M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Onko kukaan sovittanut m62 öljynsuodattimen koteloa e34 m60 ?

    Uutena ostaes säästäis reilu 50e gulf-mallia hankkies,
    ja jos sit joskus siirtyy vanokselliseen jokatapauksessa,
    niin sen m60 jakopään kiinnikkeen menettäis kuitenkin:think.

    edit: nyt vast huomasin, et onhan niis letkutkin eri kokoiset o-renkaiden perusteella, eli custom letkut varmaan vaatis.
    Tai hommaat molemmat ja hitsaamalla teet sekasikiöt. Tigillä varmaan onnistuu aivan ok.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Onko kukaan sovittanut m62 öljynsuodattimen koteloa e34 m60 ?

    Uutena ostaes säästäis reilu 50e gulf-mallia hankkies,
    ja jos sit joskus siirtyy vanokselliseen jokatapauksessa,
    niin sen m60 jakopään kiinnikkeen menettäis kuitenkin:think.

    edit: nyt vast huomasin, et onhan niis letkutkin eri kokoiset o-renkaiden perusteella, eli custom letkut varmaan vaatis.
    Last edited by aae30; 18-06-2021, 17:00.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    5W-40 kelpaa sille katukäyttöön vallan hyvin.

    Leave a comment:


  • [Raver]
    replied
    Mitähän öljyä tuommoseen melkee puol miljoonaa ajettuun M62:seen uskaltaa laittaa? 5W40 vai 10W60 näin kesäkuumalla? :think

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Minä tein moottorin etuosaan ylemmän öljypohjan päälle tasaselle kohdalle. Kuvaa ei nyt ole. Öljypohja tulee siis pidemmälle, kuin jakopäänkoppa, niin siihen oli helppo tehdä
    Näin arvelin kanssa kun tuota kasaa silmäili

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mihin kohti näihin on yleensä tavattu tehä öljyn paluu?
    Minä tein moottorin etuosaan ylemmän öljypohjan päälle tasaselle kohdalle. Kuvaa ei nyt ole. Öljypohja tulee siis pidemmälle, kuin jakopäänkoppa, niin siihen oli helppo tehdä

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    No joo, en lähe tohon emulaattori hommaan niin tulin nyt siihen tulokseen että laitan hyllystä tuon maxxecu racen sinne ja manualisoin niin sillä on tapultetu noi ecu hommat.
    Mihin kohti näihin on yleensä tavattu tehä öljyn paluu? Sama se nyt laittaa JOS tulee joskus tarve ahtaa tämä. Mikä firma myy täydellistä m60b40 moottorin tiivistesarjaa?

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Mulla löytyisi ylimääräisenä m60b40 moottorilla olevasta automaattivaihteisesta e38 -484 boksi. Emulaattorilla vaan ajonesto pois ja kovaa ajoa

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Onko m60b30 ja m60b40 softissa mimmosia eroja? Tarkotus nyt tosiaan tehä "m60b44" mutta toisen prokkiksen speeduino sekoilun johdosta haluan säilyttää vakio ecun ja näitä ajonestottomia ecuja ei liikaa ole tarjolla. Myös se tukee orkkis ecun suuntaan että haluan pitää automaattina tämän. B40 imusarja kyllä löytyy ja muistaakseni suuttimetkin mutta sitten lie maffissa muuta eroa kun putken koko b30 ja b40 välillä? Ja m60 aähköillä ja dampperilla siis meininki tehdä
    Kyllä melkein satavarmasti softissa on muutakin eroa kuin suuttimien ja maffin koko.

    Sen tiedän että kyllä se b30 purkilla ainakin ihan hyvin käyntiin lähtee.

    Ostat nimenomaan sen ajonestollisen, oliko se nyt -484 purkki, siinä taitaa olla vähän paremmat vikadiagnoosimahdollisuudetkin.
    Siihen sitten vaan joku emulaattori jolla ews murheet väistyy.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Onko m60b30 ja m60b40 softissa mimmosia eroja? Tarkotus nyt tosiaan tehä "m60b44" mutta toisen prokkiksen speeduino sekoilun johdosta haluan säilyttää vakio ecun ja näitä ajonestottomia ecuja ei liikaa ole tarjolla. Myös se tukee orkkis ecun suuntaan että haluan pitää automaattina tämän. B40 imusarja kyllä löytyy ja muistaakseni suuttimetkin mutta sitten lie maffissa muuta eroa kun putken koko b30 ja b40 välillä? Ja m60 aähköillä ja dampperilla siis meininki tehdä
    Olisko ollut Morkai, joka jossain entisessä M60-topikissa mainitsi erojen olevan pitkälti ruiskutusajoissa/MAF:fin "kartassa", ja suuttimetkin on samat.


    fwiw., ei o montaa päivää/viikkoa, kun fekzen.se:n Andreas mailissa mainitsi:
    Yes its the same hardware so you can use an M60B44 chip in this 404 ECU as long as
    josta tuo b44 voinee ollut typo, tai sitten ei, ja häneltä nuokin hyllystä löytyy.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Onko m60b30 ja m60b40 softissa mimmosia eroja? Tarkotus nyt tosiaan tehä "m60b44" mutta toisen prokkiksen speeduino sekoilun johdosta haluan säilyttää vakio ecun ja näitä ajonestottomia ecuja ei liikaa ole tarjolla. Myös se tukee orkkis ecun suuntaan että haluan pitää automaattina tämän. B40 imusarja kyllä löytyy ja muistaakseni suuttimetkin mutta sitten lie maffissa muuta eroa kun putken koko b30 ja b40 välillä? Ja m60 aähköillä ja dampperilla siis meininki tehdä

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Ootko fekzen.se koittanut kysellä?
    En tämän MAF-asian tiimoilta. Muissa asioissa kyllä ja sain apuakin ja palvelu oli hyvää. Voisi kysäistä sieltä tätäkin.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko M62TU:lle, eli ME7.2:lle tullut kellään vastaan Alpha N -softaa tai tietää henkilöä/paikkaa kuka sellaisen voisi loihtia?


    Alkaa kyllästyttää tuo taistelu ilmamassamittarin kanssa. Taas yksi meni kertalaakista paskaksi. :think
    Ootko fekzen.se koittanut kysellä?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onko M62TU:lle, eli ME7.2:lle tullut kellään vastaan Alpha N -softaa tai tietää henkilöä/paikkaa kuka sellaisen voisi loihtia?


    Alkaa kyllästyttää tuo taistelu ilmamassamittarin kanssa. Taas yksi meni kertalaakista paskaksi. :think

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    M62 vanokseton moottori E28 korissa.
    Mistä rpm-tieto kierroslukumittarille? Voiko tuon ottaa eculta suoraan? (ilman että tulee savut mittarista tai ecusta)
    Mielestäni/muistaakseni ainakin E39:ssä ollut vanokseton m62 rpm-tiedon suhteen sekä että,
    eli analogisesti omalla johdolla, ja jonkin(ehkä >9/97) päivityksen jälkeen sitten (vain?) CAN-väylässä.
    Että jos tiedät tarkemmin mistä DME on peräisin, näkee vastauksen WDS:säst.

    edit: jostain nyt tuli hämärästi mieleen, että oisko 5.2 ja 5.2.1 ero ollut juuri tämä siirtymävaihe korille/mittaristolle CAN-väylään,
    eli 5.2.1 tukis molempia, ja vasta vanoksen myötä 7.2 pudotti tuen analogiselle. Nää hajatelmat on kyllä syntyneet vuosia sitten WDS:säs vertaillen..
    Last edited by aae30; 28-05-2021, 22:01.

    Leave a comment:

Working...
X