Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by bemmeri View Post
    Joku hyvä epoksi. Semmoisella ne on liimattu tehtaallakin.

    Ite käytin Kentin Rabit Bondia ja on kestänyt vuosia kiinni. Arvokasta, mutta hyvää tavaraa. Tuossa ei lämmönkesto suurimpia, mitä epokseista, yms. löytyy, mutta ainakin omalla kohdalla on riittänyt.
    OT, mutta kun oli aineesta puhe aikaisemmin, niin menköön.

    Otan nyt suosituksen takasin. Tästä on tullut uusi versio ja huonompaan suuntaan on mennyt kaikin puolin. Kestoa en osaa arvioida, kun vasta liimasin tuolla.
    -Uusi "tuubi" on paska, aikaisemmin kävi normi patruunapuristimeen. Nyt on semmonen tuplamalli, joka vaatii Kentin oman puristimen, jos enemmän meinaa tursotella. (tein normi malliin patentin, niin sai tavaraa tasaisesti ulos)
    -koostumus on semmoista jäykempää/tahmeaa, hankala levittää esim. lastalla, tms. Tämä oli tähän mennessä suurin miinus vanhaan verrattuna.
    -tavaraa vähemmän, kuin vanhassa normituubissa ja hinta sama (75€ maksoin 220ml).
    -aiemmin oli helppo sekoittaa, kun selvästi eri väriset aineet ja heti huomasi kun milloin hämmennys riittää.
    -haju ei ollut enää niin ärhäkkä/pistävä kuin vanhalla mallilla.
    Vanhassa vara parempi, päti tämänkin kohdalla.

    Vanha
    https://m.media-amazon.com/images/I/..._AC_SY355_.jpg

    Uusi.
    https://jasper.fi/media/catalog/prod.../6/86852_1.jpg
    Last edited by bemmeri; 22-02-2022, 18:51.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • turbo touring
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 141
      • Kiiminki

      M62 ja automaatin nopeustieto?

      Onko kellään tietoa toimiiko automaatti vaihteisto M62 perässä tasauspyörästön nopeustiedolla vai onko ainoa vaihtoehto pyörän/abs nopeustieto? Tosiiaan tämä m62b35 paketti tulossa autoon jossa ei ole Abs valmiuttakaan.
      Last edited by turbo touring; 15-03-2022, 10:46.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by turbo touring View Post
        Onko kellään tietoa toimiiko automaatti vaihteisto M62 perässä tasauspyörästön nopeustiedolla vai onko ainoa vaihtoehto pyörän/abs nopeustieto? Tosiiaan tämä m62b35 paketti tulossa autoon jossa ei ole Abs valmiuttakaan.
        M62 kanssa se auton nopeustieto laatikolle on tullut ABS:ltä väylää pitkin. Nopeustietoa ei siis voi ainakaan mitenkään helposti syöttää sinne laatikolle.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • turbo touring
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 141
          • Kiiminki

          Originally posted by HTK12 View Post
          M62 kanssa se auton nopeustieto laatikolle on tullut ABS:ltä väylää pitkin. Nopeustietoa ei siis voi ainakaan mitenkään helposti syöttää sinne laatikolle.
          Onko tietoa täytyykö se tieto tulla väylästä vai onnistuuko tiedonsiirto jos laittaa takapyörään anturin ja kehän ja sieltä suoraan purkille tieto?

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11156
            • Oulu

            Originally posted by turbo touring View Post
            Onko tietoa täytyykö se tieto tulla väylästä vai onnistuuko tiedonsiirto jos laittaa takapyörään anturin ja kehän ja sieltä suoraan purkille tieto?
            Se tulee CAN väylästä. Periaatteessa ihan mahdollista esim. arduinolla toteuttaa nopeuden luku mittariston ulostulosta ja työntää sitä CAN väylään eculle/automaagin ohjausboksille.

            En nyt osaa sanoa kumpaa viestiä loota nyt käyttää, mutta kummiskin tämmösiä ABS/ASC boksi lähettää CAN väylään missä on nopeus mukana:


            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2727
              • .fi

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Se tulee CAN väylästä. Periaatteessa ihan mahdollista esim. arduinolla toteuttaa nopeuden luku mittariston ulostulosta ja työntää sitä CAN väylään eculle/automaagin ohjausboksille.

              En nyt osaa sanoa kumpaa viestiä loota nyt käyttää, mutta kummiskin tämmösiä ABS/ASC boksi lähettää CAN väylään missä on nopeus mukana:

              https://www.ms4x.net/index.php?title..._ID_0x1F0_ASC2
              lisään tähän vielä, että muistaakseni DME:l ja automaatinpurkil on "oma" CAN-väylänsä, mihin DME
              kyllä siirtää "siitä toisesta"(eli kaikki muut) CAN-väylästä kaiken/tarpeellisen sinne laatikonpuoleiseen.

              ihan vain vinkkinä, jos joskus tulee esim. WDS kautta näitä ihmeteltyä.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • turbo touring
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 141
                • Kiiminki

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Se tulee CAN väylästä. Periaatteessa ihan mahdollista esim. arduinolla toteuttaa nopeuden luku mittariston ulostulosta ja työntää sitä CAN väylään eculle/automaagin ohjausboksille.

                En nyt osaa sanoa kumpaa viestiä loota nyt käyttää, mutta kummiskin tämmösiä ABS/ASC boksi lähettää CAN väylään missä on nopeus mukana:

                https://www.ms4x.net/index.php?title..._ID_0x1F0_ASC2
                Millähän tavalla tuon vaihteiston ohjaus olisi järkevin toteuttaa? Noi Arduinothan on aika edullisia mutta itellä ei taito/tieto riitä tällaisiin ohjelmointeihin. Onko näihin 5HP-24 laatikoihin valmiina saatavana erillisiä ohjaimia vai olisko Pazi88:lla intoa rakentaa mulle siihen ohjain?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11156
                  • Oulu

                  Mulla itellä ei oo ollu kiinnostusta noiden invalaatikkojen toimintaa ihmetellä, niin ei oo mitään mulla tarjota.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by turbo touring View Post
                    Millähän tavalla tuon vaihteiston ohjaus olisi järkevin toteuttaa? Noi Arduinothan on aika edullisia mutta itellä ei taito/tieto riitä tällaisiin ohjelmointeihin. Onko näihin 5HP-24 laatikoihin valmiina saatavana erillisiä ohjaimia vai olisko Pazi88:lla intoa rakentaa mulle siihen ohjain?

                    Siitä tutkimaan:





                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      M62b44tu lohkon päälle menossa m60b40 kannet, mittailin tuossa aikasemmin kellolla että 0.61mm tulisi mäntä yli dekin ja netissä puhutaan ainoastaan m62b44 että se pitäisi olla 0.635mm, joten onko b44 ja b44tu koneiden välillä eroa tällä osin? Puristussuhdetta pitäisi jotenkin järkevästi saada nosteltua kun laskimet näyttää olevan erimieltä siitä kyseisen kombon luvatusta 11.0:1

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Ero 0.02mm. Osissa toleranssia ja varmasti sun mittalaitteessa. Kampiakselinlaakerien välyskin on jo aika paljon jos heität koneen yläsalaisin ja mittaat saman
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Joo ei se paljoa ole, kohdistaa katseet erisuuntaan sitten, kansissakin ihmeen isot erot keskenään vaikka olevinaan pitäisi parit olla, venttiilit valussa hieman erikohdissa toisiinsa verraten ja 4ml palotiloissa koko eroa kansien välillä verrattuna :think

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            No se on tusina katuauton mootori. Bemarilta löytyy laadukkaampia p sarjan moottoreita joissa on tarkkuus eri luokkaa
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              Tu moottorista en tiedä, mutta m62 non vanos koneen mäntä on loivasti kuoppapäinen minkä takia puristus ei juurikaan nouse m60 vakiosta.

                              Tu koneessa on varmaan venttiilinkolot, niin männänpää saattaa olla suora
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Joo, TU männät on tasalakiset.
                                Missä näihin kannattaa nokat hiotuttaa, lähinnä tarve niin rajuille tarve mitä vakio m60 imunokkiin voi tehdä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎