Originally posted by anttiroisto
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by BBBimmer View PostApua kaivattas E34 535i:n vm91. m30b34 koneen puristusten laskennassa, yritin laskimella näpytellä muttei saanut järkevää tulosta
Eli jos alkuperäiset puristukset on 9.0:1 ja ymmärtääkseni alkuperäinen pahvi on 1.75mm?
niin minkälaiset vaikutukset on jos pahvisksi tulee 1.8mm (2mm pahvi. Lohko ja kansi tasohiottu kummastakin otettu 0.1mm pois) tippuu kai 8.9:1 puristukset tuolla
mites paljon lyhyemmät kiertokanget pitäisi hommata että puristukset saa 8:1? noin 2mm sain itse laskettua, mutten usko omaan tulokseen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BBBimmer View PostApua kaivattas E34 535i:n vm91. m30b34 koneen puristusten laskennassa, yritin laskimella näpytellä muttei saanut järkevää tulosta
Eli jos alkuperäiset puristukset on 9.0:1 ja ymmärtääkseni alkuperäinen pahvi on 1.75mm?
niin minkälaiset vaikutukset on jos pahvisksi tulee 1.8mm (2mm pahvi. Lohko ja kansi tasohiottu kummastakin otettu 0.1mm pois) tippuu kai 8.9:1 puristukset tuolla
mites paljon lyhyemmät kiertokanget pitäisi hommata että puristukset saa 8:1? noin 2mm sain itse laskettua, mutten usko omaan tulokseen
Leave a comment:
-
-
Apua kaivattas E34 535i:n vm91. m30b34 koneen puristusten laskennassa, yritin laskimella näpytellä muttei saanut järkevää tulosta
mites paljon lyhyemmät kiertokanget pitäisi hommata että puristukset saa 8:1? noin 2mm sain itse laskettua, mutten usko omaan tulokseenLast edited by BBBimmer; 17-05-2012, 10:28.
Leave a comment:
-
-
ennen vai jälkeen turbon ilman massa mittari ja pitääkö sitä koteloa muokatajotenki? m20
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makethecake View Postsaako tota e28 535i motronicia mitenkää toimii 0,5 ahdoilla ?
Leave a comment:
-
-
saako tota e28 535i motronicia mitenkää toimii 0,5 ahdoilla ? pitäis varmaan ahtaa ku tuntuu et 40hp tarttis lisää on varmaan halvin vaihtoehto koska turbopakosarja koneelle jo löytyy ja hx35 ois kans ylimääräisenä pitäis riittää varmaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Terno View Postjärkeähän siinä ei sitten ole leimata jollain 127hv lapuilla ja pilipali jaruilla, kun upit kuitenkin väännetään kaakkoon kun konttorilta o poistuttu. Se abs:n kehittely sinne ei nyt oikeasti ole niin kova työmaa. Mutta vain minun mielipiteeni...
Leave a comment:
-
-
Guest repliedjärkeähän siinä ei sitten ole leimata jollain 127hv lapuilla ja pilipali jaruilla, kun upit kuitenkin väännetään kaakkoon kun konttorilta o poistuttu. Se abs:n kehittely sinne ei nyt oikeasti ole niin kova työmaa. Mutta vain minun mielipiteeni...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maikkeli View PostJoku joskus sanonu vaan, että verrataan aina mallisarjan tehokkaimpaan, mutta en ihan uskonut.
90hv vakiona, joten ei varmaan tuota vaikeuksia tuo 128hv pikkugarretilla.
Kannattaa tarkastaa itse ne pykälät Finlexistä, printata varmuudeks paperille ja alleviivata oleelliset kohdat hankalan inssin varalta.
Tosiaan mihin tahansa malliin voit verrata, prosenttilisät vain isoimpiin/tehokkaimpiin/painavimpiin. 316 vakioalusta on sama kuin 318i eli siihen voi verrata suoraan, 320i alustassa vähän eroa ja sillä se 128hv. Moneen kertaan käyty nämäkin läpi tällä forumilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Terno View PostNo miksi sitä ei voi verrata siiten vaikka tohon 320i, mutta sen 129hv, EI VOIS lisätä sitä +20%. Eli käytännössä sulla taarttee olla silloin 128hv penkkilappu. 130hv, tarvit 325i alustan. Näin olenasian itse tulkkinnut, jos olen väärässä joku muu koraa, mutta mun mielestä menee näin.
90hv vakiona, joten ei varmaan tuota vaikeuksia tuo 128hv pikkugarretilla.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by Maikkeli View PostNoniin eli auto on 316 e30, valmistettu 1/87.
Tarkoitus ahtaa maltillisilla tehoilla. Saako tuon katsastettua vakiotehot +20% vai onko tuo +20% aina VAIN mallisarjan tehokkaimpaan.
Entä voiko verrata esim. 318i jossa 105hv? Tai 320i jossa 129hv?
Ja siksi kyselen kun yritän keksiä keinoa olla vertaamatta 325i jolloin vaatisi myös abs-jarrut.
Leave a comment:
-
-
Noniin eli auto on 316 e30, valmistettu 1/87.
Tarkoitus ahtaa maltillisilla tehoilla. Saako tuon katsastettua vakiotehot +20% vai onko tuo +20% aina VAIN mallisarjan tehokkaimpaan.
Entä voiko verrata esim. 318i jossa 105hv? Tai 320i jossa 129hv?
Ja siksi kyselen kun yritän keksiä keinoa olla vertaamatta 325i jolloin vaatisi myös abs-jarrut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by muuris View PostKokoluokkaa HX35, GT28-GT32.
Garrettin kotisivuilla on tuommoinen ahtimenvalinta-sovellus, mutta parempi opetella heti aluks lukemaan kompurakarttoja ja plottaamaan ilmamääriä/painesuhteita sinne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jere78 View PostNo jos lähemmäks neljääsataa pääsis.
Garrettin kotisivuilla on tuommoinen ahtimenvalinta-sovellus, mutta parempi opetella heti aluks lukemaan kompurakarttoja ja plottaamaan ilmamääriä/painesuhteita sinne.
Leave a comment:
-
Leave a comment: