Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    Niin sulla ainakin ilmeisesti syylärin lämpöanturi näyttää -42C / -48C niin voi olla aika rajut "kylmäkäynti" rikastukset päällä kokoajan. Kai se sitten hetken päästä heittää limpin päällä ettet sulata katteja tolla ruiskutusmäärällä.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2727
      • .fi

      Originally posted by ekkoo1 View Post
      Niin sulla ainakin ilmeisesti syylärin lämpöanturi näyttää -42C / -48C niin voi olla aika rajut "kylmäkäynti" rikastukset päällä kokoajan. Kai se sitten hetken päästä heittää limpin päällä ettet sulata katteja tolla ruiskutusmäärällä.
      toi on termostaattikotelossa toi anturi, ja "jäähdytysnesteen" ennemmin kuin "syylärin" mielestäni:think.

      ja esim. tässäkin se näytti oikein:
      ------------------------------------------------------------- 43 Kuehleraustrittstemperaturfuehler
      Error frequency : 1
      Logistic counter: 40
      Motordrehzahl 640.00 1/min
      KFK-Steller Istwert 0.00 %
      Kuehlwassertemp. 72.00 Grad C
      Versorgungsspannung HR 14.20 V
      aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
      0010 - Kurzschluss Masse o. Wert zu klein
      Fehler momentan vorhanden
      statischer Fehler
      -------------------------------------------------------------
      ^tämä vikakoodi on siis alavesiletkun/syylärin anturille.


      edit: siis mutta joo eli tuo anturi/liitin syytä tarkistaa.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1368
        • Pohjanmaa

        Juu, syyläri oli tosiaan huono käännös mutta jäähdytysnesteen lämpö jokatapauksessa. Tuohon varmaan kelpaa M62 anturikin hätätapauksessa jos liitin vain sopii, jos joku kalibraatio on hiukan eri niin se tuskin on kriittistä tässä vaiheessa.
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2727
          • .fi

          se on muistaakseni sama anturi muuten joo hyvä huomio. tiedän mistä lainata, jos ei pohjaan painamalla parane(laiskan pakko yrittää).

          edit: täytyy viritellä myös testo seuraavaan koeajoon, jos vaikka sillä näkis enemmän/pystyis yhdisteleen tapahtumia&oireita.

          edit2: vaikutti olevan liitin pohjassa. tilasin uuden anturin+liittimen+liittimeen hilut, mutta löysin jo jotain viitteitä,
          että vois toi vikakoodi ihan bensan puutteestakin tulla, eli täytyis varmaa bensapuoli uusia kerralla kaikki.
          Last edited by aae30; 11-07-2022, 16:57.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2727
            • .fi

            progress

            Originally posted by aae30 View Post
            edit: siis mutta joo eli tuo anturi/liitin syytä tarkistaa.
            tulipa tuota ihmeteltyä, ja se n.-40c lukema on sittenkin siitä alavesiletkun anturista joissain vikakoodeissa, ja
            toisissa mikä testo:ssa näkyy "motor temperature":na... noh, tuleepa anturi+liitin johtoineen varalle hyllyyn.

            eli kummankin anturin lukemia löytää nimettynä 'Kuehlwassertemp' vikakoodien spekseistä.

            siispä alavesiletkun anturi takas ulkoilmaa mittaamaan, ja bensapumppu+suodatin vaihtoon, jollei sekään auta.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • Veikkajarv
              Newbiemmer
              • Aug 2020
              • 29
              • Suomi

              m60 + takavaimentimen poisto

              Minkälaista mökää m60 pitää jos pelkän takavaimentimen korvaa suoralla pätkällä? Onko liian rouheat ja jonnemaiset vakion näköiseen e32:een vai tuleeko vaan matalat ja mukavat höpinät jota tässä haetaan.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Poistaisin mieluummin sieltä keskeltä vaimentimia.

                Isotilavuuksinen takavaimennin on tarpeen, jotta äänet eivät muutu epämiellyttäviksi
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2542
                  • Kajaani

                  Multa poistettiin se keskivaimentaja/resonaattori ja laitettiin diy H-pipe tilalle ja väittäisin ettei juurikaan muuttunut äänet, takapönttönä ebaystä ostettu normi vaimennin. Toki kaverilla tais olla täysin sama setuppi ja siitä taas lähti rääkymistä niin v*tusti että en tiiä missä meni vikaan
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2727
                    • .fi

                    itse ollut tyytyväinen ääniin ilman takavaimenninta m60 kans, jonka joku omistaja ennen mua oli
                    jo poistanut. keskivaimennin vaikuttaa alkuperäiseltä, ja sen edestä katit vaihtunu tarvikkeisiin.

                    tyhjäkäynnillä&kevyessä käytössä varsin sivistynyt ääni, eikä semmoista m62b44 raspia taida
                    näistä ikinä irti saadakkaan:think. siinä mulla on sähköisellä läpällä takapöntön ohitusmahdollisuus,
                    että voi sillä tarpeentullen hiljaaki poistua pihast.

                    edit: m60 vakio putkistolla s62:nenkin kuulostaa aika tuhnulta.
                    Last edited by aae30; 22-07-2022, 15:04.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • t0mpp4
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 275
                      • Pori

                      Search no more. You found the information in regard to performance upgrade for BMW M60 hydraulic lifters. They are also known as flat tappets, hydraulic tappets or just simply – lifters – they are …


                      Mikäs näihin on parhaita budjettiratkaisuja kun haetaan luotettavuutta kierrättäessä konetta tuossa 7k rpm tai hieman yli. Puhutaan siis M60B40 tai M60 kansilla oleva B44 sekasikiö.

                      Onko tuollaisia kevyempiä volkkarin nostajia kukaan laittanut? Äkkiä tarkistelin alle 300€ saavan täyden sarjan.

                      Ja tiedän että laittamalla täyden satsin supertechiä saadaan luotettavuutta, mutta siihen kuluu jo aika reippaasti budjettiakin.
                      Höntsä kompakti

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11153
                        • Oulu

                        Nostimiin liittyen onko kukaan vertaillut m62 ja m52 nostimia? Kummatkin näyttäis olevan 33mm halkaisijalla ja 24mm korkeita. S62 koneessa on samat hydrauli nostajat mitä m52:ssa.

                        Lähinnä kun yhdessä m62 projektissa on nostinten tarve ja mulla on laatikoittain m52 nostimia

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • ike24
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 957
                          • haapavesi

                          Originally posted by t0mpp4 View Post
                          https://bimmerblog.org/2019/05/28/m6...valve-lifters/

                          Mikäs näihin on parhaita budjettiratkaisuja kun haetaan luotettavuutta kierrättäessä konetta tuossa 7k rpm tai hieman yli. Puhutaan siis M60B40 tai M60 kansilla oleva B44 sekasikiö.

                          Onko tuollaisia kevyempiä volkkarin nostajia kukaan laittanut? Äkkiä tarkistelin alle 300€ saavan täyden sarjan.

                          Ja tiedän että laittamalla täyden satsin supertechiä saadaan luotettavuutta, mutta siihen kuluu jo aika reippaasti budjettiakin.
                          Minä kierrätin omaa ahdettua m6x yli 8000rpm. Venajouset oli vain vaihdettu

                          Comment

                          • e30Builder
                            BTCF Member
                            • Nov 2013
                            • 97
                            • savo

                            Mitä tulppia porukka käyttäny näissä ahdetuissa+e85?
                            E30 Turbo ikuisuus projekti
                            E28 "m535i" m60 turbo projekti
                            E63 M6

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              7 tai 8 lämpöarvon ngk yksikärkiset
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • -kalevi-
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 507
                                • Tuusula

                                Originally posted by e30Builder View Post
                                Mitä tulppia porukka käyttäny näissä ahdetuissa+e85?
                                Mulla on käytössä BCR8ES
                                E87 118d
                                E70 3.0d
                                Ex: E36 M3
                                Ex: E36 cabriolet m60b40
                                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎