Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ColdFusion
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 410
    • Tampere

    Kaikissa noissa halvoissa valusarjoissa varmaan jotain heittoa on, mutta eipä ole kovin optimaalisia yleensä ne tallilla itseväsätytkään. Työkalut käteen ja vähän muokkaamaan niin saa ihan toimivia noista. Tässä kuva omasta sarjasta josta vingulla sitten vähän muokattiin, hyvin pelas ja heräämisen kanssa ei mitään ongelmia, n.3000 rpm oli jo se kilo ahtoja vakio m50b25. Aivan turhaa miettiä tän tason virityksissä mitään pulssejakaan ja putkien pituuksia kun puhutaan turbomoottorista. Tulee lisää ja tiukempaa mutkaa pakosarjaan joka hidastaa ahtimelle tulevia pakokaasuja enemmän kuin niiden pakopulssien ajoittaminen tuo hyötyä ja ahdin herää myöhemmin.

    E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      Mistäs porukka tilannut noita goetzen männän renkaita, vaiko meneekö ihan NPR renkaatkin
      Ja laakerit haettu paikalliselta fixukselta?
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        Mihin mäntiin oot niitä renkaita vailla?
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11112
          • Oulu

          Paikalliselta fixukselta saa kummatkin. Hinta on yleensä samaa luokkaa, mitä ebayssäkin niistä joutuu maksamaan.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • TeemuM
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 233
            • Turku

            Varmistetaas nyt täältä ennenkuin alan hommaamaan osia. Oliko se niin että E36:ssa on pienempi kytkimen työsylinteri mitä E34:ssa?

            Mulla on M50, jossa on BF:n vauhtipyörä ja SRE kytkin. Vaihteisto on 525:n ZF, josta on myös kytkintyösylinteri ja pääsylinterinä on Wilwoodin 0.75". Kytkin irroittaa vasta ihan poljin pohjassa, niin tohon kai tarvitaan pienempi työsylinteri.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              Originally posted by TeemuM View Post
              Varmistetaas nyt täältä ennenkuin alan hommaamaan osia. Oliko se niin että E36:ssa on pienempi kytkimen työsylinteri mitä E34:ssa?

              Mulla on M50, jossa on BF:n vauhtipyörä ja SRE kytkin. Vaihteisto on 525:n ZF, josta on myös kytkintyösylinteri ja pääsylinterinä on Wilwoodin 0.75". Kytkin irroittaa vasta ihan poljin pohjassa, niin tohon kai tarvitaan pienempi työsylinteri.
              realoem auki sieltä näkee kaikki halkaisijat ja missä malleissa käytetty.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by TeemuM View Post
                Varmistetaas nyt täältä ennenkuin alan hommaamaan osia. Oliko se niin että E36:ssa on pienempi kytkimen työsylinteri mitä E34:ssa?

                Mulla on M50, jossa on BF:n vauhtipyörä ja SRE kytkin. Vaihteisto on 525:n ZF, josta on myös kytkintyösylinteri ja pääsylinterinä on Wilwoodin 0.75". Kytkin irroittaa vasta ihan poljin pohjassa, niin tohon kai tarvitaan pienempi työsylinteri.
                Pidennä tappia. Laita vaikka 10mm tappiin lisää niin se on 5mm painelaakerilla.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Mihin mäntiin oot niitä renkaita vailla?
                  Niihin m52b28:in mitkä meinasin tuohon m50 tunkea.
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    Originally posted by TeemuM View Post
                    Varmistetaas nyt täältä ennenkuin alan hommaamaan osia. Oliko se niin että E36:ssa on pienempi kytkimen työsylinteri mitä E34:ssa?

                    Mulla on M50, jossa on BF:n vauhtipyörä ja SRE kytkin. Vaihteisto on 525:n ZF, josta on myös kytkintyösylinteri ja pääsylinterinä on Wilwoodin 0.75". Kytkin irroittaa vasta ihan poljin pohjassa, niin tohon kai tarvitaan pienempi työsylinteri.
                    e34 m5 mallissa on pienellä männällä oleva sylinteri. Siihen tarvii sitten pitkä tappi mikä pitää itse tehdä. Tärkeää on myös se haarukan asento siellä laatikon sisällä.
                    Onko sulla massalevy?
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • Veemu
                      BTCF Member
                      • Jan 2014
                      • 269
                      • Helsinki

                      [QUOTE=Supra^;3795579]Ei voi ainakaan ihan heittämällä. Ylöspäin jos laittaa niin pakopesä on kanteen nähden vähän huonossa linjassa, ja jos väliin tekee adapterin niin turbo kuin turbo alkaa olemaan jo aika lähellä konepeltiä

                      Eikö tommosen pysty modamaan mallia laikkaa tosta ton laipan kokonaan pois ja hitsaa eri kulmaan?
                      Käyttis: e91 325i
                      Projekti: E36 M50 turbo

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by Veemu View Post
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Originally posted by Tomba87 View Post
                        http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-T3...EAAOSwa39Ut-lu

                        Voiko tuollaista pakosarjaa käyttää kummin päin vain?
                        Ei voi ainakaan ihan heittämällä. Ylöspäin jos laittaa niin pakopesä on kanteen nähden vähän huonossa linjassa, ja jos väliin tekee adapterin niin turbo kuin turbo alkaa olemaan jo aika lähellä konepeltiä
                        Eikö tommosen pysty modamaan mallia laikkaa tosta ton laipan kokonaan pois ja hitsaa eri kulmaan?
                        Miksipäs ei. Olen vaan ollut siinä käsityksessä että valuraudan hitsaaminen on ns. "perseestä", varsinkin jos samaan lauseeseen sotketaan sana "kiina". :think
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Veemu
                          BTCF Member
                          • Jan 2014
                          • 269
                          • Helsinki

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Miksipäs ei. Olen vaan ollut siinä käsityksessä että valuraudan hitsaaminen on ns. "perseestä", varsinkin jos samaan lauseeseen sotketaan sana "kiina". :think
                          Niimpä, onneks duunista löytyy ammatti hitsari miltä se todennäkösesti onnistuu, laittelen sitten vaikka kuvaa
                          Käyttis: e91 325i
                          Projekti: E36 M50 turbo

                          Comment

                          • TeemuM
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 233
                            • Turku

                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            e34 m5 mallissa on pienellä männällä oleva sylinteri. Siihen tarvii sitten pitkä tappi mikä pitää itse tehdä. Tärkeää on myös se haarukan asento siellä laatikon sisällä.
                            Onko sulla massalevy?
                            Hain E36:n sylinterin kun niitä oli motonetissä, et pitää kokeilla nyt sillä. Se pitäis olla 20.6mm, kun E34:n on 22.2mm. Joo on massalevy, E28 535.

                            Comment

                            • TeemuM
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 233
                              • Turku

                              Originally posted by Tonton View Post
                              Pidennä tappia. Laita vaikka 10mm tappiin lisää niin se on 5mm painelaakerilla.
                              Kyllähän se oli tappia pidennettävä, vaikka käytinkin pienempää sylinteriä. Tolla 10mm tapin pidennyksellä toimii nyt hyvin, kiitti vinkistä.

                              Comment

                              • Veemu
                                BTCF Member
                                • Jan 2014
                                • 269
                                • Helsinki

                                Ahdin

                                Otetaan vastaan ahdin ehdotuksia nv m50b25 moottoriin, moottoriin uusittu kaikki laakerit (king race) ja gotzen männänrenkaat, pahviks tulee athenan coopering ja kdfi mega säestämään orkesteria, tehotavote siinä 400 paremmalla puolella (480-> ois unelma)... Tällä hetkellä kilpalussa mukana holsetin hx35 ja hx40 super. Kumpi voittaa vai onko jollain parempia ideoita?
                                Käyttis: e91 325i
                                Projekti: E36 M50 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎