Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peddee e30
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 176
    • simo

    #76
    Pitäisi m20b25 porauttaa 1mm isommaksi. Tarvitseeko hommata stressilevyä vai voiko porata ilman? Alumiinilohko kuulema melko tarkka siitä porautus levystä mutta mites valurauta lohko? :think
    e30 316"i"
    e36 318is
    e30 318

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #77
      Originally posted by peddee e30 View Post
      Pitäisi m20b25 porauttaa 1mm isommaksi. Tarvitseeko hommata stressilevyä vai voiko porata ilman? Alumiinilohko kuulema melko tarkka siitä porautus levystä mutta mites valurauta lohko? :think
      Rauta ei valita. Onko siinä ryhmässä jotain skraadia, vai miksi tuommonen poraus suunnitteilla?
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • peddee e30
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 176
        • simo

        #78
        Originally posted by schwarze View Post
        Rauta ei valita. Onko siinä ryhmässä jotain skraadia, vai miksi tuommonen poraus suunnitteilla?
        cp pistonssin 85mm männät tulis moottoriin..
        aattelin myös betonoida lohkon ennen porausta, ihan vaan vahvistukseksi :think
        e30 316"i"
        e36 318is
        e30 318

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #79
          Originally posted by peddee e30 View Post
          aattelin myös betonoida lohkon ennen porausta, ihan vaan vahvistukseksi :think
          Paljonko tehotavoite ? 1500 hv ?

          Comment

          • peddee e30
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 176
            • simo

            #80
            Originally posted by jr66 View Post
            Paljonko tehotavoite ? 1500 hv ?
            tuo moottorinrakentelu idea on vaan että lähetään kokeileen eri ideoita.
            ei niin tavallisia ideoita
            kokeillaan eri juttuja ja jos ei oo hyvä niin muutetaan toimivammaksi
            e30 316"i"
            e36 318is
            e30 318

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #81
              Originally posted by peddee e30 View Post
              Pitäisi m20b25 porauttaa 1mm isommaksi. Tarvitseeko hommata stressilevyä vai voiko porata ilman? Alumiinilohko kuulema melko tarkka siitä porautus levystä mutta mites valurauta lohko? :think
              Ei siitä moottorista kovin tiivistä saa jos ei stressilevyä käytä. Useimmat valmistajathan taitavat vaatia stressilevyn käyttöä porauksen yhteydessä ja jopa jakopään kotelokin taidetaan haluta pultattavaksi kiinni porauksen ajaksi. BMW:lläkin on suosituksia noiden suhteen, rautablokisista ainakin S14:ssä halutaan porauksessa olevan kiinni ja momentissa niin stressilevy kuin jakopään kotelokin ja tuskin se M20 sen kummempi tapaus on.

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2560
                • .

                #82
                Originally posted by naukkis View Post
                Ei siitä moottorista kovin tiivistä saa jos ei stressilevyä käytä. Useimmat valmistajathan taitavat vaatia stressilevyn käyttöä porauksen yhteydessä ja jopa jakopään kotelokin taidetaan haluta pultattavaksi kiinni porauksen ajaksi. BMW:lläkin on suosituksia noiden suhteen, rautablokisista ainakin S14:ssä halutaan porauksessa olevan kiinni ja momentissa niin stressilevy kuin jakopään kotelokin ja tuskin se M20 sen kummempi tapaus on.
                Mites kytkinkoppa?
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • peddee e30
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 176
                  • simo

                  #83
                  Originally posted by Freak View Post
                  Mites kytkinkoppa?
                  ite olen kans kuullu juttua että pitäs kytkinkoppa olla kiinni? :think
                  e30 316"i"
                  e36 318is
                  e30 318

                  Comment

                  • [Raver]
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1613
                    • Oulu

                    #84
                    Onko motronic M20B20 ja B25 lohkon korkeus sama kun B27 on ainakin 0.5mm matalempi mitä B25? :think

                    Ja saako nykyään jostain 83mm mäntiä 130/135mm kiertokangille ja B23:n kampiakselille järkevään hintaan vai riskillä 80 -> 84mm? :think tai sitte olis tylsä ja hankkis vaan perus B23n sisukset.. ja ei, B25n lohko ei ole vaihtoehto
                    Last edited by [Raver]; 16-04-2016, 01:53.
                    E30 325i 2D -88
                    E39 525i Msport 4D -03 :think

                    Comment

                    • tonnaritomppa
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 148
                      • hki

                      #85
                      m20b25 kampikseli, m50b25 vanos kanget + männät, cometicin pahvi = valmis 400-500hp tehoille?
                      sigpicE38 740IA

                      Comment

                      • Daa Daa
                        BTCF Member
                        • Aug 2004
                        • 910
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Tuli heräte ostoksena hommattua e30 ix ja näin tapahtui paluu kymmenen vuoden jälkeen m20 maailmaan.

                        Nyt juolahti mieleen että mullahan olisi tuolla jemmassa m52b28 kampura ja 130mm veivit, mahtuuko tuo 84mm kampi pyörimään ix:n öljypohjan kanssa?
                        Männiksi meinasin nuo m20b25 vakiot, mitkä ilmeisesti on 8.8puristeiset versiot. Mitähän ongelmia tulisi vastaan? Huono kampisuhde ei haittaa, kyllä sen kestää..

                        Onkos kukaan laskenut puristus-suhdetta tuollaiselle kombolle?

                        Vai tulisikos tuosta parempi joillain muilla männillä?
                        Last edited by Daa Daa; 16-05-2016, 08:46.

                        Comment

                        • numberi
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 89
                          • Hamina

                          #87
                          Nyt on käyty r3vit e30zonet yms läpi, niin kysytään vielä täältä.

                          Nykyinen variaatio on b27 eta lohko vm. 85 etan hiluilla, ja kantena -731 b23, myös vm. 85.
                          Imusarjana toimii b20 ja läppä on b25.

                          Ensin oli b20 läppä, joka rajoitti kyllä kulkua. M50B25 suutintukin ja b25 läpän kanssa muuttui.

                          Mielessä käynyt -885 kansi, mutta puristukset pistää miettimään. E30zonen mukaan lohko on 11:1 puristeinen, ja -885 kannella etan vakiohiluilla puristukset olisivat 10:1.

                          Onko järkevää vaihtaa koko kansi vai laittaa vaan nykyiseen -731 kanteen b25 imusarja? Ja jos vaihtaa kannen, niin kannattaako tuo b23 nokka laittaa b25 nokan tilalle?

                          Onko kellään ylipäätään kokemuksia etan eri variaatioista?
                          Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
                          Käyttis: Nissan ///Minterstar
                          Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

                          Comment

                          • Nicsyy
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 15
                            • E-P

                            #88
                            Paljos tohtii sipasta b20 -731 kannesta pois ettei hakkaa venat kiinni, jos hakee sopivasti ruttua lisää? 98lla tarkoitus ajaa.

                            Niin ja moottori pitäis olla orkkiskuntoinen m20b20 ilmeisesti le-jetronic ruiskulla, että 9.8 puristus nyt.
                            Last edited by Nicsyy; 09-06-2016, 01:12.

                            Comment

                            • drone
                              Newbiemmer
                              • Aug 2015
                              • 18
                              • lappi

                              #89
                              Minkähän koneen 135mm kankia ihmiset on käyttäny 81 iskula b20 koneessa?
                              M50b20 non vanoksen kanget ottivat lohkoon kiini tullessaan ykkhon.

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2560
                                • .

                                #90
                                Originally posted by drone View Post
                                Minkähän koneen 135mm kankia ihmiset on käyttäny 81 iskula b20 koneessa?
                                M50b20 non vanoksen kanget ottivat lohkoon kiini tullessaan ykkhon.
                                Harvemmin m20b20-moottoriin on tehty, mutta yleensä m20b25-koneen kankia on käytetty m20 strokereissa.

                                Eikö putken alareunasta voisi pirrata hiukan tavaraa pois? Tuskin siinä kovin suuresta määrästä puhutaan. Mulla olisi kyllä satsi 135mm pitkiä m20:n kankia, jos tarttet.

                                Ihan uteliaisuudesta. Millä männillä teet? Mulla on rakenteilla vähän vastaava paketti, tosin m51d25-kammella.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎