiiniksi" reilustikin ohennettuna joten melkoisesti jäi hiottavaa mutta onneksi itse maali on helppo hioa ja varsinkin tuo musta on mukava siitä kun hioessa muuttuu harmaaksi niin näkee oikein hyvin jos on jäänyt pikku monttua jne.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      Originally posted by Miku View Post
                      Muistaakseni täällä on neuvottu että akryyliväreihin 400 kuivana + karhunkieli ja metalliväreihin kuivana 600 +karhunkieli.

                      Voin kovasti suositella noita abranet papereita. Ja varsinkin paikkoihin jossa ei tarvitse pitkää höylää niin tuommoinen käsituki 150mm epäkeskon paperille ja abranet on loistava yhdistelmä mielestäni.

                      Tuo Trotonin filleri ainakin itsellä tahtoi jäädä aika "appelsiiniksi" reilustikin ohennettuna joten melkoisesti jäi hiottavaa mutta onneksi itse maali on helppo hioa ja varsinkin tuo musta on mukava siitä kun hioessa muuttuu harmaaksi niin näkee oikein hyvin jos on jäänyt pikku monttua jne.
                      Abranet ei käsihionnassa oo mikään paras vaihtoehto,se kun on "uritettu" ni toisinpäin vetäessä jättää naarmua.
                      Semmonen keltanen "vaahtokumi" lossi on normi epk paperille ihan ehdoton peli.

                      Toi trotonin filleri on uskomattoman helppoa kamaa hioo.
                      Jos on oikee tiukat pohjahommat niin "papanaa" pintaan ja P320 hionta sit toinen kieppi hinkkaa törkeen ohkasena jos menee jostain puhki ni tulee hyvä pohja pintavärille hiomattakin
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by MikkoJII View Post
                        Nyt alkas oleen autoon vedetty hiontavärit ja mietinkin, että millä tuota lähtee nyt sitten hiomaan, tuella toki, mutta mikäs paperi ois jees? vesissä vai ilman? Mielellään hion ilman vettä sen sotkun takia. :think

                        Tuossa kuvaa väristä, väri on joku individual väri: http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndik...ml?pagebreak=3
                        '
                        Riippuu nyt hieman siitä onko tarkoitus vielä oikaista pintoja, vai vain tasoittaa pintavärille?
                        Jos kuitenkin halutaan vielä oikaista pintoja, niin itse vedän ensimmäisen hiontavärikerroksen päälle ohuen kontrolliväriharson ja hion 400+600 vesissä pitkää hiontatukea käyttäen(eli siihen vaalealle hiontavärille käy ihan mattamustaa spraypullosta kaukaa "pölytetty" ohut harso).
                        Jos kyse on puhtaasti vain pinnan tasoituksesta, niin kuiva 400 riittää kun varoo että ei hio liian paskaisella/tukkeutuneella paperilla naarmuja pehmeään hiontaväriin.
                        Jos pinnassa on reilusti ohennettu tasoitushiontavärikerros(pölytön pinta), riittää ihan punainen karhunkieli tartunnan saamiseksi.
                        Tästä syystä se vesissä hiominen voi olla turvallisempaa ainakin vähemmän kokemusta omaavalle.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5201
                          • Stadi

                          sieltähän ne pohjat paistaa läpi avossa....tai hiontanaarmut tms. prkl...noh, yrittää maalarilta kysellä mitäs nyt...
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by mikkod View Post
                            sieltähän ne pohjat paistaa läpi avossa....tai hiontanaarmut tms. prkl...noh, yrittää maalarilta kysellä mitäs nyt...
                            Jep, ei tuo ollut mennyt ihan nappiin nyt kyllä
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              Originally posted by Hemi View Post
                              '
                              Riippuu nyt hieman siitä onko tarkoitus vielä oikaista pintoja, vai vain tasoittaa pintavärille?
                              Jos kuitenkin halutaan vielä oikaista pintoja, niin itse vedän ensimmäisen hiontavärikerroksen päälle ohuen kontrolliväriharson ja hion 400+600 vesissä pitkää hiontatukea käyttäen(eli siihen vaalealle hiontavärille käy ihan mattamustaa spraypullosta kaukaa "pölytetty" ohut harso).
                              Jos kyse on puhtaasti vain pinnan tasoituksesta, niin kuiva 400 riittää kun varoo että ei hio liian paskaisella/tukkeutuneella paperilla naarmuja pehmeään hiontaväriin.
                              Jos pinnassa on reilusti ohennettu tasoitushiontavärikerros(pölytön pinta), riittää ihan punainen karhunkieli tartunnan saamiseksi.
                              Tästä syystä se vesissä hiominen voi olla turvallisempaa ainakin vähemmän kokemusta omaavalle.
                              Todennäkösesti vähä sekä että hommia tiedossa, eli tasoittelua ja kontista joutuu ehkä oikaisemaan vielä pintaa. Enköhän mä näillä taas pärjäile, tattista vaan taas vinkeistä
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • mono2
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 39

                                Kysyisin, että voiko kiveniskumassalla maalattuja helmoja maalata suoraan akryyli pintavärillä? Tai pitääkö laittaa filleriä/pohjamaalia ensin? Pintahan on aika epätasainen jo nyt, ajattelin hioa sitä ensin vähän tasaisemmaksi mutta luulisin että pieni epätasaisuus ei näytä kovin pahalta.

                                Olisi myös tarkoitus maalata ihan uusi etupuskuri ja se näyttää siltä että se olisi pohjamaalattu, siihen riittää varmaan kun maalaa pintavärillä suoraan?

                                Takapuskuri on myös tarkoitus maalata, ja se on ainakin ihan maalaamatonta muovia. Sitä ajattelin ensin karhentaa vähän hiekkapaperilla, ja sitten muovitartuntamaalia päälle. Mutta pitääkö muovitartunnan päälle vielä laittaa filleriä/pohjamaalia ennen varsinaista pintaväriä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎