Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mmake
    replied
    Itselläni on vaihdettu pakosarja,putkisto ja lastutettu. Ääntä ainakin lähtee ja rajoitin on korkeammalla ja persetuntumalla tuntee *tehon* pitäisi joskus penkittää niin näkisi mitä hyötyä näistä muutoksista esim millä kieroksilla on maksimaalinen teho/vääntö käytössä.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    mitäs mieltä olette siitä että onko mitään hyötyä jos ottaa katin pois ja tekee suoranputken tilalle ?

    olisiko erillisestä bensapaineen säätimestä hyötyä ?
    esim :


    olisiko muita pikku vinkkejä mitä tehdä ?
    kuin ..: putkisto / lastu / kaasuläppä / lämpölätkät / ilmasuodatin

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    mulla menee kaasuläppä juuri tuohon 90 asteeseen.
    ja muutoksia ei ole tehty.?

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Täältä topicistahan löytyy melkeinpä kaikki tarpeellinen Tossa Jochen vanha postaus missä tuosta kaasuläpän yliavautumisesta aavistuksen paremmin kerrottu -> Klik
    Ja kyseisen postauksen jälkeen muutenkin tarinointia kyseisestä aiheesta.

    Pari sivua takaperin on myös juttua tuosta letkujen liittämisestä keskenään.

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    " kaasuläpän yli kääntyminen " tarkenna hiukan ?


    mites sitten kun on se huohotin letku (http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_head_cover/) NUMERO 1 ) mikä tulee venttiilikopankannesta imusarjan alle ..niin vedänkö sen suoraan tohon kaasuläppään(alapuolella paikka) ?

    onkos oikeat letkut ? (ei ne noin jää jos on oikeat)

    2013-11-06-2273.jpg
    Last edited by bimmertouring; 21-11-2016, 11:17.

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Jos semmoset lämmittimet sieltä löytyy niin juurikin nuo nro 3 ja 7.. Itsellä ei tommosia outouksia omassa moottorissa ole eikä ole koskaan ollutkaan. Samalla kannattaa tarkistaa se kaasuläpän yli kääntyminen kun kerran valmiiksi on irtikin tuo kaasuläppä

    Ja kyllä ne letkut liität toisiinsa

    Leave a comment:


  • bimmertouring
    replied
    olis tarkotus kans poistaa se lämmitys läpyskä sieltä imusarjan jutuista ?

    eikös nämä osat otetaan pois 7 ja 3 : http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ating_element/

    sitten noitten osien letkut yhdistetään toisiinsa ? käsitinkö oikein ?

    :think

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by micke_ View Post
    m52b28 männät, kantta kaivettu, shrick nokat, säädettävä moottorinohjaus ja e85 = 205hv:think

    http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65251
    256deg nokilla muka yli 110hp/litra, taitais aika moni s14 joutaa romukoppaan jos pitäis paikkaansa

    Myöhemmissä posteissa mainitsi huipputehon nousseen 40hp etanolilla, tais tulla kyllä mittausvirhe. 165hp noilla spekseillä olis kyllä jotenkin uskottavissa rajoissa.

    Leave a comment:


  • micke_
    replied
    m52b28 männät, kantta kaivettu, shrick nokat, säädettävä moottorinohjaus ja e85 = 205hv:think

    Last edited by micke_; 10-09-2013, 20:05.

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    No mihin käyttöön sun moottori tulee? Tuskin sieltä ollaan aivan niitä viimeisiä heppoja hakemassa ala- ja keskikierrosalueen kustannuksella? Harva edes ajattelee vaihtavansa nokkia ahdettuun moottoriin, koska meneehän sinne pyttyyn tavaraa muutenkin. M42:n nokat on muutenkin aavistuksen kireämmät kuin esim. M50tu-moottoreiden ja nekin rokkaa hienosti ahdettuna vakiokepeillä. Eli kyllä ne Virtasen tarjoamat riittävät varmasti aika pitkälle ja pelaavat normi hydrauleilla. Onni on myös säädettävät nokkapyörät, ehkä jopa enemmän kuin nokkien asteet m42vsM50..
    Btw: Turbo vai remmi?
    No joo, on varmasti ihan hyvät noi Virtalan tarjoamat ja ehkä vakiotkin, kun ainakin keskialueella ja siitä ylöspäin pitäis olla jo vetoja. Kavereiden turbovehkeitä kun on tullut ihasteltua, niin eiköhän sitä pitäne joku passeli turbo laittaa. Toisaalta viimesyksynä mulla oli m42b18med pikkueaton, tykkäsin ja eaton m62 hommattu seuraavaan moottorin. Tässä vaiheessa ei kyllä kannattais vielä huudella, kun projektikoppakin vielä puuttuu..
    Last edited by Räsis; 10-08-2013, 13:52.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Räsis View Post
    Okei, tänks. 2 litraiseen ahdettuun strokerkoneeseen semmoset vähän vakiota hengittävämmät nokat tarviis saada. Moottoria on tarkotus kierrättää max 7500 rpm, ehkä vähemmän, joten ei varmaan kovin kireitä nenäkeppejä tarvii.

    E:Soitin Erikoismoottorille. Kuulema aukioloaikaa kärsii lisätä 10-15 astetta ja nostoa abaut 1mm, jos tahtoo käyttää vakio-osia kannessa. Kuinka suuri hyöty tuosta sitten on? vai pitäskö alkaa suunnittelemaan jo kovia nostajia yms?
    No mihin käyttöön sun moottori tulee? Tuskin sieltä ollaan aivan niitä viimeisiä heppoja hakemassa ala- ja keskikierrosalueen kustannuksella? Harva edes ajattelee vaihtavansa nokkia ahdettuun moottoriin, koska meneehän sinne pyttyyn tavaraa muutenkin. M42:n nokat on muutenkin aavistuksen kireämmät kuin esim. M50tu-moottoreiden ja nekin rokkaa hienosti ahdettuna vakiokepeillä. Eli kyllä ne Virtasen tarjoamat riittävät varmasti aika pitkälle ja pelaavat normi hydrauleilla. Onni on myös säädettävät nokkapyörät, ehkä jopa enemmän kuin nokkien asteet m42vsM50..
    Btw: Turbo vai remmi?
    Last edited by Freak; 10-08-2013, 12:24. Reason: Jatkoa

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Kylmäkosken Erikoismoottori/ Mauri Virtanen. Mihin käyttöön ajattelit nokkia/millaisilla arvoilla noin..? Maurilta kylä varmasti löytyy sopiva resepti kuhunkin tarpeeseen.
    Okei, tänks. 2 litraiseen ahdettuun strokerkoneeseen semmoset vähän vakiota hengittävämmät nokat tarviis saada. Moottoria on tarkotus kierrättää max 7500 rpm, ehkä vähemmän, joten ei varmaan kovin kireitä nenäkeppejä tarvii.

    E:Soitin Erikoismoottorille. Kuulema aukioloaikaa kärsii lisätä 10-15 astetta ja nostoa abaut 1mm, jos tahtoo käyttää vakio-osia kannessa. Kuinka suuri hyöty tuosta sitten on? vai pitäskö alkaa suunnittelemaan jo kovia nostajia yms?
    Last edited by Räsis; 10-08-2013, 10:49. Reason: soitin

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Räsis View Post
    Osaako joku virittäjävelho kertoa minne pajalle kannattaisi lähettää nokka-akselit kyseisestä moottorista hiottavaksi?
    Kylmäkosken Erikoismoottori/ Mauri Virtanen. Mihin käyttöön ajattelit nokkia/millaisilla arvoilla noin..? Maurilta kylä varmasti löytyy sopiva resepti kuhunkin tarpeeseen.

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    Osaako joku virittäjävelho kertoa minne pajalle kannattaisi lähettää nokka-akselit kyseisestä moottorista hiottavaksi?

    Leave a comment:


  • jezze90
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Imuvuodot? Puola?
    Imuvuodot on katsottu. saisko noita puolia jotenkin mitattua? :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎