Luulis että menee tuo vakio m20b25 asetelma ja levy kun ei tossa montaa kymmentä heppaa enempää tule olemaan
No eikö noita kovia vauhtiksia ole joka turbo m50:ssä täällä. Vai onko tuo m20 vauhtipyörä jotenkin erityisen huono?
Luulis ettei tossa m52b25 ole kauheita värinöitä kun on vielä pienempi isku kuin b28.
Niin, se b25 on samalla iskulla m20 ja m5x koska ø84mm. Miten nuo yliherkät pitkäiskuset kestää kiertää 9-10k? Kevyttähän siellä on oltava kaiken. Vai onko se nimenomaan alavääntö mikä aiheuttaa niitä värinöitä?
E.no sehän se. Ihan oikein olen ymmärtäny
Sekii varmaan menis vaparissa. :think Mulla on tuossa M50B25 turbossa sachs sre -618, M20B25 vakio levy, E21 323 painelaakeri ja kytkinhaarukassa pienet korokkeet painelaakerin alla. Muistaakseni taisin myös tehdä työsylinteriin hieman pidemmän tapin. Mittasin, että tuo -618 ois 14mm matalampi kuin m20 vakio asetelma.
Luulis että menee tuo vakio m20b25 asetelma ja levy kun ei tossa montaa kymmentä heppaa enempää tule olemaan
Varmaan jossain 2mm paikkeilla nuo kolojen jyrsinnät :think
Se selviää tarkasti vain mittaamalla.
Sen verran helppo homma mitata ettei kannata arpoa.
Ja mielellään joku romumäntä jonka sahaa halki ensin jotta näkee paljonko jää vielä materiaali vahvuutta lakeen.
Mitä kytkintä porukka näissä on käyttäny m20 kovan vauhtipyörän kanssa?
M20b25 vakio? Painelaakereita sai kai monen mittasena?
Koneena siis m52b25 eli 228mm kytkimellä.
Sekii varmaan menis vaparissa. :think Mulla on tuossa M50B25 turbossa sachs sre -618, M20B25 vakio levy, E21 323 painelaakeri ja kytkinhaarukassa pienet korokkeet painelaakerin alla. Muistaakseni taisin myös tehdä työsylinteriin hieman pidemmän tapin. Mittasin, että tuo -618 ois 14mm matalampi kuin m20 vakio asetelma.
Tai lähinnä värinät lisääntyy ja mahdollisuus esim. öljypumpun pultin aukipyörimiselle lisääntyy. b28 kampuralla tuskin vielä hirveän suuri riski ole, mutta b30 on jo hankalempi tapaus. Läskiremmi on pienemmällä iskulla ja paremmalla kankisuhteella, mikä pienentää värinöitä huomattavasti. Joo joo onhan se m20b27 olemassa myös, mut sitä ei kovin pitkälle taideta kierrättää tehtaalta :think
Mitä kytkintä porukka näissä on käyttäny m20 kovan vauhtipyörän kanssa?
M20b25 vakio? Painelaakereita sai kai monen mittasena?
Koneena siis m52b25 eli 228mm kytkimellä.
Täällä on ko. suunnitelma, vauhtis se vanhempi 6,3 kg mutta kuulemma kampiakseli katkeaa värinästä kovalla vauhtiksella ?
Mitä kytkintä porukka näissä on käyttäny m20 kovan vauhtipyörän kanssa?
M20b25 vakio? Painelaakereita sai kai monen mittasena?
Koneena siis m52b25 eli 228mm kytkimellä.
Ilmainen mainos tähän väliin. Jos M52B30 on työllä ja Nikasil-lohkoon meinaa tehdä niin Nokialla Joe Worksilta löytyy halua tehdä harrastajalle ja sattuneesta syystä nykyään myös sopivat terät & välineet hommaan . Se ylin ura M54 männästä kaipaa vähän levitystä siis jos käyttää M52 männänrenkaita.
Samassa pajassa hoituu kansityötkin sopuhintaan.
En ole mitenkään liitoksissa ko. paikkaan. Ihan vain vinkkinä jos muut täälläpäin moista kasaa.
Onko tossa muka eroa? Eikö tuo oo samalla lailla kannen kanssa tasossa palotilan puolellakin :think Paskanen vaan, niin näyttää erilaiselta.
Eise joo ihan sellanen ollukkaa miltä aluks näytti Pako ja imupuolella on tollainen viiste (imupuolella isompi) näitä ei näy tossa toisessa palotilassa olevan. Wisecon katalogi sanoo että on 34cc ja 36cc palotiloja.
Lisäys: tilasin ebaysta ton RHD vauhtipyörän 228mm kytkimelle ja siihen foorumilta käyttämättömän valeon m20 kytkinsetin, no käytin ne varuiks koneistamolla ja vauhtipyöräs ei ollu heittoa yhtään mutta asetelmassa oli 5 grammaa... vauhtipyörästä yllätyin että se on tehty yhdestä puusta koko roska eli ei ole irroitettavaa starttikehää
Huomasin että noita kansia m50/52 on kahdella eri palotilalla, mun kansi on mallia tuo mistä venttiili karannu. Näissähän on paljeväleissä huimat erot.
Onko tossa muka eroa? Eikö tuo oo samalla lailla kannen kanssa tasossa palotilan puolellakin :think Paskanen vaan, niin näyttää erilaiselta.
Siis pitää aina kun ollaan tilanteessa että imuventtiilin aukioloaika rajoittaa tehon. Jos imuventtiilin aukioloaika on riittävän pitkä em. kierroslukualueelle ollaan tilanteessa jossa sisäänvirtaavan ilman energiamäärä ratkaisee täytöksen.
Esimerkiksi tuossa TVR-koneen dynovertailussa keskikierrosalue. Kireämmällä imunokalla em. alue voidaan siirtää huippukierroksille jolloin pidemmillä imukanavilla saavutetaan suurempi huipputehokin.
Okei tästä aiheesta tulikin aika hyvin tietoa.
Mites tuo paljerako homma menee kun melkein joka paikassa puhutaa että ihanteellinen paljerako on 0.8-1mm tai yli 3mm, mutta kun katsoo näitten bmw moottoreiden orkkis paljerakoja ovat ne 1.3-3.6mm välissä? Mun korkeepuriste männistä on jyrsitty imu ja pakopuoli aika liki dekin tasoo (max 0.15mm yli) ja tiiviste on vakio 1.75mm, m52b25 kansi.
Oliskohanse pitänyt laittaa 0.8mm tiivisteellä, paitsi puristukset karkais sitte.
Huomasin että noita kansia m50/52 on kahdella eri palotilalla, mun kansi on mallia tuo mistä venttiili karannu. Näissähän on paljeväleissä huimat erot.
Leave a comment: