Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Onko millainen suodatin tuon kotelon kanssa käytössä?
    Testasitteko kotelon kanssa ilman suodatinta myös?
    Ja oli siis suppilot ilman omia suodattimia kun koteloa ei ollut (noin ainakin ite ymmärsin)?


    M3 E46 CSL kotelossa taitaa olla alunperin sekä ainakin evolven versiossa suodatin kotelon sisällä.

    Ite oon parhaillaan rakentamassa lasikuidusta koteloa mihin tulee sisälle paneelisuodatin.. vielä pitäisi kehitellä helposti purettava kehikko itse suodattimelle, nyt kun sopivan satuin löytämään.
    Toki sinäänsä turha siitä mitään tarinoida, kun ensin pitäisi testata miten toimii koneen kanssa.
    Olisit käyttänyt csl:län omaa suodatinta(bmc) ja samanlainen yksinkertainen kiinnitys kuin siinäkin on.

    S14 koneessa suodatin taas ei ollut kotelossa vaan imuputken päässä olevassa suppilossa. Paneelisuodatin sielläkin. Ei sekään huono ratkaisu ole.
    Tämän tyyppisesti teen omaan v8 koneeseen. Tosin tuplana.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Onko millainen suodatin tuon kotelon kanssa käytössä?
    Testasitteko kotelon kanssa ilman suodatinta myös?
    Ja oli siis suppilot ilman omia suodattimia kun koteloa ei ollut (noin ainakin ite ymmärsin)?


    M3 E46 CSL kotelossa taitaa olla alunperin sekä ainakin evolven versiossa suodatin kotelon sisällä.

    Ite oon parhaillaan rakentamassa lasikuidusta koteloa mihin tulee sisälle paneelisuodatin.. vielä pitäisi kehitellä helposti purettava kehikko itse suodattimelle, nyt kun sopivan satuin löytämään.
    Toki sinäänsä turha siitä mitään tarinoida, kun ensin pitäisi testata miten toimii koneen kanssa.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Okei vähän samaa näköä kuin siinä aftermarket s50 hiilikuitu kotelossa. Mulla on vakio s50 plenumi, isolta seki vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    [QUOTE=sunbeam;3964832][QUOTE=sunbeam;3964830]
    Originally posted by mige95 View Post
    Eli toi perus "nyrkkisääntö" lyhyet torvet ja enemmän huipputehoa ei näköjään aina pidä paikkaasa. Ootko mitannut matkan venttiililtä suppilon päätyy ? Se on varmaa liki 300mm, mikä plenumi sulla on ?[/QUOT[[ATTACH]146798[/ATTACH]
    Tämmönen itetehty , tilavuutta en muista ,ISO
    Muotti löytyy
    3hv tuli lisää jos vertaa pelkillä suppiloilla vetoon nokkapelti auki

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    [QUOTE=sunbeam;3964830][QUOTE=mige95;3964584]Eli toi perus "nyrkkisääntö" lyhyet torvet ja enemmän huipputehoa ei näköjään aina pidä paikkaasa. Ootko mitannut matkan venttiililtä suppilon päätyy ? Se on varmaa liki 300mm, mikä plenumi sulla on ?[/QUOT[Click image for larger version

Name:	boksi11.jpg
Views:	1
Size:	53.6 KB
ID:	4835936

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    [QUOTE=mige95;3964584]Eli toi perus "nyrkkisääntö" lyhyet torvet ja enemmän huipputehoa ei näköjään aina pidä paikkaasa. Ootko mitannut matkan venttiililtä suppilon päätyy ? Se on varmaa liki 300mm, mikä plenumi sulla on ?[/QUOT

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Kävin mittaamassa oman imukanavan pituuden (m52 kansi,läppärunkoadapteri,b32 läppärungot,b30 torvet)
    Kokonaismitta 435mm

    Sain b30 torvien kokonais pituudeks 207.5mm (15mm) menee lippiksien sisään eli käytössä 195mm.
    Läppikset n.120mm
    Venttiilistä adapterin päälle n.120mm

    Eli toi on niinsanotusti kahdella pulssilla resonoiva ?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Pakkaa voidaan sekoittaa vielä sillä että imutorvi onkin muodoltaan suppilo, ei tasamittainen.
    Eri kartioasteista ja sen vaikutuksesta löytyy mm. jotain vanhoja BMW dokumentteja.
    Tämän tyyppisiä imutorvia on käytety mm. S14 ja S50 koneissa.

    Leave a comment:


  • Miuge
    replied
    Dynovertailua imutorven pituuden muutoksista TVR:n koneessa:
    Inlet length has a huge effect on the way engine power is produced this is down to the effect commonly known as “pulse tuning, control of pulse frequency to optimize system response” The easiest wa…

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by sunbeam View Post
    Koitin erimittaisia torvia penkissä m52b28 moottorissa läppärungot ja isoimukotelo
    50mm 270hv
    100m 275 hv
    s54 suppilot hyvä keski vääntö huiput 285hv
    s50b30 alkuperäiset 292hv
    Eli toi perus "nyrkkisääntö" lyhyet torvet ja enemmän huipputehoa ei näköjään aina pidä paikkaasa. Ootko mitannut matkan venttiililtä suppilon päätyy ? Se on varmaa liki 300mm, mikä plenumi sulla on ?
    Last edited by mige95; 17-12-2017, 10:48.

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    Koitin erimittaisia torvia penkissä m52b28 moottorissa läppärungot ja isoimukotelo
    50mm 270hv
    100m 275 hv
    s54 suppilot hyvä keski vääntö huiput 285hv
    s50b30 alkuperäiset 292hv

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Näppärä kaveri kyllä väsää toimivan muuttuva pituuksisen imusuppilo systeemin helposti.
    Ja tarkoitan nyt kahdella eri pituudella olevaa syteemiä.
    Mallia kun ottaa yammun r6 ja r1 malleista niin hahmottaa miten yksinkertainen systeemi voi olla.
    Nojoo, muuttuva pituuksisella imusuppilolla saisi tehokäppyrän muotoa varmasti laajemmaksi.

    Oletettavasti pitkällä imukanavalla (ventiililtä, suppilon loppuun) se ns. "tehoalue" on huomattavasti kapeampi mitä vaikka 3:lle tai 4:lle aallolle mitoitettu jos käytetään toista aaltoa hyödyksi. Eli pituus karkeesti siellä ~400mm luokassa.

    Erillisillä läppärungoilla voipi myös läpän sijoituksella muuttaa osakaasulla moottorin toimintaa.
    Eli ne kannattaisi varmaan sijoittaa mahdollisimman lähelle kantta?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    3.2 imutorven kokonaispituus keskilinjasta mitattuna 17.5cm, 3.0 torvet on koneessa kiinni ei pääse mittaamaan.
    Jos 3,0 imutorvet on jossain vaiheessa jäämässä ylimääräisiksi, niin oon kiinnostunut ostamaan.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Eli karkeesti ottaen pelkillä läppärungoilla huipputeho olis paras (jos sisään menevä ilma olisi saman lämpöistä kun konehuoneen ulkopuolelta otettu) ?
    Ei... Asia on helpoin todeta yksi sylinterisellä 2t koneella. Siinä huomaa hyvin selvästi pelkän kaasarin ja sopivan kiihdytyssuppilon eron.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Näppärä kaveri kyllä väsää toimivan muuttuva pituuksisen imusuppilo systeemin helposti.
    Ja tarkoitan nyt kahdella eri pituudella olevaa syteemiä.
    Mallia kun ottaa yammun r6 ja r1 malleista niin hahmottaa miten yksinkertainen systeemi voi olla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎