M52B28 Viritys ym Haaveilutopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Saahan niitä Tarvike laakereitakin tilattua eri koolla. Vaikkapa Kolbenschmidt katalogista löytyy eri loppunumerolla eri kokoset.
-
Oli momentissa. Kammesta oli siis vain kaulat kiilloitettu ja oikaistu akseli. Täytyy nyt mitata/varmistaa tuo heitto että tekeekö tuolla akselilla enää mitään.Originally posted by Pazi88 View PostOliko runkopukit kiristetty momenttiin? Niin ja sun pitää välykset mitata joka kaulalta ja laakerit sen mukaan laittaa. Yleensähän nuo hiotaan kaikki samaan alikokoon, mut ilmeisesti näin ei oo tehty :think
Mites kun porukka tuntuu noita tarvikelaakereita käyttävän eikä niissä näytä mitään värikoodeja olevan?
Leave a comment:
-
Oliko runkopukit kiristetty momenttiin? Niin ja sun pitää välykset mitata joka kaulalta ja laakerit sen mukaan laittaa. Yleensähän nuo hiotaan kaikki samaan alikokoon, mut ilmeisesti näin ei oo tehty :thinkOriginally posted by Tomba87 View PostNo nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
Leave a comment:
-
Akselin heitto saisi olla n.0.06mm noin yleisohjeena, eli 10mm/0.01mm runkolaakerin halkaisijasta.Originally posted by Tomba87 View PostNo nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
Leave a comment:
-
Osaisiko arvon raati kertoa mielipiteitä tuollaisita nokka akseleista M52B28TU eli tuplavanoskoneiseen, että onko sijoittamisen arvoinen juttu?
Saako noilla käymään vielä järkevää tyhjäkäyntiä ym?
Futurezin kautta noi saisi jenkeistä tilattua 5 viikon toimitusajalla. Hintaa parilla olisi 1185€
Noita Hot street - dirt track nokkia meinasin.
Nämä siis tulossa tuohon jää/peltorässi autoon: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=372069
CAT CAMS M52B28TU by Bemu Expert, on Flickr
CAT CAMS M52B28TU_2 by Bemu Expert, on Flickr
Leave a comment:
-
Ahaa, eli nuo kolme kaulaa olisi paksumpia? No tuo pitää tosiaan mitata. Kiitos.Originally posted by jannmann View PostJos niissä vakiona eri väriset laakerit ?
Mullakin m62 oli yks kaula eri värisillä kuin muut. Sen jos vaihtaa väärään kohtaa, saattaa jo ahdistaa enemmän.
Vastaus selviää kyllä helpoiten mittaamalla.
Leave a comment:
-
Jos niissä vakiona eri väriset laakerit ?Originally posted by Tomba87 View PostVanhat laakerit siis oli tuosta M52 lohkosta. Itsekkin mietin tuota että olisiko niissä jotain eroa. Toisaalta miksi vain nuo 4,5,6 kaulat ahdistaisi noin pahasti? Ykkösestä mittasin huvikseen plastigaugella välyksen ja oli 0,055mm.
Mullakin m62 oli yks kaula eri värisillä kuin muut. Sen jos vaihtaa väärään kohtaa, saattaa jo ahdistaa enemmän.
Vastaus selviää kyllä helpoiten mittaamalla.
Leave a comment:
-
Vanhat laakerit siis oli tuosta M52 lohkosta. Itsekkin mietin tuota että olisiko niissä jotain eroa. Toisaalta miksi vain nuo 4,5,6 kaulat ahdistaisi noin pahasti? Ykkösestä mittasin huvikseen plastigaugella välyksen ja oli 0,055mm.Originally posted by jannmann View PostOliko ne vanhat laakerit siis m54 vai m52 kampuran? Jos eri akselin niin ei välttämättä pyörikkään.
edit: realoemin mukaan samat laakerit käy noille akseleille.Last edited by Tomba87; 02-02-2018, 23:20.
Leave a comment:
-
Juu oli ajatus vielä itse mittailla. Oli. Orkkis M52B25 akseli pyörii nätisti ja kevyesti.Originally posted by jannmann View PostLaita vain ykkösen ja kutosen lohkonpuoliset laakerit paikoilleen (teet siis pedin akselille ) ja heittokellolla mittaan heiton.
Oliko muuten kaikki laakerit samalla paikalla?
Leave a comment:
-
Laita vain ykkösen ja kutosen lohkonpuoliset laakerit paikoilleen (teet siis pedin akselille ) ja heittokellolla mittaan heiton.Originally posted by Tomba87 View PostNo nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
Oliko muuten kaikki laakerit samalla paikalla?
Leave a comment:
-
No nyt vähän v-tuttaa. M52 stroukki menossa ja M54 kampea aloin sovittamaan lohkoon. Kampi kävi koneistamolla ja oli kuulemma 0,28mm kiero, oikaisun jälkeen jäi heittoa kuulemma vielä 0,07mm, millä nyt pitäisi pyöriä kuitenkin? Koekasasin vanhoilla lakruilla lohkoon; ei pyöri käsin mihinkään. Kunkkupultista sai räikällä pyöriteltyä, tuloksena 4,5,6 kaulojen lakruissa vitulliset kiillottumat reunoissa ja öljy muuttui harmaaksi mössöksi. Hyvä postilaatikon tai pöydänjalka?
Leave a comment:
-
Ja irtoaa se öpumpun mutteri vapari suhkot vakio m50b25 moottoristakin.. Toki tais olla nokka muutoksia ja jonkin näköinen ohjelma ja rajoitin plus 7k rpm. Ja tuolla rajottimella saa myös venttiilin jousien lukot aukeamaanOriginally posted by Pazi88 View PostEi se iskun pituus, vaan kankisuhde/kulma. B28 ja b30 on esim. 135mm kangella ja s54 taas esim. 139mm. Ja nimenomaan korkeat kierrokset saa kampuran resonoimaan. Mut b25 ja b28 kampuroiden kanssa en itse ole jaksanu tuosta välittää. Ja b30 kampurallakin sen verran et öljypumpun mutteriin tulee hitsitäppä ja kampuran oma dampperi. Sen ö-pumpn mutterin kun saa tippumaan vakiostakin m54b30 koneesta.
Leave a comment:
-
Ei se iskun pituus, vaan kankisuhde/kulma. B28 ja b30 on esim. 135mm kangella ja s54 taas esim. 139mm. Ja nimenomaan korkeat kierrokset saa kampuran resonoimaan. Mut b25 ja b28 kampuroiden kanssa en itse ole jaksanu tuosta välittää. Ja b30 kampurallakin sen verran et öljypumpun mutteriin tulee hitsitäppä ja kampuran oma dampperi. Sen ö-pumpn mutterin kun saa tippumaan vakiostakin m54b30 koneesta.Originally posted by pazq View PostNiin, se b25 on samalla iskulla m20 ja m5x koska ø84mm. Miten nuo yliherkät pitkäiskuset kestää kiertää 9-10k? Kevyttähän siellä on oltava kaiken. Vai onko se nimenomaan alavääntö mikä aiheuttaa niitä värinöitä?
E.no sehän se. Ihan oikein olen ymmärtäny
Leave a comment:
Leave a comment: