Niin sulla ainakin ilmeisesti syylärin lämpöanturi näyttää -42C / -48C niin voi olla aika rajut "kylmäkäynti" rikastukset päällä kokoajan. Kai se sitten hetken päästä heittää limpin päällä ettet sulata katteja tolla ruiskutusmäärällä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostNiin sulla ainakin ilmeisesti syylärin lämpöanturi näyttää -42C / -48C niin voi olla aika rajut "kylmäkäynti" rikastukset päällä kokoajan. Kai se sitten hetken päästä heittää limpin päällä ettet sulata katteja tolla ruiskutusmäärällä.
ja esim. tässäkin se näytti oikein:
------------------------------------------------------------- 43 Kuehleraustrittstemperaturfuehler
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 640.00 1/min
KFK-Steller Istwert 0.00 %
Kuehlwassertemp. 72.00 Grad C
Versorgungsspannung HR 14.20 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
0010 - Kurzschluss Masse o. Wert zu klein
Fehler momentan vorhanden
statischer Fehler
-------------------------------------------------------------
edit: siis mutta joo eli tuo anturi/liitin syytä tarkistaa.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Juu, syyläri oli tosiaan huono käännös mutta jäähdytysnesteen lämpö jokatapauksessa. Tuohon varmaan kelpaa M62 anturikin hätätapauksessa jos liitin vain sopii, jos joku kalibraatio on hiukan eri niin se tuskin on kriittistä tässä vaiheessa.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
se on muistaakseni sama anturi muuten joohyvä huomio. tiedän mistä lainata
, jos ei pohjaan painamalla parane(laiskan pakko yrittää
).
edit: täytyy viritellä myös testo seuraavaan koeajoon, jos vaikka sillä näkis enemmän/pystyis yhdisteleen tapahtumia&oireita.
edit2: vaikutti olevan liitin pohjassa. tilasin uuden anturin+liittimen+liittimeen hilut, mutta löysin jo jotain viitteitä,
että vois toi vikakoodi ihan bensan puutteestakin tulla, eli täytyis varmaa bensapuoli uusia kerralla kaikki.Last edited by aae30; 11-07-2022, 16:57.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
progress
Originally posted by aae30 View Postedit: siis mutta joo eli tuo anturi/liitin syytä tarkistaa.
toisissa mikä testo:ssa näkyy "motor temperature":na... noh, tuleepa anturi+liitin johtoineen varalle hyllyyn.
eli kummankin anturin lukemia löytää nimettynä 'Kuehlwassertemp' vikakoodien spekseistä.
siispä alavesiletkun anturi takas ulkoilmaa mittaamaan, ja bensapumppu+suodatin vaihtoon, jollei sekään auta.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Poistaisin mieluummin sieltä keskeltä vaimentimia.
Isotilavuuksinen takavaimennin on tarpeen, jotta äänet eivät muutu epämiellyttäviksiE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Multa poistettiin se keskivaimentaja/resonaattori ja laitettiin diy H-pipe tilalle ja väittäisin ettei juurikaan muuttunut äänet, takapönttönä ebaystä ostettu normi vaimennin. Toki kaverilla tais olla täysin sama setuppi ja siitä taas lähti rääkymistä niin v*tusti että en tiiä missä meni vikaan2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
itse ollut tyytyväinen ääniin ilman takavaimenninta m60 kans, jonka joku omistaja ennen mua oli
jo poistanut. keskivaimennin vaikuttaa alkuperäiseltä, ja sen edestä katit vaihtunu tarvikkeisiin.
tyhjäkäynnillä&kevyessä käytössä varsin sivistynyt ääni, eikä semmoista m62b44 raspia taida
näistä ikinä irti saadakkaan:think. siinä mulla on sähköisellä läpällä takapöntön ohitusmahdollisuus,
että voi sillä tarpeentullen hiljaaki poistua pihast.
edit: m60 vakio putkistolla s62:nenkin kuulostaa aika tuhnulta.
Last edited by aae30; 22-07-2022, 15:04.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Search no more. You found the information in regard to performance upgrade for BMW M60 hydraulic lifters. They are also known as flat tappets, hydraulic tappets or just simply – lifters – they are …
Mikäs näihin on parhaita budjettiratkaisuja kun haetaan luotettavuutta kierrättäessä konetta tuossa 7k rpm tai hieman yli. Puhutaan siis M60B40 tai M60 kansilla oleva B44 sekasikiö.
Onko tuollaisia kevyempiä volkkarin nostajia kukaan laittanut? Äkkiä tarkistelin alle 300€ saavan täyden sarjan.
Ja tiedän että laittamalla täyden satsin supertechiä saadaan luotettavuutta, mutta siihen kuluu jo aika reippaasti budjettiakin.Höntsä kompakti
Comment
-
-
Nostimiin liittyen onko kukaan vertaillut m62 ja m52 nostimia? Kummatkin näyttäis olevan 33mm halkaisijalla ja 24mm korkeita. S62 koneessa on samat hydrauli nostajat mitä m52:ssa.
Lähinnä kun yhdessä m62 projektissa on nostinten tarve ja mulla on laatikoittain m52 nostimia
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by t0mpp4 View Posthttps://bimmerblog.org/2019/05/28/m6...valve-lifters/
Mikäs näihin on parhaita budjettiratkaisuja kun haetaan luotettavuutta kierrättäessä konetta tuossa 7k rpm tai hieman yli. Puhutaan siis M60B40 tai M60 kansilla oleva B44 sekasikiö.
Onko tuollaisia kevyempiä volkkarin nostajia kukaan laittanut? Äkkiä tarkistelin alle 300€ saavan täyden sarjan.
Ja tiedän että laittamalla täyden satsin supertechiä saadaan luotettavuutta, mutta siihen kuluu jo aika reippaasti budjettiakin.
Comment
-
Comment