Originally posted by evilracer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
-
-
Täällä käsi ylös virheen merkiksi mutta kovasti yskivä M62 tuli käytettyä vikakoodinluvussa marmorilla toisen huoltotoimenpiteen yhteydessä, ja hinta pelkälle luvulle oli 99,80!Tiedossa on että merkkihuollot on laillista ryöstöä, mutta onko tosiaan kurantti hinta nykyään… ei Autojerrykään tuollaisia näyttänyt pelkälle luennalle:think
ps. nokka-akselin asentotunnistin oli vikakoodi
Ja oma basic skanneri tilauksessa nyt adaptereineenLast edited by 0dez; 04-05-2023, 16:52.1998 BMW Z3 V8 M62
Comment
-
-
Originally posted by 0dez View PostTäällä käsi ylös virheen merkiksi mutta kovasti yskivä M62 tuli käytettyä vikakoodinluvussa marmorilla toisen huoltotoimenpiteen yhteydessä, ja hinta pelkälle luvulle oli 99,80!Tiedossa on että merkkihuollot on laillista ryöstöä, mutta onko tosiaan kurantti hinta nykyään… ei Autojerrykään tuollaisia näyttänyt pelkälle luennalle:think
ps. nokka-akselin asentotunnistin oli vikakoodi
Ja oma basic skanneri tilauksessa nyt adaptereineene39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Onko muuten paha rasti ajaa tuolla M62 ilman että se ainut nokka-akselin asentotunnistin on kiinni (liittimessään). Kun käyntiongelmat ilmeisesti aiheutuu siitä että koneen lämmetessä viallisen anturin arvot heittää häränpersettä ja sitten alkaa kone sammuilemaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin reilulla kaasun painamisella. Jostain muualta luin että ilman anturia pysyisi paremmin käynnissä, mutta muuten ei ole kaikki muumit laaksossa?
On vain pitkä aika olla ajelematta kun uusi (Delphin) anturi vastaa tekee lähtöä kohti suomea…1998 BMW Z3 V8 M62
Comment
-
-
Originally posted by 0dez View PostOnko muuten paha rasti ajaa tuolla M62 ilman että se ainut nokka-akselin asentotunnistin on kiinni (liittimessään). Kun käyntiongelmat ilmeisesti aiheutuu siitä että koneen lämmetessä viallisen anturin arvot heittää häränpersettä ja sitten alkaa kone sammuilemaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin reilulla kaasun painamisella. Jostain muualta luin että ilman anturia pysyisi paremmin käynnissä, mutta muuten ei ole kaikki muumit laaksossa?
On vain pitkä aika olla ajelematta kun uusi (Delphin) anturi vastaa tekee lähtöä kohti suomea…E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Löytyykö tietoa pitäisikö M62(ei TU) nokan asentotunnistimesta löytyä +5 vai +12 volttia signaalijohtimelle? Mittasin anturin liittimestä niin oli kahdessa nastassa akun jännite ja kolmannessa maa. Kaikissa vastaan tulleissa ohjevideoissa mainitaan +5v signaalille niin voiko olla niin että lyö liikaa jännitettä sensorille ja rikkoo sen. Kahta OEM laatuista sensoria kokeiltu tuloksella että aina antaa P0340 koodia ja tarvikeanturilla ei lähtenyt edes käyntiin.1998 BMW Z3 V8 M62
Comment
-
-
Originally posted by 0dez View PostLöytyykö tietoa pitäisikö M62(ei TU) nokan asentotunnistimesta löytyä +5 vai +12 volttia signaalijohtimelle? Mittasin anturin liittimestä niin oli kahdessa nastassa akun jännite ja kolmannessa maa. Kaikissa vastaan tulleissa ohjevideoissa mainitaan +5v signaalille niin voiko olla niin että lyö liikaa jännitettä sensorille ja rikkoo sen. Kahta OEM laatuista sensoria kokeiltu tuloksella että aina antaa P0340 koodia ja tarvikeanturilla ei lähtenyt edes käyntiin.
On 12V anturi.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
M62 alakerrassa on koneen etupäässä kanteen tulevissa öljykanavissa sellaiset pienet yks-suunta venttiilit, M60 kellarissa näitä ei ole lainkaan. Onko jollain kokemuksia, onko mitään merkitystä jos jätän nämä pois? Onkohan tuossa ajatus, että se ylös nouseva öljykanava pysyy täynnä öljyä tuon ansiosta ja yläkerta saa sitten käynnistyessä vilkkaammin öljyä vai mikähän idea.
Kasaantumassa on M60B44 hybridi eli päälle tulevat kannet on M60B40 jos tällä merkitystä.Höntsä kompakti
Comment
-
-
Originally posted by t0mpp4 View PostM62 alakerrassa on koneen etupäässä kanteen tulevissa öljykanavissa sellaiset pienet yks-suunta venttiilit, M60 kellarissa näitä ei ole lainkaan. Onko jollain kokemuksia, onko mitään merkitystä jos jätän nämä pois? Onkohan tuossa ajatus, että se ylös nouseva öljykanava pysyy täynnä öljyä tuon ansiosta ja yläkerta saa sitten käynnistyessä vilkkaammin öljyä vai mikähän idea.
Kasaantumassa on M60B44 hybridi eli päälle tulevat kannet on M60B40 jos tällä merkitystä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post
Minä olen jättänyt ne paikalleen, hyvin on pelannut m60 kansien kanssaHöntsä kompakti
Comment
-
-
M62 vanos huolia. Ostin M62B44 vanoskoneen mihin oli tehty täysi jakopääremontti ja vanoksiin Beisanin tiivisteet. Moottori kävi ilmeisesti vähän huonosti remontin jälkeen, mutta lähti käyntiin ja pysyi käynnissä. Otin koneen pukkiin ja mittasin ohivuodot. Sillä osastolla kaikki oli mintissä. Sitten vein moottorin korjaamolle että tarkistavat ajoituksen, koska oli epäilys että jako saattoi olla vähän sivussa epätasaisen käynnin takia. Se olikin aavistuksen pois kohdaltaan. Nokat säädettiin kohdalleen mutta vanoksia ei saatu mitattua piipparilla ja ne tuomittiin sököksi. Uusien vanoksien tilaamista ehdotettiin. Dr. Vanoksen sivuilla kuitenkin mainitaan että rempattuja vanoksia ei juuri koskaan saada mitattua piipparilla tehtaan ohjeen mukaan ja tämä ei kuitenkaan vaikuta vanoksen toimintaan. Onko muille siis sattunut vastaavaa ja miten olette tilanteesta selvinneet?
Comment
-
Comment