Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Supra^
    replied
    Originally posted by anttiroisto View Post
    ennen vai jälkeen turbon ilman massa mittari ja pitääkö sitä koteloa muokatajotenki? m20
    Ei kumpikaan, l-jetillä/motronicilla vesilintua ja kunnon moottorinohjaus tilalle niin saa säädöt oikeasti kohdilleen. Jos jostain syystä pakko ajella vakio-ohjauksella niin molempia on tehty ja saatu myös toimimaan niin hyvin mitä nyt tuollaiset saa. Itse jos joutuisin tekemään tuollaisella patentilla niin laittaisin painepuolelle ja säätäisin läpän/jousen sen mukaan.

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by BBBimmer View Post
    Apua kaivattas E34 535i:n vm91. m30b34 koneen puristusten laskennassa, yritin laskimella näpytellä muttei saanut järkevää tulosta

Eli jos alkuperäiset puristukset on 9.0:1 ja ymmärtääkseni alkuperäinen pahvi on 1.75mm?
    niin minkälaiset vaikutukset on jos pahvisksi tulee 1.8mm (2mm pahvi. Lohko ja kansi tasohiottu kummastakin otettu 0.1mm pois) tippuu kai 8.9:1 puristukset tuolla

mites paljon lyhyemmät kiertokanget pitäisi hommata että puristukset saa 8:1? noin 2mm sain itse laskettua, mutten usko omaan tulokseen
    En tiedä minkälaista setuppia haet tehojen suhteen, mutta noissa ei välttämättä tarvitse ollenkaan ottaa jos alle kilon paineilla ajelee. ARP:n pinnapultit ja metallitiiviste riittänee. Itse laskemiseen, tällä ohjelmalla varmaankin pystyy laskemaan nuo haluamasi arvot.

Leave a comment:

• Gemmi
    replied
    Originally posted by BBBimmer View Post
    Apua kaivattas E34 535i:n vm91. m30b34 koneen puristusten laskennassa, yritin laskimella näpytellä muttei saanut järkevää tulosta

Eli jos alkuperäiset puristukset on 9.0:1 ja ymmärtääkseni alkuperäinen pahvi on 1.75mm?
    niin minkälaiset vaikutukset on jos pahvisksi tulee 1.8mm (2mm pahvi. Lohko ja kansi tasohiottu kummastakin otettu 0.1mm pois) tippuu kai 8.9:1 puristukset tuolla

mites paljon lyhyemmät kiertokanget pitäisi hommata että puristukset saa 8:1? noin 2mm sain itse laskettua, mutten usko omaan tulokseen
    Riippuu myös siittä minkä luotoisen koneen haluaa, Liian pienillä puristuksilla ei alakierroksilla/ilman ahtopainetta mitään. Tosin jos teho tavotteet maltilliset niin en keskittyisi puristuksien laskuun, vaan perus asiat kuntoon. 1,5mm lyhyemmät kammet nii pitäis olla suurinpiirtein halutulla alueella.

Leave a comment:

• BBBimmer
    replied

Last edited by BBBimmer; 17-05-2012, 10:28.

Leave a comment:

• anttiroisto
    replied
    ennen vai jälkeen turbon ilman massa mittari ja pitääkö sitä koteloa muokatajotenki? m20

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by makethecake View Post
    saako tota e28 535i motronicia mitenkää toimii 0,5 ahdoilla ?
    Saa sen jotenkin toimimaan. Mäntäpistiäisen vaara on suorassa suhteessa taitoihin.

Leave a comment:

• makethecake
    replied
    saako tota e28 535i motronicia mitenkää toimii 0,5 ahdoilla ? pitäis varmaan ahtaa ku tuntuu et 40hp tarttis lisää on varmaan halvin vaihtoehto koska turbopakosarja koneelle jo löytyy ja hx35 ois kans ylimääräisenä pitäis riittää varmaan

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Originally posted by Terno View Post
    järkeähän siinä ei sitten ole leimata jollain 127hv lapuilla ja pilipali jaruilla, kun upit kuitenkin väännetään kaakkoon kun konttorilta o poistuttu. Se abs:n kehittely sinne ei nyt oikeasti ole niin kova työmaa. Mutta vain minun mielipiteeni...
    Levyt on tulossa taakse jokatapauksessa, ja tehotavoite on 150hp, ei mikään 400hp. Ei varmaan abs-osien asennus paha rasti ole, kunhan löytää ne osat ensin jostain ja sitten keksii rahoittajan niille.

Leave a comment:

• Terno
    Guest replied
    järkeähän siinä ei sitten ole leimata jollain 127hv lapuilla ja pilipali jaruilla, kun upit kuitenkin väännetään kaakkoon kun konttorilta o poistuttu. Se abs:n kehittely sinne ei nyt oikeasti ole niin kova työmaa. Mutta vain minun mielipiteeni...

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Joku joskus sanonu vaan, että verrataan aina mallisarjan tehokkaimpaan, mutta en ihan uskonut.

90hv vakiona, joten ei varmaan tuota vaikeuksia tuo 128hv pikkugarretilla.
    Ei kannata mennä konttorille valmiin rakennelman kanssa asenteella "joku sanoi että..".

Kannattaa tarkastaa itse ne pykälät Finlexistä, printata varmuudeks paperille ja alleviivata oleelliset kohdat hankalan inssin varalta.

Tosiaan mihin tahansa malliin voit verrata, prosenttilisät vain isoimpiin/tehokkaimpiin/painavimpiin. 316 vakioalusta on sama kuin 318i eli siihen voi verrata suoraan, 320i alustassa vähän eroa ja sillä se 128hv. Moneen kertaan käyty nämäkin läpi tällä forumilla.

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Originally posted by Terno View Post
    No miksi sitä ei voi verrata siiten vaikka tohon 320i, mutta sen 129hv, EI VOIS lisätä sitä +20%. Eli käytännössä sulla taarttee olla silloin 128hv penkkilappu. 130hv, tarvit 325i alustan. Näin olenasian itse tulkkinnut, jos olen väärässä joku muu koraa, mutta mun mielestä menee näin.
    Joku joskus sanonu vaan, että verrataan aina mallisarjan tehokkaimpaan, mutta en ihan uskonut.

90hv vakiona, joten ei varmaan tuota vaikeuksia tuo 128hv pikkugarretilla.

Leave a comment:

• Terno
    Guest replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Noniin eli auto on 316 e30, valmistettu 1/87.

Tarkoitus ahtaa maltillisilla tehoilla. Saako tuon katsastettua vakiotehot +20% vai onko tuo +20% aina VAIN mallisarjan tehokkaimpaan.

Entä voiko verrata esim. 318i jossa 105hv? Tai 320i jossa 129hv?

Ja siksi kyselen kun yritän keksiä keinoa olla vertaamatta 325i jolloin vaatisi myös abs-jarrut.
    No miksi sitä ei voi verrata siiten vaikka tohon 320i, mutta sen 129hv, EI VOIS lisätä sitä +20%. Eli käytännössä sulla taarttee olla silloin 128hv penkkilappu. 130hv, tarvit 325i alustan. Näin olenasian itse tulkkinnut, jos olen väärässä joku muu koraa, mutta mun mielestä menee näin.

Leave a comment:

• Maikkeli
    replied
    Noniin eli auto on 316 e30, valmistettu 1/87.

Tarkoitus ahtaa maltillisilla tehoilla. Saako tuon katsastettua vakiotehot +20% vai onko tuo +20% aina VAIN mallisarjan tehokkaimpaan.

Entä voiko verrata esim. 318i jossa 105hv? Tai 320i jossa 129hv?

Ja siksi kyselen kun yritän keksiä keinoa olla vertaamatta 325i jolloin vaatisi myös abs-jarrut.

Leave a comment:

• jere78
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Kokoluokkaa HX35, GT28-GT32.

Garrettin kotisivuilla on tuommoinen ahtimenvalinta-sovellus, mutta parempi opetella heti aluks lukemaan kompurakarttoja ja plottaamaan ilmamääriä/painesuhteita sinne.
    Ok.Kyllä tässä tosiaankin on opeteltavaa ja opittavaa...Kiitoksia!

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Originally posted by jere78 View Post
    No jos lähemmäks neljääsataa pääsis.
    Kokoluokkaa HX35, GT28-GT32.

Garrettin kotisivuilla on tuommoinen ahtimenvalinta-sovellus, mutta parempi opetella heti aluks lukemaan kompurakarttoja ja plottaamaan ilmamääriä/painesuhteita sinne.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎