Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Mä en oo automaalari, mutta tuo ylempi kuva näyttää siltä että vikaa on jossain. Tuo mun kuva on suoraan ruiskusta, ilman kiillotuksia tai hiontoja. Ensin harso, sitten kaksi tai kolme täyttä varvia rapaten. Tietty helpompi tehdä näin kun pelti oli vaakassa.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Osku View Post
      Jostain lueskelin että SATA:n RPS on akryylille paras mutta ei raaskis harrastehommia varten ostaa tollasta kun saa tolla iwatalla sen vedettyä jokatapauksessa paremmin kun muilla tähän mennes.
      Siis nyt on hieman paha sanoa kun en ole muutamia kokeiluja/pikkuvetoja enempää koskaan tuolla Iwatalla vetänyt, mutta tuon Satan RP:n ”hyvyyshän” perustuu pitkälti sen tuottoon.
      Eli hieman myös tottumiskysymys, mutta ise kun aikoinaan vaihdoin Satoista Devilbisseihin alkoi ongelmat juuri suorakiiltoisten kanssa.
      Muutama vuosi tuli kokeiltua ja ”taisteltua” tutkainta vastaan, ennen kuin käämit paloi lopullisesti ja pistin koko kaluston taas Sataan ja nyt taas suorastaan nauttii ruiskuttamisesta.
      Se Devilbissillä veto oli omaan ”selkäytimeeni” sellaista ”töpöttämistä” että ei oikein koskaan tuntunut siltä että saa edetä ns.”omaan tahtiin”.
      Eli kun oli tottunut ”ampumaan puolukoita puutarhaletkista”, tuntui vähempi kynäruiskulla turaamiselta.
      Hiukan on jäänyt sama fiilis noista Iwata kokeiluista ja siitä syystä ei ole ollut tarvetta, eikä ajatustakaan siirtyä siihen leiriin (tämä ei tarkoita siis sitä että Iwata olisi yhtään huonompi, mutta ei vain sovi minulle/minun ”selkäytimeeni").

      Eli pointti tässä on se että jos homma ei jollakin ruiskulla tunnu ns.omalta, niin ei kanntata turhaan tapella ”tutkainta vastaan”, vaan vaihtaa suosista ruiskumerkkiä/mallia.
      Kaikki vain ei sovi kaikille ja kaikkien luonnlliseen tapaan työskennellä, jolloin lopputuloskaan ei ainakaan ilman turhaa pingottamista ole paras mahdollinen.
      Kuitenkin sinunkin tapauksessa siitä hyvin puhdistetusta vähän käytetystä Iwatasta saa vaikkapa Huuto.netissä kyllä 20-30% pois uuden hinnasta pääomaa takaisin ja sen jälkeen voikin kokeilla sen Satan RP:n.
      Itse en usko että sen jälkeen pitää enään vaihtaa leiriä, mutta sittenpähän joka tapauksessa tiedät mistä puusta ne on veistetty ja sen muuten loputtoman ruiskuspekulaation voi unohtaa.
      Last edited by Hemi; 15-01-2015, 16:08.

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Originally posted by suppari View Post
        Mä en oo automaalari, mutta tuo ylempi kuva näyttää siltä että vikaa on jossain. Tuo mun kuva on suoraan ruiskusta, ilman kiillotuksia tai hiontoja. Ensin harso, sitten kaksi tai kolme täyttä varvia rapaten. Tietty helpompi tehdä näin kun pelti oli vaakassa.
        Eroina on se 0,7suutin ja se että sulla on valkoinen väri.
        Sillä pikkusella kun ei kokonaista autoa ruiskutella ihan äkkiä

        Nuo detailikuvat hionnasta on otettu järkkärillä n.10-20cm päästä 2x500W halogenia vasten
        Vedin itekin peilit tollasella pikkuhalpis ruiskulla ja pinnasta tuli täydellinen.

        Kyl toi ruiskun speksailu on se mitä ite läksin hakemaan,koska lakkapinnasta saa aivan erilaista jälkeä samalla ruiskulla vetäessä.

        Ei tässä nyt joka päivä tuu maalattua suorakiillolla kokonaisia autoja niin en sitä varten viitsi tota lakkaruiskua alkaa hukkaamaan.

        Noita vehkeitä kun saisi kokeilla erilaisia niin sais vähä "hakuammuntaa" pois ja tuntumaa mikä ois omalle kouralle/tottumiselle paras työkalu.

        Eikä tuo nyt ole ottanu kun viikon toi hionta/kiillotus että saan sellasta kun on vaatimustaso

        Tälläst speksailua vaan että jos olis mahollisuus vielä parantaa
        Last edited by Osku; 16-01-2015, 12:44.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Osku View Post

          Tälläst speksailua vaan että jos olis mahollisuus vielä parantaa
          Siis siinä mielessähän se on melko turhaa jos/kun haetaan show-kiiltoa, koska siinä tapauksessa joka tapauksessa aina hiotaan ja kiilloitetaan.
          Oikeastaan työkään ei juurikaan vähene vaikka tuosta lievästä selluliitista saisi silminnähden lähes rasvakiiltoista, koska pinta kuitenkin pitää hioa ”rikki” ennen kiilloitusta ja se lievä selluliittihan jo pelkästään sillä lähes katoaa.
          Ok, siinä tapauksessa että sellaista maalailua on enemmän jossa ei ole taloudellisesti eikä muutenkaan järkeä lähteä kiilloitusurakkaan, on toki maksimaalisen hyvä pinnanlaatu bonusta.
          Mutta kuten todettu, nämä suorakiiltoiset tummat+punaisen sävyt näyttävät heti ruiskutuksen jälkeen pahemmilta kuin mitä ne oikeasti ovat ja kohtuullisen lyhytkin käyttö ”häivyttää” sen selluliitin.

          Mutta, toki jos haluaa itse kehittyä vetämään valmista huippupintaa sen itsensä vuoksi, niin sinuna kyllä kokeilisin sitä Satan Rp:tä, koska se on 100% fakta että sen jälkeen homma on kiinni vain kahvan takaa/olosuhteista.
          Ei sekään itsessään tee kuitenkaan autuaaksi, vaan kyllähän sitä saa tunteja polttaa maalaushommissa jotta oikeasti löytää sen ”yhteisen sävelen”.
          Muuttujia on siltikin sen verran paljon, että ei se Satakaan kuitenkaan anna mitään ilmaiseksi.

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            Noniin, nyt on tinaus suoritettu, ja hiottu, mielestäni onnistuin ekakertalaiseksi ihan hyvin. Suurin virhe oli että koitin amatöörin taidoilla tehdä kerralla liian hyvää jälkeä tinan levityksessä ja pariin kohtaan tuli ehkä liian niukalti tavaraa.
            Nyt se on kuitenkin jo hiottu ja aika valmiks kitattavaksi, pariin kohtaan tulee ehkä Hiukka enemmän kuin 2mm kittiä mutta saa luvan pysyä. Kuviakin laittaisin mutta en osaa tabletilla pienentää kuvia,
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Eepo View Post
              Noniin, nyt on tinaus suoritettu, ja hiottu, mielestäni onnistuin ekakertalaiseksi ihan hyvin. Suurin virhe oli että koitin amatöörin taidoilla tehdä kerralla liian hyvää jälkeä tinan levityksessä ja pariin kohtaan tuli ehkä liian niukalti tavaraa.
              Nyt se on kuitenkin jo hiottu ja aika valmiks kitattavaksi, pariin kohtaan tulee ehkä Hiukka enemmän kuin 2mm kittiä mutta saa luvan pysyä. Kuviakin laittaisin mutta en osaa tabletilla pienentää kuvia,
              Jos alla on vielä tinaa, niin kittiä saa olla vaikka 5mm ilman pienintäkään pelkoa että irtoaisi/lohkeilisi (rasvanpoisto vain ennen kittausta).
              Jos haluat olla varma, niin revi/pehmitä ja leikkaa muutaman millin pätkää ekan kittikerroksen sekaan ohutta lasikuitukangasta (siitä ohuesta palttinamatosta).
              Vedä kovaa metallilastalla painaen millin kerros yli ja kun tämä on kuivunut ”puolinihkeäksi, toinen 1-2mm:n kerros painaen puhdasta kittiä.
              Veistä pitkällä mattopuukolla pinta ”raakamalliin” juuri ennen lopullista kovettumista ja päälle kolmas tasoittava kerros yli.
              Anna kuivua ja hio 80:llä tukea käyttäen muotoon.
              Ohut kittaus yli ja hionta 120+240+2K hiontaväri niskaan.
              Oikaisuhionta 320+600 vesissä.
              Toista hiontaväri kunnes pinta on virheetön ja ennen pintaa 800-vesissä ja vihreä karhunkieli. Vedä pinnat (jos Showtavaraa, niin lakka+välihionta 600-vesissä ja uusi 1+2 lakka).
              Anna kuivua muutama päivä lämmössä, hio 2000+3000-vesissä, kiilloita (kulmat ja terävemmät pyöristykset VAIN käsin jotta ei puhkea).
              Last edited by Hemi; 18-01-2015, 16:22.

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                Tinaa on kyllä alla joka paikassa, Vetelin tänään ekan kerroksen kittiä niskaan, pelti ja tina on hangattu koneella 80 paperilla, joten tartuntaa pitäisi olla. Vetelin metallilastalla kovasti painaen, koitin saada "ronskisti" tavaraa mutta jostain syystä sain siinäkin pihistettyä, ja yhteen kohti jäi "klommo". Täytyy käydä lipomassa uutta tavaraa lommoon kunhan entiset on kuivuneet, ja suorittaa hionta, sitten speksailla lisää

                Parit kuvat, en jaksananut pienentää




                Tässä alkaa olla jo viimeiset hetket käsillä





                Raakakittaus

                Last edited by Eepo; 18-01-2015, 21:48.
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • _jussis_
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 190
                  • klaukkala

                  Originally posted by jonir View Post
                  sellanen kysymys että koska uskaltaa ruveta myllyttämään juuri maalattua etulokaria koska pinnassa vähä ropelöistä niin ajattelin testata myllyttämällä ottaa pois???
                  Ite myllytelly joskus heti uunituksen jälkeenkin. 2vk-1kk taitaa olla se aika kun maali on täysin kuiva.

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1223
                    • Pori

                    Maalasin tuossa prätkäkypärän candyoranssilla ja perkele meni valumaan kun tuli visiirin pokkaukseen epähuomiossa päästettyä reilusti ja siitä sitten lähti valumaan..

                    Kysymys: kun alan tuota vesihiomaan pienen tuen kanssa (ensin katsoo suurimmat pois partaveitsen terällä tai viilanpätkällä), niin kai tuo candyväri lakan seassa mahdollistaa aivan samalla tavalla vesihionnan ja kiillotuksen, kuin normaali kirkaslakkakin ettei tule mitään sävyeroja? Lakkaa tuohon tuli tosiaan vedettyä ainakin paksulti...
                    2k -lakka kyseessä.

                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      kysymys: onko valuma massassa vai lakassa? jos massassa valuma ja oot vetänyt siihen vielä lakan päälle niin taitaa mennä vähän isotöisemmäksi kuin pelkkä pelkkä pikku hinkutus
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        Originally posted by Eepo View Post
                        kysymys: onko valuma massassa vai lakassa? jos massassa valuma ja oot vetänyt siihen vielä lakan päälle niin taitaa mennä vähän isotöisemmäksi kuin pelkkä pelkkä pikku hinkutus
                        Candyssa väri on lakan seassa,voi kyllä olla tehty myös niin että väri on kirkkaassa sideaineessa mutta veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.

                        Kyl toi menee vähä haastavaksi hioo niin että se kohta missä valuma oli ettei sen reunat jää näkymään ohenemisen takia.

                        Melkein kokeilisin laittaa nitrokittiä (ns. 1k rättikittiä) kumilastalla roikun ympärille ja varovasti tarkkaan hioo niin kauan että nitrokitti ja valuma katoaa jolloin valumakohta on muun lakkapinnan kanssa tasan ettei vahingossakaan hio valuman ympäriltä tavaraa pois jolloin lopputuloksessa tulee vaaleampi kohta valuman ympärillä verrattuna muuhun pintaan.

                        Ite kun vedin H.O.K Kobalt Blue Kandya (sinistä 2k lakkaa)yhteen prätkä projektiin niin siinä tein vielä kirkkaalla lakalla "nuorallatanssi" viimeistelylakkauksen erikseen juurikin tuommosen väriroikun pelossa.

                        Ihan mielenkiinnosta onko SEM:in kandytiivistettä ? tossa ois yksi prätkä taas tehtäväksi kandylla ja sitä varten on hankittuna SEM:iä

                        EDIT:
                        Tossa viel linkki yhteen juutuupin DIY videoo

                        https://www.youtube.com/watch?v=mn6nPky0HGs
                        Last edited by Osku; 22-01-2015, 08:55.
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1223
                          • Pori

                          Originally posted by Eepo View Post
                          kysymys: onko valuma massassa vai lakassa? jos massassa valuma ja oot vetänyt siihen vielä lakan päälle niin taitaa mennä vähän isotöisemmäksi kuin pelkkä pelkkä pikku hinkutus
                          Siis lakassa tietty.. candymuste on on lakan seassa ja siksi kysyinkin, että voiko aiheuttaa jotain sävyeroja kun hioo noi valumat pois. Periaatteessa ei kyllä, koska muste on tasaisesti lakan seassa, eli sama kuin hioisi perus kirkasta lakkapintaa.
                          Mutta silti haluisin tietää varmuudeksi.
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            Originally posted by Juspa View Post
                            Siis lakassa tietty.. candymuste on on lakan seassa ja siksi kysyinkin, että voiko aiheuttaa jotain sävyeroja kun hioo noi valumat pois. Periaatteessa ei kyllä, koska muste on tasaisesti lakan seassa, eli sama kuin hioisi perus kirkasta lakkapintaa.
                            Mutta silti haluisin tietää varmuudeksi.
                            99% varmasti näkyy lopputuloksessa, sama se on joittenkin akryyli sävyjen kanssa kun vakauttaa niin näkyy "eri" värisenä valuma..
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1223
                              • Pori

                              Originally posted by Osku View Post
                              Candyssa väri on lakan seassa,voi kyllä olla tehty myös niin että väri on kirkkaassa sideaineessa mutta veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.

                              Kyl toi menee vähä haastavaksi hioo niin että se kohta missä valuma oli ettei sen reunat jää näkymään ohenemisen takia.

                              Melkein kokeilisin laittaa nitrokittiä (ns. 1k rättikittiä) kumilastalla roikun ympärille ja varovasti tarkkaan hioo niin kauan että nitrokitti ja valuma katoaa jolloin valumakohta on muun lakkapinnan kanssa tasan ettei vahingossakaan hio valuman ympäriltä tavaraa pois jolloin lopputuloksessa tulee vaaleampi kohta valuman ympärillä verrattuna muuhun pintaan.

                              Ite kun vedin H.O.K Kobalt Blue Kandya (sinistä 2k lakkaa)yhteen prätkä projektiin niin siinä tein vielä kirkkaalla lakalla "nuorallatanssi" viimeistelylakkauksen erikseen juurikin tuommosen väriroikun pelossa.

                              Ihan mielenkiinnosta onko SEM:in kandytiivistettä ? tossa ois yksi prätkä taas tehtäväksi kandylla ja sitä varten on hankittuna SEM:iä

                              EDIT:
                              Tossa viel linkki yhteen juutuupin DIY videoo

                              https://www.youtube.com/watch?v=mn6nPky0HGs
                              Joo tuohon kittiin törmäsin ite kans ja varmasti paras ratkaisu ettei hio valuman vierestä läpi. Täytyy koittaa tota kun nyt ensin odottelee et kuivuu kunnolla kovaks.Vttu kun huonossa valossa maalaa ja koittaa vielä mahdollisimman paksua kerrosta...

                              En kyllä muista yhtään kenen candyä toi oli.. Se purkki on ollu mulla yli 4 vuotta käyttämättömänä.
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • Juspa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1223
                                • Pori

                                Originally posted by Kapanos View Post
                                99% varmasti näkyy lopputuloksessa, sama se on joittenkin akryyli sävyjen kanssa kun vakauttaa niin näkyy "eri" värisenä valuma..
                                Tuo nähdään sit miten menee.. sais nyt edes vähän huomaamattomammaksi.
                                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                                Ex.
                                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                                E90 320d -05 Schwartz 2
                                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                                E36 352i -91 Diamantschwartz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎