Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3655
    • Raisio

    Venttiilinostin naputtaa.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Golde
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 149
      • nilsiä

      viimeks n.1viikko sitten laitettu moottorinhuuhteluainekki läpi 10min tuli vaan pyöritettyä, pitää jättää varmaan yön yli vaikuttamaan puhistusaineet, jos vähän auttas
      E39 530d, E39 540ia.

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 910
        • Jyväskylä

        Ei ne fortet yms. auta nostimiin, kun ei se nostimessa oleva sonta pääse sieltä mihinkään. Mutta nostimien purku ja putsaus auttaa.

        Comment

        • escortmk2
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 359
          • halikko

          Originally posted by Golde View Post
          Ketjuremppa edessä ? ainakin laahaimet? ketjun kiristin vaihettu -> ei vaikutusta. öljyn mukana ei tullut laahaimen palasia. alkaa koneen lämmettyä ja heti ku laittaa kierrosta niin ääni häviää

          Tuosssa videoo äänestä https://youtu.be/wceUyMqGcPs
          Öljypumpun pultit tsekattu?
          BMW 740IA 1993
          BMW 530D E61

          Comment

          • Golde
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 149
            • nilsiä

            Originally posted by escortmk2 View Post
            Öljypumpun pultit tsekattu?
            On tarkistettu ja kiinni oli
            E39 530d, E39 540ia.

            Comment

            • Ville.
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 288
              • Keminmaa

              nesteet ja öljyt sekaisin

              Joo vaihtoin e32 730 m60b40 moottorin ja ilmeisesti katolleeb ajetusta e34 stä peräisin.
              Hyvin lähti käyntiin ilman nesteitä koetin( n. 20 sek. Muutaman kerran). Nesyeet kaajoin sisälle ja kävi hyvin. Kun sammutti ja yritti uuestaa meni jumiin kone(vesilukko männän päällä?)
              Vänkärinpuolen kaikki tulpat ui kermanvärisessä öljyssä myös tulppien ulkopuolella tätä mönjää. Moottori öljyt ulos ja täysin valakosta öljyä kaikki mitä tuli.
              Muistaakseni paisunta astiassa ei tullut painetta.
              Halpis puristusmittarilla näytti paineet nousevan joka pyttyyn ja pysyi myös.
              Voiko nesteet päästä öljytilaan jostain muualta kuin kannen tienoilta ja mitä kannattaa seuraavaksi purkaa tai tehä. Imusarja onjo irti mutta kysytään nyt täältä ennwnku kansia otan irti.
              Ville
              E34 525 TDS tourin g
              e32 730i
              ex
              w124 "liskolimusiini"
              3x e34 520i
              e30 316
              e34 520->525
              e36
              e34 tds touring
              hilux

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Originally posted by Ville. View Post
                Joo vaihtoin e32 730 m60b40 moottorin ja ilmeisesti katolleeb ajetusta e34 stä peräisin.
                Hyvin lähti käyntiin ilman nesteitä koetin( n. 20 sek. Muutaman kerran). Nesyeet kaajoin sisälle ja kävi hyvin. Kun sammutti ja yritti uuestaa meni jumiin kone(vesilukko männän päällä?)
                Vänkärinpuolen kaikki tulpat ui kermanvärisessä öljyssä myös tulppien ulkopuolella tätä mönjää. Moottori öljyt ulos ja täysin valakosta öljyä kaikki mitä tuli.
                Muistaakseni paisunta astiassa ei tullut painetta.
                Halpis puristusmittarilla näytti paineet nousevan joka pyttyyn ja pysyi myös.
                Voiko nesteet päästä öljytilaan jostain muualta kuin kannen tienoilta ja mitä kannattaa seuraavaksi purkaa tai tehä. Imusarja onjo irti mutta kysytään nyt täältä ennwnku kansia otan irti.
                Ville
                Minulla ei tule mieleen että pääsisi oikein mistään muualta sekoittumaan kun kannentiivisteestä. Mutta öljyn pitäisi mennä veteen eikä toisinpäin jos kyseessä on perus kansivaurio. Jos vesi menee öljyyn ja pyttyyn auton seisoessa niin silloin tulee mieleen että onko kansi halki ja valuttaa veden sieltä pyttyyn ja pikkuhiljaa edelleen öljyn sekaan kun auto seisoo.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Ville.
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 288
                  • Keminmaa

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Minulla ei tule mieleen että pääsisi oikein mistään muualta sekoittumaan kun kannentiivisteestä. Mutta öljyn pitäisi mennä veteen eikä toisinpäin jos kyseessä on perus kansivaurio. Jos vesi menee öljyyn ja pyttyyn auton seisoessa niin silloin tulee mieleen että onko kansi halki ja valuttaa veden sieltä pyttyyn ja pikkuhiljaa edelleen öljyn sekaan kun auto seisoo.
                  Joo. No varmaan sillä kannen irrotuksella selviää enämpi. Pittääkö ne nokanpäästä ne hammasrattaat ottaa irti vai saako ketjuun löysiä jostaki. Ja oliko tossa jotain merkkejä missä asennossa kannattaa purkaa.
                  E34 525 TDS tourin g
                  e32 730i
                  ex
                  w124 "liskolimusiini"
                  3x e34 520i
                  e30 316
                  e34 520->525
                  e36
                  e34 tds touring
                  hilux

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    Onko tuo öljypumppu ns. huoltovapaa vai tarviiko avata ja kattoo mille sisäkalut näyttää?
                    Ei ollu sihdissä mitään ja jakopää ehjä, eli ei ole menny alumiinisilppua läpi.

                    Ostin uudet o-renkaat ja jousen siihen painekytkimeen (arvelin jos päässyt jo kuoleentumaan tuo vanha).

                    Onko kuinka tiukka jännitys tuossa jousessa? Jaksaako kädellä painaa sitä peräpäätä kun ottaa lukkorenkaan pois, vai tarviiko jollain jämerämmällä keinolla pitää sitä paikoillaan ettei kimpoo ohtaan nuo osat?




                    Jostain foorumilta luin syksyllä että vaihtaneet paksumman rikan sinne jousen alle ja ilmeisesti öljynpaineen saa hivenen nousemaan. Onko kellään kokemuksia vai onko vaan amerikan höpötyksiä?



                    Edit. Jos jollain on m62 separaattorin putki joutavana, se josta öljy valuu ö-pohjaan niin nakkaa privaa? Ostan sen, niin ei tarvii purkaa jakopäätä tuon takia. (X5:ssä oli erilainen separaattori ja ei tuota putkea ole)
                    Last edited by bemmeri; 08-11-2016, 07:51.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • mrrk
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 515
                      • Satakunta.

                      Kyllä se kannattaa avata. (Nimimerkillä 9 pumppua osina)

                      Jos pumppu on karstainen niin jousi voi vaatia voimaa mutta yleensä aukeaa ihan käsin.


                      M62 putkia löytyy mutta Realin mukaan niin halpa että ei paljon kannata käytettyä lähetellä.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        Originally posted by mrrk View Post
                        Kyllä se kannattaa avata. (Nimimerkillä 9 pumppua osina)

                        Jos pumppu on karstainen niin jousi voi vaatia voimaa mutta yleensä aukeaa ihan käsin.


                        M62 putkia löytyy mutta Realin mukaan niin halpa että ei paljon kannata käytettyä lähetellä.
                        Joo, ei se putki kallis ole, mutta saksan tilaus se varmaan on kun ei tuommoisia hyllyssä ole kuitenkaan. Taidan laittaa samantien tilaukseen, niin saisi ensi viikon alkuun.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          Putki maksaa reilu kolme kymppiä. Oishan tuon voinu käytettynä esim. kympillä ja vitonen posteja. No tilasin uuden samassa osakasassa muiden kanssa.


                          Öljypumpun avasin, niin aika virheettömälle näytti sisäkalut, muutama hentoinen naarmu siinä isomman "rataksen" pesässä, ilmeisesti joku pieni partikkeli menny läpi, mutta muuten kyllä hyvä. Pesin osat ja lukitteella kasaan ja uusi jousi (se pitempi niistä).

                          Olikin ihan pieniä laahaimen palasia siellä imusihdin ja sen pellin välissä. Eli ihan oikeeseen aikaan jakopääremppa tuli tähän moottoriin. Tuskin olisi selvinnyt kovia pakkasjaksoja ja käynnistyksiä kevääseen asti.
                          9/99 ja 257tkm. Kyllä se ikä tekee hallaa näille muovilaahaimille.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            Onko kellään 4,4 alakertaa levällään että näkis kampurasta mitä numeroita siellä onn? Mulla on 4,4 alakertaa jossa numeroitte perusteella on sama kampura ku 4,0l??????? Putäs romua kiikuttaa koneistamolle nii pitäs oikia kampura tuosta pöydältä löytää
                            Last edited by ike24; 12-06-2018, 20:25.

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Ei ois kellään jouten ilmaputsarin koteloon tulevaa lämpötilasensoria johtoineen ja liittimineen? Vai saakohan pelkkää liitintä oem..? Oli alkuperäinen viskon mukaan lähteny

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4180

                                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                                Ei ois kellään jouten ilmaputsarin koteloon tulevaa lämpötilasensoria johtoineen ja liittimineen? Vai saakohan pelkkää liitintä oem..? Oli alkuperäinen viskon mukaan lähteny
                                Mikä sensori siellä putsarikotelossa on? Eikös maffissa ole lämpötilan mittaus ja vanhemmissa imusarjan etuosassa? :think



                                Edit: Jaa, näkyy siellä olevan joku anturi. Ei e39:ssä tuommoista ollu.
                                Last edited by bemmeri; 13-11-2016, 18:11.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎