Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    kaikille sepelimyllyn ääni ei kerro koneen rikkinäisyydestä.
    Ei kerro ei. Mulla ois tuossa avausta odottamassa m62tu jolla on vedetty niin pitkään kun se on pyörinyt. No ei pyöri enää ja öljypohja sekä öljypumpun imusihti oli täynnä laahaimen paloja, jännä nähdä mitä ehjää tuolta löytyy..

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      Itsellä on S62, mutta voinee varmaan silti tässä kysyä, että onko mitään mieltä vaihtaa ketjunkiristimiä, jos vielä ei (toivottavasti) vikaa muuten jakopäässä ole, ja isompi huolto tarkoitus tehdä vasta vuoden lahden päästä. Tuolla jenkkifoorumeilla niitä osa tuntuu vaihtavan niitä ns. Normaalina huoltona.

      Ja kuvien ja videoiden mukaan ne voivat aila heikkoon kuntoon mennäkin. Jolloin ilmeisesti löystynyt ketju voi niitä laahaimia alkaa kuluttaa.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Minkä kokoinen on tuo vauhtipyörän lukitustyökalu E39 M62 koneessa ? Tapin halkaisija ja pituus siis. Sopiva pultti varmaan ajaa asian
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          Originally posted by Peltsii View Post
          Minkä kokoinen on tuo vauhtipyörän lukitustyökalu E39 M62 koneessa ? Tapin halkaisija ja pituus siis. Sopiva pultti varmaan ajaa asian
          Se vauhtiksessa oleva reikä on pienempi kuin se joka on öljypohjassa. Sain itse tehtyä jonkinlaisen työkalun 11mm pultista ja sitten mirkelillä pää pienemmäksi sen kokoa en muista. Todellakin siis 11mm taisi olla m60 runkopukin pultti mistä tein.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Ja tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              Originally posted by Thuppu View Post
              Ja tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.

              Ei ole tarkotettu mutta kyllä vaan sen ajotuksen jälkee kiinni väänsin.

              Tappi on niin kaukana kehällä että kestäähän se. Vastuuta en toki toisten vehkeistä ota.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • mantamane
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 58
                • Taipalsaari

                tartteeko m62b44 manuaali kytkinremonttiin jotain spesiaali työkaluja?

                Comment

                • rgaweer
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 1670
                  • Vantaa

                  Kylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.

                  Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?
                  E34 x2, E12 x2, E30
                  E28 520i -82 & 520iA -86
                  Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5272
                    • Pirkkala

                    Originally posted by rgaweer View Post
                    Kylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.

                    Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?
                    Onko jakoketjun kiristin kunnossa? Se jumiutuu ajan myötä ja näin öljynpaine ei kunnolla pääse kiristämään ketjua.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • rgaweer
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 1670
                      • Vantaa

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Onko jakoketjun kiristin kunnossa? Se jumiutuu ajan myötä ja näin öljynpaine ei kunnolla pääse kiristämään ketjua.
                      Ei pienintäkään aavistusta sen kunnosta. Voiko jakoketjun hetkellinen löysällä oleminen aiheuttaa ikävää napustusta ihan kylmällä koneella? Ääni kuuluu oikeastaan vain jos kone ollut pidempään paikallaan, esimerkiksi yön yli. Teoria tukis sitä koska silloin ainakin kaikki öljyt on valuneet sieltä pois. Tosin silloin myös on öljyt poissa nostajista. Öljypumpun ketju ainakin kireällä, kuin myös pultit.
                      E34 x2, E12 x2, E30
                      E28 520i -82 & 520iA -86
                      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        Originally posted by rgaweer View Post
                        Ei pienintäkään aavistusta sen kunnosta. Voiko jakoketjun hetkellinen löysällä oleminen aiheuttaa ikävää napustusta ihan kylmällä koneella? Ääni kuuluu oikeastaan vain jos kone ollut pidempään paikallaan, esimerkiksi yön yli. Teoria tukis sitä koska silloin ainakin kaikki öljyt on valuneet sieltä pois. Tosin silloin myös on öljyt poissa nostajista. Öljypumpun ketju ainakin kireällä, kuin myös pultit.

                        Ota kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • rgaweer
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 1670
                          • Vantaa

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Ota kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.
                          Mietin että miten ihmeessä jakopääkoppien ym. purkamiseen ja kiristimen vaihtoon voi mennä muutama minuutti, mutta näköjään homma käy näppärästi ulkokautta. Kiitos vinkistä.

                          Tässä vielä mielestäni aika hyvin selventävä ohje: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...er-replacement
                          E34 x2, E12 x2, E30
                          E28 520i -82 & 520iA -86
                          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                          Comment

                          • DreE30
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2014
                            • 115
                            • Lahti

                            Onko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.

                            Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään
                            F31 318d -14 Alpinweiss III
                            Ex:
                            E53 4,4i -00 Stahlgrau
                            E61 530xd -08 alpinweiss III
                            E38 740iA -98 Orientblau
                            E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                            E38 730iA -95 Orientblau

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Originally posted by DreE30 View Post
                              Onko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.

                              Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään
                              Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Gemmi View Post
                                Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
                                Miten vitussa kiristin voi revetä irti jakopään kopasta?
                                Ettei vaan olis ollut seuraus jostain muusta vauriosta.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎