Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1287
    • Pohjanmaa

    Originally posted by evilracer View Post
    Okei, onnistuuko ihan WinKFP:llä vai jollain ihan muulla työkalulla?
    Jos autossa on EWS vehkeet paikallaan ja löytyy avain joka on paritettu ews:ään niin tuon 4.4 ecun voisi myös saada paritettua ews sync.exellä.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • 0dez
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 27
      • Tampere

      Täällä käsi ylös virheen merkiksi mutta kovasti yskivä M62 tuli käytettyä vikakoodinluvussa marmorilla toisen huoltotoimenpiteen yhteydessä, ja hinta pelkälle luvulle oli 99,80! Tiedossa on että merkkihuollot on laillista ryöstöä, mutta onko tosiaan kurantti hinta nykyään… ei Autojerrykään tuollaisia näyttänyt pelkälle luennalle:think

      ps. nokka-akselin asentotunnistin oli vikakoodi
      Ja oma basic skanneri tilauksessa nyt adaptereineen
      Last edited by 0dez; 04-05-2023, 16:52.
      -98 Z3 V8 M62

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1764
        • Karjaa

        Onhan tuo vikakoodien luku marmorilla ollut merkistä riippumatta jo pitkään hinnoittelultaan laillista ryöstöä. Merkkikohtainen kalliimpikin koodauslaite maksaa hintansa äkkiä takaisin.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10923
          • Joensuu

          Originally posted by 0dez View Post
          Täällä käsi ylös virheen merkiksi mutta kovasti yskivä M62 tuli käytettyä vikakoodinluvussa marmorilla toisen huoltotoimenpiteen yhteydessä, ja hinta pelkälle luvulle oli 99,80! Tiedossa on että merkkihuollot on laillista ryöstöä, mutta onko tosiaan kurantti hinta nykyään… ei Autojerrykään tuollaisia näyttänyt pelkälle luennalle:think

          ps. nokka-akselin asentotunnistin oli vikakoodi
          Ja oma basic skanneri tilauksessa nyt adaptereineen
          Kyllähän se vikakoodienluku maksaa marmorilla kuten kaikki muukin. Ei sinne kannata mitään E39:n ikäistä autoa sinne viedä koodienlukuun. Toisaalta kannattaa muistaa, että merkillä joutuvat hankkimaan kalliit lisenssit testereille.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • 0dez
            Newbiemmer
            • Mar 2014
            • 27
            • Tampere

            Onko muuten paha rasti ajaa tuolla M62 ilman että se ainut nokka-akselin asentotunnistin on kiinni (liittimessään). Kun käyntiongelmat ilmeisesti aiheutuu siitä että koneen lämmetessä viallisen anturin arvot heittää häränpersettä ja sitten alkaa kone sammuilemaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin reilulla kaasun painamisella. Jostain muualta luin että ilman anturia pysyisi paremmin käynnissä, mutta muuten ei ole kaikki muumit laaksossa?
            On vain pitkä aika olla ajelematta kun uusi (Delphin) anturi vastaa tekee lähtöä kohti suomea…
            -98 Z3 V8 M62

            Comment

            • ekkoo1
              BTCF Member
              • Jun 2019
              • 1287
              • Pohjanmaa

              Originally posted by 0dez View Post
              Onko muuten paha rasti ajaa tuolla M62 ilman että se ainut nokka-akselin asentotunnistin on kiinni (liittimessään). Kun käyntiongelmat ilmeisesti aiheutuu siitä että koneen lämmetessä viallisen anturin arvot heittää häränpersettä ja sitten alkaa kone sammuilemaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin reilulla kaasun painamisella. Jostain muualta luin että ilman anturia pysyisi paremmin käynnissä, mutta muuten ei ole kaikki muumit laaksossa?
              On vain pitkä aika olla ajelematta kun uusi (Delphin) anturi vastaa tekee lähtöä kohti suomea…
              Kyllä tuo vähän oudolta kuulostaa, pitäisi kyllä toimia töpseli irti ainakin nonvanos M62. Itsellä tuli täysin yllätyksenä nokka-anturin vikakoodi kun tuli luettua INPA:lla, enkä oikeastaan huomannut eroa myöskään anturi kiinni / irti.
              E39 540i -96 Ajamisen iloa
              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

              Comment

              • 0dez
                Newbiemmer
                • Mar 2014
                • 27
                • Tampere

                edit: eipä mitään sittenkään
                Last edited by 0dez; 04-06-2023, 22:36.
                -98 Z3 V8 M62

                Comment

                • 0dez
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 27
                  • Tampere

                  Löytyykö tietoa pitäisikö M62(ei TU) nokan asentotunnistimesta löytyä +5 vai +12 volttia signaalijohtimelle? Mittasin anturin liittimestä niin oli kahdessa nastassa akun jännite ja kolmannessa maa. Kaikissa vastaan tulleissa ohjevideoissa mainitaan +5v signaalille niin voiko olla niin että lyö liikaa jännitettä sensorille ja rikkoo sen. Kahta OEM laatuista sensoria kokeiltu tuloksella että aina antaa P0340 koodia ja tarvikeanturilla ei lähtenyt edes käyntiin.
                  -98 Z3 V8 M62

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8217
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by 0dez View Post
                    Löytyykö tietoa pitäisikö M62(ei TU) nokan asentotunnistimesta löytyä +5 vai +12 volttia signaalijohtimelle? Mittasin anturin liittimestä niin oli kahdessa nastassa akun jännite ja kolmannessa maa. Kaikissa vastaan tulleissa ohjevideoissa mainitaan +5v signaalille niin voiko olla niin että lyö liikaa jännitettä sensorille ja rikkoo sen. Kahta OEM laatuista sensoria kokeiltu tuloksella että aina antaa P0340 koodia ja tarvikeanturilla ei lähtenyt edes käyntiin.
                    Click image for larger version

Name:	M62_nokan_hall.jpg
Views:	182
Size:	45.5 KB
ID:	5493974

                    On 12V anturi.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • 0dez
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 27
                      • Tampere

                      Kiitoksia!
                      -98 Z3 V8 M62

                      Comment

                      • t0mpp4
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 275
                        • Pori

                        M62 alakerrassa on koneen etupäässä kanteen tulevissa öljykanavissa sellaiset pienet yks-suunta venttiilit, M60 kellarissa näitä ei ole lainkaan. Onko jollain kokemuksia, onko mitään merkitystä jos jätän nämä pois? Onkohan tuossa ajatus, että se ylös nouseva öljykanava pysyy täynnä öljyä tuon ansiosta ja yläkerta saa sitten käynnistyessä vilkkaammin öljyä vai mikähän idea.

                        Kasaantumassa on M60B44 hybridi eli päälle tulevat kannet on M60B40 jos tällä merkitystä.
                        Höntsä kompakti

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5128
                          • Pirkkala

                          Originally posted by t0mpp4 View Post
                          M62 alakerrassa on koneen etupäässä kanteen tulevissa öljykanavissa sellaiset pienet yks-suunta venttiilit, M60 kellarissa näitä ei ole lainkaan. Onko jollain kokemuksia, onko mitään merkitystä jos jätän nämä pois? Onkohan tuossa ajatus, että se ylös nouseva öljykanava pysyy täynnä öljyä tuon ansiosta ja yläkerta saa sitten käynnistyessä vilkkaammin öljyä vai mikähän idea.

                          Kasaantumassa on M60B44 hybridi eli päälle tulevat kannet on M60B40 jos tällä merkitystä.
                          Minä olen jättänyt ne paikalleen, hyvin on pelannut m60 kansien kanssa
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • t0mpp4
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 275
                            • Pori

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post

                            Minä olen jättänyt ne paikalleen, hyvin on pelannut m60 kansien kanssa
                            Joo, en epäile etteikö toimisi, lähinnä mietin onko ne tälläisessä höntsä kilpurin koneessa ihan turhakkeet, että mikä moisten lisäämisen takana on mahtanut olla ajatus.
                            Höntsä kompakti

                            Comment

                            • Waldoko
                              BTCF Member
                              • Nov 2014
                              • 16
                              • Liminka

                              Click image for larger version

Name:	F488AA48-6C27-48AC-8D8C-BE5B616BCF65_1_201_a.jpg
Views:	45
Size:	221.3 KB
ID:	5500883 ​​

                              Mitä kautta tämän huohottimen öljynpaluun tulisi mennä m62b46:ssa? Oli aiemmin laitettu tuosta vesiputkien päältä ja aivan lysmässä kun irrotti imusarjan. Oikea paikka lienee tuolta alakautta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎