Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drone
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 18
    • lappi

    #91
    Originally posted by Freak View Post
    Harvemmin m20b20-moottoriin on tehty, mutta yleensä m20b25-koneen kankia on käytetty m20 strokereissa.

    Eikö putken alareunasta voisi pirrata hiukan tavaraa pois? Tuskin siinä kovin suuresta määrästä puhutaan. Mulla olisi kyllä satsi 135mm pitkiä m20:n kankia, jos tarttet.

    Ihan uteliaisuudesta. Millä männillä teet? Mulla on rakenteilla vähän vastaava paketti, tosin m51d25-kammella.
    m50 vanoksen 31.64pk männät tulevat koneeseen.

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2560
      • .

      #92
      Originally posted by drone View Post
      m50 vanoksen 31.64pk männät tulevat koneeseen.
      Siis m50b20tu? Jees. Mä ajattelin kokeilla m52b20tu mäntiä sorvattuna tasaiseksi. Kun vain jaksaisi/ehtisi/viitsisi kasata koneen joskus...
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • drone
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 18
        • lappi

        #93
        Originally posted by Freak View Post
        Siis m50b20tu? Jees. Mä ajattelin kokeilla m52b20tu mäntiä sorvattuna tasaiseksi. Kun vain jaksaisi/ehtisi/viitsisi kasata koneen joskus...
        joo juuri niillä. Itse pohdiskelin että nuo männät menis ilman sorvausta paikalleen

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2560
          • .

          #94
          Originally posted by drone View Post
          joo juuri niillä. Itse pohdiskelin että nuo männät menis ilman sorvausta paikalleen
          Joo kyllä ne varmaan sulla meneekin, ainakin käyttämällä paksumpaa kannentiivistettä. Mulla tulee mäntä 0,9mm ylemmäs, koska m51d25:n kammessa on pidempi isku, 81mm vs. 82,8mm.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • mixoo
            BTCF Member
            • Mar 2012
            • 579
            • Tuusula

            #95
            Nyt asiasta vähän tietämätön kyselee... Elikkäs mulla tossa m20b25 lohko. Siihen ostin m21d24 kampuran ja m50 männät. Mitkäs veivit mun kannattais laittaa vai ihan orkkis m20 veivit vaa takas? Ja sitten että noihin mäntiin tarvii vissiinkin ventiileille hioa koloa? Tälleen pikasee työntömitalla mittasin niin m20 ja m50 männät on molemmat 83mm halkasijaltaan mutta m50 mäntä matalempi
            Tässä kuva missä männäntappi pitää paikallaan niin näkee eroa. Vasemmalla m20b25 ja oikealla m50b25. elikkäs mitäs nyt pitäis männille tehdä ja mitkä veivit? Ja jos oikein ymmärsin niin koneestahan tulee nyt sitten noin 2.7l stroukki?

            Anteeksi sekava teksti

            Nyt:
            - E91 330D M-Sport
            - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

            Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              #96
              Iskuhan kasvaa 6mm, eli mäntä nousee 3mm ylemmäksi saman mittasella veivillä. Onko tuo m50 mäntä kuinka paljon matalempi? Näyttäs äkkiseltään olevan aika lähelle sen 3mm matalempi. Et saman mittasella veivillä luulis menevän puristussuhde aika lähelle vakiota, mut tarkemmalla mittailulla ja laskeskelulla selviäs asia tarkemmin.

              BTW onko nuo m20 männät jotenkin veltommat, mitä esim. kuvan m50 männät, kun niissä aina näkyy kuvan mukaista naarmua kyljissä? Kun taas m50 männissä ei yleensä ole minkään näköistä jälkeä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • jönsse22
                BTCF Member
                • Feb 2013
                • 403
                • kouvola

                #97
                auttakaahan tietämätöntä. Eli talven aikana olisi tarkoitus rakentaa m20 pata jälleen uudelleen ja tämän kesän aikana huomannut tuolla b27 versiolla ajellessa että säädettävä moottorinohjaus on pakollinen hankinta seuraavalle kesälle. Kysymys onkin että onko porukalla kokemusta noista kdfi purkeista mitkä on jo valmiiksi motronicin kuoriin kasattu? Saako sellaisella purkilla nyt sitten heitettyä imm kokonaan kuikkaan ja liitettyä vielä laajakaista lambdan purkkiin?
                E28 520i "keke"
                E30 "325" turbo
                E38 käyttiksen romu
                R50 mini cooper🤣

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  #98
                  Originally posted by jönsse22 View Post
                  Kysymys onkin että onko porukalla kokemusta noista kdfi purkeista mitkä on jo valmiiksi motronicin kuoriin kasattu? Saako sellaisella purkilla nyt sitten heitettyä imm kokonaan kuikkaan ja liitettyä vielä laajakaista lambdan purkkiin?
                  Juu kyllä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • jönsse22
                    BTCF Member
                    • Feb 2013
                    • 403
                    • kouvola

                    #99
                    Tämä selvä. Ilmeisesti imm johoista saa tehtyä johdot imuilman lämpöanturille ja jos oikein olen ymmärtänyt niin tps pitäisi vaihtaa potikka malliin?
                    E28 520i "keke"
                    E30 "325" turbo
                    E38 käyttiksen romu
                    R50 mini cooper🤣

                    Comment

                    • mixoo
                      BTCF Member
                      • Mar 2012
                      • 579
                      • Tuusula

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Iskuhan kasvaa 6mm, eli mäntä nousee 3mm ylemmäksi saman mittasella veivillä. Onko tuo m50 mäntä kuinka paljon matalempi? Näyttäs äkkiseltään olevan aika lähelle sen 3mm matalempi. Et saman mittasella veivillä luulis menevän puristussuhde aika lähelle vakiota, mut tarkemmalla mittailulla ja laskeskelulla selviäs asia tarkemmin.

                      BTW onko nuo m20 männät jotenkin veltommat, mitä esim. kuvan m50 männät, kun niissä aina näkyy kuvan mukaista naarmua kyljissä? Kun taas m50 männissä ei yleensä ole minkään näköistä jälkeä.
                      Okei elikkä melkeempä kantsis kokeilla laittaa vakioveivillä yks mäntä paikalleen ja kattoo kuin ylös nousee. Siitä sitte kansi about holleilleen vaikka vanhalla pahvilla ja kattoo osuuko venttiili mäntään :think
                      M20 männissä on se syvennys keskellä kun taas m50 on aika tasalakinen eli nopeesti ajateltuna puristukset nousee jonkinverran mutta ehkä joutuu pientä koloa tekemään ventiileille. Uskaltaako noita kevyesti ite snurrailla vai suosiolla koneistajalle?

                      Pitää mittailla vähän tuota m20 mäntää. Se vissiin on vähän kapeampi noista sivuista ja siksi pässyt vähän heilumaan... Mutta kevyttä laakerivauriota oli omassa koneessa niin ehkä se saattoi jotenkin vaikuttaa noihin jälkiin(?)

                      Nyt:
                      - E91 330D M-Sport
                      - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                      Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        Originally posted by mixoo View Post
                        Okei elikkä melkeempä kantsis kokeilla laittaa vakioveivillä yks mäntä paikalleen ja kattoo kuin ylös nousee. Siitä sitte kansi about holleilleen vaikka vanhalla pahvilla ja kattoo osuuko venttiili mäntään :think
                        M20 männissä on se syvennys keskellä kun taas m50 on aika tasalakinen eli nopeesti ajateltuna puristukset nousee jonkinverran mutta ehkä joutuu pientä koloa tekemään ventiileille. Uskaltaako noita kevyesti ite snurrailla vai suosiolla koneistajalle?

                        Pitää mittailla vähän tuota m20 mäntää. Se vissiin on vähän kapeampi noista sivuista ja siksi pässyt vähän heilumaan... Mutta kevyttä laakerivauriota oli omassa koneessa niin ehkä se saattoi jotenkin vaikuttaa noihin jälkiin(?)
                        Kannattaa muistaa et vaikka mäntä tulis tasan samalle kohtaa kuin m20 mäntä niin puristussuhde nousee, koska suurempi iskutilavuus puristetaan samaan puristustilavuuteen.

                        Jos vaikka oletetaan karkeesti et m20 puristustilavuus on 53cc, 2.5 iskutilavuus 416cc (1 sylinteri) ja 2,7 iskutilavuus 450cc niin:

                        53cc + 416cc = 469cc / 53cc = 8.84:1
                        53cc + 450cc = 503cc / 53cc = 9.49:1

                        Comment

                        • mixoo
                          BTCF Member
                          • Mar 2012
                          • 579
                          • Tuusula

                          Originally posted by Maza View Post
                          Kannattaa muistaa et vaikka mäntä tulis tasan samalle kohtaa kuin m20 mäntä niin puristussuhde nousee, koska suurempi iskutilavuus puristetaan samaan puristustilavuuteen.

                          Jos vaikka oletetaan karkeesti et m20 puristustilavuus on 53cc, 2.5 iskutilavuus 416cc (1 sylinteri) ja 2,7 iskutilavuus 450cc niin:

                          53cc + 416cc = 469cc / 53cc = 8.84:1
                          53cc + 450cc = 503cc / 53cc = 9.49:1
                          Juuri tätä meinasinkin mutta sieltä tulikin pikkasen paremmin tietoa ja matematiikkaa kylkiäisiksi onkos mazalla muuten kokemusta että kannattaako tuohon laittaa vakioveiviä vai jotain m50? Entä kun nyt puristukset lisääntyy niin riittääkö vakio kansipahvi? Viritystä ei tule muuta kuin tuo alakerta ja ehkäpä vähän kireempi nokka jos halvalla sattuu löytymään

                          Nyt:
                          - E91 330D M-Sport
                          - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                          Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by mixoo View Post
                            Juuri tätä meinasinkin mutta sieltä tulikin pikkasen paremmin tietoa ja matematiikkaa kylkiäisiksi onkos mazalla muuten kokemusta että kannattaako tuohon laittaa vakioveiviä vai jotain m50? Entä kun nyt puristukset lisääntyy niin riittääkö vakio kansipahvi? Viritystä ei tule muuta kuin tuo alakerta ja ehkäpä vähän kireempi nokka jos halvalla sattuu löytymään
                            Kai vakiopahvi alle kympin rutuille riittää.

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Ei puristussuhde vaikuta mitenkään tiivisteen kestoon.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • mixoo
                                BTCF Member
                                • Mar 2012
                                • 579
                                • Tuusula

                                Okei kiitos hyvä tietää

                                Nyt:
                                - E91 330D M-Sport
                                - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                                Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎