Originally posted by Lanttu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by LanttuSitten voi olla, että lambda-anturi on viallinen. Onhan sytytystulpat ja ilmansuodatin vaihdettu?"I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Originally posted by TrigyLambda vaihdettiiin viime tai edellisvuonna. Nyt Lambdan arvot oli kunnossa. Sytytystulpat on myös vaihdettu pari vuotta sitten (20 000km) ja kun letkut oli putkessa, niin otettiin ilmansuodatin kokonaan pois --> ei muutosta arvoihin. Ihmettelen kyllä suuresti tuota HC:n kolminkertaistumista moottoritieajon jälkeen... Kuinka se on mahdollista? Aikaa mittauksien välissä oli joku puolitoista tuntia...
Vaihtaisin kyllä sinuna ne tulpat kuitekii pari vuotta jo vanhat
Mulla oli HC tyhjäkäynnillä 323 ---> tulpat vaihtoon + ilmanputsari ---> tulos 23BMW 325i
Comment
-
-
Läpi meni!!
nykyset arvot:
tyhjä/kierrokset
co: 0.007/0.016
co2: 15.08/15.47
o2:0.58/0.05
hc:17/22
lambda:-/1.001
muutokset: lambdan vaihto, tulppien vaihto, alkuperänen ilmansuodatin takasin, pakoputken liitoksien tiivistys.
tyhjäkäynnin seilaus loppui heti lambdan vaihdolla..
ennen muutoksia:
CO= 2.71 ja 3.25
HC=380 ja 232
lambda=0.92
CO2 12.62 ja 13.13
O2=1.54 ja 0.41
Joten vaihtakaa niitä lambdoja jos on vähääkään tyhjäkäynti seilannut
ja tietysti ilmavuodot ekana kuntoon... haitariputkesta lähtevät huohotusputket aika usein hapoilla..E30 318i M43 -88
Comment
-
-
Originally posted by sspitVaihtaisin kyllä sinuna ne tulpat kuitekii pari vuotta jo vanhat
Mulla oli HC tyhjäkäynnillä 323 ---> tulpat vaihtoon + ilmanputsari ---> tulos 23"I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Originally posted by TrigyJuttelin äsken tutun mekaanikon kanssa. Hänen mukaan tulpat pitäisi kestää 60 000km. Juteltiin myös tuosta ilmamäärä (vai oliko se ilmamassa) anturista. Hänen mukaan jos se on sökö, niin se kyllä tuntuu heti tehoissa. Tuossa minun 325iA -92:ssa on kai se kuumalankasysteemi? Eli säätäminen pitäisi tehdä ohjelmallisesti? Mistä tietää mitä säätää ja mihin päin?
Ja lambda-anturilla ja lambda-arvolla päästöissä ei ole varsinaisen suoraa yhteyttä. Lambda-arvo liittyy lähinnä putkiston ja imupuolen ilmavuotoihin.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspeEi säädetä mitään näissä. Piste. Kaikki osat kunnossa, niin silloin menee läpi ja toimii. Ohjelma säätä itse itsensä.
Ja lambda-anturilla ja lambda-arvolla päästöissä ei ole varsinaisen suoraa yhteyttä. Lambda-arvo liittyy lähinnä putkiston ja imupuolen ilmavuotoihin.
Comment
-
-
Hyvät neuvot olisivat tarpeen: M50b25 koneessa muuten kaikki tuntuu olevan kohdillaan ja päästöarvot mainiot, mutta tyhjäkäynnillä O2 arvo on noin 10 eli jäännöshappea on ja paljon... CO ja HC siis todella pieniä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, ja kierroksilla tuo happiarvokin on enää 0.1. Imuvuotoja ei tunnu olevan (kokeiltu starttisprayllä ja tyhjäkäynti ja veto tasaisia) eikä vikakoodeja. Tietysti ensin tulee mieleen että putkessa on ammottava reikä muuallakin kuin päässä, mutta kun se on tsekattu niin moneen kertaan että on pakko uskoa ettei siellä vuotoa ole.
Kellään vinkkejä, pitäisi saada auto katsastuksesta läpi...e90 330d -05
Comment
-
-
Mulle muuten sanoi katsastus inssi ku mun golffista otti päästöjä että kun on tupla ulostulo ja se katsastusaseman pakokaasujen imuri päällä niin ne päästöt voi näyttää väärinEli jos teillä ei mene päästöt kohdalleen niin pyytäkää inssiä ottamaan se imuri pois päältä jos se vaikuttaisi asiaan
BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Itellä päästöissä ongelmaa.. Kone on m40b16, jonka tarina on seuraavanlainen: Edellinen omistaja hiotuttanut alkup. nokan jytkemmäksi ja nostoja lisää, myös kansi madallettu. Ostin auton autokaupalta(joka oli viime keväänä katsastanut auton). Autoon vaihdettu siis alkukesällä -05 koko putkisto, katti ja ilmeisesti lambda (ilmeisesti putkisto ei ainakaan ole alkup, lambdasta en tiedä, mutta epäilen ettei sekään).
Nyt tänä keväänä menin sitten katsastamaan, päästöt oli mallia ihan_hullun_korkeat.
Hc oli yli tuhat(katsastuksen jälkeen myöhemmin mitattuna jopa 3000)
Muutkin arvot pielessä, en äkkiä niitä nyt muista. No vika oli siinä että kone pyöri vajailla pytyillä, vaihdoin venttiilinostajat ja taas 4 pyttyä pelissä.
Tänään sitten käytin päästömittauksessa niin hc pyöri reilussa 300 ja Co 0,7-1. No ilmamäärämittaria(2 eri ilmamäärämittaria oli käytössäsäätämällä välillä HC oli sallituissa, mutta sitten vastaavasti Co ei, ja toisinpäin. Myös O2 arvo oli välillä yli 5. Lamda-arvo oli 1,3 jne.
Mikähän mättää? Kun auto toimii ajossa täysin moitteettomasti.
Huollossa jossa vaihdettiin venttiilinnostajat sanottiin, että venttiilit parissa pytyssä on liian pitkät( siis toisesta päästä venttiilivarren päähän) ja venttiilit näinollen jäävät kantamaan. He eivät siis kantta avanneet huollossa. Itse tätä vikaa ihmettelen, kun koneeseen ei minun tietojen mukaan ole vaihdettu venttiileitä, vain edellämainitut jutut on kannelle tehty. Ja lisäksi puristukset on kaikissa pytyissä likimain samat, ja pyttyihin on tulpanrei'istä puhallettu paine ilmaa ja se ei vuotanut mistään pihalle.
Katin toiminta on myös korjaamon toimesta mitattu, ja lamda ei antanut vikailmoitusta 2:ssa eri testauksessa
Voiko lamda testerissä näyttää toimivansa vaikkei toimisikaan?
Auttakaa, olen pikkuhiljaa neuvoton asian suhteen ja autosta menee leima umpeen!Last edited by Dawg-; 17-05-2006, 20:47._____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
Itelläni oli omassa autossa HC noin 2500 ja sain sen tippumaan 500:n kun säädin CO:n 3,5 katsastuksen ajaksi. Kokeile vääntää seosta niin rikkaalle kuin pystyt ja nosta samalla tyhjäkäyntiä. Hiotuilla nokilla voi joskus olla hankalaa saada kohdalleen, itsellänikin on.
Meillä on tietysti eri maksimiarvot mutta kannattaa kokeilla.
Tarkista sytytysennakko.
Itselläni oli myös vikaa kaasuläpän asentotunnistimessa eikä moottori tiennyt milloin se oli tyhjäkäynnillä.Tämä vaikutti myös osittain.
Tietysti jos siellä on oikeesti vikaa niin se pitää korjata eikä kiertää oireita.Last edited by TheLoial; 18-05-2006, 20:15.
Comment
-
-
erst zu werner
Auto BMW 325i 24V E36 -91 sedan käytin eilen katsastuksessa jäi kiinni pakokaasuista.Mitatut arvot:Joutokäyti: co-3.05,hc-325,lamda arvo 0.93, co2-12.60,o2-0.75.Yli 2000 /rpm:2.85,113,0.93,13.10,0.4.Vaihdoin Motonetin lamdan Bosch, 104e.Ja sitten näytille .Joutokäynti:co-0.0035,co2-13.8,hc-65,o2-1.5,lamda-1.069.Yli 2000/rpm:co-0.034,co2-14.5,hc-16,o2-0.4,lamda-1.020.Pienestä se on kii sano piikakin ,kun p....s.Last edited by Weturi; 01-06-2006, 17:14.
Comment
-
-
Hylsyä pukkasi päästöistä prkl.. Auto 528i -97, kone 190000km ajettu M52B28.
Laittakaas viisaammat diagnoosia:
Lambda: 0,96
CO%: 0,92 / 1,12
CO2: 14,24 / 14,25
HC: 153 / 95
O2%: 0,04 / 0,03
Kierrokset: 800/2500
Viittaako tuo lambda anturin vikaan vaiko johonkin mualle? Menin jo ostamaan uudet lambdat, mutta en vielä ehtinyt laittaa paikoilleen.
ps. Autoon on vaihdettu edellisen katsastuksen/mittauksen jälkeen ilmamassamittari, joka vaikutti alavääntöön erittäin positiivisesti.. Voiko olla siitä kinni?Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
Comment