kaikille sepelimyllyn ääni ei kerro koneen rikkinäisyydestä.
Ei kerro ei. Mulla ois tuossa avausta odottamassa m62tu jolla on vedetty niin pitkään kun se on pyörinyt. No ei pyöri enää ja öljypohja sekä öljypumpun imusihti oli täynnä laahaimen paloja, jännä nähdä mitä ehjää tuolta löytyy..
Itsellä on S62, mutta voinee varmaan silti tässä kysyä, että onko mitään mieltä vaihtaa ketjunkiristimiä, jos vielä ei (toivottavasti) vikaa muuten jakopäässä ole, ja isompi huolto tarkoitus tehdä vasta vuoden lahden päästä. Tuolla jenkkifoorumeilla niitä osa tuntuu vaihtavan niitä ns. Normaalina huoltona.
Ja kuvien ja videoiden mukaan ne voivat aila heikkoon kuntoon mennäkin. Jolloin ilmeisesti löystynyt ketju voi niitä laahaimia alkaa kuluttaa.
Minkä kokoinen on tuo vauhtipyörän lukitustyökalu E39 M62 koneessa ? Tapin halkaisija ja pituus siis. Sopiva pultti varmaan ajaa asian
Se vauhtiksessa oleva reikä on pienempi kuin se joka on öljypohjassa. Sain itse tehtyä jonkinlaisen työkalun 11mm pultista ja sitten mirkelillä pää pienemmäksi sen kokoa en muista. Todellakin siis 11mm taisi olla m60 runkopukin pultti mistä tein.
Ja tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.
Ja tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.
Ei ole tarkotettu mutta kyllä vaan sen ajotuksen jälkee kiinni väänsin.
Tappi on niin kaukana kehällä että kestäähän se. Vastuuta en toki toisten vehkeistä ota.
Kylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.
Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?
Kylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.
Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?
Onko jakoketjun kiristin kunnossa? Se jumiutuu ajan myötä ja näin öljynpaine ei kunnolla pääse kiristämään ketjua.
Onko jakoketjun kiristin kunnossa? Se jumiutuu ajan myötä ja näin öljynpaine ei kunnolla pääse kiristämään ketjua.
Ei pienintäkään aavistusta sen kunnosta. Voiko jakoketjun hetkellinen löysällä oleminen aiheuttaa ikävää napustusta ihan kylmällä koneella? Ääni kuuluu oikeastaan vain jos kone ollut pidempään paikallaan, esimerkiksi yön yli. Teoria tukis sitä koska silloin ainakin kaikki öljyt on valuneet sieltä pois. Tosin silloin myös on öljyt poissa nostajista. Öljypumpun ketju ainakin kireällä, kuin myös pultit.
Ei pienintäkään aavistusta sen kunnosta. Voiko jakoketjun hetkellinen löysällä oleminen aiheuttaa ikävää napustusta ihan kylmällä koneella? Ääni kuuluu oikeastaan vain jos kone ollut pidempään paikallaan, esimerkiksi yön yli. Teoria tukis sitä koska silloin ainakin kaikki öljyt on valuneet sieltä pois. Tosin silloin myös on öljyt poissa nostajista. Öljypumpun ketju ainakin kireällä, kuin myös pultit.
Ota kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.
Ota kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.
Mietin että miten ihmeessä jakopääkoppien ym. purkamiseen ja kiristimen vaihtoon voi mennä muutama minuutti, mutta näköjään homma käy näppärästi ulkokautta. Kiitos vinkistä.
Onko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.
Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään
Onko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.
Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään
Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
Miten vitussa kiristin voi revetä irti jakopään kopasta?
Ettei vaan olis ollut seuraus jostain muusta vauriosta.
Comment