Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Itselläni on vaihdettu pakosarja,putkisto ja lastutettu. Ääntä ainakin lähtee ja rajoitin on korkeammalla ja persetuntumalla tuntee *tehon* pitäisi joskus penkittää niin näkisi mitä hyötyä näistä muutoksista esim millä kieroksilla on maksimaalinen teho/vääntö käytössä.
-
-
mitäs mieltä olette siitä että onko mitään hyötyä jos ottaa katin pois ja tekee suoranputken tilalle ?
olisiko erillisestä bensapaineen säätimestä hyötyä ?
esim :
olisiko muita pikku vinkkejä mitä tehdä ?
kuin ..: putkisto / lastu / kaasuläppä / lämpölätkät / ilmasuodatin
Leave a comment:
-
-
mulla menee kaasuläppä juuri tuohon 90 asteeseen.
ja muutoksia ei ole tehty.?
Leave a comment:
-
-
Täältä topicistahan löytyy melkeinpä kaikki tarpeellinenTossa Jochen vanha postaus missä tuosta kaasuläpän yliavautumisesta aavistuksen paremmin kerrottu -> Klik
Ja kyseisen postauksen jälkeen muutenkin tarinointia kyseisestä aiheesta.
Pari sivua takaperin on myös juttua tuosta letkujen liittämisestä keskenään.
Leave a comment:
-
-
" kaasuläpän yli kääntyminen " tarkenna hiukan ?
mites sitten kun on se huohotin letku (http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_head_cover/) NUMERO 1 ) mikä tulee venttiilikopankannesta imusarjan alle ..niin vedänkö sen suoraan tohon kaasuläppään(alapuolella paikka) ?
onkos oikeat letkut ? (ei ne noin jää jos on oikeat)
2013-11-06-2273.jpgLast edited by bimmertouring; 21-11-2016, 11:17.
Leave a comment:
-
-
Jos semmoset lämmittimet sieltä löytyy niin juurikin nuo nro 3 ja 7.. Itsellä ei tommosia outouksia omassa moottorissa ole eikä ole koskaan ollutkaan. Samalla kannattaa tarkistaa se kaasuläpän yli kääntyminen kun kerran valmiiksi on irtikin tuo kaasuläppä
Ja kyllä ne letkut liität toisiinsa
Leave a comment:
-
-
olis tarkotus kans poistaa se lämmitys läpyskä sieltä imusarjan jutuista ?
eikös nämä osat otetaan pois 7 ja 3 : http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ating_element/
sitten noitten osien letkut yhdistetään toisiinsa ? käsitinkö oikein ?
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by micke_ View Postm52b28 männät, kantta kaivettu, shrick nokat, säädettävä moottorinohjaus ja e85 = 205hv:think
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65251
Myöhemmissä posteissa mainitsi huipputehon nousseen 40hp etanolilla, tais tulla kyllä mittausvirhe. 165hp noilla spekseillä olis kyllä jotenkin uskottavissa rajoissa.
Leave a comment:
-
-
m52b28 männät, kantta kaivettu, shrick nokat, säädettävä moottorinohjaus ja e85 = 205hv:think
Last edited by micke_; 10-09-2013, 20:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Freak View PostNo mihin käyttöön sun moottori tulee? Tuskin sieltä ollaan aivan niitä viimeisiä heppoja hakemassa ala- ja keskikierrosalueen kustannuksella? Harva edes ajattelee vaihtavansa nokkia ahdettuun moottoriin, koska meneehän sinne pyttyyn tavaraa muutenkin. M42:n nokat on muutenkin aavistuksen kireämmät kuin esim. M50tu-moottoreiden ja nekin rokkaa hienosti ahdettuna vakiokepeillä. Eli kyllä ne Virtasen tarjoamat riittävät varmasti aika pitkälle ja pelaavat normi hydrauleilla. Onni on myös säädettävät nokkapyörät, ehkä jopa enemmän kuin nokkien asteet m42vsM50..
Btw: Turbo vai remmi?Last edited by Räsis; 10-08-2013, 13:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Räsis View PostOkei, tänks. 2 litraiseen ahdettuun strokerkoneeseen semmoset vähän vakiota hengittävämmät nokat tarviis saada. Moottoria on tarkotus kierrättää max 7500 rpm, ehkä vähemmän, joten ei varmaan kovin kireitä nenäkeppejä tarvii.
E:Soitin Erikoismoottorille. Kuulema aukioloaikaa kärsii lisätä 10-15 astetta ja nostoa abaut 1mm, jos tahtoo käyttää vakio-osia kannessa. Kuinka suuri hyöty tuosta sitten on? vai pitäskö alkaa suunnittelemaan jo kovia nostajia yms?
Btw: Turbo vai remmi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Freak View PostKylmäkosken Erikoismoottori/ Mauri Virtanen. Mihin käyttöön ajattelit nokkia/millaisilla arvoilla noin..? Maurilta kylä varmasti löytyy sopiva resepti kuhunkin tarpeeseen.
E:Soitin Erikoismoottorille. Kuulema aukioloaikaa kärsii lisätä 10-15 astetta ja nostoa abaut 1mm, jos tahtoo käyttää vakio-osia kannessa. Kuinka suuri hyöty tuosta sitten on? vai pitäskö alkaa suunnittelemaan jo kovia nostajia yms?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Räsis View PostOsaako joku virittäjävelho kertoa minne pajalle kannattaisi lähettää nokka-akselit kyseisestä moottorista hiottavaksi?
Leave a comment:
-
-
Osaako joku virittäjävelho kertoa minne pajalle kannattaisi lähettää nokka-akselit kyseisestä moottorista hiottavaksi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: