Ei niitä katteja kantsi aukoa, ehjät ne on. En nyt lukenut noita sun aiempia juttuja mitä sinne on tehty mutta lämpöanturi voi vaikuttaa tietysti, ilmamäärämittari, lambda. Jos oikeen epätoivonen olo tulee niin se masinolia tankkiin kikka auttaa aina, jos auto toimii muuten hyvin niin toi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Jos taas on jotain selvää käyntihäiriötä niin kantsii laittaa kuntoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by herjalämpöanturi voi vaikuttaa tietysti, ilmamäärämittari, lambda. Jos oikeen epätoivonen olo tulee niin se masinolia tankkiin kikka auttaa aina, jos auto toimii muuten hyvin niin toi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Jos taas on jotain selvää käyntihäiriötä niin kantsii laittaa kuntoon."I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Originally posted by duunari76Kävinpä sitten korjaamolla...aikaa paloi pakoputken ja imuvuodon etsimisessä, ja moottorin huudattamisessa...turhaan, kunnes sanoin mekaanikolle, että "tee välillä jotain muita hommias, niin minä vaihdan ton lastun". Vakiolastulla arvot heti sallituissa luvuissa:
CO 0.01
CO2 14.05
HC 4
O2 0.5 kierroksilla (1.5 tyhjäkäynnillä)
Lambda 1.020
Edit: nuo oikeat arvot tuosta paperilta. Vaikuttaako vielä siltä, että joku paikka vuotaa, ja voisko tuo vuoto "tehostua" lastun vaikutuksesta?
Originally posted by herjaEi niitä katteja kantsi aukoa, ehjät ne on. En nyt lukenut noita sun aiempia juttuja mitä sinne on tehty mutta lämpöanturi voi vaikuttaa tietysti, ilmamäärämittari, lambda. Jos oikeen epätoivonen olo tulee niin se masinolia tankkiin kikka auttaa aina, jos auto toimii muuten hyvin niin toi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Jos taas on jotain selvää käyntihäiriötä niin kantsii laittaa kuntoon.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
No jos bensatankin merkkivalo palaa ja sinne vaikka litran laittaa niin menee tollanen pikkuvikanen heittämällä läpi. Mulla oli M50B25 koneessa HC 155 ja kun heitin masinolit tankkiin niin HC oli -3, katsastus ukko oli silmät pyöreenä.
Heti ton jälkeen tankki sitten täyteen mahdollisimman vähällä ajolla ettei venat pala.Retard Member
Comment
-
-
Itselläni on kanssa vähän päästöissä ongelmaa ja autoni e36 325 vm.-91. Kaikki muut arvot olivat kohdallaan niinkuin pitikin, mutta häkä päästö oli vissiin kolmenkertainen mitä saisi olla. Alkuviikosta pitäisi viedä uudestaan liikkeeseen, niin tietää paremmin mikä on paskana, mutta luulen ainakin kattia kun ei häkäpäästöt laskenut juurikaan vaikka miten anto kaasua. Eli jos nyt on katti paskana, niin minkälainen kannataisi hommata? ja tietysti sellainen että menee päästöt helposti läpiEi kehtaisi alkuperäistä ostaa n.850€ hinnalla, kun viellä olisi mahdollista samalla parantaa virtaavuutta. Ehdotuksia??
..voi tietysti olla joku toinenkin paskana, mutta kattia epäilen.
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21Itselläni on kanssa vähän päästöissä ongelmaa ja autoni e36 325 vm.-91. Kaikki muut arvot olivat kohdallaan niinkuin pitikin, mutta häkä päästö oli vissiin kolmenkertainen mitä saisi olla. Alkuviikosta pitäisi viedä uudestaan liikkeeseen, niin tietää paremmin mikä on paskana, mutta luulen ainakin kattia kun ei häkäpäästöt laskenut juurikaan vaikka miten anto kaasua. Eli jos nyt on katti paskana, niin minkälainen kannataisi hommata? ja tietysti sellainen että menee päästöt helposti läpiEi kehtaisi alkuperäistä ostaa n.850€ hinnalla, kun viellä olisi mahdollista samalla parantaa virtaavuutta. Ehdotuksia??
..voi tietysti olla joku toinenkin paskana, mutta kattia epäilen.
Comment
-
-
Originally posted by antti79Tuskin on katti paskana. Itse epäilen tulppia tai sitten lambdaa. Kannattaa lukea threadi läpi, eipä taida kellään vielä olla ollut katti oikeasti sökönä, vaikka sitä aina ekana epäillään. Tuo korkea häkä (CO) pitoisuus mielestäni viittaa siihen että polttoaineen palaminen ei ole täydellistä.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21Itselläni on kanssa vähän päästöissä ongelmaa ja autoni e36 325 vm.-91. Kaikki muut arvot olivat kohdallaan niinkuin pitikin, mutta häkä päästö oli vissiin kolmenkertainen mitä saisi olla. Alkuviikosta pitäisi viedä uudestaan liikkeeseen, niin tietää paremmin mikä on paskana, mutta luulen ainakin kattia kun ei häkäpäästöt laskenut juurikaan vaikka miten anto kaasua. Eli jos nyt on katti paskana, niin minkälainen kannataisi hommata? ja tietysti sellainen että menee päästöt helposti läpiEi kehtaisi alkuperäistä ostaa n.850€ hinnalla, kun viellä olisi mahdollista samalla parantaa virtaavuutta. Ehdotuksia??
..voi tietysti olla joku toinenkin paskana, mutta kattia epäilen.
Comment
-
-
Lambdan suuntaan ääni täältäkin noin ensialkuun.
Originally posted by antti79Kannattaa lukea threadi läpi, eipä taida kellään vielä olla ollut katti oikeasti sökönä, vaikka sitä aina ekana epäillään.Tosin se kirottu pömpeli oli se viimenen asia jonka tarkistin
Niin ja lisättäköön että mulla katista oli kaikki sisuskalut lentäneet huitulan kettuun. Jos välttämättä haluat varmistua kattien kunnosta pudota putki alas ja tiiraa sisään taskulampulla -> jos sisäosat tallella ja ehjät ne myös toimii.Last edited by nut; 18-08-2006, 18:18.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Mites vaikuttaako sellainen juttu mitenkään asiaan, kun on ilmeisesti kannentiiviste mennyt paskaksi, mutta sekin vain niin että työntää sitä nestettä pihalle eikä siis koneen sisään (ei öljyjen sekaan). Mitään muita oireita/hälyttävää en ole huomannut, kuin että jäähdytysnesteet häviää aika nopeasti ja pitää olla koko ajan lisäilemässä. Tiistaina pitäisi viedä auto uudestaan tutkittavaksi ja sanoivat että poraa kattiin reiän ja kattoo sieltä miltä päästöt näyttää, kun epäilivät vain lähinnä että katti paskana. Lambda-anturikin tuntui olevan kunnossa. Ilmanputsarinkin vasta vko sitten puhdistin (k&n paneeli) vaikka ei ainakaan näyttänyt paskaselta. Pitää vissiin sanoa niille, että tarkistaa sitten niiden lambda-anturien pistokkeen/liittimet jos vika löytyisi sieltä. Ps. Mitäs mieltä olette, että voisiko sen "kannentiiviste" vian saada pois jos laittaa nesteen sekaan sitä ainetta mikä täyttää ja tiivistää kaikki vuotokohdat tukkimatta jäähdytinkennoja? , kun vuoto ei välttämättä johdu kannentiivisteestä, kun puskee vain vettä pihalle. Ei ainakaan ole paha menetys jos kokeilee kaikkea mahdollista, mutta tietysti niin ettei mene enää lisää paikkoja paskaksi..Last edited by KeDa21; 19-08-2006, 10:59.
Comment
-
-
Kannattaa nyt ensin tiirailla paisarin alareuna, ilmausruuvi, letkut, lämmityskennon pääty ym. vakiopaikat mistä saattaa nestettä vuotaa ennekuin alkaa kansipahvia vaihtamaan. Mitään korjausaineita en sinne kyllä kaataisi tukkimaan paikkoja jäähdytysjärjestelmässä.
Ja mitenkäs päästöt, minkänäkösiä arvoja?BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Kyllä ainakin ajattelin kokeilla laittaa sinne sitä ainetta minkä pitäisi tukkia vain jos on jotain halkeamia yms..Toivottavasti se aine ei vaan mitään muuta tuki ja sehän pitää laittaa suoraan syyläriin, kun ei paisuntasäiliöön laitettaessa jaksa kierrättää kuulemma tarpeeksi hyvin. Tarkkoja arvoja en tiedä, mutta muuten olivat täysin normaalit paitsi häkä oli 3kertaa normaalia isompi.
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21Kyllä ainakin ajattelin kokeilla laittaa sinne sitä ainetta minkä pitäisi tukkia vain jos on jotain halkeamia yms..Toivottavasti se aine ei vaan mitään muuta tuki ja sehän pitää laittaa suoraan syyläriin, kun ei paisuntasäiliöön laitettaessa jaksa kierrättää kuulemma tarpeeksi hyvin. Tarkkoja arvoja en tiedä, mutta muuten olivat täysin normaalit paitsi häkä oli 3kertaa normaalia isompi.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Comment