Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 256
    • jyväskylä

    juuri tällaisia kokemuksia halusinkin kuulla. enem z45 280 asteinen on. moottori ei oma kasaama mutta tekstien perusteella. venttiilijouset mielestäni vakio tuplat.

    parissa keinussa on kulumaa mutta tähänhän voi vaikuttaa moni asia. ien keinuja nyt harkinnut tilalle myös.

    Comment

    • ihenkkaz
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 63
      • Merijärvi

      mulla ihan normi febi keinut, kyselin nuista kokeneemmilta ja omassakaa mitää ongelmaa ollu nii pistin uudet febit tähänki kanteen

      hitsasin vesikanavat ja porttasin kannen, pakoohjurit (väljät tässäkin kannessa) vaihdettu ja seetit ajettu

      rhd jouset ja titaaniretainerit tuossa mulla paikallaan, korsetti kannepäällä ja lohkossa, jakopääkiristäjä pitäs teettää talvenaikana
      Ascona B m20 turbo +600whp
      E61 525D lci manual m-sport

      Comment

      • nevari
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 256
        • jyväskylä

        febin keinut laitoin kun niistä oli hyviä kokemuksia. nyt on ongelma öljypumpun suhteen. oli schmiedmanilta muutaman kuukauden tilauksessa ja lopulta ilmoittivat että sen saa "joskus"

        onko hyviä vinkkejä mistä uusi tai hyväkuntoinen pumppu. 2 kpl omistan jotka reilusti ajetuista, näissä paineventtiili kaivautunut runkoon vinoon, ei tule hyvä vaikka vaihtasi uuden männän.

        eli privaa jos omistat liki uuden m20 öljypumpun ja halukas olet luopumaan

        laitetaan vielä akselin oikasustakin että tuli täysin suora, ja koneistamon kaveri puhui että hyvin on onnistunut oikasut noihin.

        edit : öljypumppu löytynyt foorumin kautta
        Last edited by nevari; 25-04-2021, 17:17.

        Comment

        • nevari
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 256
          • jyväskylä

          taas kysellään samassa topicissa hölmöjä. öljypumpun käyttöakselin laakerit, saako mistään järkevällä toimitusajalla tai jollain nippu hyllyssä ylimääräisiä?

          Comment

          • Pantse
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 151
            • Oulu

            Marmorilta itse hommasin. Eivät löytäneet itse noita varaosaluettelosta, mutta kun kaivoin varaosanumerot netistä, niin alkoi löytymään. Saksasta asti tulivat, joten n. viikon verran meni aikaa.

            Laakerit pitää sitten asennuksen jälkeen työstää oikeaan välykseen.
            Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
            Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

            Comment

            • nevari
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 256
              • jyväskylä

              Originally posted by Pantse View Post
              Marmorilta itse hommasin. Eivät löytäneet itse noita varaosaluettelosta, mutta kun kaivoin varaosanumerot netistä, niin alkoi löytymään. Saksasta asti tulivat, joten n. viikon verran meni aikaa.

              Laakerit pitää sitten asennuksen jälkeen työstää oikeaan välykseen.
              joo tämän jo lueskelinkin että pitää kalvaa oikeeseen mittaan. marmorin kautta otettava tilaten. perhana kun tämänkin olisi älynnyt jo talvella ja tilannut jo varalta nuo. nyt alkaa kasaus sitten kuukauden päästä..

              Comment

              • turbobliz
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 986
                • e-suomi

                Netistä pöllityssä kuvassa M57 kampiakseli M20-lohkossa... vaatii pientä koneistusakrobatiaa, koska hihnapyörän kiinnitys on 4-pultilla kuten S-koneissa. Onkohan kukaan tehnyt moisia soviteosia ihan myyntiin?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16228
                  • Asikkala

                  Ei ylikoko mutta m20

                  M20b23 150 hv kone, mahle antaa männän puristuskorkeudeksi 37,8 mm https://www.kmotorshop.com/en/articl...84995-93540600. Minulla on 9 kpl. kuvan mukaisia mäntiä, patti ja kolo samoja, missä tuo em. mitta on männän laesta, ei patin päältä, tapin reiän yläreunaan. Onko mahlen tapa ilmoittaa mitta eri kuin yleensä l. reiän keskelle vai eivätkö männät ole b23 ?

                  Purettu muutama kone vuosia sitten, ei voi muistaa.

                  E: ovat b20 mäntiä https://www.kmotorshop.com/en/articl...51276669-21885 Tämä merkintä 80 V 140 löytyy.
                  Last edited by jr66; 19-10-2021, 15:46.

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2490

                    Juu, mitta on reiän keskeltä männänlaen ja sivuseinän nurkkaan. Ei siis männän laen korkeimpaan kohtaan. Patin mitta on yleensä ilmoitettu tiedoissa. Tai kuopan mitta. Nuo kuvat ovat muuten viitteellisiä. M20b23:n männässä hyvin matala, noin 0,8 milliä korkea patti. Ei siis sen tyylinen kuin m20b20:n männässä. Jos m20b23:n mäntä on e21:n moottorista, niin siinä ei ole pattia ollenkaan vaan se tasalakinen. vain e30:n männässä on mainitsemani pienen pieni patti.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Peksu_M20
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 2119
                      • Lahti

                      Originally posted by turbobliz View Post
                      Netistä pöllityssä kuvassa M57 kampiakseli M20-lohkossa... vaatii pientä koneistusakrobatiaa, koska hihnapyörän kiinnitys on 4-pultilla kuten S-koneissa. Onkohan kukaan tehnyt moisia soviteosia ihan myyntiin?

                      Monimutkaisen näköinen viritelmä. Mulla on käytössä ihan original m20 dampperin hubilla
                      Mahtiala kustom - No connection
                      Bmw E21 320A -81 "330i"
                      Bmw e30 318is

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16228
                        • Asikkala

                        Originally posted by Freak View Post
                        Juu, mitta on reiän keskeltä männänlaen ja sivuseinän nurkkaan. Ei siis männän laen korkeimpaan kohtaan. Patin mitta on yleensä ilmoitettu tiedoissa. Tai kuopan mitta. Nuo kuvat ovat muuten viitteellisiä. M20b23:n männässä hyvin matala, noin 0,8 milliä korkea patti. Ei siis sen tyylinen kuin m20b20:n männässä. Jos m20b23:n mäntä on e21:n moottorista, niin siinä ei ole pattia ollenkaan vaan se tasalakinen. vain e30:n männässä on mainitsemani pienen pieni patti.
                        Tämän per. minulla on sekä e21 että e30 b23 männät, luulin että b23 on tuolla kuvan muk. patilla. Kiitos. Kuten edellä, ei voi muistaa.

                        Comment

                        • turbobliz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 986
                          • e-suomi

                          Originally posted by Peksu_M20 View Post
                          Monimutkaisen näköinen viritelmä. Mulla on käytössä ihan original m20 dampperin hubilla
                          mites se oikein onnistuu?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎