Originally posted by bimmerE34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tigu View Post...Meinasivat että katalysaattorit ei suodata...
Katalysaattorin pelkistysprosessi käynnistyy vasta kun moottori työntää sille erittän tarkasti rajattua pakoseosta. Eli mikäli moottori ei tuota paloteknisesti juuri oikeaa seosta, ei katalysaattorikaan toimi. Eli sen toiminta on täysin on/off tyylistä. Jos/kun kone ei työnna katille tuota juuri oikeaa pakoseosta, katti EI VOI toimia. Nämä "rasvarit" eivät voi mistään tietää kummasta tässä nyt oikeasti on kyse. m50 koneen+kattien kyseessä ollessa, vika löytyy 98%:lla varmuudella jostain muualta kuin katista.
Eli imuvuotojen huolellinen tarkistus break cleaner:lla auton käydessä tyhjäkäyntiä. Eli ison imuputken visuaalisen tarkistuksen jälkeen muutama suihkaus joka ikiseen liitokseen/saumaan ja etsimään mahdollisia vuotoja.
Jos kaikki on ok, niin sitten Labda vaihtoon(usein tosin contact kleanerin suihkaus liittimeen poistaa lambdaongelman). Jos tämäkään ei tehoa niin sitten tyhjäkäyntimoottori irti ja puhdistukseen.
Älä kuitenkaan MISSÄÄN tapauksessa anna lupaa katin vaihtoon, ennen kuin KAIKKI muut ongelmavaihtoehdot on poissuljettu. Älä myöskään vaihdata mitään tulppia, suodattimia tai mitään muutakaan epäoleellista "varmuuden vuoksi".
Comment
-
-
Originally posted by Bemarist View Posthylsy päästöarvoissa näillä arvoilla :
tyhjäkäynti:
co% 0
co2 13,8
hc 27
o2 1,43
kierroksilla:
co% 0,05
co2 11,3
hc 48
o2 5,6
lambda-arvo 1,336
Ja niinhän siinä kävi että poistin tuon ohjainboxin päivitetyn lastun ja asensin takaisin alkuperäisen. Ja läpi meni !!! Lastu oli tältä foorumilta ostettu ja oli Motronicsin valmistama muttei näemmä istunut tähän mopoonE36 320i -97
Ex E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostMelko omituista? Mihin o2-arvo tippui? Tippuiko 5,6:sta --> 4,99:iin ja meni läpi? =2 pitää olla lähes 0 jos ei ole vuotoja.
1/min =800
%vol CO= 0,029,
%vol CO2= 15,54,
% vol O2= 0,12,
ppm vol HC =14,
lambda=1,004,
% vol COvrai= 0,029
1/min = 2240
% vol CO =0,016,
% vol C02 =15,61,
% vol O2= 0,00 ,
ppm vol HC =1,
lambda= 0,999,
%vol COvrai = 0,016E36 320i -97
Ex E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Bemarist View PostEli tässä nämä uudet arvot :
1/min =800
%vol CO= 0,029,
%vol CO2= 15,54,
% vol O2= 0,12,
ppm vol HC =14,
lambda=1,004,
% vol COvrai= 0,029
1/min = 2240
% vol CO =0,016,
% vol C02 =15,61,
% vol O2= 0,00 ,
ppm vol HC =1,
lambda= 0,999,
%vol COvrai = 0,016F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostTaitaa nykyään olla niin että mittaavat kaikesta huolimatta? Just ton kikkailun takia..///M3 97-
Comment
-
-
Originally posted by apassi View Posthylätty tuli myös tännekkin...eli kierroksilla kaikki ok mutta joutokäynnillä hc perseellään.
co 0,89
hc 278
o2 0,0 ?en saa selvää katsastajan käsialasta
co2 16,9
mistä lähetään koittamaan?en ainakaan löytänyt nopeasti katsottuna keltään samaa vikaa.voiko johtua lastusta?
Mulla hieman arvot tippuivat kun vaihdoin vakiochipin paikoilleen.Juurikin hc tippu eniten.-e21 m50-
Comment
-
Comment