Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Originally posted by MAKELA View Post
    Ei siihen kai ole mitään "oikeaa" tapaa, asia selvenee kun saat kaasuläpän käteesi. Siinä on vaan se stoppari, niin siihen väliin pistät jotain schaissea silleen että ei mee "pohjaan" asti..
    Pitääpä ihmetellä kun alkaa tuota väsäämään. Ehkä odottelen että saan auton talliin maalipinnan ehostusta varten ja puran samalla nuo kaikki kerralla :think

    Leave a comment:


  • MAKELA
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Onko tohon yliavautumiseen ohjetta jossain. Pitäis kanssa fiksata samalla tuo kun vaihtelee bensaletkut, tiivisteet ja ne huohotinletkut. Tilasin sitten kaikki samalla kun kerran alkaa noita purkamaan. Samallahan sen lämmittimen sieltä nappaisi pois :think

    Ei siihen kai ole mitään "oikeaa" tapaa, asia selvenee kun saat kaasuläpän käteesi. Siinä on vaan se stoppari, niin siihen väliin pistät jotain schaissea silleen että ei mee "pohjaan" asti..

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Onko tohon yliavautumiseen ohjetta jossain. Pitäis kanssa fiksata samalla tuo kun vaihtelee bensaletkut, tiivisteet ja ne huohotinletkut. Tilasin sitten kaikki samalla kun kerran alkaa noita purkamaan. Samallahan sen lämmittimen sieltä nappaisi pois :think

    Leave a comment:


  • MAKELA
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Niin ja eikös noista ole penkitetty ihan mukavia lukemia ilman tuota lämmitinhässäkkää ja se kaasuläpän yliavautuminen korjattuna.

    Marttikk autossa lastun kanssa 150hp ja risat jne :think

    Niin ja oikeastaan kaikki tarvittava on jo tässä ketjussa..


    Itselle tulee joskus nuo hiotut nokat ja niille lastu. Toivottavasti niillä pääsee jonnekin 160-170hp tasolle. Tai miksipä ei aluksi tuo ebay lastu ja nuo muut pikku säädöt jos noillakin sen 150hp irtoaa :think

    E; multa saa lastun ostaa halvalla!

    Jep.. Toi "yliavautuminen" on pirun helppo korjata, mutta noita lämmitysjuttujen poistoja en oo vielä ihan ymmärtäny.. Tai otin sen palikan jo pois kaasuläpästä, ja se imusarjan/kaasuläpän väliin tuleva juttu on jo irti. Nyt on jäljellä 2 letkua jotka tulee vierekkäin, toinen kannesta ja toinen jostain sieltä hässäkästä alemman imusarjan alta.. Voinko nyt tehdä tähän väliin vaan "U"n muotoisen kappaleen, ja laittaa kiinni? Kun kaikissa letkuissa ei taida siellä edes kiertää vesi, vaan osassa huohotusletkuja jne..? EI viittis tulpata vaan niitä, että vesi kiertäis samalla tavalla kuitenkin..

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by MAKELA View Post
    Kesäautossa aika turhat..
    Niin ja eikös noista ole penkitetty ihan mukavia lukemia ilman tuota lämmitinhässäkkää ja se kaasuläpän yliavautuminen korjattuna.

    Marttikk autossa lastun kanssa 150hp ja risat jne :think

    Niin ja oikeastaan kaikki tarvittava on jo tässä ketjussa..


    Itselle tulee joskus nuo hiotut nokat ja niille lastu. Toivottavasti niillä pääsee jonnekin 160-170hp tasolle. Tai miksipä ei aluksi tuo ebay lastu ja nuo muut pikku säädöt jos noillakin sen 150hp irtoaa :think
    Last edited by _nixu_; 13-02-2012, 12:48.

    Leave a comment:


  • MAKELA
    replied
    Originally posted by rikuh1 View Post
    Voihansen toki poiskin ottaa mutta miksi?
    Tuskin sitä huvikseen sinne on pohjola malleihin laitettu... En tosin tiedä onko tuosta isoa hyötyä talvella mutta eipä ole ainakaan vielä kaasu jäätänyt.


    Se on totta että kaasuläppä on vmäinen purkaa kun ne lämmittyspalikat sielä on mutta kyllä ne saa purettua aika kivasti muutenkin.

    Kesäautossa aika turhat..

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Originally posted by MAKELA View Post
    Ilmeisesti tämä lätyskä joka on kaasuläpän ja imusarjan välissä, on joku lämmityssysteemi? Voiko sen ihan ottaa välistä vaan pois, ja laittaa kaasuläpän suoraan imusarjaan kiinni? Toimiiko homma noin..? Sitten ilmeisesti kaasuläpässä on alapuolella tollainen väkänen, johon menee myös letkun paikat, niin senkin voi ottaa pois..? Ja nehän on yhdessä osa "kiertoa" Eli jos hommaisin siihen letkujen väliin vain jonkunnäköisen nipan, ja yhdistäisin letkut..? Sori meni sekavaksi, mutta joku varmasti tajusi pointin.
    Voihansen toki poiskin ottaa mutta miksi?
    Tuskin sitä huvikseen sinne on pohjola malleihin laitettu... En tosin tiedä onko tuosta isoa hyötyä talvella mutta eipä ole ainakaan vielä kaasu jäätänyt.


    Se on totta että kaasuläppä on vmäinen purkaa kun ne lämmittyspalikat sielä on mutta kyllä ne saa purettua aika kivasti muutenkin.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by C caddy View Post
    Tässä vielä kuva käyrästä.. kännykkäkuva mutta eiköhän siitä selvää saa.
    Huippuvääntöhän näissä moottoreissa on vakionakin aika ylhäällä. Voin kyllä rehellisesti sanoa, että kyllä tässä moottorissa on kaikki kohdallaan
    ...paitsi huipputehoa saisi tietysti aina olla enemmän.
    Vääntöhuippu on kyllä minusta ihan oikeilla kierroksilla nokkiin nähden, sen sijaan jokin kuristaa huipputehoja, nähtävästi käytössä on vielä vakio IMM? Eli vaikka map-anturipohjaisella moottorinohjauksella huipputehon voisi olettaa löytyvän ~7500rpm ja 20 kw nykyistä enemmän....

    Leave a comment:


  • MAKELA
    replied
    Ilmeisesti tämä lätyskä joka on kaasuläpän ja imusarjan välissä, on joku lämmityssysteemi? Voiko sen ihan ottaa välistä vaan pois, ja laittaa kaasuläpän suoraan imusarjaan kiinni? Toimiiko homma noin..? Sitten ilmeisesti kaasuläpässä on alapuolella tollainen väkänen, johon menee myös letkun paikat, niin senkin voi ottaa pois..? Ja nehän on yhdessä osa "kiertoa" Eli jos hommaisin siihen letkujen väliin vain jonkunnäköisen nipan, ja yhdistäisin letkut..? Sori meni sekavaksi, mutta joku varmasti tajusi pointin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MAKELA View Post
    öööööööööö??? Mihin kysymyksistäni vastasit?

    En ole sanonut että tarvisi saada "todistetta" tehonnoususta, vaan että olisi kiva tehdä pieniä parannuksia(joita teiltä nyt kysyin) niin samalla kun kone on levällään. Esim. imupuolen lämmitysjuttujen poisto kesäautosta.

    Eli laitan tähän vielä nämä kysymykset, ensimmäisellä kerralla ei vissiin ollut tarpeeksi selvästi :

    A: Onko koneelle suurta haittaa lastusta, jos lastu nostaa rajoittimen +7000rpm.

    B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?

    C: Missä nämä imupuolen lämmitysjutut ovat, miten poistettavissa, onko mitään hyötyä..?

    Kiitos jo etukäteen!
    En oikeastaan vastannut mihinkään vaan kommentoin tähän: "samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi."
    Mistä tiedät auttaako nuo pienet jutut ellet mittaa tehoa ennen ja jälken ?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by MAKELA View Post
    B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?
    On, ne ovat hyvin usein jonkun nörtin kellarissa vääntämiä, aivan päin persettä olevia ohjelmia. Rajoitin kyllä nousee, mutta kaikki muu on aikalailla lottoa. Voi tulla voittokin, tai sitten ei.

    Jos halua on harrastaa, mega on hyvä sijoitus. Ei tartte sitten päivittää enää kun tekee muutoksia ja saa heivata sen ladonovi-mittarin pois imupuolelta. Vakioputsaria suosittelisin silti, mutta hommaa se vaikka 325:stä, ei liene ongelmia sopivuuden kanssa. Se on hyvin lämpöeristetty eikä taatusti kurista tehoja, filsutkin on halpoja.

    Leave a comment:


  • MAKELA
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Teet mitä vaan niin tehonnoususta ei saa todistetta ellet penkitä samassa paikassa samoissa olosuhteissa ennen ja jälkeen.


    öööööööööö??? Mihin kysymyksistäni vastasit?

    En ole sanonut että tarvisi saada "todistetta" tehonnoususta, vaan että olisi kiva tehdä pieniä parannuksia(joita teiltä nyt kysyin) niin samalla kun kone on levällään. Esim. imupuolen lämmitysjuttujen poisto kesäautosta.

    Eli laitan tähän vielä nämä kysymykset, ensimmäisellä kerralla ei vissiin ollut tarpeeksi selvästi :

    A: Onko koneelle suurta haittaa lastusta, jos lastu nostaa rajoittimen +7000rpm.

    B: Onko kellään käyttökokemuksia lastuista, ei siis huhupuhetta, vaan esim. omalla kohdalla?

    C: Missä nämä imupuolen lämmitysjutut ovat, miten poistettavissa, onko mitään hyötyä..?

    Kiitos jo etukäteen!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MAKELA View Post
    Elikkä talven projektina tälläinen 318iS e30. Koneeseen on tarkoitus vaihtaa jakopäähän kaikki osat nokkapyöristä lähtien. Olen miettinyt samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi. Tarkoitus ei ole nyt lähteä virittämällä virittämään, vaan esim. pienillä laitoilla tehtyjä juttuja.

    Lastun ostin jo, enkä tiedä kannattaako sitä edes laittaa? Rajotin nousee, ja kone hajoaa? Ei tietenkään tarvis ajaa kokoajan rajotinta vasten. Mitäs, olen lukenut värinänvaimentimen(?) hajoamisesta, jos kone kiertää yli 7000rpm? Pitääkö paikkansa..? Entä onko tuosta lastusta mitään muuta "hyötyä"..? Kyseessä siis ihan halpislastu.

    Lisäksi olen lukenut imupuolen lämmitysjuttujen poistosta, mutta homma ei ole oikein valoittunut päähäni. Kaasuläpässä on alhaalla sellainen irtonainen osa, johon menee letku, ja poistuu letku, onko tämä jokin "lämmitin" vai..? Lisäksi kaasuläpän ja imusarjan välissä oleva levy, johon menee ja lähtee letku, mikä tarkoitus? Mistä noita lämmityssysteemejä voi poistella käytöstä, sillä ne ei ole niiiin tarpeen kesäautossa..?

    Simons putkisto löytyykin jo uutena, ja se olisi tarkoitus pistää kiinni, onko siitä mitään "hyötyä"? Lisäksi olen miettinyt jotain ilmanputsari ratkaisuja, mm. tehdä kunnollinen suoja vv-suodattimelle, ja ottaa ilmanohjaimesta putkella sille ilmaa, onko mitään järkeä?

    Eli tarkoitus olisi ihan pieniä hiposteluja tehdä, jostakin luin että niilläkin pienillä parannuksilla olisi penkitetty jo 150hv lukemia..

    Auttakaa tietämätöntä!
    Teet mitä vaan niin tehonnoususta ei saa todistetta ellet penkitä samassa paikassa samoissa olosuhteissa ennen ja jälkeen.

    Leave a comment:


  • MAKELA
    replied
    Ja nostoon!

    Elikkä talven projektina tälläinen 318iS e30. Koneeseen on tarkoitus vaihtaa jakopäähän kaikki osat nokkapyöristä lähtien. Olen miettinyt samalla, kun kone on "levällään" joskos keksisi jotain pieniä "virityksiä" kesäksi. Tarkoitus ei ole nyt lähteä virittämällä virittämään, vaan esim. pienillä laitoilla tehtyjä juttuja.

    Lastun ostin jo, enkä tiedä kannattaako sitä edes laittaa? Rajotin nousee, ja kone hajoaa? Ei tietenkään tarvis ajaa kokoajan rajotinta vasten. Mitäs, olen lukenut värinänvaimentimen(?) hajoamisesta, jos kone kiertää yli 7000rpm? Pitääkö paikkansa..? Entä onko tuosta lastusta mitään muuta "hyötyä"..? Kyseessä siis ihan halpislastu.

    Lisäksi olen lukenut imupuolen lämmitysjuttujen poistosta, mutta homma ei ole oikein valoittunut päähäni. Kaasuläpässä on alhaalla sellainen irtonainen osa, johon menee letku, ja poistuu letku, onko tämä jokin "lämmitin" vai..? Lisäksi kaasuläpän ja imusarjan välissä oleva levy, johon menee ja lähtee letku, mikä tarkoitus? Mistä noita lämmityssysteemejä voi poistella käytöstä, sillä ne ei ole niiiin tarpeen kesäautossa..?

    Simons putkisto löytyykin jo uutena, ja se olisi tarkoitus pistää kiinni, onko siitä mitään "hyötyä"? Lisäksi olen miettinyt jotain ilmanputsari ratkaisuja, mm. tehdä kunnollinen suoja vv-suodattimelle, ja ottaa ilmanohjaimesta putkella sille ilmaa, onko mitään järkeä?

    Eli tarkoitus olisi ihan pieniä hiposteluja tehdä, jostakin luin että niilläkin pienillä parannuksilla olisi penkitetty jo 150hv lukemia..

    Auttakaa tietämätöntä!

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    Nostellaas vähän tätä..

    Mikä olis fiksu vauhtipyörä - kytkin - paineasetelma ratkaisu e30 iissään? Pitäis saada pitämään n. 250 hv / 350nm. Ilmeisesti kannattaa siirtyä m20 osia käyttämään? Vakiona tuossa vissiin on 215mm kova vauhtis, kun ei ole ilmastoitu..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎