kumpi moottori kannattaa laittaa m50b20(liekkirenkailla) vai m20b25(m50vanos männillä ja non vanos kangilla?+liekki renkaaat) ? ahdin olis wr 560 kummassa soveltus paremmin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
Last edited by anttiroisto; 18-12-2013, 18:14.käyttis
e46 touring 320d
projectit
-e28 520 -83
Exät:
E30 318 -88
E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
e34 525-88, 518 -92
e39 530d m-sport touring -01
-
-
Voiko boschilainen maffi olla painepuolella, m30 motronicista kyse?
Kaverin volvossa ainakin on pakokaasuahtimella maffi painepuolella, kun taas toisen kaverin kakskasissa maffi on ahtimen imupuolella.
Siksi mietin koska mekaanisella ahtimella tulossa, niin toimiiko ylipäänsä kone jos maffi mittaa paljon ilmaa ahdin imee ja tyhjäkäynnillä/pienellä kuormalla dumppi puhaltaa ulos ilmaa kokoajan.
Vai voiko suoraan pitää painepuolella vaan?
Sit tietty vaihtoehtona tehä kiertävä dumppi mikä päästää ilman ahtimen imupuolelle maffin jälkeen.
Ajattelin koittaa jättää maffin painepuolelle orkkis paikkaan.
Kai täällä nyt ihmisiä on ketä joskusmuinoin tämmöistä kokeillu.Last edited by Joma; 14-10-2014, 22:10.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by sLedge View PostEiköhän se MAF tyyppinen mittari oo yleensä siellä imupuolella. Ainaki vakio vehkeissä. Onko ne suunniteltu ylipaineelle?
MAP eli absoluuttisen paineen anturia käytetään painepuolella.
Kyllähän mä sen tiedostan että ne yleensä siellä ovat, muttei millään jaksais alkaa väsäämään mitään kiertävää bypassia mitä tuo systeemi sitten vaatii.
Ellei aivan pakko ole eikä toimi tuolla tavoin.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Herää kysymys Joma, että miks sie sen vakiomaffin haluat pitää? Eikai oo tulossa joku projekti, missä yritetään mennä berberi edellä puuhun vakioruiskulla?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostHerää kysymys Joma, että miks sie sen vakiomaffin haluat pitää? Eikai oo tulossa joku projekti, missä yritetään mennä berberi edellä puuhun vakioruiskulla?E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostVoiko boschilainen maffi olla painepuolella, m30 motronicista kyse?
Kaverin volvossa ainakin on pakokaasuahtimella maffi painepuolella, kun taas toisen kaverin kakskasissa maffi on ahtimen imupuolella.
Siksi mietin koska mekaanisella ahtimella tulossa, niin toimiiko ylipäänsä kone jos maffi mittaa paljon ilmaa ahdin imee ja tyhjäkäynnillä/pienellä kuormalla dumppi puhaltaa ulos ilmaa kokoajan.
Vai voiko suoraan pitää painepuolella vaan?
Sit tietty vaihtoehtona tehä kiertävä dumppi mikä päästää ilman ahtimen imupuolelle maffin jälkeen.
Ajattelin koittaa jättää maffin painepuolelle orkkis paikkaan.
Kai täällä nyt ihmisiä on ketä joskusmuinoin tämmöistä kokeillu.
Ulkoilmaan päästävä dumppi sekoittaa bensansyötön hetkellisesti aina ilmamassamittarin tapauksessa. Mitattu ilma ja ahtimella tuotettu energia karkaa harakoille. MAP, joka saa tiedon imusarjasta reagoi tähän välittömästi.E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
-
Kyllähän se eaton puskee ilmaa tyhjäkäynnilläkin, kun kaasuläppä kiinni. Vai meinaatko että toimis ilman dumppia koko vehje?
Noh mut koitetaan ja katotaan miten käy kai sen jollaintapaa saa toimimaan.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Vois se toimia ilman dumppia, jos mitoittaa ahtimen pyörintänopeuden hihnapyörän avulla sopivan pieneksi. En sitte osaa sanoa, kuinka paljon se myöhästyttää ahtojen nousua...se vois pilata koko homman jos on liian pieni ahdin. Ylävireinen siitä jokatapauksessa tulis, mutta loppujen lopuksi "mitoitus" on se taikasana.
Kaikista paras ois variaattoriveto, niinku jossain moottorikelkassa. Ei pyöris tyhjäkäynnillä.Last edited by sLedge; 16-10-2014, 12:22.E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
-
Kierrättävää dumppiahan ne käyttää remmin kanssa. Toki map pohjasella mittauksella pelaa ulkoilmaan työntäväkin, mutta tosi vajakin kuulonen esim. tyhjäkäynnillä ja varsinkin moottorijarrulla, kun älytön puhina ja suhina käy.
Niissä missä ei oo dumppia, on sitten kaaduläppä ennen ahdinta (esim. jenkki v8:t joissa ahdin on imusarjan ja kaasuttimien välissä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKierrättävää dumppiahan ne käyttää remmin kanssa. Toki map pohjasella mittauksella pelaa ulkoilmaan työntäväkin, mutta tosi vajakin kuulonen esim. tyhjäkäynnillä ja varsinkin moottorijarrulla, kun älytön puhina ja suhina käy.
Niissä missä ei oo dumppia, on sitten kaaduläppä ennen ahdinta (esim. jenkki v8:t joissa ahdin on imusarjan ja kaasuttimien välissä.
GTI lehden projektissa rakennettiin aikoinaan n.600hp tuplaturbo mersu, jossa dumpit jätettin turhana pois. Mihin se sitä tarvii, pokemon shittiä. varsinkin ulkoilmaan purkava niin hyi että on ruman kuulonen. On totta että paineiskut siinä tasaantuu mut hajookos se ahdin niihin... ? Varsinainen tehtävähän on alunperin MINUN tietääkseni estää pakokaasuhdinta "puskemasta päin seinää"(hetkenhän se vaan enää tuuppaa kun pakoenergiaa ei ole) kun vaihdetta vaihtaessa läppä on hetken kiinni, joilloin herääminen viivästyy,merkitys viiveeseen luullakseni pienehkö???
Remmiahtimessahan tuo puolustaa oikein asennettuna paikkaansa kun moottorijarrussa ahdin/hihnat yms. kuormittuu turhaan koska ahtimen tuotto on kierroksista riippuvainen. Pakokaasuahdinhan ei tee moottorijarrussa juuri mitään.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Niin eihän se turbo välttämättä sitä dumppia tarvi, mutta esim. jo lastutetussa 1.8t koneessa huomas vaihtaessa, että by-pass oli mykkänä. Ei iso ero heräämisessä, mutta ero kummiskin.
Mutta remmiahtimesta tässä oli nyt puhe ja siinähän tosiaan tulee esim. tyhjäkäynnillä melkoinen turha kuorma ahtimelle ja muille, kun se puskee painetta kaasuläppää vasten.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kaverin m30 koneisessa remmibemmissä ei ole dumppia, ja orkkis maffi siinäkin on imupuolella käytössä, maffin jälkeen sitten onkin laitettu joku ooppelin kaasuläppä josta ilma menee ahtimen ohitse imusarjaan, omalta kaasuläpältään on mekaaninen yhteys tähän toiseen kaasuläppään, oma kaasuläppä kun on kiinni niin tämä toinen on auki, oma kaasuläppä kun rupeaa aukeamaan niin tämä toinen läppä rupeaa menemään kiinni. Muistaakseni?
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostKaverin m30 koneisessa remmibemmissä ei ole dumppia, ja orkkis maffi siinäkin on imupuolella käytössä, maffin jälkeen sitten onkin laitettu joku ooppelin kaasuläppä josta ilma menee ahtimen ohitse imusarjaan, omalta kaasuläpältään on mekaaninen yhteys tähän toiseen kaasuläppään, oma kaasuläppä kun on kiinni niin tämä toinen on auki, oma kaasuläppä kun rupeaa aukeamaan niin tämä toinen läppä rupeaa menemään kiinni. Muistaakseni?
Kokonaan ilman by-passia/dumppia tuollainen remmi vehje on aika jännä ajettava... Kaasuläpän takana on kokoajan "täysi paine". Kaasupoljin on kuin on-off katkaisin. Pienikin kaasun avaus= läppä kokonaan auki vakiossa.
Comment
-
Comment