Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oilbaron
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 18
    • Kuopio

    #31
    Stroker rakenteilla b25 lohkoon, kampiakseliksi tulossa m52b28:n akseli, 130mm veivit ja mahdollisesti 9.7 puristeiset männät, lisäksi b20:n vauhtipyörä, ja hartgen pelisarja, moottorinohjaus todennäköisesti megasquirt tai muu säädettävä. Millaista nokkaa viisaammat suosittelisi? Kansi vakio 885-loppuinen. Mitä öljyjä ihmiset on näissä stroukkereissa käyttänyt???

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      #32
      Jos kone kasassa jakopäätä lukuunottamatta niin onko mitään syytä miksi ei voisi/kannata pyörittää esim porakoneella öljynpaineita öljypumpun hihnapyörästä?

      Aiheuttaako jotain ongelmia kun muu kone ei pyöri samalla?

      Minkälaiset öljyt kannattaisi lyödä sisäänajoon?
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2122
        • Lahti

        #33
        Tottahan toki voi tai itse ainekin teen niin en näe mitään ongelmaa siinä
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          #34
          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Tottahan toki voi tai itse ainekin teen niin en näe mitään ongelmaa siinä
          Kiitos! Näin ajattelin itsekin mutta ajattelin vain varmistaa kun tuntuu monet sahaavan tuskissaan niitä öljynpaineita vaikka jakopää ollut vastikään palasina.
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by Miku View Post
            Minkälaiset öljyt kannattaisi lyödä sisäänajoon?
            Teboil silver 10w-40, hyvä ja halpa.

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #36
              Originally posted by Miku View Post
              kiitos
              Jokos Miku löysi suutintukin?
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                #37
                Originally posted by jr66 View Post
                Teboil silver 10w-40, hyvä ja halpa.
                Vois olla ok. Kiitoksia.

                Originally posted by schwarze View Post
                Jokos Miku löysi suutintukin?
                Juu kyllä se nähtävästi löytyi
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • turbobliz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1010
                  • e-suomi

                  #38
                  uusia mäntiä stroukkaukseen:

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    #39

                    Tuolla vanhassa lukkoon menneessä topikissa post 1647 eteenpäin kyselin noista kannenpultin syömistä upotuksista kannessa kun joku aiempi omistaja kiriny ilman kannenpulttien prikkoja

                    No tänään sitten rupesin akkuporakoneella pyörittelemään öljynpaineet koneeseen ja tässä video miten hyvin se meni
                    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                    Tuon yhden kannenpultin "reikä" ilmeisesti toimii samalla öljykanavana mistä öljy nousee kanteen? nyt kun siinä on se kannenpultin syömä upotus ja tuo pikkureikä siinä uran reunalla niin sehän puskee öljyt sieltä pihalle stana kun se prikka ei tiivistä tuota pintaa. Olenko ihan hakoteillä?

                    Onko muiden kannenpulttien kohdalla mitään mikä myös voisi aiheuttaa ongelmia noiden upotusten takia?

                    Ajattelin että jos pienennän tuon prikan ulkohalkaisijan sen kannenpultin kannan kokoiseksi että se uppoo siihen upotukseen ja lyön vielä tiivistesilikonit väliin jos se sitten pitäis. Vai oisko muita ratkaisuja esittää ongelmaan?

                    Uskaltaneeko tuota keskimmäistä kannenpulttia pelkästään käyttää irti tuommoisen toimenpiteen takia vai ruvenneeko kansipahvi sitten vuorostaan kusemaan? Ei niin millään hotsittaisi ruveta uudestaan purkamaan ja touhuamaan uutta pahvia ja pultteja jnejne.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by Miku View Post
                      Uskaltaneeko tuota keskimmäistä kannenpulttia pelkästään käyttää irti tuommoisen toimenpiteen takia vai ruvenneeko kansipahvi sitten vuorostaan kusemaan? Ei niin millään hotsittaisi ruveta uudestaan purkamaan ja touhuamaan uutta pahvia ja pultteja jnejne.
                      No ei siinä uutta pahvia ja pultteja tarvii vaikka löysentää kaikki pultit ja kirii uudestaan. Venyvillä pulteilla löysennät asteet ja kiristät takaisin, venymättömillä uudet momentit. Yhden pultin löysennys kun muut on momentissa tekee periaatteessa vaikka mitä ikävää mutta todennäköisesti niinkin tekemällä kaikki toimii.

                      Ja jos se vuoto on pieni niin ei sitä välttämättä tarvitse lähteä korjaamaan. Itse näin jälkiviisasteluna olisin sanonut että älä lähde rakentamaan mitään kannesta jossa on em. kolot pulttien kohdalla, kannenpulttien kuormitus ei mene tasan ja se prikka saattaa halkaista alumiinin kiilautuessaan upotukseen ja ainakin kannenpulttien kireys tulee muuttumaan käytössä kun prikkojen alla ei ole tasaista pintaa mihin vastata.

                      Comment

                      • Hexodus
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 74
                        • LTI

                        #41
                        Oli vähän 50/50 kyselenkö täältä vai M50-ylikoko topickista, mutta päätin nyt laittaa kuitenkin tänne, kun ei mielestäni omaa topickiakaan tarvitse.

                        Eli kiinnostaisi kuulla lyhyesti mielipiteitä aiheesta M20B25 vs. M50B25 (ilman vanosta) stroukkaus/ahtaminen. Lähinnä onko jotain suurta eroa tehoissa ja kestävyydessä (ja kustannuksissa) BMW:n omilla sisuskaluilla? Allekirjoittaneella olisi mahdollisuus saada käsiinsä suht edukkaasti M20 lohkoa, koneistettua kantta, eri kampia stroukkaukseen, yms. joten tuo vaihtoehto houkuttelee sinälläänkin. Onko jotain painavaa syytä valita kuitenkin M50 lähtökohdaksi?

                        E: Tosiaan E30 ratalelu kyseessä.
                        Last edited by Hexodus; 29-09-2015, 12:35.
                        IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

                        Comment

                        • Osmis
                          Moderator
                          • May 2006
                          • 5271
                          • Lieksa, Middle of Nowhere

                          #42
                          Minkähän koneen männät mahtaa olla kyseessä:











                          Koneena M20B27 stroukki. Koneen rakentajaa sanoo mäntien olevan sorvattu jostain M52 koneesta (?) puristukset 10,5-1 ja Veivit on 135mm. Kampura on eta mallista.

                          Nyt kun tuo yks mäntä on kärsiny tuon kuvan vaurion, niin pitäisi keksiä uudet männät tilalle. Ehdotuksia?
                          Sawo-Karjala - connection

                          @osmis_garage

                          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            #43
                            No ei kyllä m52 männät ole mitenkään.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              #44
                              Vähän huonot kuvat, mutta näyttäis vanhan mallin sorvatulta 8.8:1 M20B25 männältä.

                              edit. Vilkase männän sisältä numero, niin saadaan varmuus.
                              Last edited by Jasu; 14-10-2015, 12:53.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Osmis
                                Moderator
                                • May 2006
                                • 5271
                                • Lieksa, Middle of Nowhere

                                #45
                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                No ei kyllä m52 männät ole mitenkään.
                                Joo, ei minustakaan

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Vähän huonot kuvat, mutta näyttäis vanhan mallin sorvatulta 8.8:1 M20B25 männältä.

                                edit. Vilkase männän sisältä numero, niin saadaan varmuus.
                                Saako nuista selvän?









                                Edit: Google tarjoilee tuolla: mahle 84v137+, M20B25 mäntiä?
                                Last edited by Osmis; 14-10-2015, 13:16.
                                Sawo-Karjala - connection

                                @osmis_garage

                                Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                                Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎