Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Lähinnä aikataulullinen asia tämä ei niinkään budjetista kiinni

    Comment

    • Miuge
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 630
      • Tampere

      Tässä olis DXF filu M62 pakolaipasta vapaasti käyttöön, tehty tiivisteen mukaan joka lienee kaikissa M60/M62 sama, referenssinä sovitettu B35 kanteen:

      Webshop - MRT Engineering
      Facebook - MRT Engineering
      Instagram - mrtengineering
      YouTube - miugemrt

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        Jahas, iso kiitos

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Miten teillä on noi irtolaipalliset pakosarjat toimineet kun ne on kerran ajossa paukuttanut punaiseksi ja yrittää sen jälkeen irroittaa ja asentaa takaisin?
          Itse tein viimeksi 20mm paksut cnc jyrsityt laipat ja ei tarvinut jännittää että vetelee laipat mihinkään suuntaan.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            Se on sitten todennäköisesti sen ajan murhe

            Comment

            • ekkoo1
              BTCF Member
              • Jun 2019
              • 1369
              • Pohjanmaa

              Originally posted by MH motorsport View Post
              Miten teillä on noi irtolaipalliset pakosarjat toimineet kun ne on kerran ajossa paukuttanut punaiseksi ja yrittää sen jälkeen irroittaa ja asentaa takaisin?
              Itse tein viimeksi 20mm paksut cnc jyrsityt laipat ja ei tarvinut jännittää että vetelee laipat mihinkään suuntaan.
              Mietin vähän samaa, toisaalta jos tekee koko bankin pakosarjat yhtä puuta niin se voi kyllä tehdä pakosarjojen ja moottorin asennuksesta "mielenkiintoisen" kopasta riippuen.

              E39 ja E34 koppaan laittanu kiinan 4-2-1 pakosarjoja joissa on ~5mm erilliset laipat per pytty, kierojahan ne on kun mikä mutta sentään asennus onnistuu jotenkuten moottori paikallaan.
              E39 540i -96 Ajamisen iloa
              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                Originally posted by ekkoo1 View Post
                Mietin vähän samaa, toisaalta jos tekee koko bankin pakosarjat yhtä puuta niin se voi kyllä tehdä pakosarjojen ja moottorin asennuksesta "mielenkiintoisen" kopasta riippuen.

                E39 ja E34 koppaan laittanu kiinan 4-2-1 pakosarjoja joissa on ~5mm erilliset laipat per pytty, kierojahan ne on kun mikä mutta sentään asennus onnistuu jotenkuten moottori paikallaan.
                Turbo pakosarjat pitää kyllä olla yhtä puuta tai ainakin v band liitoksilla että ei vuoda.
                Vaparissa meneekin varmasti muhvi liitokset. Aika usein pitää kone nostaa pois jos haluaa varsinkin kuskin puolen pakosarjan pois ellei ole joku tukki tyylinen pakosarja.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Njääh. Ei sen ihan "tukkityylinen" tartte olla että kuskin puolelle helähtää paikoilleen ilman että engine out.
                  Apurunko pois edestä niin tilaa tulee.



                  Totta puhuen en ikinä halua noita uudelleen laittaa tai ottaa pois. Muttereiden kiristys oli haastavin operaatio. Joutu tekemään spesiaaliavaimet.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Minä en näe erillisissä laipoissa mitään ongelmaa

                    Kivan näköiset pakosarjat bemmerillä
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2727
                      • .fi

                      kokemuksia "letkun" nr.12 poistosta tukkimalla, vaikka sopivan kokoisilla öljypohjan tulpilla?



                      menee niin ärsyttävästi laturin takaa, että ei tuon vois sanoa olevan kuin tiellä sillä suunnalla.
                      jopa niin, että laiskanakin tyhjentelisin suodatinkoteloa öljynvaihtojen yhdeydessä mieluummin,
                      kuin uusisin tuon, joka jo näyttää vähän tihkuvan siitä n.parin sentin letkun pätkästä putkien välissä:think.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by aae30 View Post
                        kokemuksia "letkun" nr.12 poistosta tukkimalla, vaikka sopivan kokoisilla öljypohjan tulpilla?

                        menee niin ärsyttävästi laturin takaa, että ei tuon vois sanoa olevan kuin tiellä sillä suunnalla.
                        jopa niin, että laiskanakin tyhjentelisin suodatinkoteloa öljynvaihtojen yhdeydessä mieluummin,
                        kuin uusisin tuon, joka jo näyttää vähän tihkuvan siitä n.parin sentin letkun pätkästä putkien välissä:think.
                        Käsittääkseni tuolla on kaksi toimintoa. Suodatinkotelon tyhjennys ja ylipaineventtiilin paluu.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2727
                          • .fi

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Käsittääkseni tuolla on kaksi toimintoa. Suodatinkotelon tyhjennys ja ylipaineventtiilin paluu.
                          jooh tota vähän pelkäsinkin:(, mutta eikös joissain bemarin öljypumpuissa ole itsessään tuo ylipaineventtiili?
                          ei o yli viiteen vuoteen ollu itsellä tollasta pumppua käsissä, ni en ny muista, onko siellä edes reikää pumpussa,
                          mikä ylipaineita vois päästää - tod.näk. ei:/.

                          sen letkun nysän tihkuminenkin myös puoltaa, että sieltä useammin kuin vain filtteriä vaihtaessa öljyä liikkuis,
                          mutta toisaalta, en o ikinä mistään lukenu/kuullu, et kenelläkää olis ko. suodatinkotelo "hajonnu", eli ypventtiili
                          juminut auki, mikä ei sinänsä tarkoita mitään. jos oikein jossittelemaan alkaisin, ni ollu ehkä joku m20 tai m30
                          öljypumppu, missä ylipainevena juminu, jos jossain.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2727
                            • .fi

                            googlasin "letkun" osanumerolla, ja törmäsin e34.su-foorumilta postaukseen, jossa joku reilusti
                            postaillut oli harakan varpaillaan sitä mieltä, että tukkoon vaan koko turhuus.

                            ja jumiessaan M62:setkin siitä hänen mukaansa kärsii kylmissä starteissa, eli joudun vielä vähän
                            pidemmälle tätä arpomaan:think.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Miksi et vaan vaihda uutta letkua?
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2727
                                • .fi

                                alkuperäinen kukaties kuinka korppu jostain varastojen perältä maksais joo vaa alle 50e, mutta
                                ennemmin korjaisin nyt vuodon niin, ettei sitä voi uusiksi edes tulla.

                                sitä letkua on siinä tosiaan tuo pari senttiä.

                                mutta on sitte just sillä suunnalla, missä näistä atf:fätkin vuotaa aiheuttaen kumeille kaikkea
                                kivaa.

                                mun pääpointti tässä on silti yhä se, että saisin yhden esteen laturilta pois.
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎