Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiR
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 819
    • Jyväskylä

    B25 pitäisi pitkäiskua rakentaa M51 kampiakseli ja 130mm veivit löytyy.
    Mitä mäntiä suosittelette? Mielellään joku "helppo" ratkaisu. Meinasin hommata vakio 9.7 puristeiset mutta ei tahdo löytyä :think
    E61 535d -04

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      Originally posted by AnttiR View Post
      B25 pitäisi pitkäiskua rakentaa M51 kampiakseli ja 130mm veivit löytyy.
      Mitä mäntiä suosittelette? Mielellään joku "helppo" ratkaisu. Meinasin hommata vakio 9.7 puristeiset mutta ei tahdo löytyä :think
      Mulla vakiot 9.7. Mihin haluat rutut? Mites vakiot 8.8?

      Kuulostaa että yleensä joudutaan männän helmoja lyhentämään ettei ota kampuraan mutta ainakin mulla pyöri nuo 9.7 ilman lyhentämistä ja jäi vielä turvallisesti rakoakin.

      Mun projektitopikista löytyy tarkemmin tuosta koneesta.
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • AnttiR
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 819
        • Jyväskylä

        Originally posted by Miku View Post
        Mulla vakiot 9.7. Mihin haluat rutut? Mites vakiot 8.8?

        Kuulostaa että yleensä joudutaan männän helmoja lyhentämään ettei ota kampuraan mutta ainakin mulla pyöri nuo 9.7 ilman lyhentämistä ja jäi vielä turvallisesti rakoakin.

        Mun projektitopikista löytyy tarkemmin tuosta koneesta.
        Rutut haluaisin johonkin 10-11:1. 8.8 männät kyllä löytyisi mutta taitaa jäädä rutut vähän pieneksi.
        E61 535d -04

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          Originally posted by AnttiR View Post
          Rutut haluaisin johonkin 10-11:1. 8.8 männät kyllä löytyisi mutta taitaa jäädä rutut vähän pieneksi.
          Lohkosta jos raapaisee 1.1 milliä pois jolloin mäntä jää ykk samaan kuin vakiona rutut muistaakseni noin 9.7-9.8. Rutut kun kasvaa iskutilavuuden kasvaessa jos mäntä jää samaan kohti dekistä (puristustilavuus pysyy samana)

          Millainen lie paljeväli vakiona jos ottais dekistä himpun verran enemmän....
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5272
            • Pirkkala

            Onko m20b20 kansi ahtokayttöön kelvoton? Ja voiko sitä käyttää b25 tai b27 lohkon kanssa?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Onko m20b20 kansi ahtokayttöön kelvoton? Ja voiko sitä käyttää b25 tai b27 lohkon kanssa?
              Ei ja voi.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                Originally posted by Jasu View Post
                Ei ja voi.
                Ehjä m20b20 kone lojuu pihalla eikä sitä kukaan huoli niin josko tekisi siitä itse jotakin.

                Mitäs onko se ihan kelvoton ajatus ahtaa sellaisenaan?

                Aluksi mietin että iskutilavuuden myötä puristusta lisää, e85 polttoaineeksi ja pari pientä hyrrää ja ahtoa alle 1bar? Mega ohjaamaan. Hyllystä löytyy kaksi vag 1.8t ahdinta että josko ne menis siihen:think

                Koria ei kyllä ole mihin laittas.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • AnttiR
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 819
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Miku View Post
                  Lohkosta jos raapaisee 1.1 milliä pois jolloin mäntä jää ykk samaan kuin vakiona rutut muistaakseni noin 9.7-9.8. Rutut kun kasvaa iskutilavuuden kasvaessa jos mäntä jää samaan kohti dekistä (puristustilavuus pysyy samana)

                  Millainen lie paljeväli vakiona jos ottais dekistä himpun verran enemmän....
                  Ei kai se auta kun etsiä jostain ne 9.7:1 männät. Kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi? Millä laskukaavalla lohkosta pitää ottaa 1,1mm pois että mäntä on samassa kohdassa YKK:ssa kuin vakiona?:think Äkkiä mietittynä iskunpituus kasvaa 7.8mm ja kun on 5mm lyhyempi kiertokanki niin mäntä jäisi 1.4mm alemmaksi kuin vakiona?
                  Last edited by AnttiR; 08-09-2016, 01:36.
                  E61 535d -04

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by AnttiR View Post
                    Ei kai se auta kun etsiä jostain ne 9.7:1 männät. Kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi? Millä laskukaavalla lohkosta pitää ottaa 1,1mm pois että mäntä on samassa kohdassa YKK:ssa kuin vakiona?:think Äkkiä mietittynä iskunpituus kasvaa 7.8mm ja kun on 5mm lyhyempi kiertokanki niin mäntä jäisi 1.4mm alemmaksi kuin vakiona?
                    Eiköhän se sen 1.1mm alemmas jää.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Ehjä m20b20 kone lojuu pihalla eikä sitä kukaan huoli niin josko tekisi siitä itse jotakin.

                      Mitäs onko se ihan kelvoton ajatus ahtaa sellaisenaan?

                      Aluksi mietin että iskutilavuuden myötä puristusta lisää, e85 polttoaineeksi ja pari pientä hyrrää ja ahtoa alle 1bar? Mega ohjaamaan. Hyllystä löytyy kaksi vag 1.8t ahdinta että josko ne menis siihen:think

                      Koria ei kyllä ole mihin laittas.
                      No itse en kyllä alkaisi tuohon, enkä ainakaan kahdella ahtimella. Mutta jos mielenkiintoa on, niin miksi ei.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        Originally posted by AnttiR View Post
                        Ei kai se auta kun etsiä jostain ne 9.7:1 männät. Kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi? Millä laskukaavalla lohkosta pitää ottaa 1,1mm pois että mäntä on samassa kohdassa YKK:ssa kuin vakiona?:think Äkkiä mietittynä iskunpituus kasvaa 7.8mm ja kun on 5mm lyhyempi kiertokanki niin mäntä jäisi 1.4mm alemmaksi kuin vakiona?
                        7.8mm lisää iskua eli samoilla kangilla mäntä tulee 3.9mm ylemmäs ykk sekä 3.9mm alhaalla. Siitä 5mm pois kangista niin mäntä jää 1.1mm alemmas ykk.
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Eiköhän se sen 1.1mm alemmas jää.
                          Kiitos, oikein ytimekäs vastaus

                          Originally posted by Miku View Post
                          7.8mm lisää iskua eli samoilla kangilla mäntä tulee 3.9mm ylemmäs ykk sekä 3.9mm alhaalla. Siitä 5mm pois kangista niin mäntä jää 1.1mm alemmas ykk.
                          Totta! Kiitos kun viitsit vääntää rautalangasta tyhmälle!
                          Last edited by AnttiR; 08-09-2016, 08:50.
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • AnttiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 819
                            • Jyväskylä

                            Minulla piti B25 koneessa olla 8.8:1 puristeiset männät ja ostin 9.7:1 männät. Nopeasti näyttäisivät vaan männän laen osalta identtiseltä. Osaatteko sanoa?

                            Tuossa on ostetun 9.7:1 männän laki.


                            Edellisen kuvan männän sisäpuolen merkinnät. Mahlen katalogi ei suoraan tuolla numerolla antanut mitään tietoa. Tarjoaa tilalle erinumerolla olevaa 8.8 mäntää.


                            Tämä taas on KS:n mäntä mikä oli moottorissa paikallaan. Pitäisi olla 8.8 mutta onko?

                            Miten 9.7 ja 8.8 puristeiset männät eroaa toisistaan?
                            E61 535d -04

                            Comment

                            • Oilbaron
                              Newbiemmer
                              • Aug 2015
                              • 18
                              • Kuopio

                              Uutta konetta rakenteilla tulevalle kesälle. B25 lohko joka höylätty etan mittaan, m21 kampi 130mm veivit ja ysipuristeiset etan männät. Kansia olisi 885 ja 731 loppuiset ja nokkia b25 vakio, 272 schrick ja 288 schrick, millä kombinaatiolla sais parhaat puristukset?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by Oilbaron View Post
                                Uutta konetta rakenteilla tulevalle kesälle. B25 lohko joka höylätty etan mittaan, m21 kampi 130mm veivit ja ysipuristeiset etan männät. Kansia olisi 885 ja 731 loppuiset ja nokkia b25 vakio, 272 schrick ja 288 schrick, millä kombinaatiolla sais parhaat puristukset?
                                Vai pitäisikö miettiä millä saa eniten tehoa :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎