Stroker rakenteilla b25 lohkoon, kampiakseliksi tulossa m52b28:n akseli, 130mm veivit ja mahdollisesti 9.7 puristeiset männät, lisäksi b20:n vauhtipyörä, ja hartgen pelisarja, moottorinohjaus todennäköisesti megasquirt tai muu säädettävä. Millaista nokkaa viisaammat suosittelisi? Kansi vakio 885-loppuinen. Mitä öljyjä ihmiset on näissä stroukkereissa käyttänyt???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jos kone kasassa jakopäätä lukuunottamatta niin onko mitään syytä miksi ei voisi/kannata pyörittää esim porakoneella öljynpaineita öljypumpun hihnapyörästä?
Aiheuttaako jotain ongelmia kun muu kone ei pyöri samalla?
Minkälaiset öljyt kannattaisi lyödä sisäänajoon?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostTottahan toki voi tai itse ainekin teen niinen näe mitään ongelmaa siinä
TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostkiitosExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Tuolla vanhassa lukkoon menneessä topikissa post 1647 eteenpäin kyselin noista kannenpultin syömistä upotuksista kannessa kun joku aiempi omistaja kiriny ilman kannenpulttien prikkoja
No tänään sitten rupesin akkuporakoneella pyörittelemään öljynpaineet koneeseen ja tässä video miten hyvin se meni
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Tuon yhden kannenpultin "reikä" ilmeisesti toimii samalla öljykanavana mistä öljy nousee kanteen? nyt kun siinä on se kannenpultin syömä upotus ja tuo pikkureikä siinä uran reunalla niin sehän puskee öljyt sieltä pihalle stana kun se prikka ei tiivistä tuota pintaa. Olenko ihan hakoteillä?
Onko muiden kannenpulttien kohdalla mitään mikä myös voisi aiheuttaa ongelmia noiden upotusten takia?
Ajattelin että jos pienennän tuon prikan ulkohalkaisijan sen kannenpultin kannan kokoiseksi että se uppoo siihen upotukseen ja lyön vielä tiivistesilikonit väliin jos se sitten pitäis. Vai oisko muita ratkaisuja esittää ongelmaan?
Uskaltaneeko tuota keskimmäistä kannenpulttia pelkästään käyttää irti tuommoisen toimenpiteen takia vai ruvenneeko kansipahvi sitten vuorostaan kusemaan? Ei niin millään hotsittaisi ruveta uudestaan purkamaan ja touhuamaan uutta pahvia ja pultteja jnejne.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostUskaltaneeko tuota keskimmäistä kannenpulttia pelkästään käyttää irti tuommoisen toimenpiteen takia vai ruvenneeko kansipahvi sitten vuorostaan kusemaan? Ei niin millään hotsittaisi ruveta uudestaan purkamaan ja touhuamaan uutta pahvia ja pultteja jnejne.
Ja jos se vuoto on pieni niin ei sitä välttämättä tarvitse lähteä korjaamaan. Itse näin jälkiviisasteluna olisin sanonut että älä lähde rakentamaan mitään kannesta jossa on em. kolot pulttien kohdalla, kannenpulttien kuormitus ei mene tasan ja se prikka saattaa halkaista alumiinin kiilautuessaan upotukseen ja ainakin kannenpulttien kireys tulee muuttumaan käytössä kun prikkojen alla ei ole tasaista pintaa mihin vastata.
Comment
-
-
Oli vähän 50/50 kyselenkö täältä vai M50-ylikoko topickista, mutta päätin nyt laittaa kuitenkin tänne, kun ei mielestäni omaa topickiakaan tarvitse.
Eli kiinnostaisi kuulla lyhyesti mielipiteitä aiheesta M20B25 vs. M50B25 (ilman vanosta) stroukkaus/ahtaminen. Lähinnä onko jotain suurta eroa tehoissa ja kestävyydessä (ja kustannuksissa) BMW:n omilla sisuskaluilla? Allekirjoittaneella olisi mahdollisuus saada käsiinsä suht edukkaasti M20 lohkoa, koneistettua kantta, eri kampia stroukkaukseen, yms. joten tuo vaihtoehto houkuttelee sinälläänkin. Onko jotain painavaa syytä valita kuitenkin M50 lähtökohdaksi?
E: Tosiaan E30 ratalelu kyseessä.Last edited by Hexodus; 29-09-2015, 12:35.
Comment
-
-
Minkähän koneen männät mahtaa olla kyseessä:
Koneena M20B27 stroukki. Koneen rakentajaa sanoo mäntien olevan sorvattu jostain M52 koneesta (?) puristukset 10,5-1 ja Veivit on 135mm. Kampura on eta mallista.
Nyt kun tuo yks mäntä on kärsiny tuon kuvan vaurion, niin pitäisi keksiä uudet männät tilalle. Ehdotuksia?Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
No ei kyllä m52 männät ole mitenkään.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Vähän huonot kuvat, mutta näyttäis vanhan mallin sorvatulta 8.8:1 M20B25 männältä.
edit. Vilkase männän sisältä numero, niin saadaan varmuus.Last edited by Jasu; 14-10-2015, 12:53.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostNo ei kyllä m52 männät ole mitenkään.
Originally posted by Jasu View PostVähän huonot kuvat, mutta näyttäis vanhan mallin sorvatulta 8.8:1 M20B25 männältä.
edit. Vilkase männän sisältä numero, niin saadaan varmuus.
Edit: Google tarjoilee tuolla: mahle 84v137+, M20B25 mäntiä?Last edited by Osmis; 14-10-2015, 13:16.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
Comment