Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Antti* View Post
    e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla :think
    Millaisessa mallissa letku / jäähdyttimen lähtö?

    Eihän tuota saa revittyä irti mitenkään ehjänä jos nuo ovat kunnossa.

    Comment

    • Antti*
      Bimmer Rookie
      • Jul 2014
      • 43
      • JKL

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Millaisessa mallissa letku / jäähdyttimen lähtö?

      Eihän tuota saa revittyä irti mitenkään ehjänä jos nuo ovat kunnossa.
      Letku ja lähtö näyttää molemmat silmällä aivan ehjiltä. lähdössä on selkeä se kaulus siinä reunalla ja letkukin aivan ok näkönen. suht helposti meni toki ilman klemmaria paikalleen mutta mielestäni aivan normaali.. kuuluukos tuos olla alunperin 2 vai 4barin paisarinkorkki?
      e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2544
        • Kajaani

        Originally posted by Antti* View Post
        Letku ja lähtö näyttää molemmat silmällä aivan ehjiltä. lähdössä on selkeä se kaulus siinä reunalla ja letkukin aivan ok näkönen. suht helposti meni toki ilman klemmaria paikalleen mutta mielestäni aivan normaali.. kuuluukos tuos olla alunperin 2 vai 4barin paisarinkorkki?
        Tuosta nyt äkkiä katottuna 2 barin korkki, ei kai näihin alun perin mitään 4 barin korkkeja ees oo..?
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Antti*
          Bimmer Rookie
          • Jul 2014
          • 43
          • JKL

          Originally posted by Roisto View Post
          Tuosta nyt äkkiä katottuna 2 barin korkki, ei kai näihin alun perin mitään 4 barin korkkeja ees oo..?
          Joo niin näyttäis olevan! korjataan kirjotusvirhe eli 1.4barin omia ilmeisesti löytyy mutta niitä taitaa enemmän olla diisseleissä. ostin tuohon 2barin uuden mutta edellinen oli 1,4bar.. täytyy varmaan hakia vielä uus sellanen ja koittaa. samalla vois toki uusia sen yläletkun jos auttas asiaa. vähän kyllä epäilen
          e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Antti* View Post
            Joo niin näyttäis olevan! korjataan kirjotusvirhe eli 1.4barin omia ilmeisesti löytyy mutta niitä taitaa enemmän olla diisseleissä. ostin tuohon 2barin uuden mutta edellinen oli 1,4bar.. täytyy varmaan hakia vielä uus sellanen ja koittaa. samalla vois toki uusia sen yläletkun jos auttas asiaa. vähän kyllä epäilen
            Se 1.4 bar korkki on vähän niin ja näin. Järjestelmässä pitää kuitenkin jonkin verran olla painetta ettei keitä kun lämmöt ovat normaalisti reilun sata.

            Itselläni ainakin jäähdyttimessä on sellainen "juomutettu" lähtö jossa viimeinen rengas on muita paksumpi. Koitin joskus vastaavasta romusta syyläristä irrottaa letkua ilman klemmarin avausta seisomalla jäähdyttimen päällä ja kiskomalla letkusta. Lopputuloksena otin klemmarin irti

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5300
              • Pirkkala

              Vertaas sitä sun letkunlähtöö vaikka internet kuvaan. Pakko olla jotain vialla. Eihän se nyt ikinä noin irtoo vaikka tekis minkälaisen paineen vesitilaan. Letkut pitäs ennenmmin räjähtää tai jompikumpi kenno. Ettei vaan olis pätkä lähteny siitä syylärin letkukarasta? Ja siksi ei pysy?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Antti*
                Bimmer Rookie
                • Jul 2014
                • 43
                • JKL

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Vertaas sitä sun letkunlähtöö vaikka internet kuvaan. Pakko olla jotain vialla. Eihän se nyt ikinä noin irtoo vaikka tekis minkälaisen paineen vesitilaan. Letkut pitäs ennenmmin räjähtää tai jompikumpi kenno. Ettei vaan olis pätkä lähteny siitä syylärin letkukarasta? Ja siksi ei pysy?
                No kyllä mun mielestä kans se pitäs ennemmin ampua vaikka korkinvälistä kun tuosta.. täytyy nyt tutkia se liitos ja hakia sinne uus letku ainaki samantien. siinä syylärin kaulassa ei ollu mun mielestä kun yks semmonen juova aivan lähdön reunassa :think
                e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

                Comment

                • Antti*
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2014
                  • 43
                  • JKL

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Se 1.4 bar korkki on vähän niin ja näin. Järjestelmässä pitää kuitenkin jonkin verran olla painetta ettei keitä kun lämmöt ovat normaalisti reilun sata.

                  Itselläni ainakin jäähdyttimessä on sellainen "juomutettu" lähtö jossa viimeinen rengas on muita paksumpi. Koitin joskus vastaavasta romusta syyläristä irrottaa letkua ilman klemmarin avausta seisomalla jäähdyttimen päällä ja kiskomalla letkusta. Lopputuloksena otin klemmarin irti
                  Joo kyllä se nyt kuulostaa että letkussa se vika on ennemmin ku tuos korkis, korkki kuitenki uus oli sitte 1.4 tai 2bar. koitetaan sillä josko rupeais pitämään.
                  e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3196
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by Antti* View Post
                    e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla :think
                    Moottorin tukikumi kaput ja kone nousee kaasulla ylös ja vetäsee letkun irti? Konepelti ylös, D päällä jarrua vasten reilusti kaasua ja katot pomppaako kone.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      m62b35 suuttimia ettiskelen. Jos löytyy niin ilmoitalla privaan. 2kpl

                      Comment

                      • jankko
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 101
                        • Sievi/Kouvola

                        mikäs virka on m60b30 imusarjan sisällä tötteroitten yläpuolella olevalla muovi härpäkkeellä? koko imusarjan mittanen joku ilman ohjaaja? on vaan toisesta päästä irronnut liimauksesta ja mietin että poistanko kokonaan vai annanko olla? hyötyä vai haittaa?

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          Tarkoitatko härpäkkeellä sitä takakannesta tulevaa putkea? Ainakaan b40-sarjassa en ole ikinä nähnyt mitään muita sisällä kuin tuon putken jolla huohotushöyryt saatiin kenties paremmin sotkettua imuilman sekaan tuomalla ne putkella kaasuläpän viereen. Tuo putki jäi jossain vaiheessa pois (ainakaan m62b44tu koneessa sitä ei ollu).
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • jankko
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 101
                            • Sievi/Kouvola

                            En tarkoita sitä... Ilmeisesti vaan b30 imusarjoissa.. Jos imusarjan sisälle kahtoo niin peittää imusarjan tötteröistä ylöspäin.. Ilmeisesti kuristaan virtausta tai en osaa sanoa turhalta näyttää...

                            Comment

                            • jankko
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 101
                              • Sievi/Kouvola

                              Näkyyköhän toi kuva
                              Attached Files

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4180

                                Originally posted by jankko View Post
                                Näkyyköhän toi kuva
                                On piru outo. Ei oo aikasemmin tullu vastaan edes kuvissa.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎