Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• turbobliz
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Kertokaapa millainen pakoputkisto kannattaisi tehdä tuollaiseen tupalvanokselliseen M52B28 Schmiedmanin kiinapakosarjan jatkeeksi.
    Tarkoitus olisi pistää tiukempaa nokkaa ja parannella imupuolta myös, eli josko tuosta saisi kutiteltua jonkun noin 250hv ulos :think
    Meinasin tehdä putkiston itse Simons käyristä / yleis vaimentimesta tai ehkä kahdella vaimentimella ilman katteja kun tulee harrastekäyttöön.
    Riittääkö yksi 2½" putki kuinka isoille tehoille vapaasti hengittävässä koneessa? Vai pitäisikö olla paksumpaa tai kahdella putkella?
    Riittää 2.5"

Pakosarjojen puolikkaat yhteen jossain vaihdelaatikon hännän tienoilla ja siitä yhdellä tuubilla loput.

Leave a comment:

• Spetke
    replied
    Kertokaapa millainen pakoputkisto kannattaisi tehdä tuollaiseen tupalvanokselliseen M52B28 Schmiedmanin kiinapakosarjan jatkeeksi.
    Tarkoitus olisi pistää tiukempaa nokkaa ja parannella imupuolta myös, eli josko tuosta saisi kutiteltua jonkun noin 250hv ulos :think
    Meinasin tehdä putkiston itse Simons käyristä / yleis vaimentimesta tai ehkä kahdella vaimentimella ilman katteja kun tulee harrastekäyttöön.
    Riittääkö yksi 2½" putki kuinka isoille tehoille vapaasti hengittävässä koneessa? Vai pitäisikö olla paksumpaa tai kahdella putkella?

Leave a comment:

• Spetke
    replied
    Kampiakselin pyörimiseen liittyen:
    Etkä laittanut mitää paksua vaseliini tököttiä / rasvaa liuskan ja pukin väliin?
    Näinkin olen nähnyt noita kasattavan, että vaseliinia tungetaan kummallekkin puolelle liuskaa.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by tombo_i View Post
    Mistä tunnistaa m52b28 kampiakselin? Mitä tuntomerkkejä pitäisi löytyä?

Mittaamalla iskun pääsee varmaan aika pitkälle tunnistusprosessissa

Leave a comment:

• tombo_i
    replied
    Kampura

Mistä tunnistaa m52b28 kampiakselin? Mitä tuntomerkkejä pitäisi löytyä?

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vielä yksi kysymys. Laitoithan runkopukit oikeaan järjestykseen ja oikein päin. Ne muistaakseni saa jopa väärinpäin paikalleen, mutta silloin lohkon ja pukin reikä ei ihan mätsää. Mikä vois ehkä selittää ettei kampura pyöri vaikka välys on ok.
    Kyllä laitoin.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Vielä yksi kysymys. Laitoithan runkopukit oikeaan järjestykseen ja oikein päin. Ne muistaakseni saa jopa väärinpäin paikalleen, mutta silloin lohkon ja pukin reikä ei ihan mätsää. Mikä vois ehkä selittää ettei kampura pyöri vaikka välys on ok.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Mittailin mikrometrillä noita kauloja ja yhden satkun jopa ohkaisemmat tuossa B30 kammessa mitä alkuperäisessä. Minulle alkaa kyllä olla aivan mysteeri miksei tuo pyöri.
    Mittasitko sitä heittoa?

Edit. Puusilmänä en lukenut edellisen sivun vastausta...

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Oliko lohko ehjä vai joku mysteerilohko?
    Lohko on ehjä tuon oman autoni, ajosta purettu. Tosiaan tuo orkkis kampura pyörii todella kevyesti siinä.
    Last edited by Tomba87; 03-02-2018, 13:26.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Mittailin mikrometrillä noita kauloja ja yhden satkun jopa ohkaisemmat tuossa B30 kammessa mitä alkuperäisessä. Minulle alkaa kyllä olla aivan mysteeri miksei tuo pyöri.
    Oliko lohko ehjä vai joku mysteerilohko?

Leave a comment:

• Tomba87
    replied

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Ei prässillä vaan naputtelemalla. Mittailin nyt itse tuota suoruutta heittokellolla niin että lohkon päädyissä vain oli liuskat paikallaan ja pyörittelin kampuraa siinä päällä. Ei siellä tuota 0,07mm heittoa enempää ollut. Välyksen mittasin yhdestä ahdistavasta kaulasta ja oli 0,05mm. Pitää mitata kaikki vielä.
    Se pitäs olla sit ok välys. Ja 0,15 näyttää max heitoksi kampuralle TIS.

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Oikaistu miten? Jollain prässillä suoraksi painamalla??

Joo ei oo värikoodin tarkkuudella. Vaan käytännössä std, 0,25 ja 0,5 alikoossa.
    Ei prässillä vaan naputtelemalla. Mittailin nyt itse tuota suoruutta heittokellolla niin että lohkon päädyissä vain oli liuskat paikallaan ja pyörittelin kampuraa siinä päällä. Ei siellä tuota 0,07mm heittoa enempää ollut. Välyksen mittasin yhdestä ahdistavasta kaulasta ja oli 0,05mm. Pitää mitata kaikki vielä.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Jos kaulat on vaan std koossa kiillotetut ja sulla oli siellä std laakerit niin eihän tuossa oikein muuta vaihtoehtoa ole kun oikaisu mennyt vituiksi.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Oli momentissa. Kammesta oli siis vain kaulat kiilloitettu ja oikaistu akseli. Täytyy nyt mitata/varmistaa tuo heitto että tekeekö tuolla akselilla enää mitään.

Mites kun porukka tuntuu noita tarvikelaakereita käyttävän eikä niissä näytä mitään värikoodeja olevan?
    Oikaistu miten? Jollain prässillä suoraksi painamalla??

Joo ei oo värikoodin tarkkuudella. Vaan käytännössä std, 0,25 ja 0,5 alikoossa.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎