Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1369
    • Pohjanmaa

    Ei taida M60 tai M62 laturin kanssa ropaaminen olla koskaan mukavaa, mutta ehkä yksi vaihtoehto voisi olla modata M62 öljynpaluu putkea, se kiertää tuolta tukijalan takaa kun se M60 vakio taitaa sukeltaa siitä laturin vierestä ja tukijalan edestä.



    En kyllä tiedä, ahdas rotankolo se on jokatapauksessa jos jostain syystä pitää saada se plussajohto irti.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2727
      • .fi

      jooh. on tuo M62 mallin putkiosa jo parannus, mutta toisesta päästä se jäis herkästi suht samaan
      kohtaan, koska suodatinkotelon takaa laturin yli kiertää se virtapiuhakin.

      jos tohon alkuputkeen sais hyvän avattavan tulpan, niin sen kääntäen ja sopivaan kohtaan
      katkaisten sais sen tulpan niin, että valuis nätisti laturin ohi tyhjentäessä, jos väkisin haluis
      tuon reiän kautta tyhjentää, mutta itse aion vain tulpata, ja imien tyhjätä kotelon kun tarve.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2727
        • .fi

        Originally posted by aae30 View Post
        googlasin "letkun" osanumerolla, ja törmäsin e34.su-foorumilta postaukseen, jossa joku reilusti
        postaillut oli harakan varpaillaan sitä mieltä, että tukkoon vaan koko turhuus.

        ja jumiessaan M62:setkin siitä hänen mukaansa kärsii kylmissä starteissa, eli joudun vielä vähän
        pidemmälle tätä arpomaan:think.
        TIS perusteellakin tuo olisi pelkkä "oil drain line", eikä suodatinkotelolle mitään mainintaa ylipainevenasta,
        mutta öljypumpun purku/asennus ohjeista sen mäntäkin jousineen löytyi "oil pressure control piston" nimellä,
        että siellä se varmasti on. kylä rysä tiettää, ja onhan mulla yks turha m60 paskoa jos vituiks menee.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • ekkoo1
          BTCF Member
          • Jun 2019
          • 1369
          • Pohjanmaa

          Originally posted by aae30 View Post
          TIS perusteellakin tuo olisi pelkkä "oil drain line", eikä suodatinkotelolle mitään mainintaa ylipainevenasta,
          mutta öljypumpun purku/asennus ohjeista sen mäntäkin jousineen löytyi "oil pressure control piston" nimellä,
          että siellä se varmasti on. kylä rysä tiettää, ja onhan mulla yks turha m60 paskoa jos vituiks menee.
          Hmjoo, jos tuota mun kuvaa katsoo niin tuo paluu näyttäisi tippuvan tuohon öljypohjan ulkoreunaan - ei se öljypumppu niin leveä laitos muistaakseni ollut.

          Joku netistä pöllitty e34 540 öljypohja kuva, näyttäisi kyllä olevan vain "tyhmä paluu" ainakin nettispeksailun perusteella?

          E39 540i -96 Ajamisen iloa
          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2727
            • .fi

            Originally posted by ekkoo1 View Post
            Hmjoo, jos tuota mun kuvaa katsoo niin tuo paluu näyttäisi tippuvan tuohon öljypohjan ulkoreunaan - ei se öljypumppu niin leveä laitos muistaakseni ollut.

            Joku netistä pöllitty e34 540 öljypohja kuva, näyttäisi kyllä olevan vain "tyhmä paluu" ainakin nettispeksailun perusteella?

            juu, eiköhän se semmoinen ole.

            se pumpun ylipainevena on tuon takana, mutta mihin se palauttaa ei TIS:sist selviä:



            tiedän kyllä kuka nämä tietää, ja toivonkin, että osuis topikkiin.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11160
              • Oulu

              Joo tuo putki on vaan sitä varten että suodatinkotelo valuu tyhjäksi öljyjä vaihtaessa. Ei muuta merkitystä. Öljyt valuu suoraan öljypohjaan. Ylipaine venttiilien öljy muistaakseni palautuu pumpun imupuolelle :think

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11160
                • Oulu

                M60 nokat M62:een (NV):


                Onko kukaan kokeillut? Jakopäähän koneissa on täysin eri, mutta nokkapyörien kiinnitys näyttää ainakin kuvien perusteella olevan samalla lailla 6:lla pultilla kummassakin. Siis ainakin M62NV:ssä. Googlella jotain haaveilua aiheesta löytyy, mut en löytänyt että kukaan ois oikeesti kokeillut.

                Noh, otin kuiteskin riskin, kun tuli puol ilmaset m60b30 nokat vastaan, et kokeillaan paikalleen :think

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Puol ilmaiset B30 kannet kun ois tullut mukana, niin siitäpä ois saanut vielä soivemman pelin. Pienemmät palotilat, sekä kanavat joita voisi pirrailla mieleiseksi.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Puol ilmaiset B30 kannet kun ois tullut mukana, niin siitäpä ois saanut vielä soivemman pelin. Pienemmät palotilat, sekä kanavat joita voisi pirrailla mieleiseksi.
                    Bonuksena myös pienemmät venttiilit?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11160
                      • Oulu

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Bonuksena myös pienemmät venttiilit?
                      Ja melko heikko sopivuus m62 koneeseen

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        No aattelin että toki upottaa ne isommat venttiilit samalla kun kansitöitä tekee. Näyttäähän tallissa jyrsin olevan ja muutenkin koneistus, yms. hallussa.

                        M60b30 hatuthan pitäis sopia ihan yhtälailla kuin b40 hatut m62:n päälle.
                        Onhan noita "m60b44" useita suomessakin.

                        Saahan niitä ruttuja muillakin keinoin toki.
                        Last edited by bemmeri; 24-01-2022, 11:49.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          M62 männänpää on loivasti kuopalla (ainakin b44 nv) tätä moni ei huomioi laskiessaan m60b44 puristusuhdetta, uskallan väittää että puristus ei nouse juurikaan m60b40 verrattuna vaikka tekisit "m60b44" sekasikiön.
                          Mutta m60 nokat saat sillä keinoin käyttöön, vaikka taitaahan ne tosiaan m62 nv kanteen mennä suoraankin.

                          Jonkun pitäs tehdä kunnon vapari m60 viritys, niitä ei oo juurikaan tehty.
                          4,6l m60 fyysiset mitat on samat kuin s14 koneessa joten sieltä kun kopioi vapahtajan viritykseen tietoja, nokkaprofiilit, sarjojen mitat ym.niin johan alkaa laulaa.
                          Harmi että idean isä, jannmann muutti suunnitelmiaan ja möi koneensa pois ennen valmistumista.
                          Jos kaikki pelaa, 500hv vapari on mahdollinen jos sitä pyörittää sen 8000

                          Jopas karkas aiheesta
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            M62 männänpää on loivasti kuopalla (ainakin b44 nv) tätä moni ei huomioi laskiessaan m60b44 puristusuhdetta, uskallan väittää että puristus ei nouse juurikaan m60b40 verrattuna vaikka tekisit "m60b44" sekasikiön.
                            Mutta m60 nokat saat sillä keinoin käyttöön, vaikka taitaahan ne tosiaan m62 nv kanteen mennä suoraankin.

                            Jonkun pitäs tehdä kunnon vapari m60 viritys, niitä ei oo juurikaan tehty.
                            4,6l m60 fyysiset mitat on samat kuin s14 koneessa joten sieltä kun kopioi vapahtajan viritykseen tietoja, nokkaprofiilit, sarjojen mitat ym.niin johan alkaa laulaa.
                            Harmi että idean isä, jannmann muutti suunnitelmiaan ja möi koneensa pois ennen valmistumista.
                            Jos kaikki pelaa, 500hv vapari on mahdollinen jos sitä pyörittää sen 8000

                            Jopas karkas aiheesta
                            Täyttä asiaa. M60b40 nokat on myös melko miedot niin kyllä hiominen tai esim catcams olisi hengittävyyden kannalta parempi vaihtoehto.
                            S62 vapari viritystä näkee myös melko vähän, siinähän on todella vähän hv/litra ollakseen s moottori. +150hv vakioon alkaisi olla vasta motorsporttia siinä moottorissa.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Atsu
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 83
                              • Helsinki

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              No aattelin että toki upottaa ne isommat venttiilit samalla kun kansitöitä tekee.
                              Tähän liittyen b30 kannet b40 lohko käynyt toisinaan mielessä, kun tollaset saattas jäädä yli. Ei tuo kuitenkaan ihan ilmanen ole, jos pitää jyrsimiset teettää..

                              Tuossa oli joku tehnyt, jos totta:


                              359whp..
                              e46 330i
                              e36 m50b25
                              e34 540i/5

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1369
                                • Pohjanmaa

                                Originally posted by Atsu View Post
                                Tähän liittyen b30 kannet b40 lohko käynyt toisinaan mielessä, kun tollaset saattas jäädä yli. Ei tuo kuitenkaan ihan ilmanen ole, jos pitää jyrsimiset teettää..

                                Tuossa oli joku tehnyt, jos totta:


                                359whp..
                                Siinä mainitaan myös "separata spjäll", eli läppärungot kai käytännössä? Tuo 359whp vähän turha luku yksinään, joku ennen/jälkeen samassa dynossa olisi hyödyllisempi tieto.
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎