Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    Oma toteutus:
    Kuskinpuolen kannessa on huohotuksen nippa josta lähtee alumiiniputki imusarjan ali. Tämän päähän kumiletku joka menee huohotinpöntölle. Pöntöltä letku alas ja siinä suodatin. Tämä siksi koska suttaa muuten konetilaa öljysumulla.
    Tulevaisuudessa teen lisähuohotukset venttiilikopista kunhan kerkiää.
    Nipat voi hitsata teknoweldillä tai kierteyttämällä tms läpiviennillä, ei oikein tig hitsaus onnistunut koska magnesiumseosta...
    Peitelevy takakanteen ja siihen nippoja painetiedoille. Map, bensapaineebsäädin, ahtopaine, dumppi.
    Peitelevyn hommasin sähköpostin välityksellä Viron pojilta http://zerialmodified.com/index.php/...s-and-services
    Ja muista kaasuläpästä poistaa tankin huohotuksen nippa. Itse porasin sen pois ja kierteitin tulpalle.
    Last edited by MH motorsport; 26-08-2015, 13:40.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      Originally posted by Pikkuvelii View Post
      Oma toteutus:
      Kuskinpuolen kannessa on huohotuksen nippa josta lähtee alumiiniputki imusarjan ali. Tämän päähän kumiletku joka menee huohotinpöntölle. Pöntöltä letku alas ja siinä suodatin. Tämä siksi koska suttaa muuten konetilaa öljysumulla.
      Tulevaisuudessa teen lisähuohotukset venttiilikopista kunhan kerkiää.
      Nipat voi hitsata teknoweldillä tai kierteyttämällä tms läpiviennillä, ei oikein tig hitsaus onnistunut koska magnesiumseosta...
      Peitelevy takakanteen ja siihen nippoja painetiedoille. Map, bensapaineebsäädin, ahtopaine, dumppi.
      Peitelevyn hommasin sähköpostin välityksellä Viron pojilta http://zerialmodified.com/index.php/...s-and-services
      Ja muista kaasuläpästä poistaa tankin huohotuksen nippa. Itse porasin sen pois ja kierteitin tulpalle.
      kiitos, tää selkeytti kummasti. Toi pakosarja rupes kiinnostaan perkeleesti mikä siis linkittämälläsi sivulla on:think. hintaa kun ei oo raaskinneet laittaa

      Comment

      • ipedius
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 9
        • Oulu

        m60 vikavalosta

        M60 tietäjille kysymys M60B40 e32 -93 vikavalon toiminnasta. Auto on euro-mallin, eli check engine light valoa ei ole alunperin ollut. Nyt se on johdotettu ecun pinnistä 8, alunperin vikakoodien vilkkutestiä varten.

        Nyt kuitenkin valo jää palamaan aina kun auto on käynnissä. Vilkkutesti antaa, että vikakoodeja ei ole. Samaten DISsin mukaan mitään vikakoodeja ei ole.

        Eli siis, miksi valo palaa? Voiko oikeasti joku vika olla päällä, vaikka mitään koodeja ei ole? Tai Voiko jossakin ecuversiossa lamppu vaan palaa aina? Entä ECU-vika?

        Auto toimii muuten varsin hyvin mutta tyhjäkäynnillä on sitä pientä tutinaa ja ehkä hieman puuttuu vetoja varsinkin alhaalta. Kaikki tavallisimmat kuten huohotinventtiilit yms on kyllä kunnossa, tarvittaessa tarkempia tietoja. Kiitos.

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Originally posted by Gemmi View Post
          kiitos, tää selkeytti kummasti. Toi pakosarja rupes kiinnostaan perkeleesti mikä siis linkittämälläsi sivulla on:think. hintaa kun ei oo raaskinneet laittaa
          M60 singleturbopakosarja e30 ja e28 ja e34 koppaan. Hintaa n1000e. Itselle tuli tuplaten hintaa itse tehtynä rosterista ja pinnoitettuna.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            Originally posted by ipedius View Post
            M60 tietäjille kysymys M60B40 e32 -93 vikavalon toiminnasta. Auto on euro-mallin, eli check engine light valoa ei ole alunperin ollut. Nyt se on johdotettu ecun pinnistä 8, alunperin vikakoodien vilkkutestiä varten.

            Nyt kuitenkin valo jää palamaan aina kun auto on käynnissä. Vilkkutesti antaa, että vikakoodeja ei ole. Samaten DISsin mukaan mitään vikakoodeja ei ole.

            Eli siis, miksi valo palaa? Voiko oikeasti joku vika olla päällä, vaikka mitään koodeja ei ole? Tai Voiko jossakin ecuversiossa lamppu vaan palaa aina? Entä ECU-vika?

            Auto toimii muuten varsin hyvin mutta tyhjäkäynnillä on sitä pientä tutinaa ja ehkä hieman puuttuu vetoja varsinkin alhaalta. Kaikki tavallisimmat kuten huohotinventtiilit yms on kyllä kunnossa, tarvittaessa tarkempia tietoja. Kiitos.
            Valo palaa koska se ei toimi EURO-versiossa oikein vaan palaa arvelujesi mukaisesti aina. Nokkien ajoitusten säätäminen auttaa yleensä jonkin verran täristykseen, mutta harvoin poistaa kokonaan.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by ipedius View Post
              M60 tietäjille kysymys M60B40 e32 -93 vikavalon toiminnasta. Auto on euro-mallin, eli check engine light valoa ei ole alunperin ollut. Nyt se on johdotettu ecun pinnistä 8, alunperin vikakoodien vilkkutestiä varten.

              Nyt kuitenkin valo jää palamaan aina kun auto on käynnissä. Vilkkutesti antaa, että vikakoodeja ei ole. Samaten DISsin mukaan mitään vikakoodeja ei ole.

              Eli siis, miksi valo palaa? Voiko oikeasti joku vika olla päällä, vaikka mitään koodeja ei ole? Tai Voiko jossakin ecuversiossa lamppu vaan palaa aina? Entä ECU-vika?

              Auto toimii muuten varsin hyvin mutta tyhjäkäynnillä on sitä pientä tutinaa ja ehkä hieman puuttuu vetoja varsinkin alhaalta. Kaikki tavallisimmat kuten huohotinventtiilit yms on kyllä kunnossa, tarvittaessa tarkempia tietoja. Kiitos.
              Ja fiksinä on lisätä johdon väliin kytkin että valon saa palamattomaksi kun ei lue koodeja.

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                Uudemmissa koneissa joissa on bensanpaineensäädin filtterin yhteydessä, niin millä logiikalla tuolta säätimeltä tulee alipaineletku imutorveen siihen mutkaan ennen läppärunkoa, eihän se sieltä saa alipainetietoa?

                Comment

                • BMWFW24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 273
                  • Jämsä

                  En tiedä onko oikea ketju, mutta koitetaan silti. Nyt alkaa mennä hermot tämän m62tu:n kanssa...Just kun sai selville sen käynnistysongelman syyn, niin uutta pukkaa. Vaihdoin tuossa keväällä uuden kaasuläpän, kun yhtenä aamuna heitti engine_fail_safe modet mittariston näytölle ja INPAan vikakoodin 131. Päästiin kuitenkin reissusta kotia ja hetken ihmettelyn ja neuvojen saannin jälkeen uusi kaasuläppä tilaukseen. Auto toimi muita ongelmia lukuunottamatta eiliseen asti. Eilen oli sitten tyhjäkäynti jostain syystä oudosti normaalia korkeammalla. Luin vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt. Nollasin adaptioarvot ja koitin käynnistää koneen, mutta ei onnistunut. Kone hörähti normaalisti käyntiin mutta sammui sitten samantien, olisiko 1-2 sek ollut "käynnissä". Tämän jälkeen löytyi INPAn vikakoodeja 131, 134 ja 135. Samoin kaasuläpästä kuuluva ääni oli poikkeava normaalista kun piti virtoja päällä jolloin se tekee omat testinsä, siitä kuului oudon iso klonk... jonka jälkeen fail_safe tuli näytölle. INPAn vikakoodilistalla voltit näytti alle 12V jostain syystä vaikka mittasin jännitteen 12,3V pintaan. Nuo kaikki vikakoodit ei ollut yhdellä kertaa. Laitoin akun varmuuden yöksi vuoksi latautumaan ja koitin tänään uudelleen, niin samaa safe_modea pukkasi. Ja samoja vikakoodeja. Irroitin sitten piuhan kaasuläpästä ja laitoin sen keväällä vaihdetun kiinni, virrat päälle eikä mitään vikakoodeja, paketti vaihtoon sen jälkeen auto starttasi ja kävi hyvin...
                  Kuinka herkkä tuo sähköinen läppä on akun jännitteelle? Tuossahan tuli asennosta ja jostain (signaalin?)vahvistimesta nuo koodit. Koodit viittaa minusta nimenomaan tuohon läppään eikä kaasupolkimen potikkaan eikä ilmamäärämittariin. Noita kolmea tietoahan se käyttää. Test0lla tsekkailin moottoria sen käydessä ja sen mukaan latausjännite pyöri 13,7-n.14,3V:n paikkeilla eli laturin pitäisi pelata? Akku on n.2,5 vuotta vanha. Sinänsä jännä juttu että, tämäkin läppä oli "tarvike"-osa, kuitenkin VDO:n tekemä kuten alkuperäinenkin läppä on ja alkuperäistä vastaava myyjän sanojen mukaan, samoin kuin se ongelmia aiheuttanut bensan suodatin oli "tarvike"-osa mistä kirjoittelin muutama viikko aiemmin.
                  Last edited by BMWFW24; 30-08-2015, 16:34.
                  ex. 316i e36 1991
                  ex. 318iS Coupe e36 1992
                  ex. 528iA Touring e39 1997
                  ex 316i e30 1990, vaimon
                  ex. X5 4.4i e53 2001
                  ex 316 e46 2003, vaimon
                  525iX e60 2008
                  Z4 e85 2003, vaimon​

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Adaptaation nollaamisen jälkeen sun pitää laittaa virrat päälle ja antaa sen olla aikansa itsekseen starttaamatta kun se jotenkin kalibroi sen kaasuläpän, olisko ollut 30sec vai 2min. Kuitenkin sen kuulee konehuoneessa kun on hetken aikaa virrat päällä nollaamisen jälkeen kun se kaasuläppä liikkuu siellä itsekseen.

                    Jos tuota ei tee niin auton saaminen käyntiin on aika työn takana.


                    Akun jännitteelle ei mulla ainakaan ole kovin ronkeli, välillä on todella vaivoin jaksettu pyöräyttää starttia ja kaikki toimii OK kunhan lähtee käyntiin.
                    Last edited by Gedd; 31-08-2015, 16:03.

                    Comment

                    • BMWFW24
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 273
                      • Jämsä

                      Originally posted by Gedd View Post
                      Adaptaation nollaamisen jälkeen sun pitää laittaa virrat päälle ja antaa sen olla aikansa itsekseen starttaamatta kun se jotenkin kalibroi sen kaasuläpän, olisko ollut 30sec vai 2min. Kuitenkin sen kuulee konehuoneessa kun on hetken aikaa virrat päällä nollaamisen jälkeen kun se kaasuläppä liikkuu siellä itsekseen.

                      Jos tuota ei tee niin auton saaminen käyntiin on aika työn takana.


                      Akun jännitteelle ei mulla ainakaan ole kovin ronkeli, välillä on todella vaivoin jaksettu pyöräyttää starttia ja kaikki toimii OK kunhan lähtee käyntiin.
                      Tiedän tuon läpän opetus-jutun. Nyt tällä uudella läpällä se ei onnistunut tällä kertaa,vaan heitti tuon fail_safen ennemmin kuin tarvittava aika (30sek) oli kulunut. Vikakoodien nollauksen jälkeen se tuli melkein heti uudelleen näytölle. Ennen ei ole tälläistä ongelmaa ollut, vaikka tuota nollausta on tullut tehtyä. Vaikuttaa ihan kuin asento olisi hukassa ja uuden oppiminen ei onnistuisi. Onko Inpan versiolla merkitystä miten se tekee nuo asiat? Täytyy vielä kokeilla ja tutkia asiaa, ennen kuin pistää läpän takuu tarkastukseen.
                      ex. 316i e36 1991
                      ex. 318iS Coupe e36 1992
                      ex. 528iA Touring e39 1997
                      ex 316i e30 1990, vaimon
                      ex. X5 4.4i e53 2001
                      ex 316 e46 2003, vaimon
                      525iX e60 2008
                      Z4 e85 2003, vaimon​

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        Originally posted by BMWFW24 View Post
                        Tiedän tuon läpän opetus-jutun. Nyt tällä uudella läpällä se ei onnistunut tällä kertaa,vaan heitti tuon fail_safen ennemmin kuin tarvittava aika (30sek) oli kulunut. Vikakoodien nollauksen jälkeen se tuli melkein heti uudelleen näytölle. Ennen ei ole tälläistä ongelmaa ollut, vaikka tuota nollausta on tullut tehtyä. Vaikuttaa ihan kuin asento olisi hukassa ja uuden oppiminen ei onnistuisi. Onko Inpan versiolla merkitystä miten se tekee nuo asiat? Täytyy vielä kokeilla ja tutkia asiaa, ennen kuin pistää läpän takuu tarkastukseen.
                        Kuulostaa vialliselta läpältä :think

                        Comment

                        • mantamane
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 58
                          • Taipalsaari

                          meni omasta vm 96 540 m62b44 lohko ja kansi paskaksi kun paloi kansipahvi.
                          Jos hommaan vanoksellisen moottorin m62tub44 saanko tehtyä siintä non vanos moottorin? Pystyykö noita vanos venoja poistamaan.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by mantamane View Post
                            meni omasta vm 96 540 m62b44 lohko ja kansi paskaksi kun paloi kansipahvi.
                            Jos hommaan vanoksellisen moottorin m62tub44 saanko tehtyä siintä non vanos moottorin? Pystyykö noita vanos venoja poistamaan.
                            Onnistuuhan se tekeminen, mutta eipä siinä oikein ole järkeä. Melkoinen säveltäminen mm. vanos on vesijäähdytetty laturi vs non-vanos normi laturi. Tuon aiheuttaa sen, että joutuu vaihtamaan sen kopan johon laturi tulee, letkut ei käy suoraan. Vanoksia ei saa oikein pois kun vaihtamalla kannet+jakopään hilut. Suurinosa sähköistä ei taida käydä ristiin jne jne.

                            Eli etsi se non-vanos kone ja vaihda paikalleen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by mantamane View Post
                              meni omasta vm 96 540 m62b44 lohko ja kansi paskaksi kun paloi kansipahvi.
                              Jos hommaan vanoksellisen moottorin m62tub44 saanko tehtyä siintä non vanos moottorin? Pystyykö noita vanos venoja poistamaan.
                              Miten ny nyt niin paskaks meni ettei voi korjata?
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • mantamane
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 58
                                • Taipalsaari

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Miten ny nyt niin paskaks meni ettei voi korjata?
                                Meni kansipahvi 6 ja 7 sylinterin välistä ja poltti samalla aikamoiset urat lohkoon ja kanteen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎