Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

    Originally posted by jannmann View Post
    Ei pääse. Sanoi ton hinnan just tänään. Normisti 200e/reikä.
    Tingittynä 150e/reikä. Sanoi ettei sen alle kyllä pääse enää mitenkään. Ainakaan yhdessä lohkossa. Mut pistä vaan infoa jos saat vielä edullisemmin.
    Juuu oon mää siltä tosta kyselly että ei sitte varmaa pääse

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      Tarkastakaas muuten poijjaat ohjaustehostimen pumpun kaikki 3 kiinnityspistettä että on ehjät ja tiukasti kiinni. Mulla oli se takana oleva vammaisen näköinen kiinnike löystynyt irti jonka jälkeen alemmasta etukiinnikkeestä korkkasi kierteet ja lopuksi koko paino oli viimeisellä kiinnikkeellä joka murtui rikki. Eikä uskoisi millanen härdelli konehuoneessa kun tuo lähti..

      No korvalle löyty hitsaaja ja paketti takasin kasassa, mutta ettäs tiedätte. Ulkomaisilla palstoilla näkyi olevan enemmänkin näitä.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Gedd View Post
        Tarkastakaas muuten poijjaat ohjaustehostimen pumpun kaikki 3 kiinnityspistettä että on ehjät ja tiukasti kiinni. Mulla oli se takana oleva vammaisen näköinen kiinnike löystynyt irti jonka jälkeen alemmasta etukiinnikkeestä korkkasi kierteet ja lopuksi koko paino oli viimeisellä kiinnikkeellä joka murtui rikki. Eikä uskoisi millanen härdelli konehuoneessa kun tuo lähti..

        No korvalle löyty hitsaaja ja paketti takasin kasassa, mutta ettäs tiedätte. Ulkomaisilla palstoilla näkyi olevan enemmänkin näitä.
        Itsellä irtosi tammikuussa. Edeltävänä kesänä olin vielä kokeillut, että kaikki pultit oli kiinni. Itsellä repesi toinen etukiinnike vaikka sen pultti oli vielä tiukasti kiinni. Noh uusi pumppu kiinni 12.9 pulteilla ja kierrelukitteella. Kiristin vain BMW ilmoittamaan momenttiin, koska pultit menee alumiiniin. Kovemmat pultit siksi, että ei napsahda avatessa poikki.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Patriot
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 274

          Miten noiden vanos-solenoidien toiminnan voisi tarkistaa? Miten niiden pitäisi toimia?
          E39 540iA M62TUB44

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            Originally posted by Patriot View Post
            Miten noiden vanos-solenoidien toiminnan voisi tarkistaa? Miten niiden pitäisi toimia?
            Otat irti ja syötät 12v ja katsot liikkuuko venttiili. Tai sitten paikallaan ollessa tunnustelet ja kuulostelet että liikkuuko.

            Comment

            • merbau
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 130
              • Pälkäne

              Originally posted by HTK12 View Post
              E38:ssa onkin reilusti enemmän tilaa kuin e39:ssä. Toki se onnistuu e39:ssäkin, mutta on melko ahdasta. Monet on sitten siinä ährätessään pyöräyttäneet pultin kannan pyöreäksi. Mikäli sen imusarjan irroittaa voi sen samalla puhdistaa. Toki ne öljyt sieltä imusarjasta pikkuhiljaa palaa pois vaikkei sitä puhdistaisi.

              merbau:n asemassa itse ainakin veisin auton takaisin ja käskisin etsiä ja korjata vian, koska se toimi ennen remppaa. Toki jotkut tiivisteet nyt voi maksaa, jos niitä joutuu vaihtamaan, mutta muuten kyllä kuuluisi mennä korjaamoon piikkiin. Kyllä niiden kuuluu työlleen antaa takuu.
              Kävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.

              Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.

              Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.

              Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.
              Last edited by merbau; 25-11-2015, 07:13. Reason: Lisähavaintoja
              540iA -00 M-sport
              Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 958
                • Salo

                Originally posted by merbau View Post
                Kävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.

                Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.

                Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.

                Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.
                Ja ketjun 'löysyys' ilmeni vasta venttiilikopan tiivisteiden vaihdon jälkeen:think

                Nyt pienempi öljypohja auki ja katsomaan löytyykö ohjaimen paloja. Ei siis enää mitään kuunnella eikä konetta muutenkaan käytetä.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by merbau View Post
                  Kävin hakemassa auton pois, diagnoosina oli että jakopäästä kuuluu ääni ja että ketjut ovat löysällä. Öljykorkin kautta olivat katsoneet ja pyörittäneet konetta samalla.

                  Onkohan Tampereen / Hämeenlinnan alueella kukaan halukas ja osaava kuuntelemaan tuon laitteen käyntiä ja antamaan apua vian määrittämisessä? Olen valmis tietty laittamaan auton kuntoon, kunhan oltaisiin korjaamassa oikeaa vikaa. Myös vinkkejä mahdollisista asiantuntevista korjaamoista otetaan kiitollisuudella vastaan.

                  Edit: Kävin käyttämässä autoa parin päivän seisotuksen jälkeen, ja suoritin epätoivoisen starttipilotti-diagnoosin mahdollisten imuvuotojen metsästyksessä. Eihän tuo tietty johtanut mihinkään. Öljykorkin kun ottaa pois, niin koneen käynti huononee hieman mutta ei sammu. Öljytikun reiässä on pieni alipaine koneen käydessä.

                  Tyhjäkäynti seilaa siten, että noin 5-7 sekunnin välein kone nostaa kierroksia hieman (noin +200), mutta laskee ne hetken päästä normitasolle noin 500 kierrokseen.

                  Kuten kalevik sanoi, niin nyt on aika kurkistaa sinne öljypohjan. Eli Auto pukeille, öljyt pois ja alempi öljypohja pois. Mikäli käytössä on akkupora alemman öljypohjan irroittaa muutomassa minuutissa sen jälkeen kun öljyt on laskettu pois. Itsekkään en autolla enää ajelisi, koska tulee melko kallis lasku, jos se ketju nyt on oikeasti löysällä.

                  Itsekin hieman ihmettelen tuota, että ilmeni heti venttiilikopan tiivisteiden vaihdon jälkeen.. :think
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Ehdottomasti öljypohja auki, nyt voi vielä selvitä muutamalla satasella jos itse tekee. Sit kun ottaa mäntä venttiiliin niin ei naurata.

                    Jakopääremontti tulee kuitenkin eteen näissä kaikissa, väistämättä.

                    Comment

                    • sarvijärvi
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 49
                      • tampere

                      osaisko kukaan kertoa mistäpäin m60 moottorin valmistenumero/tiedot löytyy?

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Se ompi siäl lohokosa pakosarjooje al. En ny millään tahro muistaa että kummalla puolella mahtoo olla.
                        Googlea kannattaa myös joskus kokeilla ja google kertoo mikä kone ja onko nicasil jos sitä haet takaa?
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          Originally posted by sarvijärvi View Post
                          osaisko kukaan kertoa mistäpäin m60 moottorin valmistenumero/tiedot löytyy?
                          Koneen oikealla puolella (vasemmalla edestä katsottuna) pakosarjan alla jäähdytysnesteen tyhjennyspropun vieressä
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • sarvijärvi
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 49
                            • tampere

                            Löydin seuraavat numerot: 0180/3 1725963h ja sit pystysuunnassa stanssattuna 404131

                            Kone menossa vääränmerkkiseen autoon enkä saa laittaa kun 3litrasen kasin luvallisesti. Olis tarkotus naamioida tämä kone litraa pienemmäksi

                            Comment

                            • Skunkki^
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 688
                              • Espoo

                              Originally posted by sarvijärvi View Post
                              Löydin seuraavat numerot: 0180/3 1725963h ja sit pystysuunnassa stanssattuna 404131

                              Kone menossa vääränmerkkiseen autoon enkä saa laittaa kun 3litrasen kasin luvallisesti. Olis tarkotus naamioida tämä kone litraa pienemmäksi
                              Casting Number Cylinder Block Version
                              1725970-1714212 M60 B30 Nikasil
                              1745871 M60 B30 Alusil
                              1725963-1742998 M60 B40 Nikasil
                              1745872 M60 B40 Alusil
                              1745873 M62 B44 Alusil
                              KIA Optima PHEV

                              Exät:
                              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                              Comment

                              • Antti*
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2014
                                • 43
                                • JKL

                                M62B35 Kerää painetta jäähd.järjestelmään

                                e39 535iA -97 pullauttanu nyt pari kertaa ylävesiletkun pihalle. Toinen näistä kovemmassa vedossa.. paisarinkorkki ja klemmari vaihdettu. ei syö nestettä ja käy tasasesti että tuskin kannenvälistä vuotaa? mikähän vois olla :think
                                e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎