Joten en niin moottoreista tiedä, tai no (näin pienistä) töissähän tulee laiteltua vähän isompia koneita... laivojen... Sekä pari vuotta sitten tuli pelailtua minimx koneiden kanssa.
Tätä autoa ei kuitenkaan olis tarkotus ahtaa kun niin pieni kone vaan on talvileluksi tulossa, mutta e28 koppa kiinnostaa erityisesti ulkonäkönsä puolesta, (omasta mielestä bemarin hienoin koppa).
Vähän on ihmetyksiä kuitenkin jäänyt vaikkakin muutaman viikon lueskellut foorumilla kaikenmaailman turbo topicceja sekä turboprojekteja.
Itellä ois mielessä toi e28 528 m30b28 koneella, tai no m535:nenkin kiinnostaa mutta hinnat ovat aikalailla moninkertaisia 528siin verrattuna. ruotsista oon katellut aihioita kun paljon ruostevapaampia näyttää ja vaikuttaa olevan.
Sitten vähän kysymyksiä, ensinnäkin miten näissä kestää alakerta jos ottaa vaan siivun männästä pois, kansi kuntoon sekä maltillisesti ahtoja n 0,5-0,8 bar, paljonko saa koneella ollut ajettu ja minkämoisista tehoista puhutaan? Vai pitääkö suoraan aukasta se alakerta vaihtaa laakerit, veivit ja männät sekä tasapainotus, uskaltaako ottaa paljon enempää ahtoja sitten?
Entä ku oon noita ahtimia katellut ni jos ostaa jonkun "kiina" setin missä tulee kaikenmaailman ahtoputket coolerit öljynryöstöt, dumpit yms yms 500-1000$, onko järkeä? Tähän siis tarvis vielä sovitella pakosarja, kansi, imusarja suuttimet sekä moottorinohjaus, joka onkin se suurin kysymysmerkki itelle, kun niistä niin väitellään. Itseäni kiinnostaa kaikenmaailman näpräily ja tekeminen tosin joten mega?
Miten vaihteisto ja perä kestää näissä vehkeissä? leimaamisen ei pitäs olla ongelma noin vanhalla korilla?
Ja he ketä nyt tulevat huutelemaan minun budjetista tänne ja tyrmäämään tämän niin sanotaanpa näin, oishan mulla varaa siihen hienoon isokoneiseen teinibemariin mutta se ei vaa oo mun juttu tykkään ite rakennella ja erottua massasta!

Leave a comment: