Originally posted by Freak
View Post
M20 ylikoko-topic II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Siis m50b20tu? Jees. Mä ajattelin kokeilla m52b20tu mäntiä sorvattuna tasaiseksi. Kun vain jaksaisi/ehtisi/viitsisi kasata koneen joskus...Originally posted by drone View Postm50 vanoksen 31.64pk männät tulevat koneeseen.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Joo kyllä ne varmaan sulla meneekin, ainakin käyttämällä paksumpaa kannentiivistettä. Mulla tulee mäntä 0,9mm ylemmäs, koska m51d25:n kammessa on pidempi isku, 81mm vs. 82,8mm.Originally posted by drone View Postjoo juuri niillä. Itse pohdiskelin että nuo männät menis ilman sorvausta paikalleenEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Nyt asiasta vähän tietämätön kyselee... Elikkäs mulla tossa m20b25 lohko. Siihen ostin m21d24 kampuran ja m50 männät. Mitkäs veivit mun kannattais laittaa vai ihan orkkis m20 veivit vaa takas? Ja sitten että noihin mäntiin tarvii vissiinkin ventiileille hioa koloa? Tälleen pikasee työntömitalla mittasin niin m20 ja m50 männät on molemmat 83mm halkasijaltaan mutta m50 mäntä matalempi
Tässä kuva missä männäntappi pitää paikallaan niin näkee eroa. Vasemmalla m20b25 ja oikealla m50b25. elikkäs mitäs nyt pitäis männille tehdä ja mitkä veivit? Ja jos oikein ymmärsin niin koneestahan tulee nyt sitten noin 2.7l stroukki?
Anteeksi sekava teksti

Nyt:
- E91 330D M-Sport
- E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Comment
-
Iskuhan kasvaa 6mm, eli mäntä nousee 3mm ylemmäksi saman mittasella veivillä. Onko tuo m50 mäntä kuinka paljon matalempi? Näyttäs äkkiseltään olevan aika lähelle sen 3mm matalempi. Et saman mittasella veivillä luulis menevän puristussuhde aika lähelle vakiota, mut tarkemmalla mittailulla ja laskeskelulla selviäs asia tarkemmin.
BTW onko nuo m20 männät jotenkin veltommat, mitä esim. kuvan m50 männät, kun niissä aina näkyy kuvan mukaista naarmua kyljissä? Kun taas m50 männissä ei yleensä ole minkään näköistä jälkeä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
auttakaahan tietämätöntä. Eli talven aikana olisi tarkoitus rakentaa m20 pata jälleen uudelleen ja tämän kesän aikana huomannut tuolla b27 versiolla ajellessa että säädettävä moottorinohjaus on pakollinen hankinta seuraavalle kesälle. Kysymys onkin että onko porukalla kokemusta noista kdfi purkeista mitkä on jo valmiiksi motronicin kuoriin kasattu? Saako sellaisella purkilla nyt sitten heitettyä imm kokonaan kuikkaan ja liitettyä vielä laajakaista lambdan purkkiin?
E28 520i "keke"
E30 "325" turbo
E38 käyttiksen romu
R50 mini cooper🤣
Comment
-
Juu kyllä.Originally posted by jönsse22 View PostKysymys onkin että onko porukalla kokemusta noista kdfi purkeista mitkä on jo valmiiksi motronicin kuoriin kasattu? Saako sellaisella purkilla nyt sitten heitettyä imm kokonaan kuikkaan ja liitettyä vielä laajakaista lambdan purkkiin?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Okei elikkä melkeempä kantsis kokeilla laittaa vakioveivillä yks mäntä paikalleen ja kattoo kuin ylös nousee. Siitä sitte kansi about holleilleen vaikka vanhalla pahvilla ja kattoo osuuko venttiili mäntään :thinkOriginally posted by Pazi88 View PostIskuhan kasvaa 6mm, eli mäntä nousee 3mm ylemmäksi saman mittasella veivillä. Onko tuo m50 mäntä kuinka paljon matalempi? Näyttäs äkkiseltään olevan aika lähelle sen 3mm matalempi. Et saman mittasella veivillä luulis menevän puristussuhde aika lähelle vakiota, mut tarkemmalla mittailulla ja laskeskelulla selviäs asia tarkemmin.
BTW onko nuo m20 männät jotenkin veltommat, mitä esim. kuvan m50 männät, kun niissä aina näkyy kuvan mukaista naarmua kyljissä? Kun taas m50 männissä ei yleensä ole minkään näköistä jälkeä.
M20 männissä on se syvennys keskellä kun taas m50 on aika tasalakinen eli nopeesti ajateltuna puristukset nousee jonkinverran mutta ehkä joutuu pientä koloa tekemään ventiileille. Uskaltaako noita kevyesti ite snurrailla vai suosiolla koneistajalle?
Pitää mittailla vähän tuota m20 mäntää. Se vissiin on vähän kapeampi noista sivuista ja siksi pässyt vähän heilumaan... Mutta kevyttä laakerivauriota oli omassa koneessa niin ehkä se saattoi jotenkin vaikuttaa noihin jälkiin(?)
Nyt:
- E91 330D M-Sport
- E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Comment
-
Kannattaa muistaa et vaikka mäntä tulis tasan samalle kohtaa kuin m20 mäntä niin puristussuhde nousee, koska suurempi iskutilavuus puristetaan samaan puristustilavuuteen.Originally posted by mixoo View PostOkei elikkä melkeempä kantsis kokeilla laittaa vakioveivillä yks mäntä paikalleen ja kattoo kuin ylös nousee. Siitä sitte kansi about holleilleen vaikka vanhalla pahvilla ja kattoo osuuko venttiili mäntään :think
M20 männissä on se syvennys keskellä kun taas m50 on aika tasalakinen eli nopeesti ajateltuna puristukset nousee jonkinverran mutta ehkä joutuu pientä koloa tekemään ventiileille. Uskaltaako noita kevyesti ite snurrailla vai suosiolla koneistajalle?
Pitää mittailla vähän tuota m20 mäntää. Se vissiin on vähän kapeampi noista sivuista ja siksi pässyt vähän heilumaan... Mutta kevyttä laakerivauriota oli omassa koneessa niin ehkä se saattoi jotenkin vaikuttaa noihin jälkiin(?)
Jos vaikka oletetaan karkeesti et m20 puristustilavuus on 53cc, 2.5 iskutilavuus 416cc (1 sylinteri) ja 2,7 iskutilavuus 450cc niin:
53cc + 416cc = 469cc / 53cc = 8.84:1
53cc + 450cc = 503cc / 53cc = 9.49:1
Comment
-
Juuri tätä meinasinkin mutta sieltä tulikin pikkasen paremmin tietoa ja matematiikkaa kylkiäisiksiOriginally posted by Maza View PostKannattaa muistaa et vaikka mäntä tulis tasan samalle kohtaa kuin m20 mäntä niin puristussuhde nousee, koska suurempi iskutilavuus puristetaan samaan puristustilavuuteen.
Jos vaikka oletetaan karkeesti et m20 puristustilavuus on 53cc, 2.5 iskutilavuus 416cc (1 sylinteri) ja 2,7 iskutilavuus 450cc niin:
53cc + 416cc = 469cc / 53cc = 8.84:1
53cc + 450cc = 503cc / 53cc = 9.49:1
onkos mazalla muuten kokemusta että kannattaako tuohon laittaa vakioveiviä vai jotain m50? Entä kun nyt puristukset lisääntyy niin riittääkö vakio kansipahvi? Viritystä ei tule muuta kuin tuo alakerta ja ehkäpä vähän kireempi nokka jos halvalla sattuu löytymään

Nyt:
- E91 330D M-Sport
- E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Comment
-
Kai vakiopahvi alle kympin rutuille riittää.Originally posted by mixoo View PostJuuri tätä meinasinkin mutta sieltä tulikin pikkasen paremmin tietoa ja matematiikkaa kylkiäisiksi
onkos mazalla muuten kokemusta että kannattaako tuohon laittaa vakioveiviä vai jotain m50? Entä kun nyt puristukset lisääntyy niin riittääkö vakio kansipahvi? Viritystä ei tule muuta kuin tuo alakerta ja ehkäpä vähän kireempi nokka jos halvalla sattuu löytymään
Comment
-
Ei puristussuhde vaikuta mitenkään tiivisteen kestoon.
Comment
-
Okei kiitos hyvä tietää

Nyt:
- E91 330D M-Sport
- E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Comment
Comment