Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #46
    Jep, ovat 8.8:1 männät.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • Osmis
      Moderator
      • May 2006
      • 5271
      • Lieksa, Middle of Nowhere

      #47
      Originally posted by Jasu View Post
      Jep, ovat 8.8:1 männät.
      Kiitos tästä! Pitää rueta vastaavia metsästämään
      Sawo-Karjala - connection

      @osmis_garage

      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

      Comment

      • ^janne^
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 41
        • Kuusankoski (Kouvola)

        #48
        Originally posted by Osmis View Post
        Kiitos tästä! Pitää rueta vastaavia metsästämään
        Täält löytyy noit vakio mäntiä, toki sorvauksessa joutuu käyttämään ja venttiilinkolot syventämään m-sport ainakin tekee noihin sorvauksia, venttiilinkoloista en oo varma tekeekö
        E39 528iA touring
        E30 320 m20bXX

        Comment

        • Nicsyy
          Newbiemmer
          • Dec 2010
          • 15
          • E-P

          #49
          Tällä hetkellä mulla on m20b20. Tilavuutta pitäs saada vähintään 2,7 litraa, mutta mieluusti yli. Moottorina b25 on kai jokseenkin ainut edullinen aihio tähän? Hyllyssä lepää d24sen kampi, joten sitä tulis käyttää. Mikäli tuo b25 on paras aihio niin oletetaan mun omistavan sellainen.

          Kysymys kuuluu: mitä kankia ja mäntiä nyt kannattaa etsiä? Kriteereinä tottakai s-marketin slogan edullinen, tuore, helppo eli vois mennä mieluusti sorvailematta ja muutenkin kikkailematta. Ruttu sais kyllä tulla koholle, mutta niin että toimii koneen vakionokalla vielä.

          Niin ja toinen kysymys ihan puhtaasta uteliaisuudesta. Käykö suuttimet jostain muusta mallista näiden m20 moottorinohjausten kanssa ihan noin vain, kun myytävissä imusarjoissa on usein esimerkiksi m30b35- tai m50-kantaiset suuttimet? Onko muun mallin suuttimista jotain iloa, jos vanhat riittävät?

          Comment

          • Topi08
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 4463
            • .

            #50
            m50b25 suuttimia taitaa porukka käytellä jonkun verran

            Comment

            • I-Ienkka
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2012
              • 275
              • kokkola

              #51
              Originally posted by Hexodus View Post
              Oli vähän 50/50 kyselenkö täältä vai M50-ylikoko topickista, mutta päätin nyt laittaa kuitenkin tänne, kun ei mielestäni omaa topickiakaan tarvitse.

              Eli kiinnostaisi kuulla lyhyesti mielipiteitä aiheesta M20B25 vs. M50B25 (ilman vanosta) stroukkaus/ahtaminen. Lähinnä onko jotain suurta eroa tehoissa ja kestävyydessä (ja kustannuksissa) BMW:n omilla sisuskaluilla? Allekirjoittaneella olisi mahdollisuus saada käsiinsä suht edukkaasti M20 lohkoa, koneistettua kantta, eri kampia stroukkaukseen, yms. joten tuo vaihtoehto houkuttelee sinälläänkin. Onko jotain painavaa syytä valita kuitenkin M50 lähtökohdaksi?

              E: Tosiaan E30 ratalelu kyseessä.
              mikäli tarkotus ahtaa ja ajaa vakio sisuskaluilla niin en nää mitään syytä laittaa m20.
              mutta jos tulee jotain tako-osia ja nokkaa yms. nii en silti nää mitään syytä laittaa m20
              samalla rahalla mutta pienemmällä vaivalla rakentaa kestävän m50.
              ja tämä oli vaan mun mielipide.
              Last edited by I-Ienkka; 16-11-2015, 19:54.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #52
                Mites tuommosen M57:n 88mm kampuran sais vielä M20 hyötykäyttöön?:think
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Peksu_M20
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 2122
                  • Lahti

                  #53
                  Originally posted by schwarze View Post
                  Mites tuommosen M57:n 88mm kampuran sais vielä M20 hyötykäyttöön?:think
                  Hyvin helposti
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #54
                    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                    Hyvin helposti
                    Tarttekko kampuran vai avaatko veivi/mäntä/kansi systeemejä
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Peksu_M20
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 2122
                      • Lahti

                      #55
                      M54b30 männät ja m52b28 kanget. Toimivat vaparissa ainekin hyvin. Alahihnapyörän kampuran aukon suurennus ja hihnapyörän kiristykseen prikka/ holkki jossa reiät 4 kiinnityspultille, dekistä hiukan pois jos siltä tuntuu
                      Mahtiala kustom - No connection
                      Bmw E21 320A -81 "330i"
                      Bmw e30 318is

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #56
                        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                        M54b30 männät ja m52b28 kanget. Toimivat vaparissa ainekin hyvin. Alahihnapyörän kampuran aukon suurennus ja hihnapyörän kiristykseen prikka/ holkki jossa reiät 4 kiinnityspultille, dekistä hiukan pois jos siltä tuntuu
                        Huh, ja minä kun ajattelin että M20-ryhmä loppuu kesken iskun. Ai -885 kannellako? En kattonu noita mäntä-/kankimittoja mitä ne on, mutta olen tosi yllättynyt Ei tuosta akselista sitten vielä kannata paistovarrasta tehdä
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2122
                          • Lahti

                          #57
                          Erittäin toimiva 885 kannen kanssa. Myös 90mm iskulla oleva akseli toimii erinomaisesti. Älä tee paistovarrasta
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #58
                            Ok, hyvä tietää. Mulla on yks E39 tuossa purkaantumassa, niin tietääpähän ottaa siitä tuon kammen plakkariin. Kiitos neuvoista Pekka
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              #59
                              Minkälainen rako pitäs olla triggeripyörän hampaiden ja kampiakselin asentoanturin välissä? Orkkis m20 motronic pyörä ja anturi.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • jönsse22
                                BTCF Member
                                • Feb 2013
                                • 403
                                • kouvola

                                #60
                                Tuli tossa ostettua ppf stage 1 venttilinjouset niin niitä onkos kellään ollut vastaavia jousia? Sellainen ongelma on itsellä että ei mahdu jousi alemman lautasen sisään ja ylempä (retaineri) tuntuu olevan väljä. Hilut ovat 885 kannesta. Onko kokemuksia?
                                E28 520i "keke"
                                E30 "325" turbo
                                E38 käyttiksen romu
                                R50 mini cooper🤣

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎