Pitäisi m20b25 porauttaa 1mm isommaksi. Tarvitseeko hommata stressilevyä vai voiko porata ilman? Alumiinilohko kuulema melko tarkka siitä porautus levystä mutta mites valurauta lohko? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by peddee e30 View PostPitäisi m20b25 porauttaa 1mm isommaksi. Tarvitseeko hommata stressilevyä vai voiko porata ilman? Alumiinilohko kuulema melko tarkka siitä porautus levystä mutta mites valurauta lohko? :thinkExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostRauta ei valita. Onko siinä ryhmässä jotain skraadia, vai miksi tuommonen poraus suunnitteilla?
aattelin myös betonoida lohkon ennen porausta, ihan vaan vahvistukseksi :thinke30 316"i"
e36 318is
e30 318
Comment
-
-
Originally posted by peddee e30 View PostPitäisi m20b25 porauttaa 1mm isommaksi. Tarvitseeko hommata stressilevyä vai voiko porata ilman? Alumiinilohko kuulema melko tarkka siitä porautus levystä mutta mites valurauta lohko? :think
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEi siitä moottorista kovin tiivistä saa jos ei stressilevyä käytä. Useimmat valmistajathan taitavat vaatia stressilevyn käyttöä porauksen yhteydessä ja jopa jakopään kotelokin taidetaan haluta pultattavaksi kiinni porauksen ajaksi. BMW:lläkin on suosituksia noiden suhteen, rautablokisista ainakin S14:ssä halutaan porauksessa olevan kiinni ja momentissa niin stressilevy kuin jakopään kotelokin ja tuskin se M20 sen kummempi tapaus on.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Onko motronic M20B20 ja B25 lohkon korkeus sama kun B27 on ainakin 0.5mm matalempi mitä B25? :think
Ja saako nykyään jostain 83mm mäntiä 130/135mm kiertokangille ja B23:n kampiakselille järkevään hintaan vai riskillä 80 -> 84mm? :think tai sitte olis tylsä ja hankkis vaan perus B23n sisukset.. ja ei, B25n lohko ei ole vaihtoehtoLast edited by [Raver]; 16-04-2016, 01:53.E30 325i 2D -88
E39 525i Msport 4D -03 :think
Comment
-
-
Tuli heräte ostoksena hommattua e30 ix ja näin tapahtui paluu kymmenen vuoden jälkeen m20 maailmaan.
Nyt juolahti mieleen että mullahan olisi tuolla jemmassa m52b28 kampura ja 130mm veivit, mahtuuko tuo 84mm kampi pyörimään ix:n öljypohjan kanssa?
Männiksi meinasin nuo m20b25 vakiot, mitkä ilmeisesti on 8.8puristeiset versiot. Mitähän ongelmia tulisi vastaan? Huono kampisuhde ei haittaa, kyllä sen kestää..
Onkos kukaan laskenut puristus-suhdetta tuollaiselle kombolle?
Vai tulisikos tuosta parempi joillain muilla männillä?Last edited by Daa Daa; 16-05-2016, 08:46.
Comment
-
-
Nyt on käyty r3vit e30zonet yms läpi, niin kysytään vielä täältä.
Nykyinen variaatio on b27 eta lohko vm. 85 etan hiluilla, ja kantena -731 b23, myös vm. 85.
Imusarjana toimii b20 ja läppä on b25.
Ensin oli b20 läppä, joka rajoitti kyllä kulkua. M50B25 suutintukin ja b25 läpän kanssa muuttui.
Mielessä käynyt -885 kansi, mutta puristukset pistää miettimään. E30zonen mukaan lohko on 11:1 puristeinen, ja -885 kannella etan vakiohiluilla puristukset olisivat 10:1.
Onko järkevää vaihtaa koko kansi vai laittaa vaan nykyiseen -731 kanteen b25 imusarja? Ja jos vaihtaa kannen, niin kannattaako tuo b23 nokka laittaa b25 nokan tilalle?
Onko kellään ylipäätään kokemuksia etan eri variaatioista?Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
Käyttis: Nissan ///Minterstar
Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic
Comment
-
-
Originally posted by drone View PostMinkähän koneen 135mm kankia ihmiset on käyttäny 81 iskula b20 koneessa?
M50b20 non vanoksen kanget ottivat lohkoon kiini tullessaan ykkhon.
Eikö putken alareunasta voisi pirrata hiukan tavaraa pois? Tuskin siinä kovin suuresta määrästä puhutaan. Mulla olisi kyllä satsi 135mm pitkiä m20:n kankia, jos tarttet.
Ihan uteliaisuudesta. Millä männillä teet? Mulla on rakenteilla vähän vastaava paketti, tosin m51d25-kammella.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment