Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Bmw orkkis massalevy vai?
    Esim manuaali 530i m60 koneen kytkinlevy. vm1993 eteenpäin e34 korinen
    Juu orkkis jäykkä massalevy,eikös se riitä vakio m60b40 hyvin..?

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      Originally posted by afafaf View Post
      Juu orkkis jäykkä massalevy,eikös se riitä vakio m60b40 hyvin..?
      850hv 970nm opeksin mukaan on vastaavalla kytkimellä jarrutettu. Toki varmasti vaikuttaa millä kerroksilla voima tulee jne muuttujat mutta eiköhän se vakio m60 perässä mene. Ainakin mulla meni. Shimaa asetelman oikein eli 2.4-2.6mm kun asetelma painuu kasaan on aika optimi
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Onko jollain b44 vanos kansia hollilla ja vois mitata palotilan koon? Tai jos tieto kuinka suuri se on, niin parempi.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by bemmeri View Post
          Onko jollain b44 vanos kansia hollilla ja vois mitata palotilan koon? Tai jos tieto kuinka suuri se on, niin parempi.

          Meinaatko et 4,6 kannet laittaisit 4,4 tilalle vai miks palotilaa mietit?
          Aprilia RSV4

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by jannmann View Post
            Meinaatko et 4,6 kannet laittaisit 4,4 tilalle vai miks palotilaa mietit?

            Eikun 4.4l kannet 4.6 lohkon päälle. 4.6 kannet näytti olevan n. 60ml tulppa paikoillaan. Edit. Mittasin muovailuvahalla ja 54ml pitäisi olla tarkempi mittaus. Eilen laitoin lääkeruiskusta vettä palotilaan, mutta vesi jää vähän "koholle" johtuen pintajännityksestä (esim. pisara tasaisella pinnalla).
            Last edited by bemmeri; 25-09-2016, 18:17.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Uskoisin et käy suoraan. Poraus hivenen pienempi, mutta ei haittaa. Voi vaan parantaa paljealuetta.
              Ja puristussuhde saattaa nousta hivenen koka sekin plussaa.
              Ite miettinyt et jos laittais 4,6 akselin 4,4 lohkoon. Melko pienillä muutoksilla sais rutut 11,5 luokkaan ja siihen vähän kovemmat kepit niin luulis pelittävän paremmin kuin std 4,6 kone.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Onko kukaan vaihtanut öljynsuodattimen letkujen o-renkaita lohkon päästä? Paikka vaikuttaa todella ahtaalta. Tilaa saisi lisää kun irroittaisi DSC compressor:in (DSC esipainepumpun?). Tämän jälkeen sitten joutuisi ilmaamaan jarrujärjestelmän käyttäen testeriä. Ei sinällään ongelma kun ISTA löytyy, mutta lisää työtä. :think

                Moottorin nostaminen myös antaisi lisätilaa. Mikäli joku on nuo o-renkaat vaihtanut, niin mielellään kuulisin miten homma onnistuu ilman turhaa purkamista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2694
                  • .fi

                  Mites öljynsuodatin olisi järkevin toteuttaa e34+m62 yhdistelmälle?
                  Ihan vakio m62, että mitään rata-arvoa ei ratkaisulla tarvis olla.
                  Sopiiko m60 kuskinpuolen ylempi kotelo suoraan/helposti/tiiviisti m62nv? :think
                  Ei tahdo m6x tiivistesarjat löytyä laatikoista, eikä o konetta mistä sopis nyt irroittaa osia asian ihmettelyyn.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • DreE30
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 115
                    • Lahti

                    Kyselisin vähän infoa m62 liittyen. Päätin purkaa koneen samalla kun jouduin irrottamaan autosta ja vaihdan suurimman osan tiivisteistä ja kuluvista osista. Mieleeni juolahti että tarvitseeko kansia välttämättä koneistaa jos ei mitään vikojakaan ole ilmennyt tiivisteidein suhteen aikaisemmin.. Ajettu jo 260tkm. Säästäisi jokusen satasen jos pystyy välttää hionnan :think asiallisia vastauksia sitten eikä mitään vittuiluja ja omiamielipiteitä vaan faktaa ja tositarinoita
                    F31 318d -14 Alpinweiss III
                    Ex:
                    E53 4,4i -00 Stahlgrau
                    E61 530xd -08 alpinweiss III
                    E38 740iA -98 Orientblau
                    E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                    E38 730iA -95 Orientblau

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Originally posted by DreE30 View Post
                      Kyselisin vähän infoa m62 liittyen. Päätin purkaa koneen samalla kun jouduin irrottamaan autosta ja vaihdan suurimman osan tiivisteistä ja kuluvista osista. Mieleeni juolahti että tarvitseeko kansia välttämättä koneistaa jos ei mitään vikojakaan ole ilmennyt tiivisteidein suhteen aikaisemmin.. Ajettu jo 260tkm. Säästäisi jokusen satasen jos pystyy välttää hionnan :think asiallisia vastauksia sitten eikä mitään vittuiluja ja omiamielipiteitä vaan faktaa ja tositarinoita

                      Jos avaat niin plaanaus. Mutta miksi avaisit?

                      Toki monet asentavat kansia takaisin ilman oikaisua mutta epäilen vahvasti että yksikään esim. Moottorikorjaamo tekisi niin että kasaisi moottorin oikaisemattomalla kannella.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Tuli rykästyä tosta 540iin 6lovisesta getragista tod näk siirtäjä poikki. 1-2 reipas vaihto ja ei vaihdu enää pykälä ja jäi kakkonen päälle. Täytyy avata ja ihmetellä.
                        Mahtaako s62 perästä sopia laatikko bolt on tuon m60 perään. Ilmeisesti sama laatikko s6s 420g mutta mieluusti laitan bolt on laatikon enkä ala esim kardaania modaamaan.
                        Olis vaan e39 m5 laatikosta kaupat mahd tulossa.
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • mrrk
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 515
                          • Satakunta.

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Tuli rykästyä tosta 540iin 6lovisesta getragista tod näk siirtäjä poikki. 1-2 reipas vaihto ja ei vaihdu enää pykälä ja jäi kakkonen päälle. Täytyy avata ja ihmetellä.
                          Mahtaako s62 perästä sopia laatikko bolt on tuon m60 perään. Ilmeisesti sama laatikko s6s 420g mutta mieluusti laitan bolt on laatikon enkä ala esim kardaania modaamaan.
                          Olis vaan e39 m5 laatikosta kaupat mahd tulossa.
                          Sopii

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            Tuli rykästyä tosta 540iin 6lovisesta getragista tod näk siirtäjä poikki. 1-2 reipas vaihto ja ei vaihdu enää pykälä ja jäi kakkonen päälle. Täytyy avata ja ihmetellä.
                            Mahtaako s62 perästä sopia laatikko bolt on tuon m60 perään. Ilmeisesti sama laatikko s6s 420g mutta mieluusti laitan bolt on laatikon enkä ala esim kardaania modaamaan.
                            Olis vaan e39 m5 laatikosta kaupat mahd tulossa.
                            Laatikkohan on käytännössä sama, mutta siinä on se anturin reikä kykäkopassa.(kuin myös m62 kiinni olleissa laatikoissa) En ole varma onko ykkösen välitys pitempi kuin kansanmallissa.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              M62:ssa ne öljykanavan "takaiskuventtiilit"? Lähteekö ne mitenkä irti? Ja mikä virka niillä on?
                              En löydä osanumeroa tai kuvaa niistä realOEMstä.
                              Lohkoa meinasin puhdistella ja harjalla kävisi läpi kanavat, niin mietin saisiko nuo venttiilit pois, vai antaako olla.

                              Jotenkin muistelen, että m60 ei moisia ollut.


                              Typerä kysymys. Alusil lohkon männissä ilmeisesti joku pinnoite, vai onko kun ei ole esim helmoissa tummaa pinnoitetta kuten joitain kuvia nähny jossain? Uskaltaako nuo viedä korjaamolle osienpesukoneeseen, ettei ole liian kovia myrkkyjä pesuaineena ja reagoi jotenkin pinnoitteen kanssa(jos edes on joku pinnoite)?

                              Liottelin löpössä, mutta ei tunnu karsta, yms irtoovaan. Samoin ei meinaa lohkostakaan tai muista osista lähteä pinttymät pois löpöllä tai muilla liuottimilla mitä kotona. Kuulemma osienpesukoneella tulee puhdasta ja kaikki moottorin osat pesevät sillä kun kysyin onko liian kovat myrkyt.
                              Last edited by bemmeri; 03-10-2016, 18:19.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                M62:ssa ne öljykanavan "takaiskuventtiilit"? Lähteekö ne mitenkä irti? Ja mikä virka niillä on?
                                En löydä osanumeroa tai kuvaa niistä realOEMstä.
                                Lohkoa meinasin puhdistella ja harjalla kävisi läpi kanavat, niin mietin saisiko nuo venttiilit pois, vai antaako olla.

                                Jotenkin muistelen, että m60 ei moisia ollut.


                                Typerä kysymys. Alusil lohkon männissä ilmeisesti joku pinnoite, vai onko kun ei ole esim helmoissa tummaa pinnoitetta kuten joitain kuvia nähny jossain? Uskaltaako nuo viedä korjaamolle osienpesukoneeseen, ettei ole liian kovia myrkkyjä pesuaineena ja reagoi jotenkin pinnoitteen kanssa(jos edes on joku pinnoite)?

                                Liottelin löpössä, mutta ei tunnu karsta, yms irtoovaan. Samoin ei meinaa lohkostakaan tai muista osista lähteä pinttymät pois löpöllä tai muilla liuottimilla mitä kotona. Kuulemma osienpesukoneella tulee puhdasta ja kaikki moottorin osat pesevät sillä kun kysyin onko liian kovat myrkyt.

                                Suosittelen hellävaraisuutta pesuhommissa. Yhteen koneeseen tuli alusiliin pesuaineesta pysyvät jäljet...

                                Ne venttiilit ei mielestäni lähde ehjänä ne on vastaventtiilit kuten sanoitkin. Itse totesin kansitasoja pussaamalla ja imemällä ja puhaltamalla että ne toimii, olin tyytyväinen enkä purkanut niitä.

                                käsittääkseni pinnoite ei näy männissä mitenkään. Vai olisinko jossain koneessa nähnyt jotakin mut pääsääntöisesti ei.


                                Alusil lohkoja on kai kahden eri valmistajan tekeleitä näin jostakin ymmärsin. Olen nähnyt koneita jossa aivan selvät hoonausjäljet ja sitten niitä joissa pinta on vain tasaisen harmaa. Ilmeisesti valmistusmenetelmissä on pientä eroa.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎