Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nikoh
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 979
    • Rovaniemi

    Originally posted by Hemi View Post
    Tämä taas varmistaa sen että puolen vuoden kuluttua ne rajat tulevat varmasti näkymään(ei muutenkaan mitää järkeä sotkea näihin 2K "betonipintoihin" mitään 1K spraysotkuja).
    Glasuritin "spraysotkuja" käytetty puhkihiotuille kohdille mikäli ei käytetä märkää märälle pohjamaalia, ei ole ikinä tullu reunat esille.
    ///Motorporot
    E34 ///M5 -91
    E28 535iA projekti
    ex E91 330xd M-Sport -06
    ex E38 740 iL
    ex E39 M5 -01
    ex E60 530iA M-Sport -04
    ex E34 520i

    Comment

    • Osku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2005
      • 3324
      • Kouvola,Pilkanmaa

      Originally posted by Pekuz View Post
      Useamman kerran olen Lidlin kuvastossa huomannu tuon Parksiden halpiksen, mutta en ole vaivautunut ostamaan sitä kun on ollut epäilyksiä. Täytyy seurata deluxe tarjouksia jos sattuisi vaikka kohdalle lähiaikoina.

      Halpiskoneista melko suuri hinnanero esimerkiksi bilteman ja parksiden välillä.

      IKH:lla ei näköjään ole selkeitä halpiskoneita, Atlas copco on kuitenkin merkkikoneista tullut valikoimiin.

      Mirkan koneista tämä on ilmeisesti vanhempi huonommalla pölynpoistolla oleva kone ja tämä uudempi paremmalla pölynpoistolla oleva kone.
      Ainoa mikä tossa parksidessa on niin siitä katkeaa helposti toi pölynpoistoputki jos tippuu kone lattialle..

      Tos meitin kimppatallissa on kaks konetta sit "parempaa" käytetään sitte hienommil papruilla parempiin hommiin

      Tuo on siis Deluxe peli hintaluokassaan Kapish!!

      Ei kyl tosin oo kokemusta yhestäkään kalliimmasta koneesta kun tollaki on saanu hoidettua hommat

      Minkälaisia vempaimia sitä ois roskanpoistoon ja valuman korjaus hiontaan ? onko kustannukseltaan hankkimisen arvosia ?

      Noissa on tähän mennessä menty viilalla,hienol santikalla ja "mattoterillä"
      Onko semmosesta pienestä EPK hiomakoneesta mihkään ?
      E30 24V 5D "Vakio"

      Originally posted by ///Make
      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

      Comment

      • Kapanos
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1394
        • Kirkkonummen Westend

        Originally posted by Hemi View Post
        Kuivuessaan/painuessaan tulee hinkan rajapinnat näkyviin varsinkin kaksikerrosvärillä jos hinkan alla on 1K tavaraa=värimassa.
        Jos puhkihiotun hinkan alla varmasti ehyt 2K pinta, niin silloin ei toki ongelmaa ole.
        Eli jos haluuaa olla varma lopputuloksesta, aina ehyt hiontaväripinta ennen pintojen vetämistä(pohjat saa kuultaa läpi, mutta ei puhki).
        Miksi siihen pitää vetää se hinkka jos kuitenkin käyttää märkää
        Märälle??? Ei Kitin päälle suoraan värimassaa!, mutta jos vetää koville pohjille ja hieman menee jostain puhki niin pieni "sotkuspray" ja hipasu niin tadaa..


        Millon oot Hemi viimeksi edes tutustunut "spraysotkuihin"? Nekin hieman kehittyneet aikojen saatossa, nyt en siis tarkoita mitään halpamarketin kamoja, jotka löytyy sen sun gernin ja "keikka kompuran" vierestä..
        E30 M50tic -90
        E34 M5 -90
        E91 325d M-sport -07
        Ford F100 -53 LS edition

        Comment

        • LyyraN
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 386
          • Kouvola/Kotka

          Originally posted by Kapanos View Post
          Miksi siihen pitää vetää se hinkka jos kuitenkin käyttää märkää
          Märälle??? Ei Kitin päälle suoraan värimassaa!, mutta jos vetää koville pohjille ja hieman menee jostain puhki niin pieni "sotkuspray" ja hipasu niin tadaa..

          Kyllä mieki mieluummin aina sen ppg:n sprayn vetäsen puhkimenneeseen kanttiin, ku alan vähän ajan päästä tekee uusiks sen takii ku vesiväri alkaa reagoimaan metallin kans.. sitä sprayta ku ei ees tarvii hioo ennen maalausta, pyyhkäsee vaan pölyt pois. Vähä helpompi ja nopeempi ku alkaa sekottelee uusiks hiontavärejä ja venyttää maalauksen valmistumista Kyllähä sie Kapanos nää jutut tiiät, mut ihan yleisesti höpötän..

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Täällä yksi lisää jonka ei oo tarvinnut uusata maalauksiaan kertaakaan sen takia, että olis "spraysotkulla" pohjannut puhki hiottuja kantteja ennen ruiskutusta.
            Kannattaa tosiaan kokeilla hemi noita nykyajan ammattikäyttöön tarkoitettuja spray tuotteita, kuten häivytysohenne ja nuo spray pohjat. Ppgltä ainakin löytyy kaikkia pohjasävyt G1-G7.
            Sitä vartenhan ne on kehitelty, että ei aina tarviis sitä hinkkaväriä tehdä.. Sehän olisi hirveä isku nykyajan maalaamoiden työtehokkuudelle ja läpivientinopeudelle, että ei mitään järkeä
            Urakatkinhan siinä kusee, jos sattuu olemaan urakkapalkalla:think

            Voin luvata, että ei nouse pohjat pystyyn ainakaan näiden tuotteiden takia, jos niitä käyttää oikein
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Jotenki tuntuu siltä että pitäisi olla useampi maalaus topic. Yhdessä automaalarit ja toisessa "automaalarit". Hankala vain mennä sanomaan kumpaan ketkäkin kuuluisivat:think
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Leksa1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 37
                • Suomi

                Itsellä kanssa suht hyvä kokemus jopa noista halvimmista 1k pohjamaalispraysta. Jos ohkasen kerroksen vetää ja antaa kuivua kuivaksi niin ei ole ongelmia ollut. Mutta jos paksusti on niin sit kusahtaa vaikka antais viikon kuivua.

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  Originally posted by dumppi View Post
                  Täällä yksi lisää jonka ei oo tarvinnut uusata maalauksiaan kertaakaan sen takia, että olis "spraysotkulla" pohjannut puhki hiottuja kantteja ennen ruiskutusta.
                  Kannattaa tosiaan kokeilla hemi noita nykyajan ammattikäyttöön tarkoitettuja spray tuotteita, kuten häivytysohenne ja nuo spray pohjat. Ppgltä ainakin löytyy kaikkia pohjasävyt G1-G7.
                  Sitä vartenhan ne on kehitelty, että ei aina tarviis sitä hinkkaväriä tehdä.. Sehän olisi hirveä isku nykyajan maalaamoiden työtehokkuudelle ja läpivientinopeudelle, että ei mitään järkeä
                  Urakatkinhan siinä kusee, jos sattuu olemaan urakkapalkalla:think

                  Voin luvata, että ei nouse pohjat pystyyn ainakaan näiden tuotteiden takia, jos niitä käyttää oikein
                  Kahtelikos se maalarimestari tarkemmin ammetta? Aivan hirveet pohjat kun pojat kännissä pimeässä tallissa räpöstelleet?

                  Muotovirhettä ainakin joihinkin kohti jäi mutta ei auta kun aikataulu paino liikaa päälle prkl...

                  Saitko leiman replicaan?
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    Originally posted by Miku View Post
                    Kahtelikos se maalarimestari tarkemmin ammetta? Aivan hirveet pohjat kun pojat kännissä pimeässä tallissa räpöstelleet?

                    Muotovirhettä ainakin joihinkin kohti jäi mutta ei auta kun aikataulu paino liikaa päälle prkl...

                    Saitko leiman replicaan?
                    Huomenna joudan iskemään sprayn tahrimat näppini ammeeseen ja uskoisin, että pohjat on siltikin paremmat, kun ennen vaikka kuinka päissään niitä olis tehny
                    Leimaa oltiin tuohon kolmiysiin painimassa ja sain lopussaan.. Replikassa on onnekis leimaa.. Ei vaan kiinnostais silläkään kivireellä ajella kun kolmeysi on kerrankin oikeasti hyvä ajaa ja kunnossa
                    Mut se offtopicista..
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Kapanos View Post
                      Miksi siihen pitää vetää se hinkka jos kuitenkin käyttää märkää
                      Märälle??? Ei Kitin päälle suoraan värimassaa!, mutta jos vetää koville pohjille ja hieman menee jostain puhki niin pieni "sotkuspray" ja hipasu niin tadaa..
                      Jos siellä alla on ne kovat 2K pohjat, niin miksi ihmeessä sitä puhjennutta aluetta pitää paikkailla edes spraylla?
                      Siis mitä hyötyä siitä on siinä kohtaa jos puhjenneen alueen pohjalla on "kovaa"?
                      Tavoitellaanko tässä yhtenäistä sävypohjaa (onko se spray saman sävyistä kuin se hinkka?)
                      Se yhtenäinen ehyt hinkkavärikerros takaa kuitenkin tasalaatuisen sävypohjan ja amatöörin ei tarvitse pelätä kiehumista eikä painumista jos se spray ei ollutkaan juuri sitä mistä ne "ammattilaiset" netissä puhui...?

                      Originally posted by dumppi View Post
                      Täällä yksi lisää jonka ei oo tarvinnut uusata maalauksiaan kertaakaan sen takia, että olis "spraysotkulla" pohjannut puhki hiottuja kantteja ennen ruiskutusta.
                      Kannattaa tosiaan kokeilla hemi noita nykyajan ammattikäyttöön tarkoitettuja spray tuotteita, kuten häivytysohenne ja nuo spray pohjat. Ppgltä ainakin löytyy kaikkia pohjasävyt G1-G7.
                      Sitä vartenhan ne on kehitelty, että ei aina tarviis sitä hinkkaväriä tehdä.. Sehän olisi hirveä isku nykyajan maalaamoiden työtehokkuudelle ja läpivientinopeudelle, että ei mitään järkeä
                      Urakatkinhan siinä kusee, jos sattuu olemaan urakkapalkalla:think

                      Voin luvata, että ei nouse pohjat pystyyn ainakaan näiden tuotteiden takia, jos niitä käyttää oikein
                      Tässä nyt tuntuu siltä että "poikaset" enemmänkin snobbailee "tietämyksellään" enemmän kuin mikä ko.topikin tarkoitus on?
                      Eli tokihan tässä nyt voidaan siirtyä ammattipuolelle, materiaaleille, tekniikoille ja kielelle, mutta se ei kyllä palvele tämän topikin kysyjiä, jotka EIVÄT ole ammattilaisia, vaan nimenomaan amatöörejä.
                      Silloin ei tarvita viimeisimpiä ammattitason laitteita, ei tekniikoita, ei nopeutta, ei olosuhteita ja kaiken vähiten elvistely-yrityksiä siitä miten "meillätöissätehdään"....

                      Pointtini on siis se että se ei todellakaan palvele tämän topikin peruskysyjää mitenkään jos se rima nostetaan heti alkuunsa ammattimaalamoon tasolle/urakoihin, kun kyse on siitä että ollaan siirtymässä spraymaalaamisesta ensimmäisiin ruiskutuskokeiluihin ja sitä kautta niiden ensimmäisten oikeasti hyvien pohjien tekoon.
                      Amatööri ei todellakaan osaa hahmottaa mitä sen puhkeavan hiontavärikerroksen alta tulee esille, jolloin ainoa toimiva keino neuvoa on se että homma onnistuu AINA kun pitää huolen että hiontaväripinta on ehyt ennen pintojen ruiskutusta.
                      Minua tässä nyt on ihan turha enään näissä asioissa yrittää kouluttaa tai dissata sen vuoksi että yritän asian nähdä aloittelijan näkökulmasta, enkä yritä tehdä tästä mitään ammattitopikkia.
                      Jos joku kokee että tällaiselle ammattipuolen maalaustopikille on tarvetta, niin siitä sitten avaamaan sellainen ja sitten voidaan toki puhua jostain muustakin kuin niistä Gernin ruiskuista.

                      Itse en henkilökohtaisesti jaksa vääntää tässä topikissa mistään lapsellisista "mistäminänyttiedänmitäkin" juttuja, vaan toki voin jättää tämän aihealueen kokonaan näille "ammattilaisille" jotka voivat sitten kertoa miksi se Gerni ei harrastajalla toimi jne,jne.
                      Minun kun ei ole tarvinnut enään vuosikymmeniin päteä tässä lajissa osaamisellani eikä "ammattisanastollani/tiedoillani", niin pointtini onkin yksinkertaistaa aihetta...laskea rimaa aloittelijoille...maksimaalisen pienellä virhemahdollisuudella (ilmeisesti Rokkarilla kutakuinkin sama ajatus, eikä "snobbailu"), niin paljon kun se vain mitenkään on mahdollista ja sekös nyt näyttää näitä todellisia "ammattilaisia" sapettavan.

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        Etköhän sä Hemi löydä jonkun muun tekniikka topiikin jossa pääset pätemään, noitten muiden kymmenien sun pätemis topiikkien lisäksi.

                        Ihan asiallisia ohjeita sullakin on, välillä.. Mutta paljon myös jo ns vanhaa "tekniikkaa". Uusia ohjeita et voi ilmeisesti hyväksyä

                        Ja oikein käytettynä se spray toimii siellä pohjalla.
                        Last edited by Kapanos; 24-04-2014, 11:00.
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by Kapanos View Post
                          Ja oikein käytettynä se spray toimii siellä pohjalla.
                          Mistäs sitä sprayta saa ostaa? Pistäs joku linkki sitä myyvään liikkeeseen.
                          Käy yhtä hyvin liukkarin ja vesimassan alle ?
                          Missä tilanteessa sitä ei voi käyttää, ettei vedä hommaa heti käteen?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            Originally posted by Kapanos View Post

                            Ja oikein käytettynä se spray toimii siellä pohjalla.
                            oikein käytettynä on tässä se avain sana. Kun aloittelija ei osaa eka kerralla käyttää mitään aineita ja vehkeitä oikein niin ei neuvottais käyttämään sellaisia menetelmiä joilla homma voi mennä helposti vituiksi. Oikeilla aineilla helpompi onnistua. Minäkin käytin suhusuhu filleriä eikä siitä mitään haittaa ollu, vielä... Aika näyttää tuleeko se myöhemmin esille. Asiaa ei tarvisi miettiä jos en olis sitä käyttäny ollenkaan.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • N.u.t
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 202
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by GOOFY View Post
                              oikein käytettynä on tässä se avain sana. Kun aloittelija ei osaa eka kerralla käyttää mitään aineita ja vehkeitä oikein niin ei neuvottais käyttämään sellaisia menetelmiä joilla homma voi mennä helposti vituiksi. Oikeilla aineilla helpompi onnistua. Minäkin käytin suhusuhu filleriä eikä siitä mitään haittaa ollu, vielä... Aika näyttää tuleeko se myöhemmin esille. Asiaa ei tarvisi miettiä jos en olis sitä käyttäny ollenkaan.
                              Samaa mieltä. Hemillä on hyviä ohjeita aloittelijoille, joten menen niillä.

                              Comment

                              • dumppi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 4351
                                • sotkamo

                                Tottahan hemi haastelet monessakin asiassa, mutta kapanos tuossa yllä sen pointin jo kertoikin. Eli miksei niitä pellille tai kittiin asti puhki menneitä kantteja voisi suhauttaa sillä sprayllä koska se siellä toimii?
                                Ja jos lähdetään veilä tähän, että "meillätöissä" niin kyllä meillä vanhemmatkin konnat tätä käyttää vaikka samalla lailla nekin oli aluksi sitä mieltä ettei 1k pohjamaali voi toimia niin käyttäävät kyllä nykyään tätä JOS se kaaren kantti menee puhki.

                                Toki jos on aikaa tehdä pohjia niinkuin suurella osalla täällä on, niin ilmanmuuta sen 2k hinkan voi vetää puhkimenneisiin kohtiin ja niitä kohtia onkin todennäköisesti paljon enemmän "amatööreillä" ja, jos niitä on paljon ja isoja alueita esim. kittiin asti puhki, niin eihän tämä niihin olekkaan tarkoitettu vaan nimenomaan pikkusuhaus ennen ruiskutusta pellille tai kitille puhki asti hiottuun kanttiin tms.

                                Liuotinbasen alle en tosin ehkä käyttäis:think vesivärille nuo on varmasti pääasiassa suunniteltu mutta uskoisin että kunnolla kuivuttuaan eikä mitään isoja märkiä kerroksia ko. Tavaraa ole niin kestää. Tätä voi ostaa hyvin varustetuista automaalaustarvikeliikkeistä.

                                Eli samaa mieltä oon monessakin asiassa hemin kanssa mutta kai nyt muitakin ohjeita voi olla kuin sinun? Ne muutkin ohjeet, kun kerran todistetusti toimii!
                                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                                e36 325i coupé R.I.P
                                e30 316 2d
                                e36 318is coupé
                                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                                Käyttis: e39 523i 4d
                                Originally posted by rizzo
                                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                                |Sotkamo Connection|

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎