Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Hiomalla saa extraa vakioihin tu nokkiin.
    Itsellä työn alla 4,6 x5 nokkien "kopiointi" .
    Kuten myös venajousien vertailu. Kun 4,6 kone kiertää sen 6500-6600rpm ja 4,4tu 6000. Eli pitääkö myös jouset vaihtaa samalla.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Originally posted by jannmann View Post
      Hiomalla saa extraa vakioihin tu nokkiin.
      Itsellä työn alla 4,6 x5 nokkien "kopiointi" .
      Kuten myös venajousien vertailu. Kun 4,6 kone kiertää sen 6500-6600rpm ja 4,4tu 6000. Eli pitääkö myös jouset vaihtaa samalla.
      Onko sulla X5 4,6i kansia ollu hypisteltävänä, eri osanumero on, mutta onko suurempia eroja 4,4l TU-kansiin?
      Jostain saksalaiselta (?) foorumilta luin joskus että jollain oli ollu X5 4,6IS kone ja se käytti siitä vain alakerran/lohkon, sekä nokat laitto normaaleihin 4,4l vanoskansiin ja tämä paketti kasaan. Jotenkin jäi mielikuva että puristuksia ois saanu enemmän, jotain oli vielä kansipahvien paksuudesta samassa yhteydessä että sillä ohemmalla ois 10.8x rutut? En sitten muista/ymmärtänyt oliko se jotain muuta tehny.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3598
        • Raisio

        Hakee marmoritiskiltä 4,6 jousen ja vertaa mittaamalla lukemia. kannethan taitaa olla samat tai lähes samat ku venakoot täsmää 4,4/4,6 vertaillen.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Erona lienee vain palotilan koko porauksen suhteen.
          Noin äkkiä katsottuna.
          4,6 akselilla pääsee kivasti sinne 11,5 puristukseen hyvin pienillä muutoksilla. Siihen kun sais 4,6 nokat hivenen muokattuna ja venajouset niin uskoisin et hätyyteltäis komeasti +350hv todellista.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Jaa voin jollekki myydä valmiin moottorin. 4,4 alakerta kansikosusen tekemät kannet 4,0l,hiotut nenät jaa vaikka hestekin moottorinohjaus johtosarjalla

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              meneeköhän n62 4.4l pakosarjat m60 kanteen?osaisko joku valaista,olis tämmöset sarjat tiedossa,ja sais kohtuuella sovitettua e30 koriin..ei viittis tilata jos ei passaakaan..

              Comment

              • Gemmi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 3355
                • Espoo

                Originally posted by afafaf View Post
                meneeköhän n62 4.4l pakosarjat m60 kanteen?osaisko joku valaista,olis tämmöset sarjat tiedossa,ja sais kohtuuella sovitettua e30 koriin..ei viittis tilata jos ei passaakaan..
                En osaa sanoo meneekö N62 pakosarjat, mutta mulla on ylimääräsenä 2paria M60 pakosarjoja:think .

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2542
                  • Kajaani

                  Originally posted by Roisto View Post
                  Mitenkäs teillä moottorijarrutuksen kans? M60B30 manuaali ja moottorijarrulta kulutus nollilta heittää "apukaasulle" 1700 rpm. Muistelen että tuo toinen (M50B25) päästää kierrokset paljon alemmas..
                  Originally posted by Roisto View Post
                  Niin siis, ihan sama mikä vaihde mikä nopeus, kun laskee alle 1700 rpm ni kulutusviisari nousee nollasta kympin hujakoille. Ja sen tuntee eli ei oo mittaristovika. +30 tuntia ylhäällä ni ei toimi pää sen vertaa että selittäs paremmin.. Ei iso eikä maailman kaatava juttu mutta tuntuu että pitäs olla alemmat kierrokset.
                  Originally posted by Roisto View Post
                  Vielä kerran ihmettelen ääneen.. M60B30 manuaali ja on/off-kaasu vituttaa edelleen. Eli kierrosaluetta 700-1500 ei saa vapaalla mitenkään, ei polkimesta eikä läpästä. Tämä tekee ajosta aika nykivää ja moottorijarrutus ei toimi niinkuin pitäis eli kulutuskin kasvaa.

                  Lambdat ja kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, kokeiltu toisella maffilla mutta näillä ei asiaan vaikutusta. Ei vikakoodeja. Automaatin DME paikallaan, tätä itse epäilen (osa)syyksi.

                  Mitä tässä lähtee kokeilemaan? Eihän tämä ajoa estä mutta mielenkiinnosta haluttas tämäkin keissi saada ratkastua.
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Paiskaappa privaa niin katsotaan löytyykö lääke.
                  Sieltähän se löytyi oikea lääke vaivaan.

                  Eli tosiaan oireet:
                  -moottorijarru tipahtaa pois 1700rpm jälkeen
                  -kierroksia välillä 700-1700 (1500 kaasuläpän anturin vaihdon jälkeen) ei saa vapaalla tai kytkin pohjassa
                  -meno ei mitenkään pehmeää ja tietyssä nopeudessa sopivalla vaihteella aivan helvetin nykivää
                  -varmasti jotain muuta mitä oon jo unohtanut.

                  Vaihdettuja osia joko muusta syystä tai täysin tämän oireen takia:
                  -imusarjan kaikki tiivisteet ja takakansi
                  -venttiilikoppien tiivisteet prikkoineen + öljykorkki
                  -jakoketjun laahaimen kiristin
                  -tulpat ja puolat
                  -lämpöanturit
                  -kampiakselin tunnistin
                  -kaasuläpän tunnistin
                  -lambdat
                  -kaikki suodattimet
                  -toista MAFfia kokeiltu


                  Aikoinaan tein päähäni listan mitä pitää tsekata, tais ainoat jäljellä olevat vaihtoehdot olla DME ja ajoituksen säätö. Kauan sitten pyörittelin DME:tä käsissä ja koska DME:n VIN ei passannut auton VINiin, niin tarkastin sen sitten: DME oli alunperin automaattilootalla varustetusta autosta.

                  Varmaan kahta vuotta myöhemmin jälleen kerran täällä itkiessäni surkeaa kohtaloani Urpo_rotta tarjoutui lähettämään manuaalin DME:n kokeiltavaksi ja tadaa, autohan toimii just niinkuin pitääkin. Nyt tipahtaa moottorijarru pois siinä 1000rpm paikkeilla, meno on tasaista ja varmasti kulutuskin tipahtaa tilkkasen Kiitoksia kaikille tässä uskomattomassa matkassa mukana olleille ja eritoten Urpo_rotalle kun otti härkää sarvista ja lähetti DME:n, itse kun oon niin laiska etten saanut aikaiseksi hankkia oikeaa osaa



                  TL;DR auto ei toimi oikein --> vaihtaa autoon kuuluvan osan kuulumattoman tilalle niin alkaa toimimaan oikein. Case closed. Saatana
                  Last edited by Roisto; 01-09-2016, 22:04.
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    Originally posted by Roisto View Post
                    Sieltähän se löytyi oikea lääke vaivaan.

                    Eli tosiaan oireet:
                    -moottorijarru tipahtaa pois 1700rpm jälkeen
                    -kierroksia välillä 700-1700 (1500 kaasuläpän anturin vaihdon jälkeen) ei saa vapaalla tai kytkin pohjassa
                    -meno ei mitenkään pehmeää ja tietyssä nopeudessa sopivalla vaihteella aivan helvetin nykivää
                    -varmasti jotain muuta mitä oon jo unohtanut.

                    Vaihdettuja osia joko muusta syystä tai täysin tämän oireen takia:
                    -imusarjan kaikki tiivisteet ja takakansi
                    -venttiilikoppien tiivisteet prikkoineen + öljykorkki
                    -jakoketjun laahaimen kiristin
                    -tulpat ja puolat
                    -lämpöanturit
                    -kampiakselin tunnistin
                    -kaasuläpän tunnistin
                    -lambdat
                    -kaikki suodattimet
                    -toista MAFfia kokeiltu


                    Aikoinaan tein päähäni listan mitä pitää tsekata, tais ainoat jäljellä olevat vaihtoehdot olla DME ja ajoituksen säätö. Kauan sitten pyörittelin DME:tä käsissä ja koska DME:n VIN ei passannut auton VINiin, niin tarkastin sen sitten: DME oli alunperin automaattilootalla varustetusta autosta.

                    Varmaan kahta vuotta myöhemmin jälleen kerran täällä itkiessäni surkeaa kohtaloani Urpo_rotta tarjoutui lähettämään manuaalin DME:n kokeiltavaksi ja tadaa, autohan toimii just niinkuin pitääkin. Nyt tipahtaa moottorijarru pois siinä 1000rpm paikkeilla, meno on tasaista ja varmasti kulutuskin tipahtaa tilkkasen Kiitoksia kaikille tässä uskomattomassa matkassa mukana olleille ja eritoten Urpo_rotalle kun otti härkää sarvista ja lähetti DME:n, itse kun oon niin laiska etten saanut aikaiseksi hankkia oikeaa osaa



                    TL;DR auto ei toimi oikein --> vaihtaa autoon kuuluvan osan kuulumattoman tilalle niin alkaa toimimaan oikein. Case closed. Saatana

                    Vaihdoitko manuaalin ecun,vai saako tuosta aut.ecusta ropeloitua nuo automaatin ohjaukset pois?

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2542
                      • Kajaani

                      Originally posted by afafaf View Post
                      Vaihdoitko manuaalin ecun,vai saako tuosta aut.ecusta ropeloitua nuo automaatin ohjaukset pois?
                      Pistin siis manuaaliin manuaalin ecun.
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • Daa Daa
                        BTCF Member
                        • Aug 2004
                        • 910
                        • Jyväskylä

                        Manuaalin eculla ei myöskään ole ongelmia kevyen vauhtipyörän kanssa, ei sammu kierrosten tippuessa, vaikka joskus on joku saattanut väittääkkin että vaatii softan korjauksen.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Onko m60 kansien/nokkien kanssa mahdollista käyttää m62 nokan asentotunnistinta (non vanos)?
                          Jos jakopään hilut/ketju yms on m60, mutta siihen jotenkin saisi oikeaan asemaan sen m62 trikkerilevyn ja anturin. :think
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            Mistähän tuon manuaali ecun saa ostaa..näyttäs olevan yhtä tiukassa ku laatikotki..

                            yks ehkä tiedossa,mut suolasen hintanen..jos lojuu hyllyssä ylimääränen niin saa tarjota

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Multa löytyy myös suolaiseen hintaan.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • afafaf
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1144
                                • Tornio

                                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                                Multa löytyy myös suolaiseen hintaan.
                                Ok..sain ostettua kipeetä teki mut ompahan manuaali -404 boxi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎