Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    Originally posted by HTK12 View Post
    Imusarjan takana olevan separaattorin vaihdossa on varmaankin imusarja irroitettu? Toki sen voi ilmankin vaihtaa, mutta ilmeisesti pajalla käytetty ja siellä varmaan nappasivat imusarjan irti. Vaihdettiinko samalla imusarjan kaikki tiivisteet (vanhat tiivisteet luultavasti kovettuneet eivätkä enää pidä kun on aukaistu)? Noin paljon kun on purettu niin imuvuotoja voi olla monessa kohtaa.. Paras olisi, jos pajalla olisi laite, jolla etsiä imuvuotoja. Toki voi sitä ilmankin etsiä, vaatii vaa sitten tarkkaivaisuutta asentajalta. Onko mitään vikakoodeja? Irtoinaiset piuhat kyllä luultavasti antaa jonkun koodin.
    Itsekin irroitin imusarjan separaattorin vaihtoa varten, jotkut vaihtaa pelkän kalvon+jousen+pikkukannen paikallaan. Sieltä takaa lähtee ainakin jarrutehostajalle ja bensanpaineen säätimelle letkut, onkohon ne tarkistettu?

    Originally posted by merbau View Post
    Historia tästä menee kutakuinkin näin:
    1. Venakopan tiivisteen vaihto
    2. ajoon rempan jälkeen, alkaa vuotaa öljyä juuri vaihdetun venakopan tiivisteen välistä (tiiviste pullahtaa pois)
    3. syydiagnoosi -> imusarjan päässä oleva venttiili tukossa/rikki, joka nosti paineet kampikammiossa
    4. venttiilin vaihto
    5. uusi kopantiiviste pullahtaneen tilalle (ei tarkkaa tietoa tästä, oliko vain toinen vai molemmat)
    6. ajoon


    Tämän jälkeen on tyhjäkäynti ollut heikkoa.
    Jotain hämärää hommassa on :think

    Mikä rikkoi separaattorin kohdan 1 ja 2 välissä?

    Click image for larger version

Name:	Right-Valve-Cover-Gasket-11129069871-for-BMW-E32-E34-E38-E39-530i-535i-540i-730i-740i.jpg
Views:	1
Size:	10.4 KB
ID:	4833453

    Tiiviste on puoliksi venttiilikopan urassa, kuvassa ylöspäin oleva pinta tulee sylinterikantta vasten. Vaikea uskoa että pullahtaa, jos on oikein asennettu.
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by kalevik View Post
      Itsekin irroitin imusarjan separaattorin vaihtoa varten, jotkut vaihtaa pelkän kalvon+jousen+pikkukannen paikallaan. Sieltä takaa lähtee ainakin jarrutehostajalle ja bensanpaineen säätimelle letkut, onkohon ne tarkistettu?
      Mahtuu sen koko takakannen vaihtamaan ainakin E38:ssa ilman imarin irroitusta.

      Comment

      • mapa
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 518
        • Turku

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Mahtuu sen koko takakannen vaihtamaan ainakin E38:ssa ilman imarin irroitusta.
        Oikeilla työkaluilla vaihtuu myös e34, sekä e39.
        Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
        Tig hitsausta, myös alumiini

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          E38:ssa onkin reilusti enemmän tilaa kuin e39:ssä. Toki se onnistuu e39:ssäkin, mutta on melko ahdasta. Monet on sitten siinä ährätessään pyöräyttäneet pultin kannan pyöreäksi. Mikäli sen imusarjan irroittaa voi sen samalla puhdistaa. Toki ne öljyt sieltä imusarjasta pikkuhiljaa palaa pois vaikkei sitä puhdistaisi.

          merbau:n asemassa itse ainakin veisin auton takaisin ja käskisin etsiä ja korjata vian, koska se toimi ennen remppaa. Toki jotkut tiivisteet nyt voi maksaa, jos niitä joutuu vaihtamaan, mutta muuten kyllä kuuluisi mennä korjaamoon piikkiin. Kyllä niiden kuuluu työlleen antaa takuu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • BaTTman
            Bimmer Rookie
            • Oct 2014
            • 70
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Patriot View Post
            VANOS-peijaiset alkaa lähestyä.

            Tarvitsenko "normaalien" ajoitustyökalujen lisäksi jonkin erikoistyökalun kampuran pultin/viskon irroittamiseen?
            [/LIST]
            Viskon irrottamiseen tarvitaan yksi kalu ja kunkkupultin kiinnittämiseen toinen. Töissä onnistui onneksi laserleikkaukset, joten tein nämä itse.

            http://workshop-manuals.com/bmw/5_se..._damper_(m62)/

            ja

            http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...oupling_(m62)/

            Comment

            • mantamane
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 58
              • Taipalsaari

              Sopivatko m62 männät ja renkaat valurauta putkille jos putkittaa lohkon?

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by mantamane View Post
                Sopivatko m62 männät ja renkaat valurauta putkille jos putkittaa lohkon?
                Ei sovi, näin olen ainakin itse sen ymmärtänyt.
                No mikäs siinä viimeisen koneen hoonauksessa meni pieleen? Eikö koneistaman korvaa sitä jos tekivät kerran virheen?
                Missä meinasit putkittaa?
                Aprilia RSV4

                Comment

                • ämmä5
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 4
                  • S0tkam0

                  Moi.

                  Miten voi todeta paisuntasäiliön korkin kunnon? Kuuluuko päästää paineita kun painelee ylävesiletkusta? :think
                  Edit: Rupeaa nimittäin keittämään 10km ajon jälkeen, ja nakkaa nesteet pihalle. Vika on joko tuossa tai kannessa. Ilman termostaattia ei keitä, joka voisi viitata juuri tuohon paisarin korkkiin.

                  Kiitos jo etukäteen.
                  Last edited by ämmä5; 18-11-2015, 19:39.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by ämmä5 View Post
                    Moi.

                    Miten voi todeta paisuntasäiliön korkin kunnon? Kuuluuko päästää paineita kun painelee ylävesiletkusta? :think
                    Edit: Rupeaa nimittäin keittämään 10km ajon jälkeen, ja nakkaa nesteet pihalle. Vika on joko tuossa tai kannessa. Ilman termostaattia ei keitä, joka voisi viitata juuri tuohon paisarin korkkiin.

                    Kiitos jo etukäteen.
                    Saatko puristettua letkusta jäähdytysjärjestelmään yli 2bar paineen? Silloin sen kuuluu päästää läpi.



                    Korkki sökö.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Saatko puristettua letkusta jäähdytysjärjestelmään yli 2bar paineen? Silloin sen kuuluu päästää läpi.



                      Korkki sökö.
                      Nämä V8:it ovat yli sata asteisia normilämmössä niin keittää varmasti jos korkki päästää paineen ulos.

                      Comment

                      • mantamane
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 58
                        • Taipalsaari

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Ei sovi, näin olen ainakin itse sen ymmärtänyt.
                        No mikäs siinä viimeisen koneen hoonauksessa meni pieleen? Eikö koneistaman korvaa sitä jos tekivät kerran virheen?
                        Missä meinasit putkittaa?
                        Kyseinen koneistamo lupasi putkittaa tuon lohkon kokonaan. Kertoivat myös että alkuperäiset männät ja renkaat käyvät jatkossakin. Ainut ero on männänrenkaissa, jossa on kuulemma jonkinlainen pinnoite, mutta toimii rautaputkien kanssa.
                        Olivat sotkeneet laput, toisen alusil lohkon kanssa ja poranneet minun lohkon ylikokoon.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          Originally posted by mantamane View Post
                          Kyseinen koneistamo lupasi putkittaa tuon lohkon kokonaan. Kertoivat myös että alkuperäiset männät ja renkaat käyvät jatkossakin. Ainut ero on männänrenkaissa, jossa on kuulemma jonkinlainen pinnoite, mutta toimii rautaputkien kanssa.
                          Olivat sotkeneet laput, toisen alusil lohkon kanssa ja poranneet minun lohkon ylikokoon.
                          Tämä kiinnostaa. Mikä koneistamo ja missä? Männänrenkaiden soveltuvuutta rautaputkeet epäilen hiukan. Näissähän on aika olematon pänni renkaissa vs. Rautaputken renkaat jos olen oikein ymmärtänyt. Tiedä sitten, saattaahan tuo toimiakin, rautaputki sietää lähes mitä tahansa väärinkäyttöä jos vertaa alusil putkeen.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3598
                            • Raisio

                            Haaramoottorisesta venakoppien takakulmat kosteena ja toisella puolella jopa öljytippa, joten aika vaihtaa.

                            Uudet tiivisteet/kumiprikat tietty mutta ehdottomasti kuivana vai jonkin tietyn tiivisteliiman kanssa tehostettuna???
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Moottorisilikonia alumiinipinnoille puolikuiden kohdille ja koppien saumakohtiin sipaistuna on oikea tapa asentaa tiiviste. Muihin kohtiin ei vaadi kuin puhtaat pinnat.
                              Hyväksi todettua ainetta http://www.wurth.co.uk/technical-che...tv-black-200ml

                              Kerro toki mikä koneistamo hoonasi lohkosi ja putkittaa nyt?

                              Olen miettinyt tuon yhden lohkon putkittamista josta yksi sylinteriseinä kärsinyt männän sulamisen johdosta.
                              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                              Last edited by MH motorsport; 19-11-2015, 19:23.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • mantamane
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 58
                                • Taipalsaari

                                Ei voi tässä huudella nimiä, koska näin miehissä sovittiin, jotta saadaan lohko kuntoon, mutta googlettamalla löytyy kyllä pulju(ja), jotka kyseisiä koneistuksia toteuttavat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎