Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tepi_k
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Onko kellää korjaus vinkkiä painelaakerin rallatus/kolinaa kun on tyhjäkäynnillä ja vapaalla, poistuu heti kun painaa vähänki kytkinpoljinta, mulla on ollu jokasessa m50/52 autossa sama juttu :think
    Ei se painelaakerista johdu vaan kytkinakselin laakerista sen vaihtamalla saat hiljaseks vähäks aikaa jos on kova vauhtis kyseessä, kaksoismassa vauhtiksella kestää huommattavasti pitempään se laakeri.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Onko kellää korjaus vinkkiä painelaakerin rallatus/kolinaa kun on tyhjäkäynnillä ja vapaalla, poistuu heti kun painaa vähänki kytkinpoljinta, mulla on ollu jokasessa m50/52 autossa sama juttu :think

    Leave a comment:


  • turbobliz
    replied
    Jossain vaiheessa Wisecolta tuli tappeja, joissa materiaali kuraa ja koneistusjälki kuin käsiporalla kairattua. Itse en ole nähnyt sellaista koskaan, mutta yksi ralliosien kanssa paljon tekemisissä oleva taho sellaista kertoili.

    Tuskin tuollaiset laatuongelmat kestää kovin pitkää periodia. Liekö ollut joku komplikaatio valmistuksen siirtämisestä Kiinaan? Itse ostin tuon episodin jälkeen Wisecoja ja niissä ei ollut mitään vastaavaa.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by sunbeam View Post
    Selvis sit kun puhuin muille asiasta että esim gt corollassa ne vaihtaa wicecoon aina orginal tapit pois ne menee poikki liian kova /kevyt
    Kyllä ne sai aika rajua kyytiä, rajoitin oli 9200r/min
    Pudotettiin rajoitinta kun eka öljypumpun akseli meni poikki
    Okei, näin kans jonku jutun 2007 vuodelta noista tapeista mut siel luki myös et olis se vika niistä korjattu, mulla ei ihan tollassia kyytejä ole tulossa, luulen että tolla iskulla se ei paljoa yli 7k halua edes kiertää. Ei autakku toivoa et tapit kestää

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    Selvis sit kun puhuin muille asiasta että esim gt corollassa ne vaihtaa wicecoon aina orginal tapit pois ne menee poikki liian kova /kevyt
    Kyllä ne sai aika rajua kyytiä, rajoitin oli 9200r/min
    Pudotettiin rajoitinta kun eka öljypumpun akseli meni poikki

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by sunbeam View Post
    Omassa m52 alumiinilohkoisessa noilla männillä on n42 omat renkaat ,ne taitaa olla ainut asia mikä siinä on hyvin toiminut.
    Wisecon tapit antoi periksi männän ja kangen välistä
    nyt on cps tapit ja toisessa motissa wösnerin tapit
    Toi tapin vääntyminen on kyllä jännä, koska männän rakenne on tollanen viisto joka tukee tappia laenpuolelta enemmän kun alhaalta, kun tilaa tehtii tonne männän sisää niin ei siitä mitenkää erityise väljää tehty et se männän ja kangen välinen alue mistä tappi voisi taittua on aika pieni, luulis että vaatii todella kovia voimia taipumisee. Ja sekin on ihme että wisecon valmistama tappi on ollut niin heikkoa tekoa, koneistamo ainaki sano että on hankala sorvatakki kun on niin kovaa materiaalia. itse pitänyt ainaki kohtuu laadukkaana merkkinä 2-pyörästen osista lähtien. :think
    Last edited by mige95; 28-10-2018, 21:40.

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    Omassa m52 alumiinilohkoisessa noilla männillä on n42 omat renkaat ,ne taitaa olla ainut asia mikä siinä on hyvin toiminut.
    Wisecon tapit antoi periksi männän ja kangen välistä
    nyt on cps tapit ja toisessa motissa wösnerin tapit

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Bemarilta saa kyllä kans sokkia suoraan. Mut tappeja ei. Paljo oli nuo wisecon 20mm tapit?
    Nii varmasti saa ei sillon ollut vaan tiedossa mistä bemarin koneesta löytyy. Koneistamo tilas tapit, ne on jotkut yleismallit ja jotai luokkaa 20e kappale. Niitä joutui vähän lyhentämää sorvissa. Kaikkinee heloitukset+muokkaukset+osat ja tarkistus mittaukset oli yht. 350e

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Kysyin koneistamolta silloin kummin tehdään niin ehdottomasti kanget helottaa ja uudet tapit, täysin samoja tapinsokkia saa esim 1.8t vw koneesta. Mun m52 lohko on pinnotettu ja siks mentii siihen tarkotetuilla renkailla.
    Bemarilta saa kyllä kans sokkia suoraan. Mut tappeja ei. Paljo oli nuo wisecon 20mm tapit?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo tuota 20mm tapille helan laittoa mietin itsekkin. Varmasti helpoin tapa. 140mm kangella sais puristukset varmaan sille tasolle mitä oon hakemassa, b30 kampuralla. Mikä auttanee värinöiden kanssa. Mut mut pitää zoomailla. Ja nuo N-sarjan koneet taitaa olla rautaputkilla, niin niiden omatkin renkaat menis varmaan rautaputkitetun m52 lohkon kanssa.
    Kysyin koneistamolta silloin kummin tehdään niin ehdottomasti kanget helottaa ja uudet tapit, täysin samoja tapinsokkia saa esim 1.8t vw koneesta. Mun m52 lohko on pinnotettu ja siks mentii siihen tarkotetuilla renkailla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Kyllä samalta kaverilta hommattu, koneistamolla jyrsitty kiertokangille tilaa että sopivat sinne (m54) ja kiertokanget helotettu 20mm tapille, tappi wisecolta ja ylempi rengas ura tehty 1.5mm renkaalle ja m52 renkailla. Nämä männät natsas ton alpinan kampurankanssa niin hyvin yhtee että sen takia tuli ostettua alunperin.
    Joo tuota 20mm tapille helan laittoa mietin itsekkin. Varmasti helpoin tapa. 140mm kangella sais puristukset varmaan sille tasolle mitä oon hakemassa, b30 kampuralla. Mikä auttanee värinöiden kanssa. Mut mut pitää zoomailla. Ja nuo N-sarjan koneet taitaa olla rautaputkilla, niin niiden omatkin renkaat menis varmaan rautaputkitetun m52 lohkon kanssa.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Liekkö samat ilmeisesti n42 männät mitkä itellekkin hommasin racerino nimimerkiltä: https://www.instagram.com/p/BgJhwnGAR1c/

    Männäntapin reikä ja ylempi männänrengasura pitäisi noista isontaa. Mut oon kyl miettiny muitakin mielenkiintosempia yhdistelmiä, kun noissa on matala puristuskorkeus.
    Kyllä samalta kaverilta hommattu, koneistamolla jyrsitty kiertokangille tilaa että sopivat sinne (m54) ja kiertokanget helotettu 20mm tapille, tappi wisecolta ja ylempi rengas ura tehty 1.5mm renkaalle ja m52 renkailla. Nämä männät natsas ton alpinan kampurankanssa niin hyvin yhtee että sen takia tuli ostettua alunperin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Liekkö samat ilmeisesti n42 männät mitkä itellekkin hommasin racerino nimimerkiltä: https://www.instagram.com/p/BgJhwnGAR1c/

    Männäntapin reikä ja ylempi männänrengasura pitäisi noista isontaa. Mut oon kyl miettiny muitakin mielenkiintosempia yhdistelmiä, kun noissa on matala puristuskorkeus.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Paljonko orkkismäntä painaa, minkä valmistajan? Pitääkö olla M54/S52 kampura että tulee tuo tilavuus vai ootko tehny isommat sylinterit?
    M52b25 mäntä jonka venttiilikoloja on vähän syvennetty paino 327g. Nykyset on kolbenschmidt jotkut korkeepuristeiset joita on vähän jyrsitty paljeraon takia, halkasia 83.995.
    Kampiakseli on e46 alpina b3 93.9mm iskulla.
    Last edited by mige95; 12-03-2018, 08:08.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Paljonko orkkismäntä painaa, minkä valmistajan? Pitääkö olla M54/S52 kampura että tulee tuo tilavuus vai ootko tehny isommat sylinterit?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎