Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • snygel
    replied
    Ei varastossa lukee alvadista autodociin.

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Autodocilta tilasin syksyllä

    Leave a comment:


  • snygel
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Pikku vinkki niille, jotka on manannu noiden nikasil lohkon männänrenkaiden kovaa hintaa. Ne kun maksaa joku 70-90€ per pytty marmorilla, ja rautalohkoon saa melkeen koko koneen männänrenkaat samaan hintaan.

    Niin onnistuin mahlen kataloogista kaiveleen nikasil lohkon männänrenkaat: https://catalog.mahle-aftermarket.co...814&d=&subId=6

    Eli mahle osanumero: 083 16 N0

    Tuolla osanumerolla onnistuin itselle ostamaan mahle setin hintaan 20€/pytty. Joku paikallinen varasosatiskikin ehkä saa tuolla osanumerolla tilattua renkaat.

    EDIT tuossa vaikka avaldin sivuilta: http://alvadi.ee/en/kataloog/varuosa/12824431/10743
    Toki lukee ettei varastossa.

    Ja sit vaikka autonvaraosat24.fi: https://www.autonvaraosat24.fi/mahle-original/2675610
    Mitä kautta porukka on tuolla mahlen numerolla saanu renkaita tilattua? Ebayssa tuntuu ainaki löytyvän huonosti ja örumi myi tänään eioota..

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onko kellään muuten kokemusta Jenveyn ITB:stä? Löytyy M52 sarja ja en muista että kukaan olisi koskaan edes maininnut..:think

    https://store.jenvey.co.uk/throttle-...-kit-ckb02-kit
    Noista ei ole mutta läppärungoista muuten hieman.
    En tiedä onko toi tuotekuva itse tuotteesta vai geneerinen kuva mutta en nää paljon hiluja mekaaniselle tai alipainesynkkaukselle. Aika monista aftermarketkilkkeistä moiset puuttuu. Autoissa jotka tehtaalta on lähteny läppärungoilla usein on moiset ominaisuudet.

    Tosin, monellako on työkalut tai mielenkiintoa sellasia säädellä joten varmaan turhia ruuveja.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Onko kellään muuten kokemusta Jenveyn ITB:stä? Löytyy M52 sarja ja en muista että kukaan olisi koskaan edes maininnut..:think

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Z3:sessahan on enemmän tilaa konehuoneessa kuin E36. Z3 etupenkki on yhtä lähellä taka-akselia kuin E36:n takapenkki.

    Originally posted by pjk70 View Post
    Kannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
    Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!


    Ja selvennykseksi, täysin samanlaisilla modeilla TAH Engineeringin penkissä 216hp ja 268Nm vääntöä. Siinä kylmää realismia.
    Last edited by Remotion; 11-12-2017, 20:30.

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Vääntöä on 3k kohdalla jo 300nm ja 3.5k jo lähellä maksimia ja laskee aavistuksen vanoksen kääntökohdassa 4.5k.
    Tärkeintä mulle on että kone on säädöissään.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pjk70 View Post
    Juu isoiltahan nuo numerot näyttää mutta kaipa tuo penkki on kalibroitu kun ympäri suomea käyttävät kilpureita tuolla säädössä. n.5900rpm hepat ja väännöt n.4800. Ei tuo m3 pakosarja voi huono olla niinku jotkut tuntuu puhuvan. Moottori on rempattu. Ensi hommana laitto tps ohjatuksi.
    Kierrosluvut millä max teho/vääntö on mitattu memee kyl yhteen speksien kanssa. Onko pyöräteho/vääntö ylhäällä.

    Originally posted by pjk70 View Post

    Huippuvääntö tuossa vaan kiinnitti huomiota.
    Volymetrinen hyötysuhde sen mukaan lähentelis 120%, joka on aika paljon noille spekseille, jos polttoaineena E98 bensa.
    Niimpä.
    Last edited by Pazi88; 09-12-2017, 13:10.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Eri dynot kyllä antaa aina hieman erilaisia tuloksia, sen verran monia muuttujia niissäkin keskenään.
    Esim. rullan painokin vaikuttaa siihen mitä moottori antaa tehoa.

    Tuohan lienee siis laskennallinen kampiakseliteho.
    Onko tietoa millä kertoimella laskettu takapyörätehosta, ellei dyno anna suoraan kampiakselitehon?

    Sehän olisi mielenkiintoisempaa tietää, onko kannen kanaville, lähinnä imukanaville tehty suurempaa kuin hiottu seetirengas kanavaan sopivaksi yms.?
    Ettei itse muotoa ja poikkipinta-aloja ole muutettu?

    M3 pakosarjat (S50B30/32) ei ainoastaan siinä mielessä ole kovin hyvät, että niissä on tosi paljon tiukkoja mutkia.
    Sekin on toki sen vuoksi, että saatu pakosarjat mahtumaan myös Z3M koriin.. jossa on käsittääkseni vielä vähemmän tilaa kuin E36:ssa.

    Mut varsin toimivilta vaikuttavat kun käyttöalue ja moottorin speksit on lähempänä S50B3x moottoria.

    Huippuvääntö tuossa vaan kiinnitti huomiota.
    Volymetrinen hyötysuhde sen mukaan lähentelis 120%, joka on aika paljon noille spekseille, jos polttoaineena E98 bensa.

    Pääasia kumminkin dynossa on säätää se moottori, ja mitata tehot virityksen jälkeen (tällöinkin pitäis olla ennen viritystä otetut käyrät ni on jotain mihin verrata).
    Ja vertailu pelkästään samassa dynossa penkitettyjen moottoreiden kesken niin sitten voi puhua vertailukelpoisista tuloksista.

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Juu isoiltahan nuo numerot näyttää mutta kaipa tuo penkki on kalibroitu kun ympäri suomea käyttävät kilpureita tuolla säädössä. n.5900rpm hepat ja väännöt n.4800. Ei tuo m3 pakosarja voi huono olla niinku jotkut tuntuu puhuvan. Moottori on rempattu. Ensi hommana laitto tps ohjatuksi.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Aika reilut tehot spekseihin nähden :think ~240 heppaa on isoimpia lukuja mitä oon m54 imunokalla nähny saatavan. Ja sekin on jo paljon.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by pjk70 View Post
    Kannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
    Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!
    Millä kierroksilla em. tulokset tuli ?

    Leave a comment:


  • pjk70
    replied
    Kannuksen Motorsetissä Lindvalin Jani sääti Kdfi:tä 5h ja tehoa ja vääntöö tuli enemmän kuin odotin 265.4hv 335.7nm. Moottorin speksit: m52b28, nv imunokka pakonokkana, m54b30 imunokka, m50 imusarja 68mm kaasuläpällä, imu ja pakokanavia vähän sipistelty ja m3 pakosarja. Kyseessä ralliauto.
    Suosittelen lämpimästi tuota kannuksen penkkiä! se ukko osaa hommansa!

    Leave a comment:


  • peljoppi
    replied
    Muovisia on tarpeen

    Meidän rata323sta jätettiin muovi viime kesänä pois, niin tuli öljyä hukkasäilöön noin 0,5 litraa per 45 min veto radalla ja öljyä oli joka paikassa. Kun muovi laitettiin takaisin niin ei tullut 6 tunnin kisassa pisaraakaan. Emme oikein keksineet miten ihmeessä näin paljon tulee mutta näin vain oli. Tämä koskee vain alumiinilohkoa m52b25. Kyllä se separaattori on ilmeisesti kokemuksesta siellä. Yt Jussi

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Ainakin mulla on kaikissa ollut. Imunokka roiskii ilman sitä öljyä suoraan huohottimeen menevän ilman sekaan, voi öljynkulutus kasvaa reilustikin ilman.
    Näin vähän arvelinkin että "unohtunu" mutta eipä tuolta öljyäkään oo tullu vaikka mulla ei lähe siitä huohottimesta minkäänlaista letkua mihinkään..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎