Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    Camshaftworks ainaki yks paikka
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2727
      • .fi

      mitäs kaikkia yhteensopivia osia s62 jakaa m-moottoreiden kanssa omilla osanumeroillaan?

      hihnankiristimen huomasin tuossa itse, että rungolta&rulliltaan aivan sama osa, ja m62:sesta
      sopii s62:seen heittämällä kunhan osasta poistaa turhan osan.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2727
        • .fi

        haluisko joku koittaa perustella mulle, että mitä muuta haittaa sillä on, kuin mahdollisen pienen
        lian pääsy ohi ilmansuodattimen plenumiin, jos mulla plenumin tiivistelaipat vuotais s62:ses,
        josta jo alpha n softa löytyy, eli MAF poistettu?

        haen siis sitä, että kannattaako mun edes laittaa noita satasen/kpl uusia laippoja kiinni,
        vai arpoisinko kahdesta parista käytettyjä jättäen uudet hyllyyn, jos vaikka joskus johonkin
        toiseen MAF:feilla varustettuun tarvis:think.

        nämä laipat on kaasuläppien jälkeen, niin en ole itse keksinyt mitä haittaa pienestä imuvuodosta olisi.

        edit: iso vuoto varmasti häiritsis jo huohotuksen separaattoreita, mutta silminnähden ehjän/suoran
        laipan mahdollinen pieni 'imuvuoto' - onko haittaa?

        edit2: siis sisältä ulos päin läppien jälkeen.
        Last edited by aae30; 28-06-2022, 00:29.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Niin no eihän siinä ennen kaasuläppää ole alipainetta käytännössä missään tilanteesaa, niin erittäin vähän se sieltä ilmaa kiskoo

          Edit: olitkin kirjoittanut että kaasuläppien jälkeen oleva tiivistys, sieltä kyllä imuvuoto syntyy ja repii ilmaa tyhjäkäynnillä
          Last edited by Urpo_rotta; 27-06-2022, 23:57.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2727
            • .fi

            en löytäny TIS:sist s62 vanoksien säätöyksiköille(? vanos adjustment unit) tulevan öljylinjan
            keskimmäisen banjopultin momenttia, mutta sinnepäin oikean kokoinen kyllä:think.



            eli nämä löysin, ja pienemmille banjopulteille on tuo 9AZ viitattu, mutta keskimmäistä en ole
            löytänyt. koko tuli tarkistettua bmwfanssist, ja sille pultille tulevat prikat on A12X15-CU, joten
            tuo s50 M12 pultti lienee liki sama?

            ainakin s62:ses on omalla numerollaan ilman speksejä etk:oos toi banjopultti, ni vaikea verrata.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • 0dez
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 28
              • Tampere

              Mikähän ihme ääni M62B35:stä on kuulunut nyt pariin kertaan lämpimänä käynnistäessä satunnaisesti, hyvin metallinen, kuin sirkkelin terä ja jää ikäänkuin vielä soimaan hetkeksi :think
              Jakoketju laahaimineen on uusittu… Voisiko olla kiristimeen liittyvää? Ajossa käy tasaisesti eikä ylimääräistä kuulu, kylmällä koneella hetken kuuluu kuin nostajan naputusta mutta ääni häviää kun lämmetessä öljynpaineet laskee.

              Liitteenä on tallenne äänestä
              https://files.fm/u/7fxf3ahwt#/view/3gdm42zhc
              Last edited by 0dez; 02-07-2022, 00:32.
              1998 BMW Z3 V8 M62

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2727
                • .fi

                on kyllä tosi hurja ääni, jos jakopäästä tulee, mutta ettei ny kuitenki joku pakosarjan tiiviste/
                irronneet sisukset* tms. vain ekoilla puhalluksilla rämisis noin?:think


                *) näis o kaksinkerroin tavaraa pakosarjois. muistaakseni koska lämpö.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • jaskap
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 528
                  • Finland Rovaniemi

                  Onhan kiristin uusittu jakopäärempan yhteydessä. Jos ei, nyt olisi hyvä hetki uusia se. Kiristimet löystynyt jousi voi tosiaan aiheuttaa sellaisen rämähdyksen, ennen kuin öljynpaine kiristää ketjun.
                  Toki tuo sirkkelimäinen ääni ei oikein sovi kuvaan, ellei laahurista ole pinta pois. Se toki kuuluu koko ajan.
                  Koetapa käynnistää ilman apulaitehihnoja, häviääkö ääni.
                  e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                  e32 750 iA -88 DoubleSex.
                  Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                  Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                  e32 735 1/18
                  e34 M5 1/18
                  e24 635 Csi 1/18
                  e9 3.0 CSi 1/18
                  e31 850 Csi

                  Comment

                  • 0dez
                    Newbiemmer
                    • Mar 2014
                    • 28
                    • Tampere

                    Originally posted by aae30 View Post
                    on kyllä tosi hurja ääni, jos jakopäästä tulee, mutta ettei ny kuitenki joku pakosarjan tiiviste/
                    irronneet sisukset* tms. vain ekoilla puhalluksilla rämisis noin?:think


                    *) näis o kaksinkerroin tavaraa pakosarjois. muistaakseni koska lämpö.
                    Mielenkiintoinen pointti ja tietysti helpotus jos ei jakopäähän liittyisikään… Tämä mylly sijaitsee vielä Z3:ssa, niin pakosarjat on vaihdettu rakentajan toimesta erilaisiin ohjausakselin läheisen sijainnin takia. Ties vaikka tuohon akseliin sitten osuisi jos kone vähän heilahtaa :think
                    1998 BMW Z3 V8 M62

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      Voisko tuo mitenkään kuulua siitä jos startti jumii kehälle?

                      Tai tuo peltinen räminä kuulua joko jostakusta lämpöpellistä joita on apurunkojen päällä?
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • 0dez
                        Newbiemmer
                        • Mar 2014
                        • 28
                        • Tampere

                        Originally posted by jaskap View Post
                        Onhan kiristin uusittu jakopäärempan yhteydessä. Jos ei, nyt olisi hyvä hetki uusia se. Kiristimet löystynyt jousi voi tosiaan aiheuttaa sellaisen rämähdyksen, ennen kuin öljynpaine kiristää ketjun.
                        Toki tuo sirkkelimäinen ääni ei oikein sovi kuvaan, ellei laahurista ole pinta pois. Se toki kuuluu koko ajan.
                        Koetapa käynnistää ilman apulaitehihnoja, häviääkö ääni.
                        Ei ole tietoa tuosta kiristimen vaihdosta, niin varasinkin jo muutama päivä sitten huollosta ajan vaihdolle. 15.7. kyllä vasta huolto sovittu ja muutama autoreissu olisi tässä välissä tehtävä niin vähän jännän äärellä eletään Mutta ainakin tuntuisi että pitempää ajoa sietää vielä, kun tuo rämähdys on molemmilla kerroilla tullut pienen pysähdyksen jälkeen kun on vaikka kaupassa käynyt. Jäähtyneellä koneella jostain syystä starttaa mallikkaasti, tai onko sitten sattumaa.
                        1998 BMW Z3 V8 M62

                        Comment

                        • jaskap
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 528
                          • Finland Rovaniemi

                          Originally posted by 0dez View Post
                          Ei ole tietoa tuosta kiristimen vaihdosta, niin varasinkin jo muutama päivä sitten huollosta ajan vaihdolle. 15.7. kyllä vasta huolto sovittu ja muutama autoreissu olisi tässä välissä tehtävä niin vähän jännän äärellä eletään Mutta ainakin tuntuisi että pitempää ajoa sietää vielä, kun tuo rämähdys on molemmilla kerroilla tullut pienen pysähdyksen jälkeen kun on vaikka kaupassa käynyt. Jäähtyneellä koneella jostain syystä starttaa mallikkaasti, tai onko sitten sattumaa.
                          Jos kiristin aiheuttaa tuon, äänihän tulee kun löysä ketju siellä rämisee hetken. Pidemmässä juoksussa voi piiskata laahaimia ja ei siis tee hyvää. Öljynpaine kyllä kiristää ketjun, kun öljynpaineet nousevat, käynnistysvaiheen kiristys hoidetaan kiristimen sisällä olevalla jousella. Viileät öljyt voi nostaa paineet riittäväksi jo startissa, joka voisi selittää jäähtyneen koneen ilmiön. Ei siis akuutisti riko paikkoja ja voihan ääni tosiaan tulla muualtakin.
                          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                          e32 750 iA -88 DoubleSex.
                          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                          e32 735 1/18
                          e34 M5 1/18
                          e24 635 Csi 1/18
                          e9 3.0 CSi 1/18
                          e31 850 Csi

                          Comment

                          • 0dez
                            Newbiemmer
                            • Mar 2014
                            • 28
                            • Tampere

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Voisko tuo mitenkään kuulua siitä jos startti jumii kehälle?
                            Tämäkin olisi kiinnostava tietää, voisiko siinä jumittaessa olla tuollainen metallinen jälkisointi. Tuo ääni on tallennettu kuskin paikalta, ja vaikea paikallistaa mistä kuuluu, varsinkaan kun ei toistu säännöllisesti
                            1998 BMW Z3 V8 M62

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              Jos on automaatti, vetolevy voisi mahdollisesti soida kun startti jotenkin takeltelee kehälle
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • 0dez
                                Newbiemmer
                                • Mar 2014
                                • 28
                                • Tampere

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Jos on automaatti, vetolevy voisi mahdollisesti soida kun startti jotenkin takeltelee kehälle
                                Jep, tuttu 5HP24 siellä lymyää
                                1998 BMW Z3 V8 M62

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎