Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Puksuttaja
    replied
    Nyt kun täällä sopivasti puhutaan M44 vauhtipyöristäkin, niin kysynpä tähän väliin itsekkin jotain:
    Elikkäs tämän http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?p=243326 mukaan E36 3.0 M3:sen kytkin ja vauhtis kävisivät aika lailla suoraan M44:ään.
    Race.fi:stä löytyisi tämmöinen kytkin http://www.race.fi/fi/product/45322a...-clutch-poisto nyt jäi vähän mietityttämään että sopisiko tuo vai ei kun sopivuus tiedoissa mainitaan sekä 3.2 litraiset ja yksi 3.0 litrainen versio?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Iltsu View Post
    käsittääkseni M44 on 2-massa riippumatta onko ilmastointia vai ei.
    Siltähän tuo vaikuttaa http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...lywheel/#pos_1

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Tässä threadissa lienee eniten M42 osaajia, joten:
    Omaan coupeen tod.näk. tulee M44 vaihtokone. Kuinka bolt-on operaatio on? Jenkkifoorumeilla sanovat että käyttämällä M42 imusarjaa homma onnistuu. Toki ecu+johtosarja tulee kuten kaikki apulaitteetkin.

    Kuitenkaan ews:n tai avaimien jne kanssa ei tarvitse tapella jos jättää obd1:n käyttöön? Mitä muuta?
    Samallahan tuossa laittaisi kovan vauhtipyörän, käsittääkseni M44 on 2-massa riippumatta onko ilmastointia vai ei.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    ...eipä itseasiassa mitään.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Laskeskelin nyt noita puristuksia eri männillä. Laskelmissa ei ole huomioitu venttiilin koloja joten ne hieman laskee tuota puristussuhdetta.
    Ja tuo s50b30us männän kuopan tilavuus ei ole tarkka vaan laskettu noin arvo, kun en sen tilavuutta äkkiseltään löytänyt mistään.



    Tuo s50b30us mäntä olisi omaan käyttöön paras vaihtoehto, niin puristukset pysyisi maltillisina. Mutta myös kallein vaihtoehto!

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Kuinka korkea paljerako tuossa on vakiona? Kun en ole vielä tuota konetta avannut.
    Oliskohan ollut jopa noin 1,5 milliä 1,7mm tiivisteellä? :think Paremmin muistavat/tietävät korjaavat tarvittaessa...

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Kuinka korkea paljerako tuossa on vakiona? Kun en ole vielä tuota konetta avannut.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Riippuu ohjaimesta. Tuskin se kuitenkaan vakioksi jää? Etanolilla ei varmaankaan ole ongelmia, mutta bensasta ei voi tietää. Tuolla kombinaatiolla paljeraosta tulee melko suuri, joten edesauttaako se nakutusta vai ei..? :think

    Ilmainen plan B, vaikkei sitä kysyttykään. Jos osat eivät jo makaa hyllyllä, niin mitä jos pitäisi alakerran vakiona ja panostaisi säästyneet rahat vaikka parempaan ahtimeen? Onko se saavutetut 155 kuutiosenttiä bang_for_the_buck, kun ahdettuna kuitenkin mennään?
    Noissa äkkiseltään löytämissäni puristuskorkeus mitoissa on kyllä jotain heittoa, että tuo pikainen laskelma ei pidä paikkansa. Kun jos vakio kammella ja m52b25 männillä puristus on n.12:1, niin siitä laskettuna niillä m52b25 männillä ja 88 iskullakin tulisi vain 10,7:1.

    Tarkoitus on kyllä mennä vakio moottorin ohjauksella. Tietysti se ohjelmoidaan uusiksi ja kaveriksi isommat suuttimet ja tuo ilmamäärämittari korvataan uudemman aikaisella.

    Ahdin on kyllä hyllyssä jo. Tässä on tarkoitus rakentaa mahdollisimman suurella alaväännöllä oleva moottori, niin siksi tuo iskun pidennys kiinnostaisi.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Tuo kuopan tilavuus auttoi kummasti.
    Äkkiseltään laskettuna m52b28 männillä, 5mm lyhemmillä kangilla ja 88mm iskulla tulisi 10,8:1 puristukset.

    Tiedä sitten onko se jo liikaa kun tuohon on tarkoitus laittaa eaton m45 kylkeen?
    Riippuu ohjaimesta. Tuskin se kuitenkaan vakioksi jää? Etanolilla ei varmaankaan ole ongelmia, mutta bensasta ei voi tietää. Tuolla kombinaatiolla paljeraosta tulee melko suuri, joten edesauttaako se nakutusta vai ei..? :think

    Ilmainen plan B, vaikkei sitä kysyttykään. Jos osat eivät jo makaa hyllyllä, niin mitä jos pitäisi alakerran vakiona ja panostaisi säästyneet rahat vaikka parempaan ahtimeen? Onko se saavutetut 155 kuutiosenttiä bang_for_the_buck, kun ahdettuna kuitenkin mennään?

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    En minä ainakaan ole sellaisia keksinyt, mistään moottorista. Vähintään poraamaan ja/tai sorvaamaan joutuu.

    M52B25 ovat oikein hyvät männät vakio kammella ja vakiopituisilla kiertokangilla, virityskäyttöön. Mäntä on korkeampi muin vakio ja siitä puuttuu vakiossa oleva monttu ollen tasalakinen. Tarkkaa puristusta en muista, mutta jossain siellä 12:1 tuntumassa ne taisivat olla. Vakiomännän kuoppa taisi olla jotain 7ml luokkaa eli siitä vain purkkaria laskemaan. M52b25 männän puristuskorkeuden löytää mäntäkataloogista.

    Venttiilikolot joutuu askartelemaan pakopuolelle ja imuja syventää. Paljeraosta tulee aika tiukka vakiopaksuisella tiivisteellä, mutta rohkea rokan syö...

    Omaan koneeseen tulee M52B25tu-moottorin männät. Eipä niissä tainnut juuri muuta eroa olla, kuin syvemmät venttiilikolot valmiina.
    Tuo kuopan tilavuus auttoi kummasti.
    Äkkiseltään laskettuna m52b28 männillä, 5mm lyhemmillä kangilla ja 88mm iskulla tulisi 10,8:1 puristukset.

    Tiedä sitten onko se jo liikaa kun tuohon on tarkoitus laittaa eaton m45 kylkeen?

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Onko jossakin toisessa moottorissa suoraan sopivia mäntiä että puristussuhde pysyisi kutakuinkin vakiona käytettäessä 88mm iskullista kampiakselia?
    Olisiko nuo aiemmin mainitut m52b25 männät sopivat? Tai edes tietoa mitä niillä tulee vakio kammella tarkaksi puristussuhteeksi?
    En minä ainakaan ole sellaisia keksinyt, mistään moottorista. Vähintään poraamaan ja/tai sorvaamaan joutuu.

    M52B25 ovat oikein hyvät männät vakio kammella ja vakiopituisilla kiertokangilla, virityskäyttöön. Mäntä on korkeampi muin vakio ja siitä puuttuu vakiossa oleva monttu ollen tasalakinen. Tarkkaa puristusta en muista, mutta jossain siellä 12:1 tuntumassa ne taisivat olla. Vakiomännän kuoppa taisi olla jotain 7ml luokkaa eli siitä vain purkkaria laskemaan. M52b25 männän puristuskorkeuden löytää mäntäkataloogista.

    Venttiilikolot joutuu askartelemaan pakopuolelle ja imuja syventää. Paljeraosta tulee aika tiukka vakiopaksuisella tiivisteellä, mutta rohkea rokan syö...

    Omaan koneeseen tulee M52B25tu-moottorin männät. Eipä niissä tainnut juuri muuta eroa olla, kuin syvemmät venttiilikolot valmiina.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Onko jossakin toisessa moottorissa suoraan sopivia mäntiä että puristussuhde pysyisi kutakuinkin vakiona käytettäessä 88mm iskullista kampiakselia?
    Olisiko nuo aiemmin mainitut m52b25 männät sopivat? Tai edes tietoa mitä niillä tulee vakio kammella tarkaksi puristussuhteeksi?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Yleisön pyynnöstä siirretty topic Moottorit/voimansiirto-alueelle ja mulkattu otsikkoa.

    Jarno

    Leave a comment:


  • mize
    replied
    Terve, en pikaisella searchilla löytänyt ohjeita koskien iS:än venttiiliennostimien vaihtoa täällä varmaan on ammatti miehiä jotka tietää aiheesta?:think

    Jos vain millään voisi saada joko hyvää linkkiä tai hyviä neuvoja, mitä kaikkea kannattaa samalla uusia ja miten iso homma tuo on?

    Auto on kyllä ihan vain talviauto niin ei viitsisi omaisuutta siihen kiinni laittaa kun pitäis kesäautokin kasata talven aikana

    Tietenkin jos jotain kiinnostaa tulla ropailemaan tuommosta niin auto sijaitsee Lohjalla ja avusta kyllä maksan ja tarjoan kaljat!

    -Miska 0452709624, pahoittelut offtopickista

    Leave a comment:


  • Wesulius
    replied
    Edestakaisin liikkuvien massojen määrää on pienennetty reilusti.
    Venttiilijouset on löysemmät, venttiilit on paljon kevyemmät ja hieman isommat.
    Puristussuhdetta on korotettu reilusti.
    Nokka-akselit on rajummat ja uudelleen ajoitettu.
    Vesipumpun sekä laturin kierroksia on pudotettu.
    Pakoputken alkua lyhennetty.
    Imusarja on lämpöeristetty kannesta.
    Moottorin ohjaus on säädettävä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎