Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT-Thermo moottorilämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2093
    • *

    #46
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuo 1.5kw vaan ei riitä moottorille ja sisätiloille. Heti kun puhallus käynnistyy, niin nesteen lämpö alkaa laskemaan -> kone ja sisätilat kylmät kunnon pakkasella. Sitä sisätilanpuhallinta ei myöskään kärsi pitkään pitää päällä tai akku alkaa olla melko tyhjä pakkasella. Sisätilojen lämmittäminen vie todella paljon lämpöä.
    Joo tämä on hyvinkin mahdollista ettei riitä. Mutta tiedän että noita on tehty muihin merkkeihin ja siksi kysyin että onko kukaan beamariin rakentanut

    Toki sisätilanhaaroitus ja puhallin olisi yksi vaihtoehto mutta sitten ei enää sulakkeet kestä tolpissa.
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #47
      Originally posted by Driver22 View Post
      Joo tämä on hyvinkin mahdollista ettei riitä. Mutta tiedän että noita on tehty muihin merkkeihin ja siksi kysyin että onko kukaan beamariin rakentanut

      Toki sisätilanhaaroitus ja puhallin olisi yksi vaihtoehto mutta sitten ei enää sulakkeet kestä tolpissa.
      Topicin ensimmäiseltä sivulta poimittua:

      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
      Mulla oli kolmenkuuven letkulämppäri ja kaukoohjauksella nappasi kierovesipumpun ja sisätilapuhalluksen päälle vartti ennen lähtöä. Mukavasti suli tuulilasi ja kurkistusaukot sivuikkuniin. Eipä tuommonen systeemi sillon 2009 kiinnostanu ketään.

      Letkis tietysti sen pari tuntia ennen lähtöä päällä.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2093
        • *

        #48
        Originally posted by Supra^ View Post
        Topicin ensimmäiseltä sivulta poimittua:
        No pitäisikö vielä tähdentää että miten on rakentanut anteeksi huono ilmaisuni.
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1627
          • Dallas

          #49
          Mitäpä tuohon sanosi. Oli eeperille, varashälyttimestä tehty kauko-ohjaus ja lämmitin särky niin laittoin keltaseen karvaan tulevan ohjausjännitteen, menemään sisäpuhalluksen releelle, oliko musta-violetti piuha ja kiertovesipumpulle samasta hyppyvirtaa.

          Ei varmaan ääneen pitäsi mainita, van se letkulämppäri oli joku traktoriin tarkotettu thermostaatillinen malli ja oikeilla pakkasilla lämmitys aika saattoi hieman liukua...
          Eihän siellä lämmintä ollu van mulle riitti ku ensi pyyhkäsyllä sai järestään kurkistus reijät lasiin.

          Tuo nelos eeperihän puottaa osateholla alle 2kw ja muistaakseni se jakso pysyä osateholla kaupassa käynnin ajan, maltillisella 3pylvään puhallusnopeudessa kolomiysissä, parinkybän pakkasella. Jos tuolla thermo tt lämmittää parissa tunnissa 50c myllyyn lämpöjä, niin sisäpuhaltimen kytkentä ei pitäsi jäähdyttää isommin.
          Muuten testaisin huomenna va muutin nestekierron omastani.
          Last edited by Hebbu ///M3; 09-12-2016, 17:27.
          Sotkamo Connection

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #50
            Originally posted by Driver22 View Post
            No pitäisikö vielä tähdentää että miten on rakentanut anteeksi huono ilmaisuni.
            mites se menee noissa e9x malleissa, kun lyö virrat pois niin sulkeeko se ilmaläpät mukana? että pitääkö hommata ipcu-rele ohjaamaan sitä vai riittääkö niinkö 39 että syöttää yhteen johtoon virran niin käynnistää puhaltimen ja sekö on säädetty puhaltamaan lasille niin ikkunat sulaa..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2093
              • *

              #51
              Originally posted by jmp2002 View Post
              mites se menee noissa e9x malleissa, kun lyö virrat pois niin sulkeeko se ilmaläpät mukana? että pitääkö hommata ipcu-rele ohjaamaan sitä vai riittääkö niinkö 39 että syöttää yhteen johtoon virran niin käynnistää puhaltimen ja sekö on säädetty puhaltamaan lasille niin ikkunat sulaa..
              Ei kyllä mitään hajuakaan mutta voisi onnistua noinkin...

              Eilen tein testin, auto lämmityksessä aika tasan 1,5h, pakkasta -10 ja moottorinlämmöt +41c käynnistettäessä. Jos vain kestää ja toimii niin on kyllä hyvä keksintö ei tarvitse enää miettiä muita ratkaisuja tuleviinkaan autoihin kun hintakin jää kohtuulliseksi. Itse näin ainakin vaivaa että sain asennettua lämppärin pystysuoraan niinkuin ohjeissa neuvottiin, vaikka oli kyllä maininta että toimii vielä 45 asteen kulmassakin.
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • Tomtom80
                Newbiemmer
                • Apr 2017
                • 23
                • Salo

                #52
                Eli olen ajatellut laittaa autoon(530d e60 lci) tt-thermo 1850w lämmittimen ja onko sille jotain hyvää asennuspaikkaa jota suosittelette??
                Toimiiko tuo i driven independent mode myös tämän kanssa niin että saa puhallettua vähän lämmintä ikkunoihin ajastimelle vaikka 10min ennen lähtöä??

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2093
                  • *

                  #53
                  Lämmitin kannattaa asentaan moottorista sisälämppärin kennolle menevään letkuun niin että nesteen kiertosuunta on moottorista kennolle eli niinkuin luonnollinen kiertosuunta on. Takuun vuoksi antaisin virallisen jälleenmyyjän asentaa lämppärin, 300e hujakoilla on kuulemma hinnat olleet lämppäri+johdot+asennus täällä pohjoisessa mitä kaverit on noita laitattaneet.

                  Itse laittaisin sen uuden KLD2 mallin. Lisäksi valmistajan suosituksista huolimatta myös 1000w versio riittää aivan hyvin varmasti isompaankin koneeseen. Nythän suositus on että 2.5l ja isompiin 1500w, mutta 1000w riittäisi varmasti myös. Toki jos tarkoitus on jotenkin virittää sisäilmanpuhallin toimimaan samalla niin sitten mahdollisimman tehokas voisi olla järkevä.

                  Tuossa talven tuli seurailtua moottorinlämpöjä aina välillä, niin koneen lämpötilat oli aina 41-46c väliin ~tunnin lämmityksellä oli pakkasta sitten -10 tai -30.
                  Last edited by Driver22; 17-08-2017, 08:44.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • Tomtom80
                    Newbiemmer
                    • Apr 2017
                    • 23
                    • Salo

                    #54
                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Itse laittaisin sen uuden KLD2 mallin. Lisäksi valmistajan suosituksista huolimatta myös 1000w versio riittää aivan hyvin varmasti isompaankin koneeseen. Nythän suositus on että 2.5l ja isompiin 1500w, mutta 1000w riittäisi varmasti myös. Toki jos tarkoitus on jotenkin virittää sisäilmanpuhallin toimimaan samalla niin sitten mahdollisimman tehokas voisi olla järkevä.
                    Mitä eroa tuolla KLD ja KLD2 mallilla on??
                    KLD2 saa 1500w ja KLD 1850w tehoilla. Toimiiko tuo bemarin ajastimella oleva puhallus myös lämmittämiseen ilman suurempaa säätämistä??

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      #55
                      Enpä ole sen kummemmin perehtynyt kuin että päivitetty malli näyttäisi olevan, kannattaa kysyä maahantuojalta jos kiinnostaa. Ainakin huomattavasti kompaktimman näköinen on. Enpä näe mitään syytä miksei tuo puhallus toimisi, kuitenki tt-thermo lämmittää nesteen sen verta kuumaksi että luulisi lämmintä pukkaavan jonkin verran sisällekkin.
                      Last edited by Driver22; 18-08-2017, 07:14.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • tommylee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 292
                        • Haukipudas / Kello

                        #56
                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Lämmitin kannattaa asentaan moottorista sisälämppärin kennolle menevään letkuun niin että nesteen kiertosuunta on moottorista kennolle eli niinkuin luonnollinen kiertosuunta on. Takuun vuoksi antaisin virallisen jälleenmyyjän asentaa lämppärin, 300e hujakoilla on kuulemma hinnat olleet lämppäri+johdot+asennus täällä pohjoisessa mitä kaverit on noita laitattaneet.

                        Itse laittaisin sen uuden KLD2 mallin. Lisäksi valmistajan suosituksista huolimatta myös 1000w versio riittää aivan hyvin varmasti isompaankin koneeseen. Nythän suositus on että 2.5l ja isompiin 1500w, mutta 1000w riittäisi varmasti myös. Toki jos tarkoitus on jotenkin virittää sisäilmanpuhallin toimimaan samalla niin sitten mahdollisimman tehokas voisi olla järkevä.

                        Tuossa talven tuli seurailtua moottorinlämpöjä aina välillä, niin koneen lämpötilat oli aina 41-46c väliin ~tunnin lämmityksellä oli pakkasta sitten -10 tai -30.
                        KLD2 asennus tulossa omaan. Asennus kuulema juuri bimmereihin aina yllätyksellistä. Aina kuulema saa säätää, kun bimmeristä kyse. Kertoi esimerkkiä just käynnissä olevasta laatikon huuhtelusta. Oli 3 tuntia mennyt huuhteluun, kun muissa autoissa menee kuulema puolituntia.
                        Anyways, omaan tulee 1000W, sekä sisähaaroitus. Kuulemma riittää ihan täysin tuo 1000W.
                        Kuulosti aika kovalle tuo hinta asennettuna. Arvioi että kaikkineen n. 700-800€ :think
                        Saapa nähdä.. Kalliita asennettuna nuo merkkilämppäritkin, mut en säteilylämppäriä kyllä ota, ne on aivan hanurista. Sähköä menee harakoille järjetön määrä..
                        Ja takuu toimii, kun valtuutettu asentaja.
                        Ex: BMW 330 Xd E90
                        Ex:BMW 335Xi E90
                        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                        Comment

                        • Jawa68
                          Bimmer Rookie
                          • May 2016
                          • 43
                          • Salo

                          #57
                          Jos tuollaisen TT-thermon asentaa 325i e36 malliin, jossa on tuo M50 moottori, niin ilmeisesti siitä pitää ottaa imusarja irti, että pääsee lämmityslaitteelle menevään vesiletkuun käsiksi?
                          Pitääkö vielä muuta huomioida tuossa? Varmaan pitää samalla uusia imusarjan tiivisteet ja kaasuläppäkotelon tiivisteen.

                          Comment

                          • luikas
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 644
                            • Oulu area

                            #58
                            Originally posted by tommylee View Post
                            KLD2 asennus tulossa omaan. Asennus kuulema juuri bimmereihin aina yllätyksellistä. Aina kuulema saa säätää, kun bimmeristä kyse. Kertoi esimerkkiä just käynnissä olevasta laatikon huuhtelusta. Oli 3 tuntia mennyt huuhteluun, kun muissa autoissa menee kuulema puolituntia.
                            Anyways, omaan tulee 1000W, sekä sisähaaroitus. Kuulemma riittää ihan täysin tuo 1000W.
                            Kuulosti aika kovalle tuo hinta asennettuna. Arvioi että kaikkineen n. 700-800€ :think
                            ....
                            Ja takuu toimii, kun valtuutettu asentaja.
                            OT:
                            Itse en veisi sellaiselle laittoon joka sanoo että bimmereiden kanssa on säätöä. Tekijämies osaa laittaa kyllä autoon kuin autoon. Mikään ei vituta niin paljon kuin maksaa turhasta työstä..

                            Letkulämppäreitä on Calix ja TT Thermo, onko Defalla valikoimassa? Hinnoissa eroa?
                            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                            Past:
                            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                            F31 318d xdrive -14
                            F07 530d GT-11
                            E90 330xda LCI -09
                            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                            E39 530d M-Sport -03
                            E39 530iA M-Sport -02
                            E39 528i -97
                            E30 320i -88

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2093
                              • *

                              #59
                              Originally posted by luikas View Post
                              OT:
                              Itse en veisi sellaiselle laittoon joka sanoo että bimmereiden kanssa on säätöä. Tekijämies osaa laittaa kyllä autoon kuin autoon. Mikään ei vituta niin paljon kuin maksaa turhasta työstä..

                              Letkulämppäreitä on Calix ja TT Thermo, onko Defalla valikoimassa? Hinnoissa eroa?
                              Ekasta lauseesta samaa mieltä

                              Ei ole defalla muuta kuin säteilylämmittimiä. Calixilla saa ilmeisesti erikseen ostettua kiertovesipumpun, mutta yhtä pakettia ei taida vielä löytyä.

                              Kaverilla oli mersun pakussa 1500W KLD joka otti ja hajosi... sanoin että pyytää uuden KLD2 mallin 1000W versiona tilalle. Kuulemma lämmittää aivan yhtä hyvin tuo pienempi tehoinenkin, ei eroa. Valmistajan suositus 1500W mallista on minun mielestä aivan liioiteltu. Toisella kaverilla on cls 350 bensa mersussa kans 1000w KLD2 ja hyvin on toiminut, ei tarvi kovallakaan pakkasella olla kuin tunnin aamulla roikassa niin riittää.

                              Hajoaa ne calixit ja defatkin, se oikeaoppinen asennus on tärkeää.
                              Last edited by Driver22; 17-12-2017, 07:22.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10011
                                • KVLA

                                #60
                                Niin onko tämä topiikin aiheena oleva TT Thermo letkulämmitin vai kiertovesilämmitin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎