Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2110
    • Kouvola

    Originally posted by Veemu View Post
    Otetaan vastaan ahdin ehdotuksia nv m50b25 moottoriin, moottoriin uusittu kaikki laakerit (king race) ja gotzen männänrenkaat, pahviks tulee athenan coopering ja kdfi mega säestämään orkesteria, tehotavote siinä 400 paremmalla puolella (480-> ois unelma)... Tällä hetkellä kilpalussa mukana holsetin hx35 ja hx40 super. Kumpi voittaa vai onko jollain parempia ideoita?
    Hx40 super 16 pakopesäl
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      hx35 riittää sinne 500 hepan tuntumaan, mut hx40:llä mennään yli heittämällä (jos polttoaineena on re85). Mut karttojen perusteella suosittelisin normi hx40:stä. Ei superia.
      Last edited by Pazi88; 04-10-2016, 16:18.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • FlowAmp
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 161
        • Hyvinkää

        Originally posted by Veemu View Post
        Otetaan vastaan ahdin ehdotuksia nv m50b25 moottoriin, moottoriin uusittu kaikki laakerit (king race) ja gotzen männänrenkaat, pahviks tulee athenan coopering ja kdfi mega säestämään orkesteria, tehotavote siinä 400 paremmalla puolella (480-> ois unelma)... Tällä hetkellä kilpalussa mukana holsetin hx35 ja hx40 super. Kumpi voittaa vai onko jollain parempia ideoita?
        Garrett GTX 3582r, tai 3572, presicion 6266, borgvarneri sx300
        jätetään noi holsetit maansiirtolaitteisiin
        -BMW E30 318i 2d
        -BMW E36 325i 4d
        -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
        -Hiace
        -VW Transporter
        -BMW E46 330d M-Sport
        -BMW F11 535d M-Sport

        Comment

        • Sha
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 39
          • Etelä-Pohjanmaa

          Pakonokka

          En löytänyt ns. yleisten kysymysten topiccia M50 moottoreista joten kysytään täältä, kun turbomoottoriin liittyy.. Uskallanko kasata alla olevan linkin mukaisen pakonokan moottoriin? Nokka seisoi yhden talven kylmässä tallissa ja keräsi pienen ruosteen pintaan. Ruoste oli syönyt liukupintoihin tuollaista hyvin pientä kuoppaa. Alkujaan tuo on nv imunokka. Tallista kyllä löytyisi hyväkuntoinen vakio pakonokka..

          Kiitos ja anteeksi.

          https://drive.google.com/open?id=0B1...mRyT2N1ZEp1THM
          -06 E91 330d
          -89 E30 316i M50tic

          Vanhat: E36 328, E46 328, E46 cab, E39

          Comment

          • NSX
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 224
            • Hyvinkää

            Minkäslaisilla paineilla porukka ajelee näillä m50 ?
            Ittellä tällä hetkellä holset pro52 billet siivillä ja 1.8 paineet. Ajatuksena että nostettais yli 2bar, mikä lohkon kestävyys ?
            F31 328 M-Sport
            E30 touring drifting(M50)
            ExE36 328 cäbi "alpina"(Powered by Lysholm)
            ExE30 325i
            Ex. E34 525tds 480nm..


            -Hyvinkää Connection-

            Comment

            • vaappu
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 1189
              • Rovaniemi/Pyhätunturi

              lähetäämpä siitä että sie kerrot meille eka mitä siinä sun motissa on sisällä ?

              Mutta vakio kanget ja männät 1,2b on turvallinen ja sen jälkee nousee exponentaalisti riski.

              ( joo ei tarvi sitten ristiin naulita, jos joku on ajanut kovemmilla, nyt puhuin turvallisesta rajasta)

              Onko tullut vielä vastaan m50 lohkon kestävyys että tehon kanssa hajoaa ?
              mb 519 täys pitkä
              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
              e31 850i Miljoonan markan bmw.
              e21. Kimppa rassi.
              Awd corolla turbo.+420whp..

              Comment

              • NSX
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 224
                • Hyvinkää

                Originally posted by vaappu View Post
                lähetäämpä siitä että sie kerrot meille eka mitä siinä sun motissa on sisällä ?

                Mutta vakio kanget ja männät 1,2b on turvallinen ja sen jälkee nousee exponentaalisti riski.

                ( joo ei tarvi sitten ristiin naulita, jos joku on ajanut kovemmilla, nyt puhuin turvallisesta rajasta)

                Onko tullut vielä vastaan m50 lohkon kestävyys että tehon kanssa hajoaa ?
                Koneessa siis on cp männät, eagle veivit, athena pahvi, kaikki pultit arppilaisia, cat camssin nokat. Meinasin että onko ongelmaa yli 2 bar ? Joskus oli jotain keskustelua korsetti levyn käytöstä, eli alkaisi isoilla paineilla värisemään lohko. Ja nyt on tässä mietinnässä että olisko tarve asentaa korsetti talvella.
                F31 328 M-Sport
                E30 touring drifting(M50)
                ExE36 328 cäbi "alpina"(Powered by Lysholm)
                ExE30 325i
                Ex. E34 525tds 480nm..


                -Hyvinkää Connection-

                Comment

                • vaappu
                  BTCF Member
                  • Sep 2010
                  • 1189
                  • Rovaniemi/Pyhätunturi

                  anna mennä , kuulostaa hyvältä setiltä.
                  mb 519 täys pitkä
                  mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                  e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                  e31 850i Miljoonan markan bmw.
                  e21. Kimppa rassi.
                  Awd corolla turbo.+420whp..

                  Comment

                  • ProPioneer
                    BTCF Member
                    • Nov 2011
                    • 41
                    • kokkola

                    käykö m3 3.2 version 5 bar bensanpaineensäädin eli tämä: 13531404089
                    m52b28 sen alkuperäsen 3 bar säätimen tilalle? tai onko joku testannu?
                    Bmw e36 328i Turbo
                    Bmw f31 330d

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      Ihmeteltiin tuossa mikä öljypumppu pultataan m50nv koneeseen paikalleen, kun ollaan uuttaa turbokonetta kasaamassa ja tämmönen havainto tehtiin, mistä en oo ainakaan Täällä foorumilla edes nähnyt mainintaa:


                      Eli vasemmalta oikealle m50b20nv pumpun roottorit, m50b25nv ja m52b28 roottorit viimeisenä. Eli m52 on näköjään isommalla tuotolla oleva öljypumppu, mitä m50nv koneessa. :think

                      Nuo pumppujen rungot näyttää identtisiltä roottorien koloa lukuunottamatta, että taidetaan kasata m52 öljypumpulla. Ei varmaan ole haittaa, kun Turbo jo haukkaa oman osansa öljypumpun tuotosta. (Ei kylläkään juuri tuolla, koska se on sökö).




                      Osanumeroiden perusteella vanoksellisessa m50 koneessa on myös tuommoinen isompi pumppu, mutta semmoista ei nyt ollut käsillä.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • ooopeee
                        BTCF Member
                        • Dec 2011
                        • 2110
                        • Kouvola

                        Kiva tietää tuollainen hankittava
                        VW passat 1.9tdi 4motion
                        E36 "328" cabrio

                        Comment

                        • Tomba87
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 4029
                          • Imatra

                          Onko mitään järkeä lähteä ahtamaan (alle 0,7bar?) avaamatonta M52B25 moottoria? Siis vakiolla kansipahvilla, kestääkö se mitään? Moottori on 226tkm ajettu ja tuntuisi olevan todella hyvässä tikissä. Tämä nyt on vielä aivan silkkaa haaveilua mutta pakopuolella voisi olla SPA "downmount" pakosarja ja HX35.

                          Edit: polttoaine olisi tietenkin re85.
                          Last edited by Tomba87; 10-11-2016, 12:41.
                          Luukku auki ja risut kyytiin

                          Comment

                          • vaappu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 1189
                            • Rovaniemi/Pyhätunturi

                            Kyl se 300-375hv luulis työntävän.. Eipä noilla koneilla ole ku käyttö arvoa joten. Anna mennä vaan.
                            mb 519 täys pitkä
                            mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                            e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                            e31 850i Miljoonan markan bmw.
                            e21. Kimppa rassi.
                            Awd corolla turbo.+420whp..

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by Tomba87 View Post
                              Onko mitään järkeä lähteä ahtamaan (alle 0,7bar?) avaamatonta M52B25 moottoria? Siis vakiolla kansipahvilla, kestääkö se mitään? Moottori on 226tkm ajettu ja tuntuisi olevan todella hyvässä tikissä. Tämä nyt on vielä aivan silkkaa haaveilua mutta pakopuolella voisi olla SPA "downmount" pakosarja ja HX35.
                              Ittellä kesti vakio 19 vuotta vanha pahvi viikon @0.8bar
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2110
                                • Kouvola

                                Originally posted by Matuh View Post
                                Ittellä kesti vakio 19 vuotta vanha pahvi viikon @0.8bar

                                No eipä kansipahvi varsinaisesti ole kulutusosa joka vaatii tietyn väliajoin vaihtoa, riippuu tuo ahtopaine sit taas kaikesta muustaki mitä viittii pistää. Onne jotku pistänny kiloakin tai yli ilman ongelmata. 0,7-0,8 vois alkuun olla ihan hyvä ja kattoo miltä maistuu.
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎