Originally posted by MAKELA
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostOnko tohon yliavautumiseen ohjetta jossain. Pitäis kanssa fiksata samalla tuo kun vaihtelee bensaletkut, tiivisteet ja ne huohotinletkut. Tilasin sitten kaikki samalla kun kerran alkaa noita purkamaan. Samallahan sen lämmittimen sieltä nappaisi pois :think
Ei siihen kai ole mitään "oikeaa" tapaa, asia selvenee kun saat kaasuläpän käteesi. Siinä on vaan se stoppari, niin siihen väliin pistät jotain schaissea silleen että ei mee "pohjaan" asti..
Leave a comment:
-
-
Onko tohon yliavautumiseen ohjetta jossain. Pitäis kanssa fiksata samalla tuo kun vaihtelee bensaletkut, tiivisteet ja ne huohotinletkut. Tilasin sitten kaikki samalla kun kerran alkaa noita purkamaan. Samallahan sen lämmittimen sieltä nappaisi pois :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNiin ja eikös noista ole penkitetty ihan mukavia lukemia ilman tuota lämmitinhässäkkää ja se kaasuläpän yliavautuminen korjattuna.
Marttikk autossa lastun kanssa 150hp ja risat jne :think
Niin ja oikeastaan kaikki tarvittava on jo tässä ketjussa..
Itselle tulee joskus nuo hiotut nokat ja niille lastu. Toivottavasti niillä pääsee jonnekin 160-170hp tasolle. Tai miksipä ei aluksi tuo ebay lastu ja nuo muut pikku säädöt jos noillakin sen 150hp irtoaa :think
E; multa saa lastun ostaa halvalla!
Jep.. Toi "yliavautuminen" on pirun helppo korjata, mutta noita lämmitysjuttujen poistoja en oo vielä ihan ymmärtäny.. Tai otin sen palikan jo pois kaasuläpästä, ja se imusarjan/kaasuläpän väliin tuleva juttu on jo irti. Nyt on jäljellä 2 letkua jotka tulee vierekkäin, toinen kannesta ja toinen jostain sieltä hässäkästä alemman imusarjan alta.. Voinko nyt tehdä tähän väliin vaan "U"n muotoisen kappaleen, ja laittaa kiinni? Kun kaikissa letkuissa ei taida siellä edes kiertää vesi, vaan osassa huohotusletkuja jne..?EI viittis tulpata vaan niitä, että vesi kiertäis samalla tavalla kuitenkin..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MAKELA View PostKesäautossa aika turhat..
Marttikk autossa lastun kanssa 150hp ja risat jne :think
Niin ja oikeastaan kaikki tarvittava on jo tässä ketjussa..
Itselle tulee joskus nuo hiotut nokat ja niille lastu. Toivottavasti niillä pääsee jonnekin 160-170hp tasolle. Tai miksipä ei aluksi tuo ebay lastu ja nuo muut pikku säädöt jos noillakin sen 150hp irtoaa :thinkLast edited by _nixu_; 13-02-2012, 12:48.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rikuh1 View PostVoihansen toki poiskin ottaa mutta miksi?
Tuskin sitä huvikseen sinne on pohjola malleihin laitettu... En tosin tiedä onko tuosta isoa hyötyä talvella mutta eipä ole ainakaan vielä kaasu jäätänyt.
Se on totta että kaasuläppä on vmäinen purkaa kun ne lämmittyspalikat sielä on mutta kyllä ne saa purettua aika kivasti muutenkin.
Kesäautossa aika turhat..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MAKELA View PostIlmeisesti tämä lätyskä joka on kaasuläpän ja imusarjan välissä, on joku lämmityssysteemi? Voiko sen ihan ottaa välistä vaan pois, ja laittaa kaasuläpän suoraan imusarjaan kiinni? Toimiiko homma noin..? Sitten ilmeisesti kaasuläpässä on alapuolella tollainen väkänen, johon menee myös letkun paikat, niin senkin voi ottaa pois..? Ja nehän on yhdessä osa "kiertoa" Eli jos hommaisin siihen letkujen väliin vain jonkunnäköisen nipan, ja yhdistäisin letkut..?Sori meni sekavaksi, mutta joku varmasti tajusi pointin.
Tuskin sitä huvikseen sinne on pohjola malleihin laitettu... En tosin tiedä onko tuosta isoa hyötyä talvella mutta eipä ole ainakaan vielä kaasu jäätänyt.
Se on totta että kaasuläppä on vmäinen purkaa kun ne lämmittyspalikat sielä on mutta kyllä ne saa purettua aika kivasti muutenkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by C caddy View PostTässä vielä kuva käyrästä.. kännykkäkuva mutta eiköhän siitä selvää saa.
Huippuvääntöhän näissä moottoreissa on vakionakin aika ylhäällä. Voin kyllä rehellisesti sanoa, että kyllä tässä moottorissa on kaikki kohdallaan
...paitsi huipputehoa saisi tietysti aina olla enemmän.
Leave a comment:
-
-
Ilmeisesti tämä lätyskä joka on kaasuläpän ja imusarjan välissä, on joku lämmityssysteemi? Voiko sen ihan ottaa välistä vaan pois, ja laittaa kaasuläpän suoraan imusarjaan kiinni? Toimiiko homma noin..? Sitten ilmeisesti kaasuläpässä on alapuolella tollainen väkänen, johon menee myös letkun paikat, niin senkin voi ottaa pois..? Ja nehän on yhdessä osa "kiertoa" Eli jos hommaisin siihen letkujen väliin vain jonkunnäköisen nipan, ja yhdistäisin letkut..?Sori meni sekavaksi, mutta joku varmasti tajusi pointin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MAKELA View Postöööööööööö??? Mihin kysymyksistäni vastasit?
En ole sanonut että tarvisi saada "todistetta" tehonnoususta, vaan että olisi kiva tehdä pieniä parannuksia(joita teiltä nyt kysyin) niin samalla kun kone on levällään. Esim. imupuolen lämmitysjuttujen poisto kesäautosta.
Eli laitan tähän vielä nämä kysymykset, ensimmäisellä kerralla ei vissiin ollut tarpeeksi selvästi :
A: Onko koneelle suurta haittaa lastusta, jos lastu nostaa rajoittimen +7000rpm.
B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?
C: Missä nämä imupuolen lämmitysjutut ovat, miten poistettavissa, onko mitään hyötyä..?
Kiitos jo etukäteen!
Mistä tiedät auttaako nuo pienet jutut ellet mittaa tehoa ennen ja jälken ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MAKELA View PostB: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?
Jos halua on harrastaa, mega on hyvä sijoitus. Ei tartte sitten päivittää enää kun tekee muutoksia ja saa heivata sen ladonovi-mittarin pois imupuolelta. Vakioputsaria suosittelisin silti, mutta hommaa se vaikka 325:stä, ei liene ongelmia sopivuuden kanssa. Se on hyvin lämpöeristetty eikä taatusti kurista tehoja, filsutkin on halpoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostTeet mitä vaan niin tehonnoususta ei saa todistetta ellet penkitä samassa paikassa samoissa olosuhteissa ennen ja jälkeen.
öööööööööö??? Mihin kysymyksistäni vastasit?
En ole sanonut että tarvisi saada "todistetta" tehonnoususta, vaan että olisi kiva tehdä pieniä parannuksia(joita teiltä nyt kysyin) niin samalla kun kone on levällään. Esim. imupuolen lämmitysjuttujen poisto kesäautosta.
Eli laitan tähän vielä nämä kysymykset, ensimmäisellä kerralla ei vissiin ollut tarpeeksi selvästi :
A: Onko koneelle suurta haittaa lastusta, jos lastu nostaa rajoittimen +7000rpm.
B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?
C: Missä nämä imupuolen lämmitysjutut ovat, miten poistettavissa, onko mitään hyötyä..?
Kiitos jo etukäteen!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MAKELA View PostElikkä talven projektina tälläinen 318iS e30. Koneeseen on tarkoitus vaihtaa jakopäähän kaikki osat nokkapyöristä lähtien. Olen miettinyt samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi. Tarkoitus ei ole nyt lähteä virittämällä virittämään, vaan esim. pienillä laitoilla tehtyjä juttuja.
Lastun ostin jo, enkä tiedä kannattaako sitä edes laittaa? Rajotin nousee, ja kone hajoaa? Ei tietenkään tarvis ajaa kokoajan rajotinta vasten.Mitäs, olen lukenut värinänvaimentimen(?) hajoamisesta, jos kone kiertää yli 7000rpm? Pitääkö paikkansa..? Entä onko tuosta lastusta mitään muuta "hyötyä"..? Kyseessä siis ihan halpislastu.
Lisäksi olen lukenut imupuolen lämmitysjuttujen poistosta, mutta homma ei ole oikein valoittunut päähäni. Kaasuläpässä on alhaalla sellainen irtonainen osa, johon menee letku, ja poistuu letku, onko tämä jokin "lämmitin" vai..? Lisäksi kaasuläpän ja imusarjan välissä oleva levy, johon menee ja lähtee letku, mikä tarkoitus? Mistä noita lämmityssysteemejä voi poistella käytöstä, sillä ne ei ole niiiin tarpeen kesäautossa..?
Simons putkisto löytyykin jo uutena, ja se olisi tarkoitus pistää kiinni, onko siitä mitään "hyötyä"? Lisäksi olen miettinyt jotain ilmanputsari ratkaisuja, mm. tehdä kunnollinen suoja vv-suodattimelle, ja ottaa ilmanohjaimesta putkella sille ilmaa, onko mitään järkeä?
Eli tarkoitus olisi ihan pieniä hiposteluja tehdä, jostakin luin että niilläkin pienillä parannuksilla olisi penkitetty jo 150hv lukemia..
Auttakaa tietämätöntä!
Leave a comment:
-
-
Ja nostoon!
Elikkä talven projektina tälläinen 318iS e30. Koneeseen on tarkoitus vaihtaa jakopäähän kaikki osat nokkapyöristä lähtien. Olen miettinyt samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi. Tarkoitus ei ole nyt lähteä virittämällä virittämään, vaan esim. pienillä laitoilla tehtyjä juttuja.
Lastun ostin jo, enkä tiedä kannattaako sitä edes laittaa? Rajotin nousee, ja kone hajoaa? Ei tietenkään tarvis ajaa kokoajan rajotinta vasten.Mitäs, olen lukenut värinänvaimentimen(?) hajoamisesta, jos kone kiertää yli 7000rpm? Pitääkö paikkansa..? Entä onko tuosta lastusta mitään muuta "hyötyä"..? Kyseessä siis ihan halpislastu.
Lisäksi olen lukenut imupuolen lämmitysjuttujen poistosta, mutta homma ei ole oikein valoittunut päähäni. Kaasuläpässä on alhaalla sellainen irtonainen osa, johon menee letku, ja poistuu letku, onko tämä jokin "lämmitin" vai..? Lisäksi kaasuläpän ja imusarjan välissä oleva levy, johon menee ja lähtee letku, mikä tarkoitus? Mistä noita lämmityssysteemejä voi poistella käytöstä, sillä ne ei ole niiiin tarpeen kesäautossa..?
Simons putkisto löytyykin jo uutena, ja se olisi tarkoitus pistää kiinni, onko siitä mitään "hyötyä"? Lisäksi olen miettinyt jotain ilmanputsari ratkaisuja, mm. tehdä kunnollinen suoja vv-suodattimelle, ja ottaa ilmanohjaimesta putkella sille ilmaa, onko mitään järkeä?
Eli tarkoitus olisi ihan pieniä hiposteluja tehdä, jostakin luin että niilläkin pienillä parannuksilla olisi penkitetty jo 150hv lukemia..
Auttakaa tietämätöntä!
Leave a comment:
-
-
Nostellaas vähän tätä..
Mikä olis fiksu vauhtipyörä - kytkin - paineasetelma ratkaisu e30 iissään? Pitäis saada pitämään n. 250 hv / 350nm. Ilmeisesti kannattaa siirtyä m20 osia käyttämään? Vakiona tuossa vissiin on 215mm kova vauhtis, kun ei ole ilmastoitu..
Leave a comment:
-
Leave a comment: