Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    Ei niitä katteja kantsi aukoa, ehjät ne on. En nyt lukenut noita sun aiempia juttuja mitä sinne on tehty mutta lämpöanturi voi vaikuttaa tietysti, ilmamäärämittari, lambda. Jos oikeen epätoivonen olo tulee niin se masinolia tankkiin kikka auttaa aina, jos auto toimii muuten hyvin niin toi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Jos taas on jotain selvää käyntihäiriötä niin kantsii laittaa kuntoon.
    Retard Member

    Comment

    • Trigy
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 44

      Originally posted by herja
      lämpöanturi voi vaikuttaa tietysti, ilmamäärämittari, lambda. Jos oikeen epätoivonen olo tulee niin se masinolia tankkiin kikka auttaa aina, jos auto toimii muuten hyvin niin toi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Jos taas on jotain selvää käyntihäiriötä niin kantsii laittaa kuntoon.
      Lambda on vaihdettu. Ilmamassamittari vaihtamatta. Missä tämä lämpöanturi sijaitsee? Onko hankala vaihtaa ja minkä hintainen? Kuten sanottu, auto toimii muuten moitteettomasti. Tietysti palaminen ei ole paras mahdollinen kun CO2 on 13,80 luokkaa eli koneesta ei saa parasta mahdollista hyötysuhdetta. Olisihan tämä mukava saada kuntoon...
      "I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by duunari76
        Kävinpä sitten korjaamolla...aikaa paloi pakoputken ja imuvuodon etsimisessä, ja moottorin huudattamisessa...turhaan, kunnes sanoin mekaanikolle, että "tee välillä jotain muita hommias, niin minä vaihdan ton lastun". Vakiolastulla arvot heti sallituissa luvuissa:

        CO 0.01
        CO2 14.05
        HC 4
        O2 0.5 kierroksilla (1.5 tyhjäkäynnillä)
        Lambda 1.020

        Edit: nuo oikeat arvot tuosta paperilta. Vaikuttaako vielä siltä, että joku paikka vuotaa, ja voisko tuo vuoto "tehostua" lastun vaikutuksesta?
        Mikä lastu sulla oli autossa millä ei saatu arvoihin?

        Originally posted by herja
        Ei niitä katteja kantsi aukoa, ehjät ne on. En nyt lukenut noita sun aiempia juttuja mitä sinne on tehty mutta lämpöanturi voi vaikuttaa tietysti, ilmamäärämittari, lambda. Jos oikeen epätoivonen olo tulee niin se masinolia tankkiin kikka auttaa aina, jos auto toimii muuten hyvin niin toi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Jos taas on jotain selvää käyntihäiriötä niin kantsii laittaa kuntoon.
        Mikähän on sopiva seos masinolia bensan sekaan, että on jotain vaikutusta? Onko tästä jotain muuta haittaa moottorille? Masinolia näyttää olevan myynnissä kahta eri mallia, normaali ja KAT. Mitä eroa näillä on muuta kuin pullon koko, muoto ja hinta?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          Originally posted by markok
          Masinolia näyttää olevan myynnissä kahta eri mallia, normaali ja KAT. Mitä eroa näillä on muuta kuin pullon koko, muoto ja hinta?
          Katille tarkoitettu Masinol on absoluuttista etanolia, eli se ei sisällä katalysaattorille haitallisia lisäaineita.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            No jos bensatankin merkkivalo palaa ja sinne vaikka litran laittaa niin menee tollanen pikkuvikanen heittämällä läpi. Mulla oli M50B25 koneessa HC 155 ja kun heitin masinolit tankkiin niin HC oli -3, katsastus ukko oli silmät pyöreenä.
            Heti ton jälkeen tankki sitten täyteen mahdollisimman vähällä ajolla ettei venat pala.
            Retard Member

            Comment

            • pekka_
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 151
              • Vaasa/Laihia oligopoly

              Raportoidaan nyt omatkin kokemukset tänne. Auto on -91 325 ja jäi korkeista HC arvoista kiinni, HC oli +200 eikä laskenu vaikka kuinka polki. Uudet tulpat ja ilmansuodatin ja sen jälkeen HC tyhjäkäynnillä muistaakseni ~50 ja kaasulla laski melkeen nollaan.
              Die turkisen, jeden tag so schnell

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                Itselläni on kanssa vähän päästöissä ongelmaa ja autoni e36 325 vm.-91. Kaikki muut arvot olivat kohdallaan niinkuin pitikin, mutta häkä päästö oli vissiin kolmenkertainen mitä saisi olla. Alkuviikosta pitäisi viedä uudestaan liikkeeseen, niin tietää paremmin mikä on paskana, mutta luulen ainakin kattia kun ei häkäpäästöt laskenut juurikaan vaikka miten anto kaasua. Eli jos nyt on katti paskana, niin minkälainen kannataisi hommata? ja tietysti sellainen että menee päästöt helposti läpi Ei kehtaisi alkuperäistä ostaa n.850€ hinnalla, kun viellä olisi mahdollista samalla parantaa virtaavuutta. Ehdotuksia?? ..voi tietysti olla joku toinenkin paskana, mutta kattia epäilen.

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  Originally posted by KeDa21
                  Itselläni on kanssa vähän päästöissä ongelmaa ja autoni e36 325 vm.-91. Kaikki muut arvot olivat kohdallaan niinkuin pitikin, mutta häkä päästö oli vissiin kolmenkertainen mitä saisi olla. Alkuviikosta pitäisi viedä uudestaan liikkeeseen, niin tietää paremmin mikä on paskana, mutta luulen ainakin kattia kun ei häkäpäästöt laskenut juurikaan vaikka miten anto kaasua. Eli jos nyt on katti paskana, niin minkälainen kannataisi hommata? ja tietysti sellainen että menee päästöt helposti läpi Ei kehtaisi alkuperäistä ostaa n.850€ hinnalla, kun viellä olisi mahdollista samalla parantaa virtaavuutta. Ehdotuksia?? ..voi tietysti olla joku toinenkin paskana, mutta kattia epäilen.
                  Tuskin on katti paskana. Itse epäilen tulppia tai sitten lambdaa. Kannattaa lukea threadi läpi, eipä taida kellään vielä olla ollut katti oikeasti sökönä, vaikka sitä aina ekana epäillään. Tuo korkea häkä (CO) pitoisuus mielestäni viittaa siihen että polttoaineen palaminen ei ole täydellistä.
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    Originally posted by antti79
                    Tuskin on katti paskana. Itse epäilen tulppia tai sitten lambdaa. Kannattaa lukea threadi läpi, eipä taida kellään vielä olla ollut katti oikeasti sökönä, vaikka sitä aina ekana epäillään. Tuo korkea häkä (CO) pitoisuus mielestäni viittaa siihen että polttoaineen palaminen ei ole täydellistä.
                    Myös hapen puute lisää CO:ta ja vähentää Co2:ta eli ilmanputsari jos on aivan tukossa niin tehdä ton. Mutta yleensähän näissä ilmaa pääsee liikaa (imuvuoto) kuin liian vähän. Silti putsari uusi ei jo ole.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by KeDa21
                      Itselläni on kanssa vähän päästöissä ongelmaa ja autoni e36 325 vm.-91. Kaikki muut arvot olivat kohdallaan niinkuin pitikin, mutta häkä päästö oli vissiin kolmenkertainen mitä saisi olla. Alkuviikosta pitäisi viedä uudestaan liikkeeseen, niin tietää paremmin mikä on paskana, mutta luulen ainakin kattia kun ei häkäpäästöt laskenut juurikaan vaikka miten anto kaasua. Eli jos nyt on katti paskana, niin minkälainen kannataisi hommata? ja tietysti sellainen että menee päästöt helposti läpi Ei kehtaisi alkuperäistä ostaa n.850€ hinnalla, kun viellä olisi mahdollista samalla parantaa virtaavuutta. Ehdotuksia?? ..voi tietysti olla joku toinenkin paskana, mutta kattia epäilen.
                      Ei takuulla ole katissa mitään vikaa, vaan kone ei yksinkertaisesti työnnä katille sellaista paloseosta jolla katti "käynnistyisi". Todennäköisesti vika on Lambda-anturissa tai sen pistokkeen/liittimen yhdessä hapettuneessa nastassa. Näihin vaihdellaan nimittäin ihan toimivia Lambdojakin kun vika usein on juuri tuossa liittimen kontakteissa. Ne vain pitää oikeasti puhdistaa kunnolla jolloin pelkkä kontaktispray ei riitä.

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        Lambdan suuntaan ääni täältäkin noin ensialkuun.

                        Originally posted by antti79
                        Kannattaa lukea threadi läpi, eipä taida kellään vielä olla ollut katti oikeasti sökönä, vaikka sitä aina ekana epäillään.
                        Eipäs huudella valheellisia lausumia siellä takarivissä Tosin se kirottu pömpeli oli se viimenen asia jonka tarkistin

                        Niin ja lisättäköön että mulla katista oli kaikki sisuskalut lentäneet huitulan kettuun. Jos välttämättä haluat varmistua kattien kunnosta pudota putki alas ja tiiraa sisään taskulampulla -> jos sisäosat tallella ja ehjät ne myös toimii.
                        Last edited by nut; 18-08-2006, 18:18.
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • KeDa21
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322

                          Mites vaikuttaako sellainen juttu mitenkään asiaan, kun on ilmeisesti kannentiiviste mennyt paskaksi, mutta sekin vain niin että työntää sitä nestettä pihalle eikä siis koneen sisään (ei öljyjen sekaan). Mitään muita oireita/hälyttävää en ole huomannut, kuin että jäähdytysnesteet häviää aika nopeasti ja pitää olla koko ajan lisäilemässä. Tiistaina pitäisi viedä auto uudestaan tutkittavaksi ja sanoivat että poraa kattiin reiän ja kattoo sieltä miltä päästöt näyttää, kun epäilivät vain lähinnä että katti paskana. Lambda-anturikin tuntui olevan kunnossa. Ilmanputsarinkin vasta vko sitten puhdistin (k&n paneeli) vaikka ei ainakaan näyttänyt paskaselta. Pitää vissiin sanoa niille, että tarkistaa sitten niiden lambda-anturien pistokkeen/liittimet jos vika löytyisi sieltä. Ps. Mitäs mieltä olette, että voisiko sen "kannentiiviste" vian saada pois jos laittaa nesteen sekaan sitä ainetta mikä täyttää ja tiivistää kaikki vuotokohdat tukkimatta jäähdytinkennoja? , kun vuoto ei välttämättä johdu kannentiivisteestä, kun puskee vain vettä pihalle. Ei ainakaan ole paha menetys jos kokeilee kaikkea mahdollista, mutta tietysti niin ettei mene enää lisää paikkoja paskaksi..
                          Last edited by KeDa21; 19-08-2006, 10:59.

                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            Kannattaa nyt ensin tiirailla paisarin alareuna, ilmausruuvi, letkut, lämmityskennon pääty ym. vakiopaikat mistä saattaa nestettä vuotaa ennekuin alkaa kansipahvia vaihtamaan. Mitään korjausaineita en sinne kyllä kaataisi tukkimaan paikkoja jäähdytysjärjestelmässä.

                            Ja mitenkäs päästöt, minkänäkösiä arvoja?
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • KeDa21
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 322

                              Kyllä ainakin ajattelin kokeilla laittaa sinne sitä ainetta minkä pitäisi tukkia vain jos on jotain halkeamia yms..Toivottavasti se aine ei vaan mitään muuta tuki ja sehän pitää laittaa suoraan syyläriin, kun ei paisuntasäiliöön laitettaessa jaksa kierrättää kuulemma tarpeeksi hyvin. Tarkkoja arvoja en tiedä, mutta muuten olivat täysin normaalit paitsi häkä oli 3kertaa normaalia isompi.

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3402
                                • Tre

                                Originally posted by KeDa21
                                Kyllä ainakin ajattelin kokeilla laittaa sinne sitä ainetta minkä pitäisi tukkia vain jos on jotain halkeamia yms..Toivottavasti se aine ei vaan mitään muuta tuki ja sehän pitää laittaa suoraan syyläriin, kun ei paisuntasäiliöön laitettaessa jaksa kierrättää kuulemma tarpeeksi hyvin. Tarkkoja arvoja en tiedä, mutta muuten olivat täysin normaalit paitsi häkä oli 3kertaa normaalia isompi.
                                Muista nyt sitten, että se mitä pojat baarissa sanoo tai mitä purkin kyljessä lukee, EI OLE TOTUUS AINA. Se aine voi tehdä haittaakin. Mutta VOI myös toimia.
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎