Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrrk
    BTCF Member
    • Sep 2007
    • 515
    • Satakunta.

    [QUOTE=bemmeri;3801477]M62:ssa ne öljykanavan "takaiskuventtiilit"? Lähteekö ne mitenkä irti? Ja mikä virka niillä on?
    En löydä osanumeroa tai kuvaa niistä realOEMstä.

    Yhteen koneeseen laitoin uuden että kyllä niitä ainakin on saanut.

    Osa 8?

    Comment

    • pope
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 687
      • Harjavalta

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Laatikkohan on käytännössä sama, mutta siinä on se anturin reikä kykäkopassa.(kuin myös m62 kiinni olleissa laatikoissa) En ole varma onko ykkösen välitys pitempi kuin kansanmallissa.
      On pidempi
      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        Originally posted by mrrk View Post
        Sopii
        Selvä pyy sitten muutakun sellainen paikalleen ja jos taas hetken kestäisi.
        Onko kukaan koittanut hommata getragin varaosia ja mistä mahd tiedustelisi? Aika kiven alla ovat...
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • KariS
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 5
          • Rauma

          Ei tarvetta enään.
          Last edited by KariS; 05-10-2016, 09:55.

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 908
            • Jyväskylä

            Originally posted by Pikkuvelii View Post
            Selvä pyy sitten muutakun sellainen paikalleen ja jos taas hetken kestäisi.
            Onko kukaan koittanut hommata getragin varaosia ja mistä mahd tiedustelisi? Aika kiven alla ovat...
            Kattele jostain e46 ämmän smg aski ja ota siitä hilut vanhoihin kuoriin, sellasessa luulis olevan kohtuu hyväkuntoiset sisuskalut.

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2694
              • .fi

              Aikamoinen ero e34m60b40 ja e39m62b44 ilmansuodatin koteloiden sisääntulo rei'issä,
              liekö syytä avartaa e34 koteloa mitättömän tilavuuden nousun takia?

              Ja vähän sinnepäin topikkiin liittyen; Mites e34/M60 moottorin tukikumit, ...

              Kuskin puolelta(?) löyty kait väärän puolen kumi, kun oli paksu 'prikka' alla, eli n4mm rauta'neliö' jossa urat kumin kiinnityksille,
              joista toinen ura tietty osuu myös kolmanteen kohdistavaan kohtaan kumin pohjassa sallien asennuksen väärälle puolen(?).

              ... voiko tuommoinen patentti edes teoriassa keskittää paketin suoraan suhteessa kardaanitunneliin laatikon päästä mitattuna,
              prikan vaikutus korkeuteen lukuunottamatta, että onko kumin yläpäästä kovin epäkeskoja keskenään?

              Ei tullut asiaa ihmeteltyä purkaessa.. ja nyt m62+steppitomaattia tilalle sovittaessa näyttäis kovin vinossa olevan takaa alhaalta katsottuna:think
              Oikeat kumit jo tilasin, mutta voisi vähän niitä odotellessa jo arpoa paljonko vaihteensiirtäjä/vaijerin kiinnitys vaatii muutoksia.

              edit: Case closed; e34 kotelossa oli todellisuudessa n.100mm halkaisijalla tuo reikä, ja siitä sai 'torven' poistettua, joka ahtaimmillaan kait vajaa 60mm.
              Eli e34 n.60mm, ja e39 n40mm+n90mm. kuvassa kotelot vierekkäin.
              Last edited by aae30; 08-10-2016, 20:43.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                M60 5v laatikko mikä öljy?

                Helppo kysymys


                Oottelen että laatikko saapuu,ja siihen hommaisin öljyt jo valmiiks,mutta mitä sinne laitetaan?atf?220 vai 320..vai mitä ja paljon sinne menee..

                Comment

                • Foxide
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 514
                  • Helsinki

                  M62B35sta vaivaa pieni käyntihäiriö. Aina käynnistäessä kierrokset pomppaa lähes 2000rpm, mutta laskee kyllä heti käynnistymisen jälkeen normaaliin. Myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset jäävät leijailemaan pariksi sekunniksi, ennen kuin tasoittuu.

                  Imuvuodoltahan tuo kuulostaisi, mistä sitä kannattas lähteä näissä etsimään? Tai muita mahdollisuuksia? Kohtuu ärsyttävä vaiva pidemmän päälle. Manuaalivaihteinen auto siis kyseessä. :think
                  G30 530e M-sport '18
                  F20 116d '12

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Foxide View Post
                    M62B35sta vaivaa pieni käyntihäiriö. Aina käynnistäessä kierrokset pomppaa lähes 2000rpm, mutta laskee kyllä heti käynnistymisen jälkeen normaaliin. Myös vaihdetta vaihtaessa kierrokset jäävät leijailemaan pariksi sekunniksi, ennen kuin tasoittuu.

                    Imuvuodoltahan tuo kuulostaisi, mistä sitä kannattas lähteä näissä etsimään? Tai muita mahdollisuuksia? Kohtuu ärsyttävä vaiva pidemmän päälle. Manuaalivaihteinen auto siis kyseessä. :think
                    Imusarjan takapäässä lähtöjen kumitulpat. Katso ne ensin kun tahtovat näköjään halkeilla.

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Mikä juttu on, kun näissä kuudessa M6 pultissa pitää olla kumitiivisteellä oleva rikka?

                      Eli kyseessä alla olevan linkin osa 10 jonka mukana tulee pultit ja rikat. Ostin Reintzin alapään tiivistesarjan, mutta ylläri että olikin vaan neljä tuollaista rikkaa paketissa.






                      Tippakannulla tyrkin öljyä runkolaakerien ja öljyruiskujen kanavaan, niin näytti jonkun ajan päästä tippasevan öljyä noista rei'istä johon M6 pultit tiivisteineen tulee. Eli jollain tavalla öljykanavaan yhteydessä noiden pulttien reiät. Miksi? :think
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Patriot
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 274

                        Valot palaa vähän himmeänä kun auto käy tyhjäkäyntiä ja heti kierroksilla kirkastuu. Alkuperäiset Xenonit ovat jossain kohtaa auton elinkaarta vaihtuneet tarvikeangeleyes-roskaan.

                        Alkaako hieno vesijäähdytteinen laturi olla tiensä päästä? Kannattaako vaihtaa suoraan uusi vai koittaa fiksata jollain korjaussarjalla?

                        Voisi tietysti nyt alkuun vähän tarkkailla latausjännitettä vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta?
                        E39 540iA M62TUB44

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Patriot View Post
                          Valot palaa vähän himmeänä kun auto käy tyhjäkäyntiä ja heti kierroksilla kirkastuu. Alkuperäiset Xenonit ovat jossain kohtaa auton elinkaarta vaihtuneet tarvikeangeleyes-roskaan.

                          Alkaako hieno vesijäähdytteinen laturi olla tiensä päästä? Kannattaako vaihtaa suoraan uusi vai koittaa fiksata jollain korjaussarjalla?

                          Voisi tietysti nyt alkuun vähän tarkkailla latausjännitettä vaikka tupakansytyttimen pistokkeesta?
                          Kannattaa kyllä ensin mittailla se lataus ja tarkistaa akkukin ennen suurempaa laturi jumppaa.

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Onko pakosarjat ollu samanlaiset kaikissa m62tu koneissa vai onko muuttuneet jossain vaiheessa?

                            Tuossa nykyisessä 540issä on ne katit pakosarjoissa ja pakosarjat on samaa tyyliä kuin x5:ssä, eli "4-1" lyhyt malli. Vahvasti muistelen että yhdessä aikaisemmassa 540i:ssä olisi ollut samanlaiset kuin non-vanos ja m5 malleissa, eli ne perinteiset 4-2-1 sarjat. Se auto oli ihan ensimmäisiä vanoskoneella olevia, tais olla valmistettu 98 vuoden puolella. Toki on mahdollista että joku aikaisempi omistaja olisi sinne vaihtanut toiset sarjat ja putkiston, mutta vähän epäilen.

                            Meinasin rakennella pakosarjat, mutta jo niillä perinteisillä sarjoilla pakopuoli voisi hengittää paremmin kuin noilla nykyisillä jossa katti heti siinä alussa, niin en tiiä sit viittiikö alkaa sarjoja tekemään kun käytettynä noita vanhemman mallisia saa huokeesti. :think
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • igmas
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 128
                              • Vaasa

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Onko pakosarjat ollu samanlaiset kaikissa m62tu koneissa vai onko muuttuneet jossain vaiheessa?

                              Tuossa nykyisessä 540issä on ne katit pakosarjoissa ja pakosarjat on samaa tyyliä kuin x5:ssä, eli "4-1" lyhyt malli. Vahvasti muistelen että yhdessä aikaisemmassa 540i:ssä olisi ollut samanlaiset kuin non-vanos ja m5 malleissa, eli ne perinteiset 4-2-1 sarjat. Se auto oli ihan ensimmäisiä vanoskoneella olevia, tais olla valmistettu 98 vuoden puolella. Toki on mahdollista että joku aikaisempi omistaja olisi sinne vaihtanut toiset sarjat ja putkiston, mutta vähän epäilen.

                              Meinasin rakennella pakosarjat, mutta jo niillä perinteisillä sarjoilla pakopuoli voisi hengittää paremmin kuin noilla nykyisillä jossa katti heti siinä alussa, niin en tiiä sit viittiikö alkaa sarjoja tekemään kun käytettynä noita vanhemman mallisia saa huokeesti. :think
                              M62TU konessa on se pakosarja missä on kati. Toi toinen 540i on ollu M62 varmaan.
                              EXiä.
                              VW Jetta 1.4 1985
                              Honda Civic 1.4 2001
                              E34 518i 1989
                              E36 325i 1992
                              VW Golf III 1.8 1995
                              VW Passat 1.8T 1998
                              e38 735i 1999
                              E38 750i 2001

                              Nyt:
                              Lexus S190 GS450H 2007

                              Comment

                              • Golde
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2006
                                • 149
                                • nilsiä

                                Ketjuremppa edessä ? ainakin laahaimet? ketjun kiristin vaihettu -> ei vaikutusta. öljyn mukana ei tullut laahaimen palasia. alkaa koneen lämmettyä ja heti ku laittaa kierrosta niin ääni häviää

                                Tuosssa videoo äänestä https://youtu.be/wceUyMqGcPs
                                E39 530d, E39 540ia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎