Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    Originally posted by Hemi View Post
    Ensinnäkin, se kitti ja/tai pelti ei itsessään reagoi minkään pintavärijärjestelmän kanssa, joten sen vuoksi sitä ei tarvitse vetää.
    Mutta...mitäs jos sieltä puhjenneen hinkkavärin alta paljastuukin 1K lakaton värimassa tai 1k happopohja?
    Eli siellä on 1k massan ja 2k hinkan rajapinta, tai jotakin muuta vihaisesti painuvaa/keittävää 1k tavaraa?
    Sitten kun päälle kiskaistaan märkä 100% ohennettu värimassa, niin kiehumisen/painumisen riski on ilmeinen?
    Onhan sillä riski kiehua, mutta jos ei kerran heti kiehu eikä nosta rajoja (ainakaan ei ole ikinä kukaan tuonut takasin), niin miksi sitä ei silloin voisi käyttää?
    Jos kiehuu, niin sitten tottakai jotain 2k hinkkaa. Toisaalta silloin kun tuo spray on jossain kiehunut niin ei siellä kyllä silloin kestä 2k hiontavärikään kiehumatta.

    Nyt ei kyllä jaksa enää vääntää tästä. kyllä tässä mahtaa olla jo molemmille tavoille perustelut kerrottu. Mielestäni molemmat tavat ovat oikeita tai sanotaan , että molemmat tavat olen todennut oikeaksi.
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by dumppi View Post

      Hiontavärin saa kuivaksi vaikka 20min, jos haluaa.
      mutta sillon se ei myöskään ole läpikuiva ja aivan varmasti painuu vielä jatkossa ja tuo esille hiontanaarmuja ym. mukavaa. Muistelisin että olet itsekin tästä joskus maininnut, että pitäisi antaa kunnolla kuivua? (Voin muistaa väärinkin)
      Ja esim. Infralla kuivatettu ppg:n dp3000 hiontapohjamaali tukkii kyllä paperia jos esim. Tunnin päästä alkaa hiomaan.. Itse teen useamman kittityön kerralla valmiiksi ja enne kotiin lähtöä hinkkavärit päälle ja seuraavana päivänä hionnat. Jos on pakko saada hinkkavärit samalle päivää kuivaksi ja hiottua niin 50min uunitus yli 60c.

      Ja tuo, että pellin tai kitin kanssa ei muka vesimassa reagoisi ei pidä paikkaansa.

      Usko nyt jo, että muitakin oikeita tapoja tehdä näitä hommia on olemassa, kuin se sinun vuosien kokemuksen tuoma "ainoa oikea" tapa/oppi.
      Infralla hinkan saa vieläkin nopeammin kuivaksi kuin 20min.


      Nyt sekoitat kaksi ihan eri asiaa, kun tässä puhuttiinkin siitä 2K hinkalla ohuella kalvolla tehdystä puhjenneiden alueiden peittämisestä, ei varsinaisesta täyttökerroksesta.
      Silloin kun vedetään kitatun pohjan päälle eka hinkkakerros paksuna/täyttönä, kannattaa harrastajan tottakai odotella seuraavaan päivään, mutta nyt puhuttiin nimenomaan ihan eri asiasta, eli puhjenneiden alueiden peitosta.
      Eli tällöin kun kyse on vain puhkimenneiden alueiden "betonoinnista" ja "värjäämisestä", ei tarvita kerrosvahvuutta, vaan ainoastaan varmistetaan puhki menneet rajapinnat keittämättömiksi ja painumattomiksi ja saadaan yhtenäinen pohjaväri pintojen vetoa varten.
      Tällöin siis reilusti ohennettu 2K hiontaväri ja vain niin vahvana että juuri ja juuri peittää puhjenneet alueet(ei vaadi enään mitään isompaa hiomista).
      Tämä juuri ja juuri peittävä, eli alle 100-mikronin kerros kuivuu harrastajan +20C talliolosuhteissakin muutamassa tunnissa niin että kestää hyvin kevyen pölynposto ja tartuntahionnan ennen pintoja.
      Tämä ohut kerros ei ei enään painu, ei elä alla, eikä missään tapauksessa anna mahdollisuutta minkäänlaiselle keittämiselle käytettäessä vaikkapa liukkaripohjaista värimassaa, vaikka alla olisikin jotakin vanhan värimassan rajapintoja.
      Eli toki se 2K peittokerroskin pitää olla jo kuivumisessa niin pitkällä että ei enään päästä liuotinta lävitse pohjille, mutta kuten todettua, nämä ohuet alle sataset kalvot kyllä kuivuvat siihen pisteeseen tunnissa/kahdessa niin että sihen jää vielä marginaaliakin.
      Niin kiire ei varmasti ole yhdelläkään harraste autotallimaalarilla etteikö tätä aikaa hommalle löytyisi, jos/kun niitä pohjia on hierottu jo tätä ennen päiviä/viikkoja.
      Se että lopulta pinnat keittää pintoja vedettäessä, on "pikkuisen" paskamaisempi juttu kuin että sen yhden 2K hinkkakerroksen verran otetaan aikaa kuivumiselle.

      Comment

      • Nikoh
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 979
        • Rovaniemi

        Originally posted by Hemi View Post
        Ensinnäkin, se kitti ja/tai pelti ei itsessään reagoi minkään pintavärijärjestelmän kanssa, joten sen vuoksi sitä ei tarvitse vetää.
        Mutta...mitäs jos sieltä puhjenneen hinkkavärin alta paljastuukin 1K lakaton värimassa tai 1k happopohja?
        Eli siellä on 1k massan ja 2k hinkan rajapinta, tai jotakin muuta vihaisesti painuvaa/keittävää 1k tavaraa?
        Sitten kun päälle kiskaistaan märkä 100% ohennettu värimassa, niin kiehumisen/painumisen riski on ilmeinen?
        Oletko nähnyt miltä näyttää kun puhkihiotun (pellille) paikan päälle on vedetty suoraan vesibase? Ei nimittäin tule heti näkösälle mitään, mutta ajan kuluttua asia toinen.
        ///Motorporot
        E34 ///M5 -91
        E28 535iA projekti
        ex E91 330xd M-Sport -06
        ex E38 740 iL
        ex E39 M5 -01
        ex E60 530iA M-Sport -04
        ex E34 520i

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          Originally posted by Hemi View Post
          Infralla hinkan saa vieläkin nopeammin kuivaksi kuin 20min.


          Nyt sekoitat kaksi ihan eri asiaa, kun tässä puhuttiinkin siitä 2K hinkalla ohuella kalvolla tehdystä puhjenneiden alueiden peittämisestä, ei varsinaisesta täyttökerroksesta.
          Silloin kun vedetään kitatun pohjan päälle eka hinkkakerros paksuna/täyttönä, kannattaa harrastajan tottakai odotella seuraavaan päivään, mutta nyt puhuttiin nimenomaan ihan eri asiasta, eli puhjenneiden alueiden peitosta.
          Eli tällöin kun kyse on vain puhkimenneiden alueiden "betonoinnista" ja "värjäämisestä", ei tarvita kerrosvahvuutta, vaan ainoastaan varmistetaan puhki menneet rajapinnat keittämättömiksi ja painumattomiksi ja saadaan yhtenäinen pohjaväri pintojen vetoa varten.
          Tällöin siis reilusti ohennettu 2K hiontaväri ja vain niin vahvana että juuri ja juuri peittää puhjenneet alueet(ei vaadi enään mitään isompaa hiomista).
          Tämä juuri ja juuri peittävä, eli alle 100-mikronin kerros kuivuu harrastajan +20C talliolosuhteissakin muutamassa tunnissa niin että kestää hyvin kevyen pölynposto ja tartuntahionnan ennen pintoja.
          Tämä ohut kerros ei ei enään painu, ei elä alla, eikä missään tapauksessa anna mahdollisuutta minkäänlaiselle keittämiselle käytettäessä vaikkapa liukkaripohjaista värimassaa, vaikka alla olisikin jotakin vanhan värimassan rajapintoja.
          Eli toki se 2K peittokerroskin pitää olla jo kuivumisessa niin pitkällä että ei enään päästä liuotinta lävitse pohjille, mutta kuten todettua, nämä ohuet alle sataset kalvot kyllä kuivuvat siihen pisteeseen tunnissa/kahdessa niin että sihen jää vielä marginaaliakin.
          Niin kiire ei varmasti ole yhdelläkään harraste autotallimaalarilla etteikö tätä aikaa hommalle löytyisi, jos/kun niitä pohjia on hierottu jo tätä ennen päiviä/viikkoja.
          Se että lopulta pinnat keittää pintoja vedettäessä, on "pikkuisen" paskamaisempi juttu kuin että sen yhden 2K hinkkakerroksen verran otetaan aikaa kuivumiselle.
          Kyllä kyllä, mutta miksi odottaa edes sitä paria tuntia, kun 10-15min riittää.

          Noh kuten sanottua samapa tuo minulle on kummin teette, mutta sadannen kerran: oikein käytettynä nämä NYKYAJAN spraypohjavärit toimii kyllä eikä kiehu tai painu, jos kyseessä vesibase.
          ja senkin taisin jo aiemmin mainita että liukkarin alle en tätä laittais vaan siinä toimii varmimmin hemin kertoma "vanha" ohje.

          Jostain syystä tuo minun tällä hetkellä eniten käyttämä dp3000 hiontapohjamaali ei kuivu infralla vaikka pitäisi koko päivän, niin tukkii paperia, kun alakaa oikasemaan.. Uunissa sitten taas kuivuu n. Tunnissa. Siis, jos kyseessä on pakusmmat kerrokset esim. kittityön jäljiltä.

          Tämä keskustelu oli nyt kyllä minun osaltani tässä..
          Last edited by dumppi; 28-04-2014, 10:33.
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by Nikoh View Post
            Oletko nähnyt miltä näyttää kun puhkihiotun (pellille) paikan päälle on vedetty suoraan vesibase? Ei nimittäin tule heti näkösälle mitään, mutta ajan kuluttua asia toinen.
            Jep. Sen paljaan kohdan saa kyllä sumuttelemalla näyttämään normaalilta, mutta jo parin viikon päästä näkyy tummana läiskänä. Eritoten hopeissa sävyissä.
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by dumppi View Post

              Noh kuten sanottua samapa tuo minulle on kummin teette, mutta sadannen kerran: oikein käytettynä nämä NYKYAJAN spraypohjavärit toimii kyllä eikä kiehu tai painu, jos kyseessä vesibase.
              ja senkin taisin jo aiemmin mainita että liukkarin alle en tätä laittais vaan siinä toimii varmimmin hemin kertoma "vanha" ohje.
              Ahaa...no tulihan se sieltä, eli tässäkin oli ehtona tuo vesibase, mutta mitenkäs liuotinpohjainen base, josta minä tässä puhuinkin?
              Eli se mitä peräänkuulutin jo aikoja sitten, ettö kannattaako tässä nyt oikeasti vääntää sivutolkulla harrastajille ammattilaisten tekemisiä ja keinoja jotka harrastajan tallissa jopa todennäköisesti epäonnistuvat (reunaehtoja ja oikeat aineet ihan liikaa)?

              Edelleen korostan että en ole tässä yrittänytkään kertoa miten "me asiat teemme", vaan mikä on harrastajalle yksinkertaisin, halvin, nopein ja ehdottomasti riskittömin tapa tehdä.
              Eli, tiedän kyllä tasan tarkkaan miten nämä 1K spraypohjat toimivat ja milläkin ehdoilla, mutta koko juttu lähti siitä että niitä ehdoteltiin aloittelevalle tallimaalarille, johon minä totesin että se on varmin keino saadahomma ryssittyä.
              Eli tässä tuli sivu tolkulla vänkäämistä ja nyt vasta se hakemani "vesibase" ehto tuli ilmi, varsinkin kun itse annoin köyttä jo kauan sitten liukkaribasen tuomista ongelmista näiden kanssa?

              Väitän että tämän topikin informaatioarvosta saadaan nolla näillä "ammattilaisten" kertomuksilla siitä "luinka meillä töissä tehdään" ja 500€ hiontaväriruisku...+1000l tuottovaatimuksen kompura...1K:n sotkeminen pohjiin...jne, jne....Eli ei se ainakaan tee aloittelevan harrastajan siirtymistä spraymaalaamisesta ruiskumaalauksen maailmaan helppoa...kun kerran "ammattilaiset näin kertovat"?
              Eli eiköhän tässä nyt ole ensinnäkin aivan itseisarvoista että hommat pyritään oppimaan niin matalalla rimalla ja niin yksinkertaisin/riskittömin työtavoin kuin mahdollista.
              Sillä ei ole vitunkaan merkitystä kestääkö joku harrastajan helmojen tai puskurin maalaus muutaman tunnin enemmän tai vähemmän jos virheen mahdollisuutta ei ole, eikä sillä ottaako puskurin ruiskutus aikaa 5 vai 15minuuttia jos/kun se oikeasti toinen vaihtoehto olisi vetää ne spraypulloilla kun rima on tuhansissa euroissa aloittaa ruiskumaalaus?
              Oikeasti se rima on parissa satasessa ja tämä oikeasti kannattaa muistaa kaikkien niiden jotka jo nyt ovat näiden "ammattilaisten" vuoksi heittäneet pyyhkeen kehään vain koska "homma ei onnistu" ilman tuhansien satsauksia ja vuosien koulutusta.

              Comment

              • Sakkeri
                BTCF Member
                • May 2013
                • 307
                • Oulu

                Muistin juuri, että minun kysymyksestänihän tämä koko inttäminen alkoi.

                Loksut on jo maalattu, ratkaisin hinkkaväriongelman niin, etten hionut sitä puhki.
                500p papperilla epäkeskolla osin ja osin käsin lossin kanssa hinkkasin pinnat hyväksi ja roiskin maalit, tuli hyvä enkä ainakaan itse ole vielä hiontanaarmuja löytänyt.




                Tosin väri on hieman liian vaalea verrattuna muuhun autoon, empäs tiiä, alkaisinko häivyttämään muuhun autoon vai käviskö teettämässä uuden maalin...
                Alkuunsakkin väri vaikutti liian vaalealta, yritin ruiskuttaa väriä märemmän kerroksen, mutta väristä ei tullut tasainen, joten vedin tasaisen kuivahkon kerroksen jolla sain värin asettumaan, mutta se oli sitten liian vaalea.

                Ja tähän liittyen pitääkin kysyä, jos alan muiden ruostekorjauksien ja maalauksen yhteydessä oveen maalia häivyttämään, niin eikös liuotin väri tartu lakan päälle, joka on karhennettu vaikka harmaalla karhunkielellä? Vai tarvitseeko pinta hinkkavärin silti, vaikka pinnassa ei sinällään mitään vikaa olisikaan?
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Sakkeri View Post

                  Tosin väri on hieman liian vaalea verrattuna muuhun autoon, empäs tiiä, alkaisinko häivyttämään muuhun autoon vai käviskö teettämässä uuden maalin...
                  Alkuunsakkin väri vaikutti liian vaalealta, yritin ruiskuttaa väriä märemmän kerroksen, mutta väristä ei tullut tasainen, joten vedin tasaisen kuivahkon kerroksen jolla sain värin asettumaan, mutta se oli sitten liian vaalea.

                  Ja tähän liittyen pitääkin kysyä, jos alan muiden ruostekorjauksien ja maalauksen yhteydessä oveen maalia häivyttämään, niin eikös liuotin väri tartu lakan päälle, joka on karhennettu vaikka harmaalla karhunkielellä? Vai tarvitseeko pinta hinkkavärin silti, vaikka pinnassa ei sinällään mitään vikaa olisikaan?
                  Jos väriero on huomattava, niin kannattaa hakea uusi tummempi värivariantti ja pistää homma uusiksi.
                  Tosin melkein aina nämä vaaleanpään metallit lokareihin vedettynä joutuu joka tapauksessa häivyttämään oveen, jolloin jos väriero ei ole ihan tolkuton, niin oviin häivytykset.
                  Liukkaripohjaisen värimassan voi vetää huoletta kaikille ehyille 2K pinnoille, eli myös puhki hiomattomalle vanhalle lakkapinnalle.
                  Eli ei missään tapauksessa tarvita hinkkaa vanhalle lakkapinnalle jos se lakkapinta vain on ehyt(jos ei niin kiehuu taatusti).
                  Tartuntakarhennus riittää.

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    Originally posted by dumppi View Post

                    Liuotinbasen alle en tosin ehkä käyttäis:think vesivärille nuo on varmasti pääasiassa suunniteltu mutta uskoisin että kunnolla kuivuttuaan eikä mitään isoja märkiä kerroksia ko. Tavaraa ole niin kestää.
                    Voeeeee helevetti..
                    Tuollahan minä jo ajat sitte tämän kirjotin..

                    SADANNEN KERRAN!

                    Hemin ohje on hyvä ja toimiva ja varmasti riskitön MUTTA on nämä muutkin AINAKIN vesibasen kanssa toimivia eikä ole omissa kokemuksissa ainakaan vielä kiehumisia.

                    Kiitos ja anteeksi

                    Edittiä sen verran, että testasin tänään ihan huvikseni ja tietoisesti riskillä miten tämä ppg 1K spraypohjamaali nyt sitten reagoi liuotinbasen kanssa?
                    Ohut kerros 2K hinkkavärialueesta yli asti ja n. 15min päästä hiomatta liukkaribaset normaalisti yli, jonka jälkeen lakka ja uunissa normaali kuivatus= Ei minkäänlaisia rajoja tai painumisia havaittavissa. Tiedä sitten ajan kanssa kutistuuko rajat näkyviin mutta empä usko..
                    Pitääpä vielä testata joskus suorakiiltosen alle.

                    Edit 2 kyseessä vieläpä jenkkiauto jotka on tupannut olemaan yleensäkin herkkiä kiehumaan ihan 2K kamoillekkin!
                    Last edited by dumppi; 30-04-2014, 11:28.
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • KanaDimmy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 398
                      • Kalanti

                      Kiehuu kiehuu

                      Mikä perkeles on kun muuten maalit hyvät mutta kattoon kiehutti sellasia paikoittain 5-10cm raitoja. Jäikö tosiaan niistä kohdista pohjat ohkasemmaksi?

                      Kevyen hionnan jälkeen ohut kerros pohjamaalia vielä päälle ennen väriä? Pitää varmaan vetää vähän moneen suuntaan sitä maalia ettei jää noita rajoja
                      e34 525ia -93

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by KanaDimmy View Post
                        Kiehuu kiehuu

                        Mikä perkeles on kun muuten maalit hyvät mutta kattoon kiehutti sellasia paikoittain 5-10cm raitoja. Jäikö tosiaan niistä kohdista pohjat ohkasemmaksi?

                        Kevyen hionnan jälkeen ohut kerros pohjamaalia vielä päälle ennen väriä? Pitää varmaan vetää vähän moneen suuntaan sitä maalia ettei jää noita rajoja
                        Tuota...mitä sinulla on siellä pohjalla?

                        Comment

                        • KanaDimmy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 398
                          • Kalanti

                          Pohjalla oli vanha väri joka karhennettiin ja päälle vedin 2k pohjavärin. Näin toimittiin koko auton kanssa ja ongelmia aiheutti vain katto ja konepellistä pieni osa. Nyt ne olis hiottuna tasaiseksi niin vetelen varmaan uudestaan pohjaa päälle?

                          Edit: niin ja siis värin veto vaiheessa kiehahteli eikä se itse pohjamaali
                          Last edited by KanaDimmy; 30-04-2014, 13:24.
                          e34 525ia -93

                          Comment

                          • Hynde
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 338
                            • Rovaniemi

                            Veikkaan, että rasvaa / paskaa / jotain sinne kuulumatonta jostain syystä jäänyt...
                            Kaikki liha tottelee kuria...

                            Comment

                            • Hynde
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 338
                              • Rovaniemi

                              Tästä tulikin mielee...

                              Nykyään, kun nämä kaikki erilaiset kestopinnoitteet, hartsipohjaiset tai jotain muuta, ovat kasvattaneet suosiotaan, pohjien hionta ja puhdistus vain korostuu. Nuo kun eivät lähde enää pois niin kuin perus vahojen poisto. Tosin kunnollisen 2K -hiontaväri kerroksen jälkeen on melkein sama, vaikka siellä olisi Paavo Väyrynen jäänyt väliin...

                              Ei ehkä pitäisi kommentoida enää, kun ketju rauhoittui lopulta, mutta...

                              Olen samaa mieltä Hemin kanssa noista pohjien korjailuista aina kunnollisella 2K -hiontavärillä. Se on varmasti aina turvallinen tapa harrastajamaalarille tehdä tasainen ja solidi pinta ennen pintojen vetoja ilman yllätyksiä. Vajaan kymmenen vuotta olen harrastellut ja yhtään kiehuntaa, rajojen nostoa tai ennakoimatonta painumista en ole saanut aikaiseksi, kun olen pitäytynyt siinä säännössä, että pohjat ovat aina samanlaiset.

                              Sen jälkeen, kun taito karttuu, niin voi minunkin mielestä kokeilla näitä dumpin ja kumppanusten ehdottamia helpompia ja nopeampia tapoja. Varmasti toimivat tietyissä tilanteissa, mutta itselläni harrastajana ei ole ollut vielä koskaan sellaista kiirettä, että enkö olisi voinut korjailla pohjia sillä samalla 2K -hiontavärillä. Ehkäpä tämä onkin ollut se syy, että aina on pintojen veto onnistunut ilman ongelmia.

                              Se, että jotkin pohjat jäävät hirveälle aplarille Bilteman ruiskun takia, on täyttä paskapuhetta...
                              Kaikki liha tottelee kuria...

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by KanaDimmy View Post
                                Pohjalla oli vanha väri joka karhennettiin ja päälle vedin 2k pohjavärin. Näin toimittiin koko auton kanssa ja ongelmia aiheutti vain katto ja konepellistä pieni osa. Nyt ne olis hiottuna tasaiseksi niin vetelen varmaan uudestaan pohjaa päälle?

                                Edit: niin ja siis värin veto vaiheessa kiehahteli eikä se itse pohjamaali
                                Tässä on nyt jokin "tuntematon" tekijä?
                                Eli jos siellä pohjalla on ollut ehyt, oikealla kovetinsuhteella kovettunut 2K hiontaväri, niin sehän ei voi kiehua?
                                Mitä pintaväriä vedit?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎