Venttiilinostin naputtaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Golde View PostKetjuremppa edessä ? ainakin laahaimet? ketjun kiristin vaihettu -> ei vaikutusta. öljyn mukana ei tullut laahaimen palasia. alkaa koneen lämmettyä ja heti ku laittaa kierrosta niin ääni häviää
Tuosssa videoo äänestä https://youtu.be/wceUyMqGcPsBMW 740IA 1993
BMW 530D E61
Comment
-
-
nesteet ja öljyt sekaisin
Joo vaihtoin e32 730 m60b40 moottorin ja ilmeisesti katolleeb ajetusta e34 stä peräisin.
Hyvin lähti käyntiin ilman nesteitä koetin( n. 20 sek. Muutaman kerran). Nesyeet kaajoin sisälle ja kävi hyvin. Kun sammutti ja yritti uuestaa meni jumiin kone(vesilukko männän päällä?)
Vänkärinpuolen kaikki tulpat ui kermanvärisessä öljyssä myös tulppien ulkopuolella tätä mönjää. Moottori öljyt ulos ja täysin valakosta öljyä kaikki mitä tuli.
Muistaakseni paisunta astiassa ei tullut painetta.
Halpis puristusmittarilla näytti paineet nousevan joka pyttyyn ja pysyi myös.
Voiko nesteet päästä öljytilaan jostain muualta kuin kannen tienoilta ja mitä kannattaa seuraavaksi purkaa tai tehä. Imusarja onjo irti mutta kysytään nyt täältä ennwnku kansia otan irti.
VilleE34 525 TDS tourin g
e32 730i
ex
w124 "liskolimusiini"
3x e34 520i
e30 316
e34 520->525
e36
e34 tds touring
hilux
Comment
-
-
Originally posted by Ville. View PostJoo vaihtoin e32 730 m60b40 moottorin ja ilmeisesti katolleeb ajetusta e34 stä peräisin.
Hyvin lähti käyntiin ilman nesteitä koetin( n. 20 sek. Muutaman kerran). Nesyeet kaajoin sisälle ja kävi hyvin. Kun sammutti ja yritti uuestaa meni jumiin kone(vesilukko männän päällä?)
Vänkärinpuolen kaikki tulpat ui kermanvärisessä öljyssä myös tulppien ulkopuolella tätä mönjää. Moottori öljyt ulos ja täysin valakosta öljyä kaikki mitä tuli.
Muistaakseni paisunta astiassa ei tullut painetta.
Halpis puristusmittarilla näytti paineet nousevan joka pyttyyn ja pysyi myös.
Voiko nesteet päästä öljytilaan jostain muualta kuin kannen tienoilta ja mitä kannattaa seuraavaksi purkaa tai tehä. Imusarja onjo irti mutta kysytään nyt täältä ennwnku kansia otan irti.
VilleE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMinulla ei tule mieleen että pääsisi oikein mistään muualta sekoittumaan kun kannentiivisteestä. Mutta öljyn pitäisi mennä veteen eikä toisinpäin jos kyseessä on perus kansivaurio. Jos vesi menee öljyyn ja pyttyyn auton seisoessa niin silloin tulee mieleen että onko kansi halki ja valuttaa veden sieltä pyttyyn ja pikkuhiljaa edelleen öljyn sekaan kun auto seisoo.E34 525 TDS tourin g
e32 730i
ex
w124 "liskolimusiini"
3x e34 520i
e30 316
e34 520->525
e36
e34 tds touring
hilux
Comment
-
-
Onko tuo öljypumppu ns. huoltovapaa vai tarviiko avata ja kattoo mille sisäkalut näyttää?
Ei ollu sihdissä mitään ja jakopää ehjä, eli ei ole menny alumiinisilppua läpi.
Ostin uudet o-renkaat ja jousen siihen painekytkimeen (arvelin jos päässyt jo kuoleentumaan tuo vanha).
Onko kuinka tiukka jännitys tuossa jousessa? Jaksaako kädellä painaa sitä peräpäätä kun ottaa lukkorenkaan pois, vai tarviiko jollain jämerämmällä keinolla pitää sitä paikoillaan ettei kimpoo ohtaan nuo osat?
Jostain foorumilta luin syksyllä että vaihtaneet paksumman rikan sinne jousen alle ja ilmeisesti öljynpaineen saa hivenen nousemaan. Onko kellään kokemuksia vai onko vaan amerikan höpötyksiä?
Edit. Jos jollain on m62 separaattorin putki joutavana, se josta öljy valuu ö-pohjaan niin nakkaa privaa? Ostan sen, niin ei tarvii purkaa jakopäätä tuon takia. (X5:ssä oli erilainen separaattori ja ei tuota putkea ole)Last edited by bemmeri; 08-11-2016, 07:51.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by mrrk View PostKyllä se kannattaa avata. (Nimimerkillä 9 pumppua osina)
Jos pumppu on karstainen niin jousi voi vaatia voimaa mutta yleensä aukeaa ihan käsin.
M62 putkia löytyy mutta Realin mukaan niin halpa että ei paljon kannata käytettyä lähetellä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Putki maksaa reilu kolme kymppiä. Oishan tuon voinu käytettynä esim. kympillä ja vitonen posteja. No tilasin uuden samassa osakasassa muiden kanssa.
Öljypumpun avasin, niin aika virheettömälle näytti sisäkalut, muutama hentoinen naarmu siinä isomman "rataksen" pesässä, ilmeisesti joku pieni partikkeli menny läpi, mutta muuten kyllä hyvä. Pesin osat ja lukitteella kasaan ja uusi jousi (se pitempi niistä).
Olikin ihan pieniä laahaimen palasia siellä imusihdin ja sen pellin välissä. Eli ihan oikeeseen aikaan jakopääremppa tuli tähän moottoriin. Tuskin olisi selvinnyt kovia pakkasjaksoja ja käynnistyksiä kevääseen asti.
9/99 ja 257tkm. Kyllä se ikä tekee hallaa näille muovilaahaimille.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Onko kellään 4,4 alakertaa levällään että näkis kampurasta mitä numeroita siellä onn? Mulla on 4,4 alakertaa jossa numeroitte perusteella on sama kampura ku 4,0l??????? Putäs romua kiikuttaa koneistamolle nii pitäs oikia kampura tuosta pöydältä löytääLast edited by ike24; 12-06-2018, 20:25.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostEi ois kellään jouten ilmaputsarin koteloon tulevaa lämpötilasensoria johtoineen ja liittimineen? Vai saakohan pelkkää liitintä oem..? Oli alkuperäinen viskon mukaan lähteny
Edit: Jaa, näkyy siellä olevan joku anturi. Ei e39:ssä tuommoista ollu.
Last edited by bemmeri; 13-11-2016, 18:11.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment